Skyrim: Księga miłości
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do gry The Elder Scrolls V: Skyrim ma do zaoferowania opis przejścia pobocznej misji Księga miłości rozpoczynanej w Pękninie. Dinya Balu ze Świątyni Mary poprosi głównego bohatera o kilka przysług związanych z rozwiązywaniem problemów miłosnych mieszkańców krainy. Finałowa część questu zakłada połączenie nieżyjących kochanków i wiąże się ze zdobyciem Amuletu Mary, który umożliwia wejście przez bohatera w stan małżeński.
- Uaktywnienie questu
- Nowy cel główny: Porozmawiaj z Fastred
- Nowy cel główny: Porozmawiaj z Fastred
- Nowy cel główny: Porozmawiaj z Bassianusem lub Klimmekiem
- Nowy cel główny: Wróć do Dinyi Balu
- Nowy cel główny: Porozmawiaj z Calcelmem
- Nowy cel główny: Poradź się Yngvara
- Nowy cel główny: Dostarcz wiersz
- Nowy cel główny: Wróć do Dinyi Balu; Nowy cel główny: Załóż amulet Mary
- Nowy cel główny: Porozmawiaj z od dawna nieżyjącą kochanką
- Nowy cel główny: Odszukaj Fenriga
- Nowy cel główny: Przyprowadź Fenriga do Ruki; Nowy cel główny: Wróć do Dinyi Balu
Uaktywnienie questu

Otwórz mapę świata i wybierz się do Pękniny zlokalizowanej w południowo-wschodniej części Skyrim (powyższy screen). Jeżeli w przeszłości odwiedziłeś już to miejsce, to najlepiej będzie oczywiście skorzystać z opcji szybkiej podróży. W przeciwnym wypadku zostaniesz z kolei zmuszony do zaplanowania wyprawy i warto rozważyć opłacenie powozu (np. tego w stajniach w Białej Grani). Przy pierwszej próbie wejścia do Pękniny zostaniesz zatrzymany przez strażnika Pękniny. W zależności od upodobań możesz uiścić opłatę miejscową gwarantującą dostęp do całego miasta, bądź też skorzystać z Retoryki i spróbować przekonać wartownika do swoich racji lub go zastraszyć.

Już po znalezieniu się w Pękninie odszukaj we wschodniej części miasta Świątynię Mary i wejdź do środka. Rozejrzyj się tu za Dinyą Balu (powyższy screen) i zainicjuj z nią rozmowę. Wyraź chęć otrzymania błogosławieństwa od Mary, a zostaniesz poproszony o wykonanie w jej imieniu kilku zadań. Pierwsze z nich będzie dotyczyło rozwiązania problemu miłosnego pewnej dziewczyny mieszkającej w Ivarstead.
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Fastred

Wyjdź ze świątyni, otwórz mapę świata i zaplanuj podróż do zlokalizowanej w południowej części Skyrim wioski Ivarstead. Po dotarciu na miejsce rozejrzyj się za dnia po wiosce, odnajdując Fastred (powyższy screen). Porozmawiaj z dziewczyną, potwierdzając, że przysyła Cię bogini Mara i oferując swoją pomoc w rozwiązaniu trapiącego ją problemu. Od Fastred dowiesz się, że w kręgu jej zainteresowań znajduje się dwóch młodzieńców i że jej ojciec jest stanowczo przeciwny pomysłowi jednego z chłopców by wyprowadzić się z Ivarstead i zamieszkać w Pękninie. Na sam koniec spotkania wyraź chęć porozmawiania z rodzicami Fastred.
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Fastred

W zależności od pory dnia rodziców Fastred możesz spotkać na polu uprawnym (powyższy screen) lub wewnątrz Gospodarstwa Spadającej Gwiazdy. Ojciec Fastred to Jofthor i będzie on stanowczo przeciwny pomysłowi przeprowadzenia się jego córki z Bassianusem do Pękniny. Mężczyzna wspomni też, że jeszcze niedawno Fastred była bardziej zainteresowana Klimmekiem. Matka Fastred to Boti i dowiesz się, że nie ma ona nic przeciwko planom wyprowadzki, pragnąc jedynie by jej córka była szczęśliwa.
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Bassianusem lub Klimmekiem

To czy na wykonanie odważniejszego kroku w stosunku do Fastred zachęcisz Bassianusa czy Klimmeka nie odegra większej roli i nie wpłynie na dalszą część opisywanego questu. Jeżeli pragniesz żeby Fastred związała się z Bassianusem Axiusem to odszukaj go (powyższy screen) i przekonaj w trakcie rozmowy do wyprowadzki z Ivarstead, zapewniając go, że nic mu nie grozi ze strony jej ojca.

