ESO: Krawiectwo - umiejętności, rangi
Aktualizacja:
Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje na temat krawiectwa w grze The Elder Scrolls Online. Nasz poradnik wyjaśnia ogólne zasady wytwarzania przedmiotów w oparciu o krawiectwo oraz zestawia najważniejsze umiejętności związane z krawiectwem i podaje wymagania do ich odblokowania.
Informacje wstępne
Krawiectwo (Clothing) pozwala tworzyć przedmioty zarówno lekki pancerz (Light Armor), używany głównie przez postacie posługujące się magią, jak i średni pancerz (Medium Armor), z którego korzystają postacie zbliżone do łotrzyka (a więc zarówno postacie posługujące się łukiem, jak i takie, które preferują walkę w zwarciu, ale polegają raczej na zwinności, a nie kryją się za kontenerem z metalu).
Krawiectwo, ze względu na możliwość tworzenia lekkiej i średniej zbroi, wykorzystuje dwie różne grupy przedmiotów. By móc wytwarzać szaty (czyli przedmioty z kategorii Light Armor), potrzebował będziesz włókien zbieranych ze specjalnych roślin (na takiej samej zasadzie, jak zbiera się rudy metali ze złóż), które przetwarza się w ten sam sposób, jak rudy przy produkcji sztabek metali.
Średni pancerz z kolei wymaga zbierania kawałków skór (Scraps), które możesz uzyskać poprzez przeczesywanie kontenerów, skrzynek, beczek i ogólnie wszystkich miejsc, które mogą kryć jakieś przedmioty. Drugim źródłem jest po prostu zabijanie potworów, z których mogą wypaść te materiały.
Tabela umiejętności - Krawiectwo
Poniżej znajdziesz tabelę przedstawiającą wszystkie umiejętności dostępne w drzewku Krawiectwa.
Ikona  | Nazwa i ranga  | Opis  | Wymagana ranga  | 
![]()  | Tailoring I  | Pozwala na użycie Jute i Rawhide.  | Clothing 1  | 
![]()  | Tailoring II  | Pozwala na użycie Flax i Hide.  | Clothing 5  | 
![]()  | Tailoring III  | Pozwala na użycie Cotton i Leather.  | Clothing 10  | 
![]()  | Tailoring IV  | Pozwala na użycie Spidersilk i Thick Leather.  | Clothing 15  | 
![]()  | Tailoring V  | Pozwala na użycie Ebonthread i Fell Hide.  | Clothing 20  | 
![]()  | Tailoring VI  | Pozwala na użycie Kreshweed i Topgrain Hide.  | Clothing 25  | 
![]()  | Tailoring VII  | Pozwala na użycie Ironthread i Iron Hide.  | Tailoring VI  | 
![]()  | Tailoring VIII  | Pozwala na użycie Silverweave i Superb Hide.  | Tailoring VII  | 
![]()  | Tailoring IX  | Pozwala na użycie Void Cloth i Daedra Hide.  | Tailoring VIII  | 
![]()  | Keen Eye: Cloth I  | Pobliskie rośliny zawierające włókna będą lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od nich w odległości do 20 metrów.  | Clothing 2  | 
![]()  | Keen Eye: Cloth II  | Pobliskie rośliny zawierające włókna będą lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od nich w odległości do 30 metrów.  | Clothing 9  | 
![]()  | Keey Eye: Cloth III  | Pobliskie rośliny zawierające włókna będą lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od nich w odległości do 40 metrów.  | Clothing 30  | 
![]()  | Outfitter Hireling I  | Najemnik dostarczy ci raz dziennie włókna roślin, skóry i/lub inne przedmioty związane z Krawiectwem. Przedmioty dostarczane są, gdy jesteś wylogowany.  | Clothing 3  | 
![]()  | Outfitter Hireling II  | Najemnik dostarczy ci raz dziennie włókna roślin, skóry i/lub inne przedmioty związane z Krawiectwem. Większa szansa na lepsze przedmioty. Przedmioty dostarczane są, gdy jesteś wylogowany.  | Clothing 12  | 
![]()  | Outfitter Hireling III  | Najemnik dostarczy ci raz dziennie włókna roślin, skóry i/lub inne przedmioty związane z Krawiectwem. Dużo większa szansa na lepsze przedmioty. Przedmioty dostarczane są, gdy jesteś wylogowany.  | Clothing 32  | 
