Krzyki | Skyrim Zestawienia
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry The Elder Scrolls V: Skyrim zamieściliśmy wszystkie najważniejsze informacje na temat Krzyków. Dowiesz się na jakach zasadach odblokowuje się Krzyki i po co z nich się korzysta. Przygotwaliśmy także listę wszystkich Krzyków oraz zestawienie miejsc odnajdywania Słów Mocy.
Informacje wstępne

Smocze krzyki są niezwykle przydatnym elementem gry. Największą zaletą krzyków jest to, że analogicznie do aktywnych mocy odpalanie ich nie wiąże się z koniecznością poświęcania na ten cel punktów zdrowia, many czy kondycji. Jedynym ograniczeniem jest konieczność odczekania na regenerację danego krzyku, co w zależności od jego rodzaju i siły działania może potrwać od kilkunastu sekund do nawet kilku minut.
W celu skorzystania z danego krzyku wymagane jest odblokowanie przynajmniej jednego związanego z nim Słowa Mocy, przy czym najlepiej jest pozyskać wszystkie trzy Słowa, bo wtedy taki krzyk zyskuje na sile i/lub otrzymuje dodatkowe właściwości.
Najważniejsze krzyki poznaje się w trakcie przechodzenia głównego wątku fabularnego gry, a mianowicie od Siwobrodych. Nie odblokujesz jednak w ten sposób wszystkich krzyków, tak więc za resztą warto rozglądać się we własnym zakresie. Mowa tu w głównej mierze o wielkich tablicach podobnych do tej pokazanej na powyższym screenie. Po odnalezieniu takiej tablicy należy się do niej zbliżyć i zaczekać aż proces poznawania Słowa Mocy dobiegnie końca.

Poznanie danego Słowa Mocy nie oznacza, że od razu można go wykorzystywać, albowiem wymagane jest również zrozumienie jego znaczenia. W przypadku Słów Mocy z głównych questów pomoc w tej sprawie oferują zazwyczaj Siwobrodzi. Jeśli natomiast chodzi o pozostałe Słowa, obowiązek ich odblokowania spadnie na Ciebie.
Listę aktualnych smoczych krzyków i powiązanych z nimi Słów Mocy możesz przejrzeć wybierając po wciśnięciu klawisza TAB opcje Magia i Krzyki. W celu zrozumienia znaczenia wybranego przez siebie Słowa Mocy wymagane jest dysponowanie co najmniej jedną smoczą duszą (aktualna ich liczba wyświetlana jest w prawym dolnym rogu ekranu). Jeżeli spełniłeś ten wymóg, to najedź myszką na Słowo Mocy, wciśnij klawisz R i potwierdź chęć wykonania operacji zużycia smoczej duszy (powyższy screen).
Uwaga! Radzę dokładnie sprawdzać wszystkie posiadane Krzyki, bo nie należy ograniczać się tylko do tych oznaczonych ciemniejszym kolorem czcionki. Pamiętaj, że w celu odblokowania najsilniejszej wersji Krzyku musisz wydać na niego w sumie trzy smocze dusze (jedna na każde Słowo Mocy)!

Szczegółowe opisy poszczególnych Krzyków oraz miejsc odnajdywania związanych z nimi Słów Mocy znajdują się poniżej. W tym miejscu ograniczę się jedynie do podpowiedzi, że najlepiej jest wybrać sobie 2-3 Krzyki i na bieżąco z nich korzystać, tak by nie przepełniać listy ulubionych pozycji (klawisz F).
Mój zdecydowany faworyt to Krzyk Nieugięta Siła (powyższy screen), albowiem jest on bardzo wszechstronny. Z jego pomocą możesz między innymi odrzucać od siebie wrogów w sytuacji zagrożenia życia, powalać na ziemię potężniejsze bestie, czy spychać przeciwników z krawędzi, licząc na to, że zginą w momencie upadku. Przydatny jest również Krzyk Ognisty Oddech, szczególnie jeśli Twoja postać nie korzysta domyślnie z magii. Najlepiej jest przetestować każdy z posiadanych Krzyków i podobierać własnych faworytów.
Dość ważną wiadomością jest to, że każdy Krzyk można odpalać na trzy sposoby, gdyż to jak długo wciśnięty jest klawisz Z warunkuje ile Słów Mocy zdoła wykrzyczeć główny bohater. Osobiście radzę przytrzymywać zawsze klawisz do momentu aż dana sekwencja zostanie w pełni wykrzyczana, a ze "skróconych" Krzyków korzystać jedynie wtedy gdy mają one pomóc w ucieczce z danego miejsca (np. ogłuszając przeciwnika).
Lista Krzyków
Uwaga - W odnajdywaniu miejsc, w których znajdują się tablice ze Słowami Mocy pomogą Ci mapy świata z pierwszego rozdziału atlasu świata (najpierw odszukaj właściwy sektor i następnie wskazany w tekście punkt na mapie).
BRZUCHOMÓWSTWO
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Grot (sektor 5; punkt 21) - W miejscu tym znajduje się tablica, dzięki której jednocześnie poznasz wszystkie trzy Słowa Mocy. Lokacja ta jest pilnowana przez smoka, tak więc zachowaj ostrożność.
Sposób działania: Przesłanie głosu bohatera bez wyjawiania jego źródła.
Uwagi: To mało przydatny Krzyk, który w ostateczności można wykorzystać do przechytrzenia przeciwnika, na przykład w celu jego ominięcia czy naprowadzenia go na aktywną pułapkę.
CZYSTE NIEBIOSA
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Wysoki Hrothgar (sektor 5; punkt 46) - Wszystkie trzy Słowa Mocy pozyskuje się od Arngeira przy okazji zaliczania głównego questu Gardło Świata.
- Niebiańska Przystań (sektor 6; punkt 15) lub Wysoki Hrothgar (sektor 5; punkt 46) lub Gardło Świata (sektor 5; punkt 47) - Wszystkie trzy Słowa Mocy pozyskuje się przy okazji zaliczania głównego questu Upadły lub głównego questu Niekończąca się pora roku. Krzyku tego bohatera może nauczyć Esbern lub Paarthurnax.
- Sovngard - Wszystkie trzy Słowa Mocy pozyskuje się od Tsuna tuż po zaliczeniu ostatniego głównego questu gry, czyli Zabójca smoków.
- Labiryntian (sektor 5; punkt 06) - W celu dotarcia do tablicy nie wybieraj się do głównego lochu tej lokacji, tylko zbadaj obszar na powierzchni, odnajdując wejście do Labiryntu Shalidora.
- Martwa Babina (sektor 6; punkt 29) - Tablica jest pilnowana przez wiedźmę Drascuę i pułapki, tak więc zachowaj ostrożność. W celu dotarcia do wieży będącej siedzibą wiedźmokruka trzeba przejść przez Redutę Wiedźmiej Skały (sektor 6; punkt 30).
- Szczyt Postradanej Mowy (sektor 9; punkt 27) - Tablica jest pilnowana przez smoka, tak więc zachowaj ostrożność.
Sposób działania: Rozwianie mgły i niekorzystnej pogody.
Uwagi: Krzyk ten jest bardzo specyficzny, bo odblokowuje się go w określonym momencie gry (wymóg do zaliczenia jednego z głównych questów) i od razu w całości. W normalnych podróżach jest on praktycznie bezużyteczny, bo może być stosowany wyłącznie do neutralizowania pułapek związanych z oparami trującego gazu. Przytrzymanie klawisza Z wydłuża czas działania Krzyku.
ETERYCZNOŚĆ
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Reduta w Zaginionej Dolinie (sektor 6; punkt 42)
- Ustengrav (sektor 2; punkt 11) - Tablica znajduje się w dużej pieczarze z wodospadem, a konkretnie tuż przed miejscem, w którym rozwiązuje się zagadkę z otwieraniem krat.
- Żelazny Kurhan (sektor 2; punkt 31)
Sposób działania: Zamiana bohatera w istotę eteryczną, co oznacza, że nie może zostać zraniony, ani nikogo innego skrzywdzić.
Uwagi: Krzyk ten polecam wykorzystywać przede wszystkim do omijania trudniejszych pułapek odnajdywanych w lochach. Jego przydatność w walkach jest znikoma, bo nie tylko nie możesz nikogo atakować, ani nawet regenerować pasków zdrowia, many i kondycji. Odblokowanie dodatkowych Słów Mocy i przytrzymanie klawisza Z wydłuża czas działania Krzyku.
FURIA ŻYWIOŁÓW
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Krater Smoczego Zęba (sektor 1; punkt 38) - Tablica jest pilnowana przez smoka, tak więc zachowaj ostrożność.
- Posąg Meridii (sektor 1; punkt 23) - Tablica nie znajduje się w ruinach Kilkret, a na powierzchni, w niewielkiej odległości od posągu (prowadzi do niej utwardzona ścieżka).
- Północny Bastion w Wichrowym Wrzasku (sektor 8; punkt 9) lub Południowy Bastion w Wichrowym Wrzasku (sektor 8; punkt 10) - Możesz wybrać dowolną z tych lokacji, bo są one ze sobą połączone.
Sposób działania: Zwiększenie szybkości zadawanych ciosów.
Uwagi: Krzyk ten jest stosunkowo przydatny, ale docenisz go tylko jeżeli główny bohater preferuje rozprawianie się z przeciwnikami w bezpośrednich starciach i z użyciem broni. Odblokowanie dodatkowych Słów Mocy i przytrzymanie klawisza Z zwiększa jeszcze bardziej szybkość zadawanych ciosów.
LODOWA POSTAĆ
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Góra Anthor (sektor 3; punkt 15) - Tablica jest pilnowana przez smoka, tak więc zachowaj ostrożność.
- Oszroniona Krypta (sektor 2; punkt 24) - Tablica znajduje się w ostatniej sali, w której stacza się pojedynek z Bladą Damą.
- Saarthal (sektor 3; punkt 10) - Do eksploracji wykopalisk możesz przystąpić dopiero po rozpoczęciu questu Akademii w Zimowej Twierdzy W podziemiach Saarthal. Tablicę zauważysz w drodze powrotnej z wykopalisk, a konkretnie już po odnalezieniu Kuli Magnusa.
Sposób działania: Zamrażanie przeciwników.
Uwagi: To zbliżony tematycznie Krzyk do Mroźnego Oddechu, bo również jest atakiem lodowym. Podstawowa różnica polega na tym, że zaatakowani wrogowie są zamrażani i pozostają w takim stanie do momentu zniszczenia powłoki lodowej lub zakończeniu działania Krzyku. Jest to w rezultacie dobra propozycja jeżeli bardziej zależy Ci na wyłączaniu z walk silniejszych wrogów niż na zadawaniu im sporych obrażeń. Odblokowanie dodatkowych Słów Mocy i przytrzymanie klawisza Z wydłuża czas działania Krzyku (maksymalnie do 60 sekund).
MROŹNY ODDECH
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Folgunthur (sektor 1; punkt 46) - Tablica znajduje się w sali, w której stacza się bitwę z Mikrulem oraz jego pomocnikami.
- Kościany Szczyt (sektor 4; punkt 21) - Tablica jest pilnowana przez smoka, tak więc zachowaj ostrożność.
- Niebiański Ołtarz (sektor 2; punkt 34) - Tablica jest pilnowana przez smoka, tak więc zachowaj ostrożność.
Sposób działania: Zadawanie obrażeń od zimna własnym oddechem.
Uwagi: Krzyk ten jest nieco mniej przydatny od Ognistego Oddechu, a to dlatego, że większość spotykanych przeciwników cechuje się obniżoną odpornością właśnie na żywioł ognia. Warto dodać, że oprócz zadawania obrażeń od zimna opisywany Krzyk nieznacznie spowalnia także atakowane cele. Odblokowanie dodatkowych Słów Mocy i przytrzymanie klawisza Z zwiększa zadawane obrażenia (maksymalnie do 18 punktów na sekundę).
NIEUGIĘTA SIŁA
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Czarnygłaz (sektor 5; punkt 45) - Tablica znajduje się w ostatniej sali lochu, czyli w miejscu, w którym w ramach głównego questu Czarnygłaz walczy się z draugrem - suwerenem i odnajduje Smoczy Kamień.
- Wysoki Hrothgar (sektor 5; punkt 46) - Dwa pozostałe Słowa Mocy pozyskuje się automatycznie przy okazji zaliczania głównych questów Droga Głosu (słowo Równowaga) i Róg Jurgena Wiatrowładnego (słowo Pchać).
Sposób działania: Odpychanie lub odrzucanie obiektów i postaci.
Uwagi: To zdecydowanie najbardziej przydatny Krzyk spośród wszystkich, które znajdują się w grze, tak więc radzę domyślnie mieć go wybranego jako aktywnego. Gwoli przypomnienia, Krzyku tego możesz używać między innymi do odrzucania wrogów od bohatera, powalania ich na ziemię czy wręcz zrzucania w przepaść. Polecam zaopatrzyć się możliwie jak najszybciej we wszystkie trzy Słowa Mocy. Odblokowanie dodatkowych Słów Mocy i przytrzymanie klawisza Z zwiększa skuteczność działania Krzyku.
OGNISTY ODDECH
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Gardło Świata (sektor 5; punkt 47) - Słowo otrzymuje się automatycznie od Paarthurnaxa i ma to miejsce przy okazji zaliczania głównego questu Gardło Świata.
- Kopiec Pylarza (sektor 5; punkt 9) - Tablica znajduje się w ostatniej sali krypty, w której odnajduje się fragment Wuuthrada i stacza bitwę z draugrami.
- Rozpadlina Rozdartej Skały (sektor 5; punkt 41)
Sposób działania: Zianie ogniem.
Uwagi: To jeden z najbardziej przydatnych Krzyków dostępnych w grze, szczególnie jeśli domyślnie nie masz możliwości zadawania przeciwnikom dużych obrażeń od ognia. Jedyny wyjątek stanowią bitwy z udziałem wrogów odpornych na omawiany żywioł i wtedy dla odmiany dobrze jest stosować na przykład Krzyk Mroźny Oddech. Odblokowanie dodatkowych Słów Mocy i przytrzymanie klawisza Z zwiększa zadawane obrażenia (maksymalnie do 90 punktów).
POKÓJ KYNE
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Cieniowisko (sektor 8; punkt 7)
- Post Rannveiga (sektor 5; punkt 4)
- Ragnvald (sektor 6; punkt 1) - Lokacja ta jest zamieszkiwana przez jednego ze smoczych kapłanów.
Sposób działania: Uspokojenie okolicznych dzikich zwierząt, tak by przestały atakować bohatera lub rzuciły się do ucieczki.
Uwagi: To mało przydatny Krzyk, albowiem działa on wyłącznie w tych miejscach, w których w okolicy można spotkać dzikie zwierzęta. Ponadto wpływa on na istoty na maksymalnie 20 poziomie doświadczenia. Lepszą propozycją jest Krzyk Zwierzęce Oddanie, dzięki któremu zwierzęta zaczynają walczyć po stronie gracza. Odblokowanie dodatkowych Słów Mocy i przytrzymanie klawisza Z zwiększa zasięg oraz wydłuża czas działania Krzyku (maksymalnie do 180 sekund).
ROZBROJENIE
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Leże Srebrnej Zaspy (sektor 2; punkt 30)
- Szczyt Starszej Krwi (sektor 5; punkt 1) - Tablica jest pilnowana przez smoka, tak więc zachowaj ostrożność.
- Sanktuarium Śnieżnego Woalu (sektor 3; punkt 17) - Do eksploracji sanktuarium możesz przystąpić dopiero po rozpoczęciu questu Gildii Złodziei Bez słów. Tablicę odnajdziesz jeszcze przed otwarciem dużych wrót i utratą przytomności.
Sposób działania: Wyrwanie przeciwnikowi broni z rąk.
Uwagi: To dość przydatny Krzyk, zwłaszcza jeśli grasz postacią, która nienajlepiej radzi sobie w walce wręcz i chcesz przez to zmniejszyć poziom trudności bitew z udziałem wrogich wojowników. Odblokowanie dodatkowych Słów Mocy i przytrzymanie klawisza Z zwiększa skuteczność opisywanego Krzyku, pozwalając na rozbrajanie przeciwników znajdujących się na wyższych poziomach doświadczenia (maksymalnie na 30 poziomie).
SKAZANY NA ŚMIERĆ
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Opuszczona Jaskinia (sektor 3; punkt 19)
- Sanktuarium Mrocznego Bractwa (sektor 7; punkt 14) - Do eksploracji sanktuarium możesz przystąpić dopiero po oficjalnym dołączeniu do Mrocznego Bractwa i ma to miejsce w trakcie questu Prawdziwi przyjaciele.... Tablica znajduje się w głównej pieczarze kryjówki zabójców.
- Wieża Jesienna (sektor 8; punkt 31) - Tablica jest pilnowana przez smoka, tak więc zachowaj ostrożność.
Sposób działania: Osłabienie pancerza i mocy życiowej przeciwnika.
Uwagi: Krzyk ten tak naprawdę przydaje się jedynie w trakcie walk z silnymi przeciwnikami w pancerzach. Na słabszych wrogów nie warto go marnować, tym bardziej, że "klątwa" działa aż przez 60 sekund. Odblokowanie dodatkowych Słów Mocy i przytrzymanie klawisza Z doprowadza do dodatkowego osłabienia atakowanej postaci (utrata mocy życiowej i obniżenie współczynnika pancerza).
SMOKOGRZMOT
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Gardło Świata (sektor 5; punkt 47) - Wszystkie trzy Słowa Mocy pozyskuje się w trakcie oglądania wizji z przeszłości, co ma miejsce podczas zaliczania głównego questu Zguba Alduina.
- Korvanjund (sektor 5; punkt 18) - Tablica znajduje się w głównej sali, w której w ramach questów wojny domowej walczy się z draugrem - mścicielem (tym w koronie).
- Labiryntian (sektor 5; punkt 6) - Tablicę odnajdziesz niedługo przed dotarciem do kryjówki smoczego kapłana, a konkretnie w miejscu, w którym walczy się z draugrem - panem śmierci.
- Wiedźmi Zakątek (sektor 1; punkt 29) - Do zakątka dociera się przechodząc przez Redutę Kniei (sektor 1, punkt 28). Tablica znajduje się w ostatniej sali fortu, w której stacza się jeden z pojedynków z wiedźmokrukiem (tuż przed wyjściem na balkonik).
Sposób działania: Zmuszenie atakowanego smoka do wylądowania.
Uwagi: Krzyk ten jest bardzo specyficzny, bo odblokowuje się go w określonym momencie gry (wymóg do zaliczenia jednego z głównych questów) i od razu w całości. Polecam korzystać z niego we wszystkich bitwach z udziałem smoków, gdyż zmuszając je do lądowania łatwiej zadaje się im obrażenia (nawet jeśli są to ataki z odległości). Przytrzymanie klawisza Z wydłuża czas "uziemienia" smoka.
SPOWOLNIENIE CZASU
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
Sposób działania: Spowolnienie upływu czasu.
Uwagi: Z Krzyku tego dość często warto korzystać. Polecam używać go przede wszystkim do zwiększania skuteczności wyprowadzanych przez siebie ataków, choć może on też być pomocny między innymi przy próbach podejmowania ucieczki z niebezpiecznego miejsca. Odblokowanie dodatkowych Słów Mocy i przytrzymanie klawisza Z zwiększa skuteczność opcji spowolnienia czasu oraz wydłuża czas działania Krzyku (maksymalnie do 16 sekund).
SZEPT AURY
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Valthume (sektor 6; punkt 37) - Loch ten zamieszkiwany jest przez smoczego kapłana, przy czym tablicę odnajdziesz zanim jeszcze dotrzesz do jego legowiska, tak więc nie musisz z nim walczyć.
- Volunruud (sektor 5; punkt 13) - Tablica znajduje się w ostatniej sali krypty, czyli tej, którą okupuje Knevel Język.
- Wichrowy Szczyt (sektor 4; punkt 43) - Tablica jest pilnowana przez smoka, tak więc zachowaj ostrożność.
Sposób działania: Ujawnienie mocy życiowych wszystkich istot znajdujących się w okolicy.
Uwagi: To niespecjalnie ciekawy Krzyk, który może okazać się pomocny tylko jeżeli Twoja postać lubi się dużo skradać. Podobny efekt można też jednak uzyskać między innymi dzięki wykorzystaniu czarów. Odblokowanie dodatkowych Słów Mocy i przytrzymanie klawisza Z wydłuża czas działania Krzyku (maksymalnie do 30 sekund).
TRĄBA POWIETRZNA
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Volskygge (sektor 1; punkt 19) - Tablica znajduje się w ostatniej sali, w której stacza się pojedynek ze smoczym kapłanem Volsungiem.
- Wysoki Hrothgar (sektor 5; punkt 46) - Jedno ze Słów Mocy pozyskuje się automatycznie podczas zaliczania głównego questu Droga głosu.
- Wytchnienie Umrzyków (sektor 1; punkt 51) - Tablica znajduje się w ostatniej sali lochu, w której stacza się pojedynek z Królem Olafem Jedno-Okim.
Sposób działania: Przemieszczenie bohatera w linii prostej z ogromną prędkością.
Uwagi: Krzyku tego praktycznie nie wykorzystuje się w walkach, ale za to może się okazać pomocny w trakcie eksploracji świata gry, przy unikaniu pułapek (głównie mowa tu o wąskich korytarzach z ostrzami) oraz docierania do znajdujących się na wprost od bohatera półek, do których tradycyjnymi metodami nie można byłoby doskoczyć. Odblokowanie dodatkowych Słów Mocy i przytrzymanie klawisza Z zwiększa zasięg przemieszczania.
WEZWANIE BURZY
Uwaga! Nie zapomnij zbadać tablicy ze Słowem Mocy w Skuldafn, bo po opuszczeniu tego miejsca nie będzie to już możliwe!
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Forelhost (sektor 9; punkt 28) - Tablica znajduje się na zewnętrznym balkonie lochu (Blanka Forelhost), do którego klucz ma smoczy kapłan Rahgot.
- Ruiny Wielkiej Bramy (sektor 2; punkt 2) - Tablica znajduje się w ostatniej sali, w której stacza się pojedynek ze smoczym kapłanem Vokunem.
- Skuldafn - Tablica znajduje się wewnątrz świątyni Skuldafn, a konkretnie niedaleko wyjścia na górne balkoniki prowadzące do portalu. Koniecznie ją zbadaj, bo w dalszej części gry nie będzie tu można powrócić!
Sposób działania: Wezwanie burzy z piorunami, które rażą wszystkie osoby przebywające w okolicy.
Uwagi: Z Krzyku tego należy korzystać z rozwagą, albowiem przyzwana burza nie rozróżnia sojuszników od wrogów i jedynie główny bohater może czuć się bezpiecznie. Z oczywistych względów odpalenie omawianej akcji ma szanse powodzenia tylko pod gołym niebem i dobrze jest użyć Krzyku na samym początku bitwy, bo ma on długi czas trwania i również długo się regeneruje. Odblokowanie dodatkowych Słów Mocy i przytrzymanie klawisza Z wydłuża czas działania Krzyku (maksymalnie do 180 sekund).
WEZWANIE SMOKA
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Wysoki Hrothgar (sektor 5; punkt 46) - Wszystkie trzy Słowa Mocy pozyskuje się od Arngeira przy okazji zaliczania głównego questu Gardło Świata.
- Niebiańska Przystań (sektor 6; punkt 15) lub Wysoki Hrothgar (sektor 5; punkt 46) lub Gardło Świata (sektor 5; punkt 47) - Wszystkie trzy Słowa Mocy pozyskuje się przy okazji zaliczania głównego questu Upadły lub głównego questu Niekończąca się pora roku. Krzyku tego bohatera może nauczyć Esbern lub Paarthurnax.
- Sovngard - Wszystkie trzy Słowa Mocy pozyskuje się od Tsuna tuż po zaliczeniu ostatniego głównego questu gry, czyli Zabójca smoków.
- Labiryntian (sektor 5; punkt 06) - W celu dotarcia do tablicy nie wybieraj się do głównego lochu tej lokacji, tylko zbadaj obszar na powierzchni, odnajdując wejście do Labiryntu Shalidora.
- Martwa Babina (sektor 6; punkt 29) - Tablica jest pilnowana przez wiedźmę Drascuę i pułapki, tak więc zachowaj ostrożność. W celu dotarcia do wieży będącej siedzibą wiedźmokruka trzeba przejść przez Redutę Wiedźmiej Skały (sektor 6; punkt 30).