Jeżeli pragniesz żeby Fastred związała się z Klimmekiem to odszukaj go (powyższy screen) i przekonaj w trakcie rozmowy żeby wykazał się większą śmiałością w kontaktach z dziewczyną, wyjawiając swoje prawdziwe uczucia wobec niej. Niezależnie od wybranego rozmówcy już po zakończonym spotkaniu musisz udać się jego śladem, powracając do miejsca pobytu Fastred i wysłuchując krótkiej rozmowy.
Nowy cel główny: Wróć do Dinyi Balu

Otwórz mapę świata i powróć do Pękniny. Po dotarciu na miejsce ponownie wybierz się do Świątyni Mary i odszukaj Dinyę z zamiarem poinformowania jej o wykonanej misji (powyższy screen). Rozmówczyni będzie miała dla Ciebie kolejne zadanie, tym razem wysyłając Cię do Markartu.
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Calcelmem

Wyjdź ze świątyni i zaplanuj podróż do znajdującego się w zachodniej części Skyrim Markartu. Po dotarciu na miejsce skieruj się na zachód i wejdź do Grodu Podkamień (jeżeli miejsce to już wcześniej odkryłeś, to możesz oczywiście od razu się tam przenieść). Przystąp do eksploracji południowej części grodu, odnajdując Calcelma (powyższy screen). Poinformuj tę osobę, że przysyła Cię bogini Mara, dzięki czemu dowiesz się, że mag jest zakochany w Faleen. Calcelmo jest zbyt nieśmiały żeby porozmawiać z Faleen i w rezultacie zostaniesz poproszony o spotkanie się z jej przyjacielem Yngvarem by dowiedzieć się więcej na jej temat.
Nowy cel główny: Poradź się Yngvara

Yngvara Pieśniarza również powinieneś odnaleźć w Grodzie Podkamień (powyższy screen). Polecam rozejrzeć się za nim za dnia, bo nocną porą może udać się do sypialni w niedostępnej dla gości grodu. To czy wyjawisz, że Calcelmo jest zainteresowany Faleen, czy też pozostawisz tę informację dla siebie, nie odegra żadnej roli. Yngvar stwierdzi, że Faleen uwielbia poematy i zaoferuje przygotowania takowego, żądając jednak w zamian 200 sztuk złota. Gra niestety nie pozwoli Ci w tym miejscu skorzystać z retoryki, tak więc przekaż Yngvarowi złoto, otrzymując od niego wiersz miłosny.
Nowy cel główny: Dostarcz wiersz

Faleen domyślnie powinna przebywać w Grodzie Podkamień i być osobą pilnującą tutejszego jarla (powyższy screen), ale jeżeli w wyniku wojny domowej lub odbytych negocjacji (główny quest Niekończąca się pora roku) Markart przeszedł w ręce Gromowładnych, to będziesz jej musiał poszukać w Błękitnym Pałacu w Samotni. Porozmawiaj z Faleen i przekaż jej list miłosny, dodając, że jego autorem jest Calcelmo. Kobieta będzie zaskoczona zainteresowaniem jej osobą i po kilku chwilach przekaże Ci list Faleen do Calcelma. Powróć do Calcelma i przekaż mu list. Pozostało Ci już tylko wybrać się śladami Calcelma by być świadkiem jego rozmowy z Faleen. Uwaga - Jeżeli Calcelmo musi udać się aż do Samotni, to możesz skorzystać z opcji szybkiej podróży, a rozmowa będzie już miała miejsce w momencie gdy dotrzesz do Błękitnego Pałacu.
Nowy cel główny: Wróć do Dinyi Balu; Nowy cel główny: Załóż amulet Mary

