ESO: Opis struktury gry

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do The Elder Scrolls Online znajdziesz ogólne informacje na temat struktury gry. Możesz dowiedzieć się m.in. na jakich zasadach przystępuje się do nowej zawartości w TESO oraz czy trzeba spełniać specyficzne wymagania po to żeby móc rozgrywać nowe questy. Wiedza ta może być szczególnie pomocna dla osób, które po raz pierwszy zamierzają zagrać w The Elder Scrolls Online.

Zaległości w stosunku do graczy, którzy grają od dawna - czy muszę nadrobić?

Nie, w The Elder Scrolls Online nie musisz poświęcać dziesiątek godzin po to żeby dogonić innych graczy w postępach w grze - ESO: Opis struktury gry - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Nie, w The Elder Scrolls Online nie musisz poświęcać dziesiątek godzin po to żeby dogonić innych graczy w postępach w grze. Możesz grać od zera na własnych zasadach, bez konieczności równania się z osiągnięciami innych osób grających w TESO.

Ważną cechą The Elder Scrolls Online jest to, że z grą możesz spędzać tyle godzin, na ile pozwala ci wolny czas. Nie jest to produkcja skupiona na pogoni za kolejnymi poziomami doświadczeniami czy wydarzeniami o bardzo krótkim czasie trwania. Jeśli masz mniej wolnego czasu, to możesz po prostu skupiać się na mniej czasochłonnych aktywnościach czy na niezobowiązujacej eksploracji świata gry.

Z racji tego, że w TESO grają miliony graczy, w razie potrzeby nie powinieneś też mieć problemów z odnalezieniem innych osób, które również rozpoczynają swoją przygodę z tą produkcją. Nie oznacza to oczywiście, że wspólna gra z weteranami nie jest możliwa. Co więcej, wielu doświadczonych graczy aktywnie wspiera nowicjuszy w stawianiu przez nich pierwszych kroków i nawet obdarowuje ich przedmiotami pomocnymi w dokonywaniu większych postępów. W grze jest także mnóstwo gildii graczy, którzy bardzo chętnie przyjmują osoby, które przystąpiły do rozgrywki swoją pierwszą postacią i poznają dopiero główne mechaniki.

Eksploracja świata - czy mogę wszędzie dotrzeć?

Po tym jak uruchomisz grę po raz pierwszy do zaliczenia będzie quest startowy - samouczek - ESO: Opis struktury gry - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Po tym jak uruchomisz grę po raz pierwszy do zaliczenia będzie quest startowy - samouczek. Może się on różnić w zalezności od wersji gry, aczkolwiek uczy on jedynie kilku najważniejszych mechanizmów rozgrywki i można go zaliczyć w kilkadziesiąt minut. Tuż po ukończeniu samouczka cały świat stanie przed tobą otworem - możesz podróżować wszedzie tam, gdzie pozwala na to posiadana w danym momencie wersja gry (niektóre krainy są odblokowywane dopiero po zakupieniu dodatków dlc lub opłaceniu abonamentu ESO Plus).

Dostępne krainy możesz odwiedzać w dowolnej kolejności. Jeśli np. interesuje cię najnowsza zawartość powiązana z dużym dodatkiem The Elder Scrolls Online: Greymoor, to możesz przenieść się do zachodniego Skyrim gdy tylko uporasz się z wprowadzeniem do gry. Nic nie stoi też na przeszkodzie żeby powracać do poprzednich krain np. na potrzeby dokończenia jakiegoś questu.

Bardzo istotną informacją jest to, że w TESO możesz w łatwy sposób docierać do innych krain z mapy świata. W grze dostępny jest przede wszystkim mechanizm szybkiej podróży i może on wiązać się z drobną opłatą lub być całkowicie darmowy. Do innych krain możesz też bezproblemowo docierać np. na pokładzie statków.

Mechanizm szybkiej podróży dokładniej opisaliśmy na osobnej stronie Szybka podróż - jak działa?.

Długi grind i awansowanie na wysokie poziomy doświadczenia - czy TESO wymusza?

Nie, w The Elder Scrolls Online nie musisz na szczęście długo grindować, by odblokować interesującą cię zawartość - ESO: Opis struktury gry - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Nie, w The Elder Scrolls Online nie musisz na szczęście długo grindować, by odblokować interesującą cię zawartość. W grze nie natrafia się na misje fabularne ani krainy, które wymuszałyby dysponowanie wysokopoziomową postacią. Jeżeli masz ochotę zaliczyć jakieś zadanie lub odwiedzić jakieś miejsce, to gra na to pozwala.

