ESO: Zaklinanie - runy, materiały, efekt, zastosowanie, porady
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry The Elder Scrolls Online znajdziesz listę dodających run, odejmujących run, run istoty oraz run rodzaju używanych w zaklinaniu. Dowiesz się o mocach poszczególnych run, o łączeniu ich oraz o tym jakiego zakresu poziomów dotyczą poszczególne runy.
- Informacje wstępne
 - Dodające Runy Mocy
 - Odejmujące Runy Mocy
 - Runy Istoty (Essence Runestones)
 - Runy Rodzaju (Aspect Runestones)
 
Informacje wstępne
By wytworzyć dany Glify, będziesz musiał połączyć 3 rodzaje run:
- Potency (Moc - mające postać fioletowego kwadratu), mające wpływ na siłę zaklęcia. Dodatkowo, Runy Mocy rozdzielają się na Dodające (Additive) i Odejmujące (Subtractive);
 - Aspect (Rodzaj - mające postać zielonego trójkąta), mające wpływ na jakość zaklęcia;
 - Essence (Istota - mające postać okręgu o bursztynowej barwie), mające wpływ na rodzaj nałożonego zaklęcia.
 
Dodające Runy Mocy
Poniżej znajdziesz tabelę przedstawiającą Dodatnie Runy Mocy, ich rangę, jak również zakres wymaganych poziomów:
Ikona  | Nazwa  | Tytuł  | Moc  | Zakres poziomów  | 
![]()  | Jora  | Trifling  | Develop (Rozwijać)  | 1 - 10  | 
![]()  | Porade  | Inferior  | Add (Dodawać)  | 5 - 15  | 
![]()  | Jera  | Petty  | Increase (Zwiększać)  | 10 - 20  | 
![]()  | Jejora  | Slight  | Raise (Podnosić)  | 15 - 25  | 
![]()  | Odra  | Minor  | Gain (Zyskać)  | 20 - 30  | 
![]()  | Pojora  | Lesser  | Supplement (Uzupełniać)  | 25 - 35  | 
![]()  | Edora  | Moderate  | Boost (Zwiększać)  | 30 - 40  | 
![]()  | Jaera  | Average  | Advance (Postępować)  | 35 - 45  | 
![]()  | Pora  | Strong  | Augment (zwiększać)  | 40 - 50  | 
![]()  | Denara  | Strong  | Strengthen (Wzmacniać)  | 40 - 50  | 
![]()  | Rera  | Greater  | Exaggerate (Wyolbrzymiać)  | Weteran 1 - 3  | 
![]()  | Derado  | Greater  | Empower (Umożliwiać)  | Weteran 3 - 5  | 
![]()  | Recura  | Grand  | Magnify (Powiększać)  | Weteran 5 - 8  | 
![]()  | Cura  | Grand  | Intensify (Wzmacniać)  | Weteran 8 - 10  | 
Odejmujące Runy Mocy
Poniżej znajdziesz tabelę przedstawiającą Ujemne Runy Mocy, ich rangę, jak również zakres wymaganych poziomów:
Ikona  | Nazwa  | Tytuł  | Moc  | Zakres poziomów  | 
![]()  | Jode  | Trifling  | Reduce (Zmniejszać)  | 1 - 10  | 
![]()  | Notade  | Inferior  | Subtract (Odejmować)  | 5 - 15  | 
![]()  | Ode  | Petty  | Shrink (Kurczyć)  | 10 - 20  | 
![]()  | Tade  | Slight  | Decrease (Zmniejszać)  | 15 - 25  | 
![]()  | Jayde  | Minor  | Deduct (Odliczać)  | 20 - 30  | 
![]()  | Edode  | Lesser  | Lower (Zmniejszać)  | 25 - 35  | 
![]()  | Pojode  | Moderate  | Diminish (Pomniejszać)  | 30 - 40  | 
![]()  | Rekude  | Average  | Weaken (Osłabiać)  | 35 - 45  | 
![]()  | Hade  | Strong  | Lessen (Zmniejszać)  | 40 - 50  | 
![]()  | Idode  | Strong  | Impair (Osłabiać)  | 40 - 50  | 
![]()  | Pode  | Greater  | Remove (Usunąć)  | Weteran 1 - 3  | 
![]()  | Kedeko  | Greater  | Drain (Wyssać)  | Weteran 3 - 5  | 
![]()  | Rede  | Grand  | Deprive (Pozbawić)  | Weteran 5 - 8  | 
![]()  | Kude  | Grand  | Negate (Zaprzeczyć)  | Weteran 8 - 10  | 
Runy Istoty (Essence Runestones)
Runy Istoty nadają Glifom pożądany efekt, jak np. nałożenie zaklęcia na broń, która będzie teraz zadawać dodatkowe obrażenia od żywiołu, nałożenie zaklęcia na element pancerza, który będzie teraz dodatkowo podnosić zdrowie czy staminę, lub nałożenie zaklęcia na biżuterię, która będzie teraz np. zmniejszała koszt umiejętności wymagających magicki.
