Dotarcie do portalu (1) | Gniazdo Pożeracza Światów | Solucja Skyrim
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do The Elder Scrolls V: Skyrim znalazł się opis przejścia początkowej części przeprawy przez Skuldafn w ramach zaliczania głównej misji Gniazdo Pożeracza Światów. W drodze do głównej części świątyni bohatera czekają między innymi konfrontacje z dwoma smokami.
Nowy cel główny: Odszukaj portal Alduina wiodący do Sovngardu

Odaahving nie doleci z Tobą do samej świątyni, gdyż zostaniesz wysadzony przy prowadzącej do niej ścieżce. Radzę zapisać w tym miejscu stan gry, bo w najbliższej przyszłości czeka Cię szereg dość wymagających potyczek. Ruszaj na wschód. Zignoruj chwilowo wrogo nastawionego smoka, który pojawił się nad okolicą i skup się na zaatakowaniu przebywających w tym miejscu innych potworów. Oprócz "zwykłego" draugra będą to także trzy niespokojne draugry (powyższy screen). Atakuj te bestie po kolei, w szczególności uważając na draugra będącego w stanie władać magią.

Wspomnianym wyżej smokiem zainteresuj się dopiero po tym jak uda Ci się zlikwidować wszystkie draugry, dzięki czemu nie będą Ci one przeszkadzały. W trakcie pojedynku ze smokiem warto przede wszystkim pamiętać o możliwości korzystania z Krzyku Smokogrzmot, tak by zmuszać go do odbywania przymusowych lądowań (powyższy screen).
Jeżeli Twoja postać nie jest dobrze uodporniona na żywioł ognia, to dobrze jest też dużo uwagi poświęcać unikaniu ogniowych ataków bestii i tu z pomocą mogą przyjść okoliczne ruiny, które łatwo wykorzystywać w formie zasłony. Walcz ze smokiem w oparciu o ulubioną taktykę działania do momentu gdy zostanie on zgładzony. Po wygranym pojedynku warto oczywiście zaczekać na wchłonięcie duszy smoka oraz zbadać jego zwłoki.

Udaj się teraz na południe. Musisz zachować czujność, bo wkrótce zaatakuje Cię drugi smok i ten dla odmiany będzie dążył do zadawania obrażeń od zimna (powyższy screen). Podobnie jak wcześniej, dobrym pomysłem jest korzystanie z Krzyku Smokogrzmot. Nie zapomnij też o unikaniu lodowych ataków smoka poprzez chowanie się za okolicznymi przeszkodami. Po zakończonym pojedynku wchłoń smoczą duszę, zbadaj zwłoki potwora i dopiero wtedy wznów przeprawę na południe.

Po drodze natrafisz na wejście do południowej wieży Skuldafn. Jej zbadanie jest całkowicie opcjonalne, ale warto się zdecydować na taki krok, bo nie będziesz tu już mógł powrócić w dalszej części gry. Wewnątrz wieży czekają Cię potyczki z draugrami, niespokojnymi draugrami oraz draugrem - upiorem (powyższy screen). W szczególności uważaj na tego ostatniego, bo będzie on wyraźnie silniejszy od pozostałych stworów. Z racji niewielkiej powierzchni walk warto często pomagać sobie Krzykiem Nieugięta Siła, szczególnie jeśli Twoja postać pragnie za wszelką cenę unikać pojedynków w zwarciu. Po zlikwidowaniu wszystkich draugrów wyjdź po schodach na górę i zbadaj zawartość kufra, w którym ukryto kilka bardzo wartościowych przedmiotów.

Niezależnie od tego czy zdecydowałeś się na zbadanie południowej wieży czy też nie, musisz skierować się na wschód i następnie skręcić na północ. Po drodze dość regularnie będziesz wpadał na nowe potwory. Zwykłe draugry nie powinny stanowić dużego zagrożenia, choć warto eliminować wrogich łuczników z odległości. Nieco trudniej będzie z niespokojnymi draugrami. Najbardziej uważaj na draugry - upiory (powyższy screen), gdyż chwila nieuwagi może Cię sporo kosztować. W miarę możliwości nie przesuwaj się za szybko do przodu, tak by jednocześnie nie walczyć ze zbyt dużą liczbą potworów.

Ostatnią grupę draugrów spotkasz zapewne po dotarciu do schodów prowadzących do głównego wejścia do świątyni (powyższy screen). Tak jak wcześniej, starannie monitoruj poczynania draugra - upiora, nie dając się temu potworowi zaatakować z zaskoczenia. Na szczęście z pozbyciem się pozostałych potworów okupujących tę okolicę powinno już być nieco łatwiej. Nie przejmuj się natomiast wskazaniami kompasu informującego o dodatkowych przeciwnikach obecnych w tej okolicy, gdyż nimi będziesz się mógł zająć dopiero po dotarciu na dach świątyni.