W TESO obowiązuje tzw. level scaling i oznacza to, że gra na bieżąco dostosowuje stopień wyzwania do poziomu doświadczenia twojej postaci. Aktualny poziom doświadczenia bohatera nie odgrywa istotnej roli na potrzeby zwykłej eksploracji, gdyż bohater nie napotka potworów, które będą nie do pokonania. W wyniku działania level scalingu odnajduje się przedmioty z aktualnego poziomu postaci, zaś questy (także te już wcześniej rozpoczęte) na bieżąco "aktualizują się" w dzienniku wraz z awansami na wyższe poziomy doświadczenia. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na osobnej stronie Level scaling - na czym polega?.

Pomimo dostępności całej zawartości także dla niskolevelowych postaci motywacja do awansowania bohatera jak najbardziej występuje. Przez 50 pierwszych poziomów będziesz obdarowywany różnorakimi nagrodami, np. złotem, rzadkimi broniami i pancerzami, miksturami, a nawet wierzchowcem i petem (chowańcem). Oprócz tego będziesz mógł rozwijać swoje umiejętności i uzyskiwać dostęp do nowych aktywnych i pasywnych zdolności, które uczynią twoją postać silniejszą i bardziej wszechstronną. Awansowanie w grze jest także pomocne w przystępowaniu do trudniejszych aktywności grupowych (np. lochów czy legowisk bossów) i w rozgrywkach PvP - w starciach z żywymi graczami poziom twojego bohatera nie jest w żaden sposób skalowany.

Walki ze smokami i innymi silnymi potworami - czy mogę szybko zacząć?

Tak, jest to jak najbardziej możliwe i nie musisz czekać kilkadziesiąt godzin aż twój bohater stanie się wysokopoziomową postacią - ESO: Opis struktury gry - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Tak, jest to jak najbardziej możliwe i nie musisz czekać kilkadziesiąt godzin aż twój bohater stanie się wysokopoziomową postacią. Możesz od razu wybierać te questy, w których pojawiają się smoki, a także inne silne potwory, np. automatony, wampiry czy wilkołaki. Dobre okazje do staczania potyczek ze smokami pojawiają się m.in. podczas rozgrywania zawartości powiązanej z dużym dodatkiem Elsweyr.

Smoki i inne duże kreatury będą oczywiście silniejsze od standardowych potworów, ale nie musisz obawiać się tego, że starcia z nimi postacią z jednego z niższych poziomów skazane są na porażkę. Wspomniany wcześniej level scaling (dostosowanie poziomu wyzwania do poziomu gracza) sprawia, że wielu dużym potworom można śmiało stawić czoła. Musisz po prostu pamiętać o umiejętnym stosowaniu ataków i umiejętności oraz o leczeniu sterowanej postaci po tym jak odniesie większe obrażenia.

Linia fabularna - czy w grze jest tylko jedna?

Nie, w TESO dostępne są różne ciekawe wątkki fabularne i możesz nimi zajmować się w dowolnym zakresie - ESO: Opis struktury gry - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Nie, w TESO dostępne są różne ciekawe wątkki fabularne i możesz nimi zajmować się w dowolnym zakresie. Oprócz jednego głównego wątku fabularnego dostepne są osobne wątki dla każdej krainy / dużego rozszerzenia i oferują one bardziej rozbudowane questy.

Dostępnymi liniami fabularnymi możesz zajmować się w dowolnej kolejności. Po zakończeniu prologu / samouczka możesz pozostawać w tej samej krainie i przystępować do oferowanych przez nią zadań lub przenieść się w inne miejsce. Nie ma też obowiązku doprowadzenia każdej linii questowej do końca. Jeśli jakaś seria questów nie przypadnie ci do gustu, to możesz rozejrzeć się za inną. Wszystkie questy pozwalają zdobywać xp, tak więc nawet jeśli chwilowo zignorujesz główne wątki nadal będziesz mógł kontynuować awansowanie na wyższe poziomy.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2014-03-19
11:10

dotes Chorąży

już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.

Komentarz: dotes
2014-03-19
11:25

Drackula Legend

Drackula

[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.

Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.

Komentarz: Drackula
2014-03-19
19:27

Salim Konsul

Salim

Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.

Komentarz: Salim
2014-03-29
10:13

Soulcatcher Legend

Soulcatcher

dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.

Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.

Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.

Komentarz: Soulcatcher
2014-03-29
10:29

Soulcatcher Legend

Soulcatcher

Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.

Komentarz: Soulcatcher
2014-05-05
21:42

Gibsonn Generał

👍

Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)

Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol

Komentarz: Gibsonn
2020-06-18
15:02

Hamila Junior

Hamila

Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/

Komentarz: Hamila

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl