ESO Summerset: Biżuteria - jak zrobić? Crafting, poziom, cechy, porady

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Wraz z wprowadzeniem dodatku Summerset do The Elder Scrolls Online gracze w końcu mogą stworzyć własną biżuterię. Aktywność ta zarezerwowana jest tylko i wyłącznie dla posiadaczy tego dodatku, a tworzyć nowe rzeczy możesz w każdym większym mieście, w którym znajduje się odpowiednie stanowisko.

Gracze, którzy nie są posiadaczami rozszerzenia Summerset nadal mogą zbierać materiały potrzebne do wykonywania biżuterii, a więc mogą handlować z tymi, którzy ich potrzebują. Dodatkowo każda cecha zarezerwowana dla świecidełek będzie dostępna w każdym schemacie, niezależnie od tego czy jest to kowalstwo, czy stolarstwo.

Tak jak w przypadku innych aktywności związanych z rzemiosłem, podczas tworzenia biżuterii znajdziesz dokładnie taki sam schemat. Możesz zniszczyć przedmiot, by uzyskać materiały, stworzyć nowe rzeczy, podnieść poziom/rzadkość danego przedmiotu oraz badać nowe cechy.

Materiały

W grze pojawiły się nowe materiały rzemieślnicze, dedykowane wyłącznie tworzeniu biżuterii:

  1. Poziom 1-25: Pewter
  2. Poziom 26-50: Copper
  3. Champion rank 1-60: Silver
  4. Champion rank 70-140: Electrum
  5. Champion rank 150-160: Platinum

Cechy

Cechy biżuterii są podobne do znanych wcześniej, aczkolwiek zaprezentowane pod innymi nazwami. Praktycznie każdą cechę można studiować korzystając z opcji Research przy stole rzemieślniczym:

  1. Arcane - Zwiększa maksymalny poziom Magicka
  2. Healthy - Zwiększa maksymalny poziom zdrowia
  3. Robust - Zwiększa maksymalny poziom Stamina
  4. Triune - Zwiększa maksymalny poziom Magicka, Stamina oraz punktów zdrowia
  5. Protective - Zwiększa obronę fizyczną oraz magiczną
  6. Infused - Zwiększa efekt nasycenia broni magią (enchantment)
  7. Swift - Zwiększa szybkość ruchu
  8. Harmony - Zwiększa bonus synergii przedmiotów
  9. Bloodthirsty - Zwiększenie zadawanych obrażeń przeciwko przeciwnikom posiadającym małą ilość życia

Podnoszenie poziomu/rzadkości przedmiotu

W każdej chwili możesz podnieść poziom danego przedmiotu, jeżeli ten akurat nie jest najrzadszy/legendarny. Tak jak w przypadku wcześniejszych aktywności związanych z rzemiosłem, by podnieść poziom danego przedmiotu, musisz posiadać specjalne materiały:

  1. Fine (zielony) - Terne
  2. Superior (niebieski) - Iridium
  3. Epic (fioletowy) - Zircon
  4. Legendary (legendarny) - Chromium

Przedmioty te z reguły otrzymuje się za doskonalenie materiałów rzemieślniczych.

Nowe drzewko umiejętności - Jewelry Crafting

Każda aktywność związana z rzemiosłem posiada własne drzewko umiejętności, a tworzenie biżuterii nie jest inne. Drzewka te pozwolą na tworzenie coraz lepszych przedmiotów, a także pomogą przy wyszukiwaniu materiałów do tego potrzebnych.

  1. Engraver - Pozwala tworzyć coraz lepsze przedmioty
  2. Keen Eye: Jewelry - Podświetla materiały rzemieślnicze odnajdywane podczas eksploracji
  3. Jewelry Extraction - Zwiększa szansę na uzyskanie materiałów rzemieślniczych podczas niszczenia przedmiotu
  4. Lapidary Reasearch - Przyspiesza nabywanie nowych cech
  5. Platings Expertise - Zmniejsza ilość przedmiotów oraz zwiększa szansę podczas ulepszania biżuterii
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2014-03-19
11:10

dotes Chorąży

już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.

Komentarz: dotes
2014-03-19
11:25

Drackula Legend

Drackula

[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.

Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.

Komentarz: Drackula
2014-03-19
19:27

Salim Konsul

Salim

Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.

Komentarz: Salim
2014-03-29
10:13

Soulcatcher Legend

Soulcatcher

dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.

Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.

Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.

Komentarz: Soulcatcher
2014-03-29
10:29

Soulcatcher Legend

Soulcatcher

Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.

Komentarz: Soulcatcher
2014-05-05
21:42

Gibsonn Generał

👍

Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)

Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol

Komentarz: Gibsonn
2020-06-18
15:02

Hamila Junior

Hamila

Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/

Komentarz: Hamila

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl