ESO: Krawiectwo - materiały, tkaniny, skóry, garbniki - poziomy, porady
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry The Elder Scrolls Online znajdziesz listę materiałów do craftingu wykorzystywanych w krawiectwie. Dowiesz się jakich rodzajów składników można używać w krawiectwie oraz jakiego zakresu poziomów dotyczą poszczególne materiały.
Jak wyczytać mogłeś z poprzedniego rozdziału, w Krawiectwie (jak i Kowalstwie i Stolarstwie) dostępnych jest 9 materiałów (po 9 włókien roślin i skór), z których wykonywać możesz przedmiot.
Dla włókien (do wytwarzania Light Armor) są to: Jute (dostępne od początku), Flax, Cotton, Spidersilk, Ebonthread, Kreshweed, Ironthread, Silverweave, Void Cloth
Dla skór (do wytwarzania Medium Armor) są to: Rawhide (dostępne od początku), Hide, Leather, Thick Leather, Fell Hide, Topgrain Hide, Iron Hide, Superb Hide, Daedra Hide.
Oczywiście, nim dojdziesz do etapu, w którym będziesz w stanie wytwarzać przedmioty z wysoko-poziomowych materiałów, upłynie sporo czasu, niemniej jednak gra jest warta zachodu.
Poniższa tabela przedstawia kolejne: włókna roślin, tkaniny powstałe po ich przetworzeniu, a także zakres poziomów, które wymagane są, by coś z tych materiałów wytworzyć:
Włókno | Ikona | Tkanina | Ikona | Zakres poziomów |
Raw Jute | ![]() | Jute | ![]() | 1 - 14 |
Raw Flax | ![]() | Flax | ![]() | 16 - 24 |
Raw Cotton | ![]() | Cotton | ![]() | 26 - 34 |
Raw Spidersilk | ![]() | Spidersilk | ![]() | 36 - 44 |
Raw Ebonthread | ![]() | Ebonthread | ![]() | 46 - 50 |
Raw Kreshweed | ![]() | Kresh Fiber | ![]() | Veteran 1 - 3 |
Raw Ironweed | ![]() | Ironthread | ![]() | Veteran 4 - 6 |
Raw Silverweed | ![]() | Silverweave | ![]() | Veteran 7 - 8 |
Raw Void Bloom | ![]() | Void Cloth | ![]() | Veteran 9 - 10 |
A tu tabela przedstawiająca skóry:
Kawałki skóry | Ikona | Skóra | Ikona | Zakres poziomów |
Rawhide Scraps | ![]() | Rawhide | ![]() | 1 - 14 |
Hide Scraps | ![]() | Hide | ![]() | 16 - 24 |
Leather Scraps | ![]() | Leather | ![]() | 26 - 34 |
Thich Leather Scraps | ![]() | Thick Leather | ![]() | 36 - 44 |
Fell Hide Scraps | ![]() | Fellhide | ![]() | 46 - 50 |
Topgrain Hide Scraps | ![]() | Topgrain Hide | ![]() | Veteran 1 - 3 |
Iron Hide Scraps | ![]() | Iron Hide | ![]() | Veteran 4 - 6 |
Superb Hide Scraps | ![]() | Superb Hide | ![]() | Veteran 7 - 8 |
Shadowhide Scraps | ![]() | Shadowhide | ![]() | Veteran 9 - 10 |
Warto zaznaczyć, że do przetworzenia danych włókien, bądź kawałków skóry, wymagane jest posiadanie 10 sztuk danego surowca - by wytworzyć Flax potrzebujesz 10 Raw Flax, by wytworzyć Leather potrzebujesz 10 Leather Scraps, itd. Za każde przetworzenie otrzymasz od 7 do 10 sztuk danego surowca (przetworzenie 10 Raw Flax da ci od 7 do 10 Flax), a oprócz tego, istnieje mała szansa, że otrzymasz Garbnik (Tannin) - jakość otrzymanego Garbnika rośnie wraz z kolejnymi poziomami przetwarzanych materiałów, tj. za wytworzenie Jute (z 10 Raw Jute) możesz otrzymać co najwyżej Hemming.
Oprócz tego, dostępne są 4 Garbniki (Tannin), które służą do ulepszania przedmiotów z gałęzi Krawiectwa:
Ikona | Nazwa i opis | Sposób pozyskania |
![]() | Hemming - pozwala ulepszyć przedmiot z białego (Normal) do zielonego (Fine). Standardowo (bez inwestowania w Tannin Expertise) każdy Hemming zwiększa szansę na ulepszenie o 20%. | Od najemnika (z Outfitter Hireling) i z dekonstrukcji zielonych (Fine) przedmiotów. |
![]() | Embroidery - pozwala ulepszyć przedmiot z zielonego (Fine) do niebieskiego (Superior). Standardowo (bez inwestowania w Tannin Expertise) każdy Embroidery zwiększa szansę na ulepszenie o 15%. | Od najemnika (z Outfitter Hireling) i z dekonstrukcji niebieskich (Superior) przedmiotów. |
![]() | Elegant Lining - pozwala ulepszyć przedmiot z niebieskiego (Superior) do fioletowego (Epic). Standardowo (bez inwestowania w Tannin Expertise) każdy Elegant Lining zwiększa szansę na ulepszenie o 10%. | Od najemnika (z Outfitter Hireling) i z dekonstrukcji fioletowych (Epic) przedmiotów. |
![]() | Dreugh Wax - pozwala ulepszyć przedmiot z fioletowego (Epic) do złotego (Legendary). Standardowo (bez inwestowania w Tannin Expertise) każdy Dreugh Wax zwiększa szansę na ulepszenie o 5%. | Od najemnika (z Outfitter Hireling) i z dekonstrukcji złotych (Legendary) przedmiotów. |
Warto trzymać się jednej zasady, jeśli chodzi o Garbniki - staraj się ich nie używać będąc na niższych poziomach doświadczenia. Powód jest prosty - w ciągu kilku godzin zmienisz większość swojego wyposażenia (znajdziesz je, otrzymasz w nagrodzie za zadanie albo sam wytworzysz), a wykorzystane do ulepszenia Garbniki przepadną.
Ważne jest to przede wszystkim w wypadku rzadszych Garbników (jak Elegant Lining czy Dreugh Wax), które dużo ciężej uzyskać, przez co są one znacznie cenniejsze - nawet jeśli nie będziesz bawił się w rzemiosło, możesz bez problemu je komuś sprzedać, zarabiając pokaźną sumkę.
Komentarze czytelników
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








































