Wyprawa do ruin Bthardamz (2) | Jedyne lekarstwo | Solucja Skyrim
Aktualizacja:

Nie przejmuj się jeśli spadniesz z jednego z mostków, bo w łatwy sposób będziesz mógł powrócić na stabilny grunt. Uważaj na oddalonych przeciwników, których możesz atakować bronią dystansową i czarami lub odczekiwać aż sami do Ciebie przybiegną. Radzę pilnować się w trakcie pojedynku z dotkniętym w ciężkiej zbroi (powyższy screen), bo będzie on zdecydowanie bardziej wytrzymały od pozostałych wrogów. Po wygranej bitwie zapisz stan gry i skieruj się na północny-wschód.

Musisz zachować ostrożność, bo już wkrótce zaatakują Cię aż dwie krasnoludzkie sfery (powyższy screen). Podobnie jak w poprzednich walkach z wrogimi maszynami, dobrze byłoby atakować sfery po kolei i w miarę możliwości unikać walk wręcz. Opcjonalnie możesz też zastosować pewną sztuczkę, a mianowicie pobiec na północny-wschód i skorzystać z dźwigni uaktywniającej pułapkę. Jeżeli dobrze wymierzysz moment pociągnięcia za dźwignię, to możesz w łatwy sposób zniszczyć jedną lub nawet obie sfery.

Wybierz się na północny-wschód i następnie skręć na wschód, będąc gotowym do wyeliminowania kolejnych dotkniętych. Odszukaj schody prowadzące na górny poziom i następnie skręć na południowy-zachód (powyższy screen). Bądź gotowy do rozprawienia się z krasnoludzkimi pająkami i po ich zniszczeniu wybierz południowy korytarz.

Wkrótce znajdziesz się przy dużej bramie, po otwarciu której zostaniesz przeniesiony do Gabinetu w Bthardamz. Zacznij tu od zbadania wschodniego pomieszczenia i następnie udaj się na południe (powyższy screen). Uważaj na płytę naciskową aktywującą aż dwie pułapki, ale zapamiętaj sobie jej położenie, bo już wkrótce będziesz mógł z niej skorzystać.

Wyjdź po rampie na wyższy poziom i zauważ, że z jednej z dziur wyskoczyła krasnoludzka sfera - mistrz. Maszyna ta jest z oczywistych względów jeszcze bardziej wytrzymała i niebezpieczna od zwykłych sfer, ale dobrą wiadomością jest to, że nie musisz z nią walczyć. Błyskawicznie powróć na dół i ustaw się na płycie naciskowej, a sferę zniszczą uruchomione przez Ciebie wirujące ostrza (powyższy screen). Powróć na górę i otwórz północne drzwi. Rozejrzyj się za kufrem, a następnie otwórz bramę prowadzącą z powrotem do Uboższej dzielnicy Bthardamz.

Ruszaj prosto i zejdź po rampie na niższy poziom. Proponuję zbadać wschodnie pomieszczenie, albowiem odnajdziesz tam kufer skrywający co najmniej jeden cenny przedmiot. Wybierz się teraz na zachód, docierając do kolejnej dużej pieczary. W tym przypadku do pokonania będzie już grupka dotkniętych (powyższy screen). Jako że wszyscy przeciwnicy będą początkowo stali w wąskim korytarzu warto pokonać ich stosując atak o charakterze obszarowym.

Jeżeli chcesz dokładnie zbadać tę okolicę, to możesz się troszeczkę wrócić i skorzystać z północno-wschodniej rampy prowadzącej na wyższy poziom. Do zlikwidowania byłoby tam kilku dotkniętych obdarzonych magicznymi umiejętnościami (powyższy screen), ale za to mógłbyś zajrzeć do skrytki zawieszonej na ścianie. Po zbadaniu okolicy powróć na dół i skieruj się na południe. Już wkrótce dotrzesz do bramy prowadzącej do ostatniej lokacji krasnoludzkich ruin, a mianowicie do Arcanexu Bthardamz.

Skręć na południe, a po dotarciu do ogromnej pieczary ustaw się przy balustradzie. Zauważ, że w Twoją stronę ruszyły krasnoludzkie pająki oraz krasnoludzkie sfery i dobrze byłoby przystąpić do ich atakowania zanim zdołają zmniejszyć dzielący Was dystans (powyższy screen), wykorzystując do tego celu broń dystansową lub czary. Nie jest to oczywiście obowiązkowe, ale tak czy siak musisz pozbyć się wszystkich okolicznych maszyn.