- Szczyt Postradanej Mowy (sektor 9; punkt 27) - Tablica jest pilnowana przez smoka, tak więc zachowaj ostrożność.
Sposób działania: Wezwanie smoka Odaahvinga, by pomógł bohaterowi w walkach.
Uwagi: Krzyk ten jest bardzo specyficzny, bo odblokowuje się go w określonym momencie gry (wymóg do zaliczenia jednego z głównych questów) i od razu w całości. Z pomocy smoka warto co jakiś korzystać, przy czym z oczywistych względów na taki krok powinieneś decydować się tylko podczas walk na otwartej przestrzeni, bo w przeciwnym wypadku Krzyk nie zadziała.
ZEW MĘSTWA
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
Sposób działania: Wezwanie bohatera Sovngardu, by pomógł bohaterowi w walkach.
Uwagi: Krzyk ten jest bardzo specyficzny, bo odblokowuje się go w określonym momencie gry (finał przygody) i od razu w całości. Z pomocy duchów wojowników warto korzystać, szczególnie jeśli główny bohater jest złodziejem lub magiem. Ważną informacją jest to, że czas przytrzymania klawisza Z nie wpływa na siłę Krzyku, tylko na to kto pojawi się na polu bitwy. Są to kolejno Gormlaith (krótkie przytrzymanie), Felldir (średnie przytrzymanie) i Hakon (długie przytrzymanie).
ZNIECHĘCENIE
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
Sposób działania: Zmuszenie przeciwników do rzucenia się do ucieczki.
Uwagi: To mało przydatny Krzyk, tym bardziej, że podobne efekty można uzyskać dzięki czarom czy odpowiednim magicznym broniom. Odblokowanie dodatkowych Słów Mocy i przytrzymanie klawisza Z zwiększa skuteczność opisywanego Krzyku, pozwalając na odsyłanie przeciwników znajdujących się na wyższych poziomach doświadczenia. Jest to ważne, bo na najniższym poziomie odpędzane są jedynie najsłabsze stwory (górny limit dla kompletnego Krzyku to 24 poziom doświadczenia wrogów).
ZWIERZĘCE ODDANIE
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Angarvunde (sektor 9; punkt 7)
- Grobowiec Ysgramora (sektor 3; punkt 2) - Do eksploracji grobowca możesz przystąpić dopiero po rozpoczęciu ostatniego podstawowego questu Towarzyszy, czyli Chwała poległym. Tablica nie znajduje się wewnątrz grobowca, tylko na zewnątrz i można do niej dotrzeć wybierając wąski korytarz prowadzący do zachodniego wyjścia. Po znalezieniu się na powierzchni trzeba dodatkowo wyjść na niewielkie wzniesienie.
- Starostok (sektor 8; punkt 13) - Tablica jest pilnowana przez smoka, tak więc zachowaj ostrożność.
Sposób działania: Wezwanie okolicznych dzikich zwierząt, by walczyły po stronie bohatera.
Uwagi: To raczej mało przydatny Krzyk, albowiem działa on wyłącznie w tych miejscach, w których w okolicy można spotkać dzikie zwierzęta. Nie licz też, że w ten sposób przywołasz do siebie np. mamuty, bo Krzyk dotyczy zwierząt na maksymalnie 20 poziomie doświadczenia. Odblokowanie dodatkowych Słów Mocy i przytrzymanie klawisza Z zwiększa zasięg oraz wydłuża czas działania Krzyku (maksymalnie do 60 sekund).
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - Atlas Świata - poradnik do gry
- Zestawienia
- Bestiariusz | Skyrim Zestawienia
- Handlarze | Skyrim Zestawienia
- Krzyki | Skyrim Zestawienia
- Księgi umiejętności | Skyrim Zestawienia
- Starożytne kamienie | Skyrim Zestawienia
- Towarzysze | Skyrim Zestawienia
- Trenerzy umiejętności | Skyrim Zestawienia
- Zaklęcia - Iluzji, Przemiany, Przywołania | Skyrim Zestawienia
- Zaklęcia - Przywracania, Zniszczenia | Skyrim Zestawienia
- Zestawienia
- Skyrim - Atlas Świata - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
