ESO: Eksploracja świata, porady
Eksploracja świata: kotwice Molag Bal'a, skrzynie, lorebooki, skyshardy Mundus Stone i składniki, lochy, Justice System (przestępstwa i kary) - porady, wskazówki, najważniejsze informacje.
Aktualizacja:
Eksploracja świata to jeden z nieodłącznych elementów The Elder Scrolls Online. Podróżowanie wybranymi przez nas ścieżkami może przynieść nam dodatkowe atrakcje czy skarby. Z tego rozdziału poradnika dowiesz się w jaki sposób funkcjonuje oraz jakie profity przynosi.
Na stronie Rodzaje aktywności / instancji w grze z rozdziału Podstawy gry dokładniej omówiliśmy najważniejsze rodzaje lokacji napotykanych podczas przemierzania świata gry.
- Kotwice Molag Bal'a
- Skrzynie i Lorebooki
- Skyshardy
- Mundus Stone i składniki
- Lochy
- Justice System - system przestępstw i kar
Kotwice Molag Bal'a

Podczas eksploracji terenu będziemy odnajdywać grupę kultystów, którzy przeprowadzają mroczny rytuał. Jeżeli natkniemy się na coś takiego, dobrze jest zwołać grupę innych graczy bo będziemy uczestniczyć w zadaniu dynamicznym. Głównym zadaniem każdego gracza podczas takiej akcji jest powstrzymywanie fal potworów zsyłanych przez Molag Bal'a do świata żywych. Jest to definitywnie zbyt trudne żeby zrobić to w pojedynkę dlatego niezbędnym jest uformowanie drużyny bądź poczekanie aż nadciągną posiłki. Z każdego zabitego potwora uwalniana jest dusza, która napełnia kamień trzymający łańcuchy kotwicy.

Każdy kto uczestniczy w tym wydarzeniu może zniszczyć napełnione duszą kryształy. Po zniszczeniu ich wszystkich event zakończy się sukcesem dając nam punkty doświadczenia jako nagrodę. Jeżeli zginiemy podczas tego wydarzenia możemy poprosić naszych towarzyszy o wskrzeszenie bądź samemu użyć klejnotu duszy. Za każdy wykonane dynamiczne zadanie dostajemy dodatkowe punkty doświadczenia z drzewka gildii wojowników.
Skrzynie i Lorebooki

Skrzynie ze skarbami możemy znaleźć na całym świecie. Jeżeli posiadamy wytrych (Lockpick) oraz znajdziemy takową skrzynię, możemy przystąpić do jej otwierania. Unikalność skarbów oraz ilość złota w skrzyniach jest ściśle związana z poziomem trudności ich otwarcia. Przy otwieraniu skrzyni pokaże się czas, w którym musimy się zmieścić. Możemy także spróbować siłą otworzyć taką skrzynię. Obok czasu pojawi się informacja jaką mamy szansę na otwarcie takiej skrzyni siłą.
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie0
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
