ESO: Bohater, porady
Bohater - porady: tworzenie postaci, interfejs, zdobywanie doświadczenia, ekwipunek i banki, śmierć bohatera.
Aktualizacja:
W tym rozdziale poradnika do Elder Scrolls Online dowiesz się m.in. jak przebiega proces kreacji bohatera, jakie rasy dostępną są w poszczególnych frakcjach oraz czym charakteryzują się występujące w grze klasy. Zapoznasz się również z metodami zdobywania doświadczeniami, gdyż w ESO postać gracza awansuje na kolejne poziomy nie tylko poprzez zabijanie przeciwników, ale również wykonywanie zadań oraz eksplorację świata. Ostatnia część rozdziału opisuje konsekwencje śmierci bohatera oraz sposoby jego wskrzeszenia.
Polecamy też zajrzeć na osobne strony Najlepszy pierwszy bohater, Interfejs użytkownika, XP - jak szybciej levelować? oraz Śmierć w grze - jakie są jej skutki? znajdujące się w rozdziale Podstawy gry. Dokładniej opisaliśmy na nich wszystkie kwestie związane z bohaterem.
Tworzenie postaci

Tworząc postać w Elder Scrolls Online, tak jak w przypadku innych gier z tej serii, mamy dużą swobodę działania. Bohatera możemy dostosować do własnych potrzeb oraz stylu gry. Do każdej z trzech dostępnych frakcji są przypisane określone rasy.
- Aldmeri Dominion - W skład tej frakcji wchodzą Elfy z wysokiego rodu, leśne elfy oraz Khajitowe
 - Ebonheart Pact - W skład tej frakcji wchodzą Argonianie, Nordowie oraz Mroczne Elfy
 - Daggerfall Covenant - W skład tej frakcji wchodzą Bretoni, Orkowie oraz Redgardzi
 
Każda z tych ras posiada cztery klasy, które możemy wybrać:
- Dragonknight - Jest to ofensywny Tank władający dodatkową magią. Dobrze sprawdza się w przyjmowaniu dużej ilości obrażeń oraz czarowaniu wzmocnień na swoich sojuszników.
 - Sorcerer - Typowa klasa maga. Może być używana do wspierania sojuszników oraz przywoływania stworów walczących po Twojej stronie. Posiada także umiejętność rzucania osłabień na przeciwników co daje dużą przewagę na polu bitwy. Doskonale spisuje się także przy władaniu magią czterech żywiołów.
 - Nightblade - Łotrzyk. Umiejętności tej klasy skupiają się na skradaniu i rozplanowaniu ataku. Idealnie nadaje się do cichego eliminowania pojedynczych wrogów.
 - Templar - Templariuszem możemy grać na każdy sposób. Posiada umiejętności lecznicze, zadawanie fizycznych oraz magicznych obrażeń. Jest to samowystarczalna klasa. Tak jak i w przypadku Sorcerer'a najważniejszą zmianą jest osiągnięcie umiejętności zmieniania broni (Od poziomu 15), dzięki którym można szybko przełączać się między broniami leczniczymi oraz ofensywnymi.
 

Dalszym krokiem jest wygląd bohatera. Możemy skorzystać z losowo generowanych ustawień wyglądu, bądź wybrać własną ścieżkę i stworzyć wygląd nam odpowiadający. Jest tu mnóstwo ustawień, które pomogą nam w personalizacji naszego bohatera takie jak postawa, kolor oczu czy kształt nosa. Po wybraniu wyglądu naszego bohatera, możemy go stworzyć poprzez kliknięcie przycisku Create (Stwórz).
Interfejs - opis

Interfejs w Elder Scrolls Online jest bardzo przejrzysty i intuicyjny. Rozmieszczenie paska umiejętności czy kompasu nie przeszkadza w nawigacji.
- Kompas - Znajdziemy tu znaczniki do zadań, kierunki świata oraz obszary do których się zbliżamy
 - Nazwa oraz pasek życia przeciwnika - Spoglądając na pasek zobaczymy jaką nazwę nosi nasz przeciwnik, jaki ma poziom oraz klasę. Dowiemy się także ile życia posiada w danej chwili
 - Pasek umiejętności - Na tym pasku znajdziemy umiejętności przeciągnięte z głównej zakładki umiejętności znajdującej się w menu oraz przypisane mikstury
 - Aktualne zadanie - Aktualne podświetlone zadanie
 
