Skyrim: Księgi umiejętności
Aktualizacja:
Na tej stronie atlasu świata do gry TES V: Skyrim opisaliśmy czym są księgi umiejętności. Dowiesz się jakie mają one znaczenie dla rozwoju bohatera. Przygotowaliśmy też listę lokacji z księgami umiejętności. Powinno to znacząco ułatwić zlokalizowanie ich wszystkich.
Informacje wstępne

W grze do odnalezienia jest kilkaset różnych ksiąg umiejętności, przy czym każda z nich podnosi wybraną kategorię umiejętności o zaledwie jeden punkt. O fakcie tym gra informuje w momencie odnalezienia księgi i wejścia z nią w interakcję (powyższy screen).
Dana księga może tylko jeden raz podnieść umiejętność (i przybliżyć do awansu na kolejny poziom doświadczenia), tak więc po całej akcji staje się bezużyteczna. Księgi teoretycznie można sprzedawać, ale na taki krok radziłbym zdecydować się jedynie na samym początku gry, bo dosyć dużo one ważą i nie są szczególnie wartościowe.
Lista ksiąg umiejętności
Uwaga - W odnajdywaniu miejsc, w których znajdują się księgi umiejętności pomogą Ci mapy świata z pierwszego rozdziału atlasu świata (najpierw odszukaj właściwy sektor i następnie wskazany w tekście punkt na mapie). Księgi zostały ułożone w tabeli według kategorii umiejętności, a w obrębie danej kategorii według nazw lokacji.
KATEGORIA UMIEJĘTNOŚCI | LOKALIZACJA | SEKTOR | PUNKT |
Alchemia | Miodosytnia Czerwoniak | 5 | 36 |
Alchemia | Wichrowy Tron - Klub Nowe Gnisis | 3 | 26 |
Alchemia | Sosnowy Staw | 1 | 21 |
Alchemia | Akademia w Zimowej Twierdzy - Mrok Midden | 3 | 05 |
Alchemia | Markart - Wiedźmi Wywar | 6 | 08 |
Alchemia | Biała Grań - Kocioł Arkadii | 5 | 31 |
Alchemia | Świątynia Nocnego Zewu | 2 | 07 |
Alchemia | Zielony Gaj | 7 | 06 |
Alchemia | Samotnia - Akademia Bardów | 1 | 24 |
Alchemia | Domek Anise | 8 | 02 |
Blokowanie | Fort Śnieżny Jastrząb | 1 | 48 |
Blokowanie | Posterunek Zdrajcy | 3 | 30 |
Blokowanie | Północna Strażnica Podniebna | 8 | 04 |
Blokowanie | Jaskinia Tolvalda | 4 | 45 |
Blokowanie | Biała Grań - Komnata Umarłych | 5 | 31 |
Blokowanie | Falkret - Długi dom jarla | 7 | 15 |
Blokowanie | Reduta przy Złamanej Wieży | 6 | 05 |
Blokowanie | Pałac Królów | 3 | 25 |
Blokowanie | Jaskinia Poronień | 3 | 16 |
Blokowanie | Fort Kastav | 3 | 22 |
Broń dwuręczna | Stary Hroldan | 6 | 24 |
Broń dwuręczna | Kopiec Pylarza | 5 | 09 |
Broń dwuręczna | Smoczymost - Przyczółek Penitus Oculatus | 1 | 30 |
Broń dwuręczna | Ponure Urwisko | 6 | 22 |
Broń dwuręczna | Samotnia - Dom Jali | 1 | 24 |
Broń dwuręczna | Biała Grań - Jorrvaskr | 5 | 31 |
Broń dwuręczna | Forteca Północnej Straży | 1 | 01 |
Broń dwuręczna | Falkret - Koszary Falkret | 7 | 15 |
Broń dwuręczna | Jaskinia Zaginionego Noża | 4 | 28 |
Broń dwuręczna | Mglista Twierdza | 9 | 14 |
Broń jednoręczna | Forteca Północnej Straży | 1 | 01 |
Broń jednoręczna | Jaskinia Niknącego Echa | 1 | 18 |
Broń jednoręczna | Folgunthur | 1 | 46 |
Broń jednoręczna | Pęknina - Labirynt Szczurzych Nor | 9 | 13 |
Broń jednoręczna | Orotheim | 6 | 06 |
Broń jednoręczna | Fort Zielony Mur | 9 | 06 |
Broń jednoręczna | Nora Szulera | 5 | 25 |
Broń jednoręczna | Głębia Ilinalty | 7 | 08 |
Broń jednoręczna | Markart - Wieża strażnicza | 6 | 08 |
Broń jednoręczna | Farma Chłodorytu | 5 | 35 |
Ciężki pancerz | Morthal - Strażnica | 1 | 49 |
Ciężki pancerz | Fort Dunstad | 2 | 26 |
Ciężki pancerz | Gród Podkamień | 6 | 07 |
Ciężki pancerz | Czarny Ruczaj | 4 | 30 |
Ciężki pancerz | Biała Grań - Jorrvaskr | 5 | 31 |
Ciężki pancerz | Strażnica w Rift | 9 | 31 |
Ciężki pancerz | Kamieniogórze | 2 | 22 |
Ciężki pancerz | Dushnikh Yal | 6 | 36 |
Ciężki pancerz | Komnata Czujnych | 2 | 25 |
Ciężki pancerz | Pałac Królów | 3 | 25 |
Iluzja | Markart - Świątynia Dibelli | 6 | 08 |
Iluzja | Wieża Mrocznego Światła | 9 | 21 |
Iluzja | Smocza Przystań | 5 | 30 |
Iluzja | Cieniowisko | 8 | 07 |
Iluzja | Jaskinia Sosnowego Księżyca | 1 | 20 |
Iluzja | Tron Upustu Krwi | 8 | 15 |
Iluzja | Markart - Dom Neposa | 6 | 08 |
Iluzja | Jaskinia Złamanego Kła | 5 | 26 |
Iluzja | Wichrowy Tron - Biała Ampułka | 3 | 26 |
Iluzja | Falkret - Koszary Falkret | 7 | 15 |
Kowalstwo | Gwiazda Zaranna - Kopalnia Żywego Srebra | 2 | 06 |
Kowalstwo | Morvunskar | 4 | 03 |
Kowalstwo | Obóz Cichych Księżyców | 5 | 11 |
Kowalstwo | Kopalnia Gęstomrok | 4 | 24 |
Kowalstwo | Fort Sungard | 6 | 40 |
Kowalstwo | Skała Wisielców | 4 | 12 |
Kowalstwo | Falkret - Dom Loda | 7 | 15 |
Kowalstwo | Kopalnia Żarzący Okruch | 8 | 17 |
Kowalstwo | Mor Khazgur | 1 | 27 |
Kowalstwo | Biała Grań | 5 | 31 |
Kradzież | Morthal - Dom Thonnira | 1 | 49 |
Kradzież | Zaginiony Valkygg | 2 | 33 |
Kradzież | Pęknina - Wyszczerbiona Bania | 9 | 13 |
Kradzież | Pęknina - Spalnia Helgi | 9 | 13 |
Kradzież | Szczelina Zaranna | 2 | 28 |
Kradzież | Pęknina - Sierociniec Izba Chwały | 9 | 13 |
Kradzież | Wichrowy Tron | 3 | 26 |
Kradzież | Czarnygłaz | 5 | 45 |
Kradzież | Fort Sungard | 6 | 40 |
Kradzież | Staw Oka Mary | 4 | 14 |
Lekki pancerz | Markart - Wieża strażnicza | 6 | 08 |
Lekki pancerz | Wichrowy Tron | 3 | 26 |
Lekki pancerz | Fort Neugrad | 8 | 23 |
Lekki pancerz | Wieża Jesienna | 8 | 31 |
Lekki pancerz | Fort Szara Przystań | 5 | 28 |
Lekki pancerz | Twierdza Pękniętego Kła | 7 | 11 |
Lekki pancerz | Samotnia - Zamek Dour | 1 | 24 |
Lekki pancerz | Reduta Druadach | 1 | 37 |
Lekki pancerz | Samotnia - Kowal w Samotni | 1 | 24 |
Lekki pancerz | Jaskinia Urwiska Ślepców | 6 | 14 |
Łucznictwo | Wrak Solnego Młota | 2 | 03 |
Łucznictwo | Spoczynek Myśliwego | 7 | 04 |
Łucznictwo | Biała Grań - Pijany Łowca | 5 | 31 |
Łucznictwo | Wieże Valtheim | 4 | 08 |
Łucznictwo | Samotnia - Łuczarz | 1 | 24 |
Łucznictwo | Tartak Angiego | 3 | 24 |
Łucznictwo | Sanktuarium w Gwieździe Zarannej | 2 | 05 |
Łucznictwo | Młyn Zmieszanych Wód | 4 | 15 |
Łucznictwo | Grań Sztychu | 7 | 02 |
Łucznictwo | Chata Frokiego | 8 | 32 |
Otwieranie zamków | Pęknina - Wyszczerbiona Bania | 9 | 13 |
Otwieranie zamków | Pęknina - Składowisko Szczurzych Nor | 9 | 13 |
Otwieranie zamków | Markart - Kopalnia Cidhna | 6 | 08 |
Otwieranie zamków | Kieł Faldara | 9 | 09 |
Otwieranie zamków | Wrak Zimowej Wojny | 3 | 18 |