![]()  | Unraveling I  | Zwiększa szanse otrzymania materiałów przy dekonstrukcji przedmiotów z gałęzi Krawiectwa.  | Clothing 4  | 
![]()  | Unraveling II  | Znacznie zwiększa szanse otrzymania materiałów przy dekonstrukcji przedmiotów z gałęzi Krawiectwa.  | Clothing 22  | 
![]()  | Unraveling III  | Zwiększa w bardzo dużym stopniu szanse otrzymania materiałów przy dekonstrukcji przedmiotów z gałęzi Krawiectwa.  | Clothing 32  | 
![]()  | Stitching I  | Skraca czas badania przedmiotów o 5%, a także pozwala badać na raz dwa przedmioty.  | Clothing 8  | 
![]()  | Stitching II  | Skraca czas badania przedmiotów o 10%, a także pozwala badać na raz dwa przedmioty.  | Clothing 18  | 
![]()  | Stitching III  | Skraca czas badania przedmiotów o 20%, a także pozwala badać na raz trzy przedmioty.  | Clothing 28  | 
![]()  | Tannin Expertise I  | Zwiększa szansę na ulepszenie przedmiotu.  | Clothing 10  | 
![]()  | Tannin Expertise II  | Znacznie zwiększa szanse na ulepszenie przedmiotu.  | Clothing 25  | 
![]()  | Tannin Expertise III  | Zwiększa w bardzo dużym stopniu szansę na ulepszenie przedmiotu.  | Clothing 40  | 
Wyjaśnienie
Jak widać, do wyboru jest całe zatrzęsienie umiejętności (a to tylko jedno z rzemiosł!), dlatego trzeba się uważnie zastanowić, w które z nich zainwestować punkty, by potem nie brakło na coś innego.
Absolutnie wymaganymi są trzy z nich:
- Tailoring (oczywiście aż do 9 poziomu, by uzyskać dostęp do wszystkich włókien i skór)
 - Stitching - badania zajmują ogromną ilość czasu (gdy chcesz uzyskać dostęp do wszystkich cech, zajmie to kilkadziesiąt dni!), dlatego musisz wsadzić tu 3 punkty, bo skrócić znacznie czas samego procesu, jak i uzyskać możliwość badania kilku (maksymalnie trzech) przedmiotów na raz. Bez tego możesz praktycznie zapomnieć o wykonywaniu dobrych przedmiotów.
 - Tannin Expertise - ulepszanie to, obok samego procesu wytwarzania, bardzo ważna rzecz, gdyż pozwala znacząco polepszyć statystki przedmiotu - czy to wartość samego przedmiotu (wartość pancerza), nadanej cechy czy nawet nałożonego w procesie Zaklinania zaklęcia. Zwiększenie szansy na ulepszenie, to zmniejszenie ilości Garbników (Tannin), które będziesz musiał zużyć, dlatego ta umiejętność jest obowiązkowa. Sam proces ulepszania zostanie opisany dalej.
 
Warto także dorzucić jeden punkt w Keen Eye: Cloth, przez co pobliskie rośliny zawierające włókna staną się lepiej widoczne. Możesz, jeśli chcesz, zainwestować w to więcej punktów (by dostrzec je z większej odległości), lecz pierwszy poziom tej umiejętności w zupełności wystarczy, jeśli tylko choć trochę przyglądasz się temu co dzieje się dookoła.
Jeśli chcesz zająć sie tą profesją na poważnie, wartym zainteresowania jest także Unraveling - zwiększa on szansę na otrzymanie różnorakich komponentów jak i Garbników (o które dość ciężko w inny sposób) podczas dekonstrukcji przedmiotów, a im więcej "darmowych" przedmiotów wymaganych do rzemiosła uda ci się uzyskać, tym lepiej.
Ostatnia umiejętność, Outfitter Hireling, może zostać całkowicie zignorowana - dostarczenie darmowej rudy (bądź utwardzacza) może być kuszące, ale najczęściej sprowadza się to do tego, że dostaniesz kilka sztuk rudy, którą jesteś w stanie zebrać w kilka minut. Jeśli nie masz na co wydawać punktów umiejętności to możesz w to zainwestować - w innym przypadku możesz o niej zapomnieć.
0
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
























