ESO Morrowind: Warden
Czym jest nowa klasa postaci w TESO Morrowind? Kilka ważnych porad dotyczących gry.
Aktualizacja:

Dodatek do Elder Scrolls Online - Morrowind wprowadza kolejną klasę do gry. Jest nim Warden, czyli klasa specjalizująca się w przywoływaniu dzikich zwierząt, by walczyły u twojego boku oraz korzystająca z dobrodziejstw żywiołu natury i lodu. W przeciwieństwie do innych klas, Warden jest klasą bardzo zróżnicowaną. Wypełnia ona lukę dla graczy, którzy nie chcą ograniczać się do jednej roli z góry przypisanej do klasy którą wybrali. Oznacza to, że Warden'a można zbudować na kilka sposobów, które zdeterminują styl dalszej gry. Dzieje się tak, dlatego że klasa ta posiada umiejętności, które można modyfikować ze względu na wytrzymałość (Stamina) lub manę (Magicka). Po osiągnięciu odpowiedniego poziomu umiejętności (Morph) będziesz mógł wybrać modyfikację. Z jednej strony umiejętność będzie korzystać ze statystyki wytrzymałości, a z drugiej - many. Można więc śmiało stwierdzić, że jest to pierwsza taka klasa, która będzie maksymalizować swoją wartość od bycia wsparciem drużyny, tankiem drugorzędnym, lub zadającą magiczne obrażenia (też drugorzędną).
Tak jak na Elder Scrolls Online przystało, wcale nie musisz zamykać się do jednej kombinacji. Nic oczywiście nie stoi na przeszkodzie, by używać kosturów i ciężkiej zbroi, a umiejętności przypisać do statystyk wytrzymałości. Nic nie każe ci, by nie robić z tej klasy hybrydy, ale chcąc zmaksymalizować swoje obrażenia, wytrzymałość lub zdolność do wspierania drużyny, będziesz musiał zdecydować która rola będzie dla ciebie najlepsza przed rozdysponowaniem statystyk Magicka, Stamina oraz Health.. Warden nie posiada jednak umiejętności, które są najlepsze do określonych ról (może poza wspieraniem drużyny różnorakimi bonusami), ponieważ jako typowy DPS jest gorszy od magów (z racji małej ilości aktywnych umiejętności zadających obrażenia) i łotrzyków, a jako tank jest gorszy od Dragonknighta (z racji braku umiejętności przypisanych dla tanka). Może być natomiast zamiennikiem z klasą Templara. Zadaje on większe obrażenia, mocniej leczy oraz wspiera drużynę różnorakimi wzmocnieniami.
W przykładowych buildach w dalszej części rozdziału skupimy się na dwóch aspektach. Pierwszym z nich będzie granie w pojedynkę, czyli rozdział dla graczy, którzy nie chcą się angażować w gildie czy grupy, a chcą z powodzeniem ukończyć dodatek i czerpać przyjemność z nowej klasy. W buildzie tym skupimy się na Wardenie jako hybrydzie, który będzie mógł zadawać duże ilości obrażeń, a przy tym leczyć się w przypadku odniesienia poważniejszych ran. Drugim aspektem będzie przykładowy build, który można zastosować w grupie. Będzie on nastawiony przede wszystkim na wspieraniu drużyny, a zadawanie obrażeń będzie sprawą drugorzędną. Miej na uwadze fakt, że oba przedstawione poniżej buildy można modyfikować wedle twojego uznania i mają za zadanie tylko wskazać mocne i słabe strony nowej klasy.
0
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