Otwieranie zamków | Mglista Twierdza | 9 | 14 |
Otwieranie zamków | Morthal - Komnata Wysokiego Księżyca | 1 | 49 |
Otwieranie zamków | Alftand | 2 | 19 |
Otwieranie zamków | Gwiazda Zaranna - Koszary Gwiazdy Zarannej | 2 | 06 |
Otwieranie zamków | Grota na Turni | 4 | 36 |
Przemiana | Zimowa Twierdza - Dom Kraldara | 3 | 06 |
Przemiana | Głębia Ilinalty | 7 | 08 |
Przemiana | Gród Podkamień | 6 | 07 |
Przemiana | Farma Winnych-Dzbanów | 4 | 05 |
Przemiana | Yngvild | 2 | 09 |
Przemiana | Farma Śnieżnych-Stóp | 9 | 24 |
Przemiana | Markart - Wykopaliska Nchuand-Zel | 6 | 08 |
Przemiana | Sanktuarium Mrocznego Bractwa | 7 | 14 |
Przemiana | Latarnia morska w Samotni | 1 | 14 |
Przemiana | Zdradliwy Stok | 4 | 25 |
Przywołanie | Wichrowy Tron - Dom Belyna Hlaalu | 3 | 26 |
Przywołanie | Rozpadlina Rozdartej Skały | 5 | 41 |
Przywołanie | Oszroniony Kurhan | 1 | 16 |
Przywołanie | Gwiazda Zaranna - Moździerz i Tłuczek | 2 | 06 |
Przywołanie | Labiryntian - Labirynt Shalidora | 5 | 06 |
Przywołanie | Wieża strażnicza w Falkret | 7 | 12 |
Przywołanie | Jaskinia Granicznego Urwiska | 6 | 35 |
Przywołanie | Twierdza Zabójczego Blasku | 5 | 23 |
Przywołanie | Gród Podkamień | 6 | 07 |
Przywołanie | Północna Przełęcz Kruchej Piszczeli | 5 | 43 |
Przywracanie | Morthal - Dom Faliona | 1 | 49 |
Przywracanie | Markart - Komnata Umarłych | 6 | 08 |
Przywracanie | Ustengrav | 2 | 11 |
Przywracanie | Mroźna latarnia morska | 2 | 17 |
Przywracanie | Morthal - Gospoda Ustronna Przystań | 1 | 49 |
Przywracanie | Falkret - Farma Sztywniaka | 7 | 15 |
Przywracanie | Zimowa Twierdza - Zmrożone Palenisko | 3 | 06 |
Przywracanie | Sygnał Stendarra | 9 | 30 |
Przywracanie | Biała Grań - Świątynia Kynaret | 5 | 31 |
Przywracanie | Punkt Zawietrzny | 8 | 27 |
Retoryka | Kamieniogórze | 2 | 22 |
Retoryka | Wichrowy Tron - Używane Towary Sadriego | 3 | 26 |
Retoryka | Chata Meeko | 1 | 45 |
Retoryka | Falkret - Trunek Truposza | 7 | 15 |
Retoryka | Markart - Arnleif i Synowie | 6 | 08 |
Retoryka | Pęknina - Zaułek Nędzarzy | 9 | 13 |
Retoryka | Błękitny Pałac | 1 | 26 |
Retoryka | Biała Grań - Sklep wielobranżowy Belethora | 5 | 31 |
Retoryka | Samotnia - Akademia Bardów | 1 | 24 |
Retoryka | Ołtarz Peryite | 6 | 03 |
Skradanie | Raldbthar | 4 | 01 |
Skradanie | Ostoja Redorantów | 5 | 10 |
Skradanie | Gospoda przy Nocnej Bramie | 2 | 40 |
Skradanie | Domek myśliwski Czarnych-Róż | 9 | 17 |
Skradanie | Reduta Kniei | 1 | 28 |
Skradanie | Sanktuarium Mrocznego Bractwa | 7 | 14 |
Skradanie | Oszroniona Krypta | 2 | 24 |
Skradanie | Wichrowy Tron - Klub Nowe Gnisis | 3 | 26 |
Skradanie | Sanktuarium Śnieżnego Woalu | 3 | 17 |
Skradanie | Miodosytnia Czerwoniak | 5 | 36 |
Zaklinanie | Sabat Glenmoril | 7 | 01 |
Zaklinanie | Głębia Ilinalty | 7 | 08 |
Zaklinanie | Morthal - Dom Faliona | 1 | 49 |
Zaklinanie | Gajkyne - Kopalnia Parożar | 4 | 19 |
Zaklinanie | Gwiazda Zaranna - Biała Komnata | 2 | 06 |
Zaklinanie | Przydrożne ruiny | 7 | 13 |
Zaklinanie | Jaskinia Hoba | 2 | 18 |