Otwórz mapę świata i powróć do Pękniny. Po dotarciu na miejsce ponownie wybierz się do Świątyni Mary i odszukaj Dinyę z zamiarem poinformowania jej o wykonanej misji. Rozmówczyni będzie miała dla Ciebie ostatnie już zadanie, przy czym musisz rozpocząć od założenia z poziomu inwentarza otrzymanego od niej amuletu Mary (powyższy screen). Dopiero teraz dowiesz się, że przypadnie Ci w udziale ponowne złączenie nieżyjących kochanków.
Warto zaznaczyć, że otrzymany amulet Mary ma także alternatywne zastosowanie - sterowana postać będzie mogła wejść z jego pomocą w stan małżeński. Po więcej informacji zajrzyj na osobną stronę Czy w Skyrim są romanse? - dowiesz się jak znaleźć przyszłego kandydata na męża / kandydatkę na żonę, jakie kroki należy wykonać żeby doprowadzić do ślubu i jak związanie się z inną postacią wpływa na przebieg gry.
Nowy cel główny: Porozmawiaj z od dawna nieżyjącą kochanką

Wyjdź ze świątyni, otwórz mapę świata i odszukaj cel podróży, czyli Pomnik Gjukara (powyższy screen). Lokacja ta znajduje się w centralnej części Skyrim i możesz tam dotrzeć rozpoczynając podróż między innymi w Rorikstead (musiałbyś udać się wschód) czy Białej Grani (musiałbyś udać się na zachód). Po dotarciu na miejsce podejdź do ducha Ruki i porozmawiaj z kobietą, a zostaniesz poproszony o pomoc w odnalezieniu jej kochanka Fenriga.
Nowy cel główny: Odszukaj Fenriga

Ponownie otwórz mapę, dzięki czemu ustalisz, że Fenriga należy szukać na północny-wschód stąd. Wyrusz pieszo lub konno we wskazane przez grę miejsce. Po dotarciu do celu podróży odszukaj Fenriga i porozmawiaj z nim (powyższy screen), stwierdzając, że Ruki czeka na niego. Duch poprosi Cię o doprowadzenie go na miejsce.
Nowy cel główny: Przyprowadź Fenriga do Ruki; Nowy cel główny: Wróć do Dinyi Balu

Jako że Pomnik Gjukara masz już odblokowany nie musisz powracać do tej lokacji o własnych siłach, tylko możesz skorzystać z opcji szybkiej podróży. Po dotarciu na miejsce obejrzyj krótką scenkę z ponownego spotkania kochanków (powyższy screen). Pozostało Ci już tylko po raz ostatni powrócić do Świątyni Mary. Dinya nie będzie miała dla Ciebie żadnej nagrody rzeczowej, ale za to otrzymasz specjalne błogosławieństwo - Agent Mary.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Biała ampułka
- Skyrim: Blada Dama
- Skyrim: Błogosławieństwo natury
- Skyrim: Bunt na wschodzie (1)
- Skyrim: Bunt na wschodzie (2)
- Skyrim: Chwała przodkom
- Skyrim: Ciemno wszędzie!
- Skyrim: Człowiek, który wywołał wilka z lasu
- Skyrim: Infiltracja
- Skyrim: Krew na lodzie (1)
- Skyrim: Krew na lodzie (2)
- Skyrim: Księga miłości
- Skyrim: Mapy skarbów (I)
- Skyrim: Mapy skarbów (II-III)
- Skyrim: Mapy skarbów (IV-V)
- Skyrim: Mapy skarbów (VI-VII)
- Skyrim: Mapy skarbów (VIII-X)
- Skyrim: Maski smoczych kapłanów
- Skyrim: Największe głębiny
- Skyrim: Naprawa ampułki
- Skyrim: Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (1)
- Skyrim: Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2)
- Skyrim: Odszukaj palce Mistrza Kuźni
- Skyrim: Polowanie na robaki
- Skyrim: Pomoc w potrzebie
- Skyrim: Przyczajone zło
- Skyrim: Serce Dibelli
- Skyrim: Skrucha
- Skyrim: Spisek renegatów
- Skyrim: Szturm na smoczych kultystów
- Skyrim: Święte próby Kyne
- Skyrim: Trudne początki
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (1)
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (2)
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (3)
- Skyrim: W świetle dnia
- Skyrim: Wieczny odpoczynek
- Skyrim: Zaginiona ekspedycja
- Skyrim: Zaginiony w akcji
- Skyrim: Zakazana opowieść (1)
- Skyrim: Zakazana opowieść (2)
- Skyrim: Zamknięte usta
- Skyrim: Zbudzona wilcza królowa
- Skyrim: Złoty szpon
- Skyrim: Złożone obietnice
- Skyrim: Zwój dla Anski
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Questy poboczne
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