Zdobywanie doświadczenia

Głównym sposobem zdobywania doświadczenia w Elder Scrolls Online jest wykonywanie zadań. Za każde wykonane zadanie przysługuje nagroda w postaci złota i doświadczenia. W większości przypadków do tych nagród są jeszcze dodawane przedmioty jak i osobne punkty umiejętności.
Drugim sposobem zdobywania doświadczenia jest polowanie. Zabijanie potworów jednak nie przynosi takich korzyści jak wykonywanie zadań a sama idea jest wykorzystana do podnoszenia umiejętności broni oraz obrony.
Kolejnym sposobem jest eksploracja świata. Za każdy odkryty przez nas teren, przeczytaną księgę czy znalezienie magicznych kamieni otrzymujemy niewielką ilość doświadczenia.
Umiejętności broni czy obrony są dodatkowym atutem w Elder Scrolls Online. Jak każda z serii, gra oferuje nam podążanie wybraną przez nas ścieżką w posługiwaniu się określonymi typami broni czy umiejętności. Za każde wykonane zadanie czy zabitego potwora nasz poziom umiejętności wzrasta. Jeżeli nasz poziom umiejętności jest wystarczająco duży będzie mieli wybór ścieżki którą chcemy podążać z daną umiejętnością. Za każdy poziom broni będziemy zadawać większe obrażenia tym typem broni. Podczas noszenia określonego typu pancerza oraz przyjmowania obrażeń także zwiększa jego umiejętności obronne.
Ekwipunek i banki

W Elder Scrolls Online będziemy znajdywać różnego rodzaju zbroje, bronie czy przedmioty potrzebne do rzemiosła. W każdej chwili możemy sprzedać rzeczy u kupca czy trenować rzemiosło. Ilość miejsca w ekwipunku jest mocno ograniczona więc czasami będziemy zmuszeni wracać się do kupca żeby go opróżnić. Ekwipunek dzieli się na kilka głównych kategorii. Możemy zaznaczyć przedmiot jako bezwartościowy, co pomoże nam podczas handlu z kupcem. Żeby zwiększyć ilość miejsca musimy zakupić specjalny przedmiot, który dostępny jest jedynie u niewielkiej ilości specjalnych kupców (Bag merchant). Maksymalna ilość miejsca w ekwipunku będzie zależeć od naszego poziomu oraz posiadanego złota. Każdy poziom (+10 miejsc w ekwipunku) będzie kosztował nas coraz więcej.
Banki są swojego rodzaju skrzyń, gdzie możemy zostawić nasze znaleziska. Bank taki znajdziemy w każdym większym mieście i tak jak w przypadku ekwipunku, możemy powiększyć ilość miejsc w nim. Za odpowiednią opłatą możemy u zarządcy banku kupić potrzebne nam miejsce.
Śmierć bohatera
Śmierć bohatera może być bolesna w skutkach. Po śmierci na terenach frakcyjnych gracz zostanie teleportowany do najbliższej kapliczki (Wayshrine) a jego rzeczy z ekwipunku zostaną uszkodzone. Żeby nadal w pełni korzystać ze swojego zdobytego wcześniej sprzętu musimy go naprawić u miejscowego kowala. Możemy do zrobić za odpowiednią opłatą a im większe uszkodzenie, rzadkość ekwipunku oraz poziom naszego doświadczenia, tym więcej zapłacimy. Czasami koszt przez nas poniesiony będzie tak duży, że bardziej opłacalne będzie kupienie lub wykonanie nowej zbroi. Drugą opcją jest wskrzeszenie się w miejscu gdzie nastąpiła śmierć naszego bohatera. Żeby skorzystać z takiej opcji wymogiem jest posiadanie specjalnego klejnotu duszy (Soul Gem). Także w tym przypadku nasza zbroja straci swoje właściwości i będziemy musieli ją naprawić. Jeżeli podróżujemy w grupie i nie mamy takiego klejnotu możemy zakomunikować naszemu sojusznikowi, który posiada taki klejnot, żeby nas wskrzesił. Również w tym przypadku nasza zbroja zostanie uszkodzona.
Po śmierci nasza zbroja będzie tracić właściwości ochronne. Jeżeli zginiemy określoną ilość razy, wartość obrony naszej zbroi może spaść do zera. Jeżeli tak się stanie nasza postać nie będzie otrzymywać żadnej ochrony (dokładnie tak jak w przypadku kiedy będziemy bez zbroi).
Są dwie opcje naprawiania naszego ekwipunku. Jedną z nich jest kupiec w najbliższym mieście czy wiosce a drugą kupno specjalnego niezbędnika naprawczego, który możemy nosić ze sobą i używać bez potrzeby teleportowania (lub podróży) do najbliższego kupca. W obu tych przypadkach potrzebne jest złoto (ewentualnie zdobycie niezbędnika ze skrzyń).
0
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