Zaklinanie | Biała Grań - Dom Carlotty Valentii | 5 | 31 |
Zaklinanie | Reduta Wężowego Urwiska | 6 | 27 |
Zaklinanie | Warownia Trevy | 9 | 02 |
Zniszczenie | Ruiny Wielkiej Bramy | 2 | 02 |
Zniszczenie | Wichrowy Tron - Rezydencja Aretino | 3 | 26 |
Zniszczenie | Post Rannveiga | 5 | 04 |
Zniszczenie | Sabat Glenmoril | 7 | 01 |
Zniszczenie | Dolny Kurhan pod Urwiskiem | 1 | 02 |
Zniszczenie | Zimowa Twierdza - Dziwactwa u Birny | 3 | 06 |
Zniszczenie | Gwiazda Zaranna - Kopalnia Żywego Srebra | 2 | 06 |
Zniszczenie | Hańba Haemaru | 8 | 25 |
Zniszczenie | Jaskinia Kruczej Rany | 1 | 08 |
Zniszczenie | Gwiazda Zaranna - Biała Komnata | 2 | 06 |
Komentarze czytelników
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
Najpierw pierwsza dźwignia później czwarta i jeszcze raz czwarta
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
Mam nadzieję że do tej pory dałeś radę :) Jak coś to w trakcie gry "Esc" - System - Controls i zmieniasz przyciski myszy lewy z prawym oraz klawiaturę pod siebie. Tak samo jest w Skyrim.
Przepraszam za podczepienie:
Może jakiś sposób na to abym mógł ustawić sobie klawisze takie jak lubię. Dla ułatwienia dodam że grywam na klawiaturze numerycznej. (?)
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
Skyrim? Po Minecraft najlepsza gra w jaką dotychczas grałem a zaliczyłem ich ok 100 (bez znaczenia ceny). Bardzo długo opierałem się tej grze, irracjonalny strach powodował, że bałem się konfrontacji a może... intuicja przeczuwała co się stanie? Miesiąc temu kupiłem synowi skyrima, zobaczyłem jak gra i... następnego dnia ja też ją już miałem (kupiłem 2 egzemplarz) Teraz od miesiąca, przez całe ferie świąteczno zimowe - syna gramy jak wariaci po 8-10 godzin dziennie i chyba nawet nie dotarliśmy do połowy. Ci którzy mówią, że znają tą grę bo mają za sobą 20 -30 godzin nie wiedzą co piszą.
Na niektórych filmach YT można zobaczyć jak gracze próbują dowcipkować z gry i to jest właśnie błąd.
Do tej gry należy podejść tak jakby to wszystko się działo naprawdę a wtedy wyobraźnia przeniesie nas w zupełnie inny świat z którego nieprędko będziemy chcieli wyjść.
Naprawdę polecam.
PS. Podziękowania za poradnik, przydaje się...
Dla tych co hejtują Skyrima a wolą Wieśka,
Wiedźmin ssie.
Wiedźmin a Skyrim to zupełnie dwie inne gry, więc nie ma co ich porównywać. Ale gdy bym już musiał to Skyrim po prostu ssie i uratowały go mody. Brak głębi w tej grze oraz to że niby grając w ogóle nie interesowała mnie fabuła.. to było przytłaczające.. W wiedźminie czuć jakiś minimalny realizm oraz głębie postaci jak i świata. Rozumiem ludzi którzy lubią eksplorować, tworzyć elfki z coraz to większymi cy...dup.. ale no nie oszukujmy się, to jest i będzie jedna z najsłabszych gier jaka wyszła w tym gatunku. Po prostu Skyrim miał potencjał ale go nie wykorzystał, bo od początku czułem że ta gra ma ten klimat ale co godzinę grania czułem że mija się to z celem.. naprawdę słaby główny wątek i średnie dodatki(przy których bawiłem się nieźle w porównaniu do głównej fabuły)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
