ESO: Krawiectwo - materiały, tkaniny, skóry, garbniki - poziomy, porady
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry The Elder Scrolls Online znajdziesz listę materiałów do craftingu wykorzystywanych w krawiectwie. Dowiesz się jakich rodzajów składników można używać w krawiectwie oraz jakiego zakresu poziomów dotyczą poszczególne materiały.
Jak wyczytać mogłeś z poprzedniego rozdziału, w Krawiectwie (jak i Kowalstwie i Stolarstwie) dostępnych jest 9 materiałów (po 9 włókien roślin i skór), z których wykonywać możesz przedmiot.
Dla włókien (do wytwarzania Light Armor) są to: Jute (dostępne od początku), Flax, Cotton, Spidersilk, Ebonthread, Kreshweed, Ironthread, Silverweave, Void Cloth
Dla skór (do wytwarzania Medium Armor) są to: Rawhide (dostępne od początku), Hide, Leather, Thick Leather, Fell Hide, Topgrain Hide, Iron Hide, Superb Hide, Daedra Hide.
Oczywiście, nim dojdziesz do etapu, w którym będziesz w stanie wytwarzać przedmioty z wysoko-poziomowych materiałów, upłynie sporo czasu, niemniej jednak gra jest warta zachodu.
Poniższa tabela przedstawia kolejne: włókna roślin, tkaniny powstałe po ich przetworzeniu, a także zakres poziomów, które wymagane są, by coś z tych materiałów wytworzyć:
Włókno | Ikona | Tkanina | Ikona | Zakres poziomów |
Raw Jute | ![]() | Jute | ![]() | 1 - 14 |
Raw Flax | ![]() | Flax | ![]() | 16 - 24 |
Raw Cotton | ![]() | Cotton | ![]() | 26 - 34 |
Raw Spidersilk | ![]() | Spidersilk | ![]() | 36 - 44 |
Raw Ebonthread | ![]() | Ebonthread | ![]() | 46 - 50 |
Raw Kreshweed | ![]() | Kresh Fiber | ![]() | Veteran 1 - 3 |
Raw Ironweed | ![]() | Ironthread | ![]() | Veteran 4 - 6 |
Raw Silverweed | ![]() | Silverweave | ![]() | Veteran 7 - 8 |
Raw Void Bloom | ![]() | Void Cloth | ![]() | Veteran 9 - 10 |
A tu tabela przedstawiająca skóry:
Kawałki skóry | Ikona | Skóra | Ikona | Zakres poziomów |
Rawhide Scraps | ![]() | Rawhide | ![]() | 1 - 14 |
Hide Scraps | ![]() | Hide | ![]() | 16 - 24 |
Leather Scraps | ![]() | Leather | ![]() | 26 - 34 |
Thich Leather Scraps | ![]() | Thick Leather | ![]() | 36 - 44 |
Fell Hide Scraps | ![]() | Fellhide | ![]() | 46 - 50 |
Topgrain Hide Scraps | ![]() | Topgrain Hide | ![]() | Veteran 1 - 3 |
Iron Hide Scraps | ![]() | Iron Hide | ![]() | Veteran 4 - 6 |
Superb Hide Scraps | ![]() | Superb Hide | ![]() | Veteran 7 - 8 |
Shadowhide Scraps | ![]() | Shadowhide | ![]() | Veteran 9 - 10 |
Warto zaznaczyć, że do przetworzenia danych włókien, bądź kawałków skóry, wymagane jest posiadanie 10 sztuk danego surowca - by wytworzyć Flax potrzebujesz 10 Raw Flax, by wytworzyć Leather potrzebujesz 10 Leather Scraps, itd. Za każde przetworzenie otrzymasz od 7 do 10 sztuk danego surowca (przetworzenie 10 Raw Flax da ci od 7 do 10 Flax), a oprócz tego, istnieje mała szansa, że otrzymasz Garbnik (Tannin) - jakość otrzymanego Garbnika rośnie wraz z kolejnymi poziomami przetwarzanych materiałów, tj. za wytworzenie Jute (z 10 Raw Jute) możesz otrzymać co najwyżej Hemming.
Oprócz tego, dostępne są 4 Garbniki (Tannin), które służą do ulepszania przedmiotów z gałęzi Krawiectwa:
Ikona | Nazwa i opis | Sposób pozyskania |
![]() | Hemming - pozwala ulepszyć przedmiot z białego (Normal) do zielonego (Fine). Standardowo (bez inwestowania w Tannin Expertise) każdy Hemming zwiększa szansę na ulepszenie o 20%. | Od najemnika (z Outfitter Hireling) i z dekonstrukcji zielonych (Fine) przedmiotów. |
![]() | Embroidery - pozwala ulepszyć przedmiot z zielonego (Fine) do niebieskiego (Superior). Standardowo (bez inwestowania w Tannin Expertise) każdy Embroidery zwiększa szansę na ulepszenie o 15%. | Od najemnika (z Outfitter Hireling) i z dekonstrukcji niebieskich (Superior) przedmiotów. |
![]() | Elegant Lining - pozwala ulepszyć przedmiot z niebieskiego (Superior) do fioletowego (Epic). Standardowo (bez inwestowania w Tannin Expertise) każdy Elegant Lining zwiększa szansę na ulepszenie o 10%. | Od najemnika (z Outfitter Hireling) i z dekonstrukcji fioletowych (Epic) przedmiotów. |
![]() | Dreugh Wax - pozwala ulepszyć przedmiot z fioletowego (Epic) do złotego (Legendary). Standardowo (bez inwestowania w Tannin Expertise) każdy Dreugh Wax zwiększa szansę na ulepszenie o 5%. | Od najemnika (z Outfitter Hireling) i z dekonstrukcji złotych (Legendary) przedmiotów. |
Warto trzymać się jednej zasady, jeśli chodzi o Garbniki - staraj się ich nie używać będąc na niższych poziomach doświadczenia. Powód jest prosty - w ciągu kilku godzin zmienisz większość swojego wyposażenia (znajdziesz je, otrzymasz w nagrodzie za zadanie albo sam wytworzysz), a wykorzystane do ulepszenia Garbniki przepadną.
Ważne jest to przede wszystkim w wypadku rzadszych Garbników (jak Elegant Lining czy Dreugh Wax), które dużo ciężej uzyskać, przez co są one znacznie cenniejsze - nawet jeśli nie będziesz bawił się w rzemiosło, możesz bez problemu je komuś sprzedać, zarabiając pokaźną sumkę.
0
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








































