ESO: Nightblade jako Melee DPS
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry The Elder Scrolls Online znajdziesz rekomendowany build dla postaci klasy Nightblade. Opisany poniżej build dotyczy grania klasą Nightblade jako postacią Melee DPS, czyli dążącą do zadawania sporych obrazeń w walce wręcz (z użyciem broni białej). Przedstawiliśmy ogólny zarys rozwoju postaci oraz wymieniliśmy najbardziej przydatne naszym zdaniem umiejętności.
Rekomendowany build - Nightblade Melee DPS
W buildzie tym skupimy się na szybkim eliminowaniu pojedynczych wrogów oraz skradaniu się. Dlatego dobrym pomysłem jest poziomowanie drzewek umiejętności Assassination oraz Shadow od początku naszej zabawy. Dobrym wyborem klasy jest tutaj Khajiit z racji jego umiejętności pasywnej Carnage, zwiększającej nam współczynnik trafień krytycznych oraz krytycznych obrażeń.
Naszą bronią będzie tutaj broń podwójna (jednak build ten nie jest całkowicie przypisany do tego rodzaju broni). Walkę zaczynamy od umiejętności Reaper's Mark. Oznaczamy wroga przez co następne nasze ataki ignorują dużą ilość jego obrony. Teleportujemy się do oznaczonego przeciwnika zadając obrażenia oraz ogłuszając go (Ambush). Po tym ataku używamy Shadowy Disguise żeby zniknąć z pola widzenia przeciwnika po czym wyprowadzamy atak umiejętnością Suprise Attack. Jeśli przeciwnik nadal żyje, wykańczamy go umiejętnością Killer's Blade zadając mu ogromne obrażenia.
![]()  | Nazwa umiejętności  | Opis umiejętności  | 
![]()  | 1. Assassin's Blade + Morph na Killer's Blade  | Umiejętność zadaje obrażenia magiczne. Przeciwnicy z małą ilością życia dostają dodatkowo 300% obrażeń. Morph na możliwość uleczenia naszej postaci kiedy zabijamy cel tą umiejętnością.  | 
![]()  | 2. Teleport Strike + Morph na Ambush  | Teleportujemy się do przeciwnika ogłuszając go oraz zadając obrażenia magiczne. Morph na zwiększenie obrażeń naszego następnego ataku.  | 
![]()  | 3. Shadow Cloak + Morph na Shadowy Disguise  | Zapewna nam niewidzialność przez kilka sekund. Morph na stuprocentowe zadanie trafienia krytycznego podczas trwania tego efektu.  | 
![]()  | 4. Veiled Strike + Morph na Suprise Attack  | Zadaje obrażenia magiczne. Jeśli jesteśmy pod wpływem niewidzialności oglusza przeciwnika na krótki okres czasu. Morph na zredukowanie obrony przeciwnika na pewien okres czasu.  | 
![]()  | 5. Mark Target + Morph na Reaper's Mark  | Klątwa, która obniża przeciwnikom i nam obronę magiczną i fizyczną. Zabicie oznaczonego przeciwnika zwraca nam część zdrowia. Morph na zwiększenie ilości odnawianego zdrowia.  | 
![]()  | R. Death Stroke + Morph na Soul Harvest  | Umiejętność zadaje ogromne obrażenia magiczne wprost proporcjonalnie do naładowanej umiejętności. Morph na zwiększenie odnawiania umiejętności podczas zabijania przeciwników.  | 
Rekomendowane typy przedmiotów
Build ten poświęcony jest atakom magicznym i nie jest powiedziane że musimy używać lekkiej zbroi czy nawet ciężkiej. Żeby jednak skorzystać w pełni z umiejętności pasywnej zwiększającej współczynnik trafienia krytycznego będziemy używać zbroi średniej. Co do broni nie jest powiedziane, że build działa tylko na dual wield (podwójna broń). Możemy używać tarczy i miecza, dwóch sztyletów czy nawet miecza dwuręcznego.
- Średni pancerz (Medium Armor) - Używamy pięciu części średniego pancerza, żeby spełnić wymagania pasywnej umiejętności. Najlepiej żeby były to takie, które zapewniają nam najwięcej obrony fizycznej (np. spodnie czy zbroja). Cechę jaką najlepiej tu zastosować to zwiększenie statystyk używanego przez nas Mundus Stone. Jeżeli chodzi o zaklęcie to z racji tego, że używamy umiejętności magicznych, dobrym pomysłem jest zwiększanie statystyki Magicka.
 - Lekki pancerz (Light Armor) - Używamy dwóch z siedmiu dostępnych. Najlepiej żeby były to te, które dają najmniej obrony ze wszystkich części (np. pasek czy buty). Używamy ich dlatego, żeby korzystać z umiejętności pasywnych zwiększających regeneracje Magicka czy też zmniejszenie jej konsumpcji. Tak jak w przypadku średniego pancerza używamy śladu na zwiększenie statystyk używanego przez nas Mundus Stone'a. Używamy także zaklęcia zwiększającego nam Magicka
 - Broń - tutaj jest pełna dowolność (jednak złym pomysłem jest używanie łuku). Ważnym elementem jest tutaj cecha w broni. Jako, że w broniach podwójnych takich cech możesz mieć dwie dlatego dobrym pomysłem jest używanie jednego sztyletu oraz jednego toporka (podwojenie cechy nie działa na ten sam rodzaj broni). Cechą tą jest Precise, która zwiększa nam szansę na krytyczne trafienie.
 - Akcesoria - Pierścienie oraz naszyjnik zwiększające nam magicka bądź też zmniejszające koszt używanych umiejętności.
 - Mundus Stone - Tutaj możemy wybrać spośród dwóch najlepszych do tego buildu. Shadow, który zwiększa nam krytyczne obrażenia lub Thief, który zwiększa nam szansę na krytyczne trafienie.
 
0
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.