Poniżej znajdziesz tabelę, przedstawiającą wszystkie dostępne w grze Runy Istoty, wywoływany przez nie efekt, a także przykładowe zastosowanie (wszystkie możliwe kombinacje znajdziesz w następnym rozdziale):
Ikona  | Nazwa  | Efekt  | Przykładowe zastosowanie razem z Runą Mocy  | 
![]()  | Dakeipa  | Frost (Mróz)  | Dodająca Runa Mocy + Dakeipa -> Glyph of Frost, możliwy do nałożenia na broń, by zadawała obrażenia od Mrozu.  | 
![]()  | Deni  | Stamina  | Dodająca Runa Mocy + Deni -> Glyph of Absorb Stamina, możliwy do nałożenia na broń, by zadawała obrażenia magiczne i regenerowała Staminę.  | 
![]()  | Denima  | Stamina Regeneration  | Dodająca Runa Mocy + Denima -> Glyph of Stamina Regeneration, możliwy do nałożenia na biżuterię, by zwiększała regenerację Staminy.  | 
![]()  | Deteri  | Armor (Pancerz)  | Odejmująca Runa Mocy + Deteri -> Glyph of Crushing, możliwy do nałożenia na broń, by zmniejszała pancerz trafionego celu.  | 
![]()  | Haoko  | Disease (Choroba)  | Dodająca Runa Mocy + Haoko -> Glyph of Foulness, możliwy do nałożenia na broń, by zadawała obrażenia od Trucizny.  | 
![]()  | Jaedi  | Bash (Grzmot)  | |
![]()  | Kaderi  | Shield (Osłona)  | Odejmująca Runa Mocy + Kaderi -> Glyph of Shielding, możliwy do nałożenia na biżuterię, by zmniejszała koszt uderzenia tarczą (Bash) i koszt blokowania się tarczą.  | 
![]()  | Kuoko  | Poison (Trucizna)  | Dodająca Runa Mocy + Kuoko -> Glyph of Poison, możliwy do nałożenia na broń, by zadawała obrażenia od Trucizny.  | 
![]()  | Lire  | Physical Harm (Szkody Fizyczne)  | |
![]()  | Makderi  | Spell Harm (Szkody Magiczne)  | Dodająca Runa Mocy + Makderi -> Glyph of Increase Nagical Harm, możliwy do nałożenia na broń, by zadawała obrażenia zadawane przez czary.  | 
![]()  | Makko  | Magicka  | Odejmująca Runa Mocy + Makko -> Glyph of Absorb Magicka, możliwy do nałożenia na broń, by zadawała obrażenia od magii i regenerowała Magickę.  | 
![]()  | Makkoma  | Magicka Regen  | Dodająca Runa Mocy + Makkoma -> Glyph of Magicka Regen, możliwy do nałożenia na biżuterię, by zwiększała regenerację Magicki.  | 
![]()  | Meip  | Shock (Porażenie)  | Dodająca Runa Mocy + Meip -> Glyph of Shock, możliwy do nałożenia na broń, by zadawała obrażenia od Błyskawic.  | 
![]()  | Oko  | Health  | Odejmująca Runa Mocy + Oko -> Glyph of Absorb Health, możliwy do nałożenia na broń, by zadawała obrażenia od magii i regenerowała Zdrowie.  | 
![]()  | Okoma  | Health Regeneration  | Odejmująca Runa Mocy + Okoma -> Glyph of Decrease Health, możliwy do nałożenia na broń, by nieuchronne obrażenia.  | 
![]()  | Okori  | Power (Moc)  | Dodająca Runa Mocy + Okori -> Glyph of Rage, możliwy do nałożenia na broń, by zwiększała twoją siłę ataków na kilka sekund.  | 
![]()  | Oru  | Alchemist (Alchemik)  | Dodająca Runa Mocy + Oru -> Glyph of Potion Boost, możliwy do nałożenia na biżuterię, by zwiększała skuteczność Mikstur.  | 
![]()  | Rakeipa  | Silence (Cisza)  | Dodająca Runa Mocy + Rakeipa -> Glyph of Flame, możliwy do nałożenia na broń, by zadawała obrażenia od Ognia.  | 
![]()  | Taderi  | Physical Harm (Szkody Fizyczne)  | Dodająca Runa Mocy + Taderi -> Glyph of Increase Physical Harm, możliwy do nałożenia na biżuterię, by zwiększała obrażenia zadawane przez bronie.  | 
Runy Rodzaju (Aspect Runestones)
W grze występuje 5 Runów Rodzaju. Używane są one w podobny sposób do przedmiotów służących do ulepszania ekwipunku (Utwardzacze, Garbniki i Żywice), z tą różnicą, że używa się ich w procesie produkcji Glifów. Im lepszej jakości Runę Rodzaju użyjesz, tym lepszej jakości będzie powstały Glif.
Poniżej znajdziesz tabelę przedstawiającą wszystkie Runy Rodzaju, a także poziom Glifu, który powstanie, gdy użyjesz ich przy tworzeniu Glifów:
Ikona  | Nazwa  | Jakość  | Tworzone Glify  | 
![]()  | Ta  | Base (Zwykły)  | Białe (Normal) Glify.  | 
![]()  | Jejota  | Fine (Dobry)  | Zielone (Fine) Glify.  | 
![]()  | Denata  | Superior (Wyższy)  | Niebieskie (Superior) Glify.  | 
![]()  | Rekuta  | Artifact (Artefaktowy)  | Fioletowe (Epic) Glify.  | 
![]()  | Kuta  | Legendary (Legendarny)  | Złote (Legendary) Glify.  | 
0
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




















