Po zakończeniu bitwy zacznij korzystać z kolejnych kładek, docierając docelowo do rampy prowadzącej na wyższe poziomy (powyższy screen). Wyjdź na górę i skieruj się w stronę schodów. Zanim cokolwiek zrobisz proponuję rozejrzeć się za wschodnim kufrem oraz zapisać stan gry, bo przed Tobą pojedynek z mini-bossem.

Wybierz korytarz prowadzący na południe i zauważ, że na drodze stanął Ci krasnoludzki centurion. Maszyna ta największą skutecznością wykazuje się w walce wręcz, choć może także atakować z dystansu, wypuszczając gorącą parę. Osobiście proponuję wykorzystać fakt, że centurion będzie musiał pokonać długi korytarz, tak więc przystąp do jego atakowania z odległości (powyższy screen). Dobrym pomysłem byłoby też rozstawienie w okolicy jakichś pułapek, na przykład runicznych. Sukcesywnie wycofuj się, nie pozwalając centurionowi się zbytnio zbliżyć.

Jeżeli Twoja postać zupełnie sobie nie radzi w walce dystansowej, to dobrze byłoby wspomóc się chociażby dodatkowymi mocami czy krzykami, tak by spowolnić lub chwilowo zatrzymać centuriona. Dopiero wtedy przystąp do jego atakowania (powyższy screen), nie pozwalając maszynie na wykonywanie zbyt dużej ilości uderzeń. Dobrym pomysłem jest też w przypadku zaczekanie aż centurion znajdzie się bliżej zabezpieczonej już przez Ciebie pieczary, dzięki czemu będziesz miał pewność, że żadna inna maszyna nie dołączy do tego pojedynku.

Po zlikwidowaniu centuriona zbadaj pozostałości po nim i skorzystaj z przejścia, w którym po raz pierwszy krasnoludzka maszyna się pojawiła. Musisz być gotowy na to, że zostaniesz tu zaatakowany przez krasnoludzkie pająki (powyższy screen), ale z racji tego, że nie będzie im towarzyszył centurion łatwiej będzie się ich pozbyć. Walcz do momentu zlikwidowania wszystkich pająków i następnie skorzystaj z północnych schodów.

Będziesz teraz przemierzał głównie liniowe korytarze i musisz się niestety liczyć z tym, że po drodze zaatakują Cię jeszcze co najmniej trzy inne pająki. Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do wejścia do ostatniej sali ruin (powyższy screen). Koniecznie zapisz stan gry, bo przed Tobą pojedynek z najważniejszym przeciwnikiem tego questu.

Pojedynek z Orchendorem dobrze byłoby rozpocząć od wykonania ataku z zaskoczenia i niestety nie sprawdzi się tu chociażby Krzyk Nieugięta Siła, gdyż mnich doskonale będzie bronił się przed próbami powalenia go na ziemię. Jeżeli chodzi o repertuar ataków bossa, mag będzie operował w głównej mierze na zaklęciach zadających obrażenia lodowe oraz od błyskawic (powyższy screen). Dobrze byłoby w rezultacie jeszcze przed przystąpieniem do pojedynku zwiększyć swoją odporność na tego typu ataki.

Czynnikiem wyróżniającym ten pojedynek jest to, że Orchendor będzie regularnie teleportował się po całej okolicy. Generalnie rzecz biorąc nie jest to duże utrudnienie, bo czas ten możesz spożytkować na zregenerowanie sił. Jeżeli Ci to jednak przeszkadza, to możesz korzystać chociażby z Krzyku Spowolnienie Czasu (powyższy screen), dzięki czemu będziesz miał pewność, że zadasz magowi maksymalną ilość uderzeń w danej "rundzie". Walcz do momentu, w którym mnich zginie.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - questy daedryczne - poradnik do gry
- Jedyne lekarstwo
- Uaktywnienie questu | Jedyne lekarstwo | Solucja Skyrim
- Pozyskanie składników do rytuału | Jedyne lekarstwo | Solucja Skyrim
- Wyprawa do ruin Bthardamz (1) | Jedyne lekarstwo | Solucja Skyrim
- Wyprawa do ruin Bthardamz (2) | Jedyne lekarstwo | Solucja Skyrim
- Powrót do ołtarza Peryite | Jedyne lekarstwo | Solucja Skyrim
- Jedyne lekarstwo
- Skyrim - questy daedryczne - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