Jeśli chcesz, możesz się teraz wybrać do mijanej wcześniej północnej wieży Skuldafn, wykorzystując fakt, że dotarłeś do górnych balkoników. Wykonanie tej czynności jest opcjonalne i niestety nie masz co liczyć na skarby porównywalne z tymi z południowej wieży. To samo tyczy się ołtarza pilnowanego przez draugra-upiora. Kiedy uznasz, że jesteś gotowy by kontynuować główną misję, skieruj się do bramy wejściowej do świątyni Skuldafn (powyższy screen).

W trakcie przeprawy przez świątynię będziesz już dość regularnie natrafiał na cenne przedmioty, tak więc warto starannie badać każdą nowo odkrytą lokację. Ruszaj na północ. Lepiej jest wybrać prawy korytarz, albowiem w lewym znajdują się płyty naciskowe uruchamiające pułapki. Po drodze bądź gotowy do zlikwidowania kilku niespokojnych draugrów (powyższy screen), które na szczęście powinny Cię atakować w dość dużych odstępach czasu. Wkrótce dotrzesz do większej sali. Tu zacznij od wyeliminowania niespokojnego draugra władającego magią, a następnie rozpraw się z dwoma zwykłymi draugrami.

Przed Tobą pierwsza zagadka tej lokacji, której założeniem będzie obracanie trzema interaktywnymi filarami zlokalizowanymi w centralnej części sali. Na początek podejdź do zachodniego filaru. Obróć go tak by znak ryby był zwrócony w stronę identycznego mniejszego znaku widocznego na zachodniej ścianie.
Analogicznie musisz postąpić ze wschodnim filarem, czyli znak węża musi być zwrócony w stronę identycznego znaku widocznego na ścianie. Na koniec podejdź do środkowego filaru i spraw by znak węża zwrócił się w stronę północnej dźwigni. Podejdź do dźwigni i obróć się by widzieć przed sobą filary. Muszą one być ułożone w zaprezentowanej na powyższym screenie kolejności (powyższy screen), a więc z tej perspektywy lewy filar ma pokazywać orła, środkowy ma pokazywać węża, a prawy ma pokazywać orła.

Pociągnij za dźwignię i zauważ, że doprowadziło to do odblokowania przejścia zlokalizowanego w północno-zachodniej części sali (powyższy screen). Jeżeli chcesz teraz dodatkowo odblokować prawą kratę, to musiałbyś obrócić środkowy filar, tak by zamiast węża od strony dźwigni pokazywał znak orła. Jest to jednak zupełnie niepotrzebne, bo zapewniłbyś sobie jedynie dostęp do kufra z mało przydatnymi przedmiotami. Najlepiej jest więc od razu wybrać północno-zachodnie przejście.

Po dotarciu do nowego grobowca zacznij od rozprawienia się z obdarzonym magicznymi zdolnościami niespokojnym draugrem. Bądź jednak gotowy na to, że kolejne draugry spróbują Cię wkrótce zaskoczyć, przebijając się przez ściany okolicznych grobów. Upewnij się, że zlikwidowałeś wszystkie potwory i dopiero wtedy wybierz zachodnie przejście (powyższy screen). Już wkrótce zaczniesz wpadać na pająki śnieżne. Ich eliminacja nie powinna być uciążliwa, choć jeden z pająków będzie zdecydowanie bardziej wytrzymały od reszty.

Wybierz się na wschód, używając dowolnej broni lub magii do utorowania sobie przejścia, które zablokowane zostało przez pajęcze sieci. Bądź gotowy do wyeliminowania po drodze kolejnych śnieżnych pająków. Możesz ponadto zniszczyć pajęcze sieci celem uzyskania dostępu do południowego kufra. Docelowo musisz dotrzeć do wschodnich drzwi, które prowadzą do większej sali (powyższy screen). Do rozwiązania będzie tu nowa zagadka, ale zanim cokolwiek więcej zrobisz pozbądź się okolicznych draugrów i rozejrzyj za kufrem z drogocennymi przedmiotami.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Gniazdo Pożeracza Światów
- Wyprawa do świątyni Skuldafn | Gniazdo Pożeracza Światów | Solucja Skyrim
- Nowy cel główny - Porozmawiaj z Odaahvingiem | Solucja Skyrim
- Dotarcie do portalu (1) | Gniazdo Pożeracza Światów | Solucja Skyrim
- Dotarcie do portalu (2) | Gniazdo Pożeracza Światów | Solucja Skyrim
- Przejście przez portal | Gniazdo Pożeracza Światów | Solucja Skyrim
- Gniazdo Pożeracza Światów
- Opis przejścia
- Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry
Komentarze czytelników
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion

Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion

Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.