Ciemno wszędzie! | Questy poboczne w Skyrim
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry The Elder Scrolls V: Skyrim znajdziesz opis przejścia pobocznego questu Ciemno wszędzie!. Misja ta dotyczy wzięcia udziału w napadzie na statek mający pojawić się w porcie Samotni. Do rozegrania jest szereg walk i bohater musi także w dalszej części questu rozejrzeć się za łupem w Grocie Złamanych Wioseł.
- Uaktywnienie questu
- Nowy cel główny: Zgaś ogień w latarni morskiej w Samotni
- Nowy cel główny: Wróć do Jaree-Ra
- Nowy cel główny: Odszukaj Deeję przy wraku Lodołamacza
- Nowy cel główny: Pokonaj Deeję
- Nowy cel główny: Dowiedz się, dokąd Jaree-Ra i jego kompani zabrali łup
- Nowy cel główny: Udaj się do Groty Złamanych Wioseł
- Nowy cel główny: Pokonaj Jaree-Raa
Uaktywnienie questu
Będąc w Samotni prawdopodobnie wielokrotnie będziesz musiał przechodzić przez bramę wjazdową do miasta. Podczas gdy będziesz wykonywać tę czynność, rozejrzyj się uważnie - nieopodal wrót powinieneś odnaleźć śniadego argonianina o imieniu Jaree-Ra. Kiedy do niego podejdziesz, dowiesz się, że planuje on napaść na statek, który ma niedługo dopłynąć do portu pod miastem.

Jako, że wyglądasz na niezłego zabijakę, wielki jaszczur zaproponuje Ci współpracę: jeśli zgasisz latarnię morską z której korzystają okręty wpływające do portu, dostaniesz swoją działkę z łupów. Jaree-Ra obieca Ci przy tym, że nikomu nie stanie się krzywda - zależy mu tylko na towarze, który jest przewożony w magazynie łajby. Jeśli jesteś zainteresowany tą propozycją, zgódź się na współpracę.
Nowy cel główny: Zgaś ogień w latarni morskiej w Samotni
Latarnię morską znajdziesz na północnym wschodzie od Samotni, pomiędzy Grotą Słonych Wód a okrętem Wybredny Ropuch. Budowlę wzniesiono na wybrzeżu w taki sposób, aby jej światło roztaczało się na całe północne morze. Twoim celem jest zgaszenie tego światła.

Wejdź na szczyt wieży i podejdź do ogromnego ogniska, które płonie na jej środku. Wciśnij klawisz E, aby ugasić płomień. Po dokonaniu sabotażu, możesz już wracać do Jaree-Ra.
Nowy cel główny: Wróć do Jaree-Ra
Kiedy znajdziesz się z powrotem w Samotni, poszukaj argonianina w porcie - będzie stał przy barierce i wpatrywał się w wodę. Gdy do niego zagadasz, dowiesz się, że dobrze się spisałeś - okręt, na który Jaree-Ra i jego współpracownicy mają chrapkę, nie dotarł do portu. Oznacza to, że rozbił się gdzieś na bagnach na wschód od miasta, przez co stał się łatwym łupem.

Powinieneś udać się na bagna i tam odszukać wrak statku. Gdzieś w jego okolicy znajdziesz Deeję, siostrę swojego zleceniodawcy, która poinstruuje Cię co do dalszego przebiegu misji.
Nowy cel główny: Odszukaj Deeję przy wraku Lodołamacza
Rozbity okręt znajdziesz w samym środku bagien, na wschód od Samotni. Już kiedy będziesz zbliżał się do wraku, zauważysz ciała martwych marynarzy, pływające w wodzie. Wspólnicy Jaree-Ra będą właśnie dobijać ostatnich rannych, nie pozostawiając nikogo przy życiu. Jak widać, Twój zleceniodawca nie był z Tobą do końca szczery.

Wejdź na pokład okrętu, a następnie skieruj się do jego wnętrza. Na dolnym poziomie znajdziesz Deeję, stojącą przy wielkim, cesarskim kufrze. Kiedy zapytasz ją o swoją działkę łupu, usłyszysz, że dobrze się spisałeś, w związku z czym zasłużyłeś na szybką śmierć. Musisz walczyć o swe życie!
Nowy cel główny: Pokonaj Deeję
Postaraj się jak najszybciej zabić swoją oponentkę - jeżeli się nie pospieszysz, będziesz miał na głowie całą załogę statku i będziesz musiał walczyć ze wszystkimi równocześnie. Kiedy argonianka wróci do swoich przodków, zajmij się resztą bandytów - przy odrobinie szczęścia uda Ci się wyeliminować ich jednego po drugim, bez większych strat własnych.

Po dokonaniu rzezi nie zapomnij o obszukaniu ciała Deeji - znajdziesz przy niej list, który będzie Ci potrzebny w dalszej części zadania. Wyjdź na zewnątrz i zabij pozostałych tam bandytów. Następnie wylecz rany i przystąp do planowania zemsty.
Jeśli zdarzyło Ci się zaatakować któregoś z bandytów zanim Deeja Cię zdradziła, zadanie będzie kontynuowane - jako, że wszyscy szabrownicy staną się wobec Ciebie wrodzy, będziesz mógł ich od razu zabić i zabrać argoniance notkę od Jaree-Ra.
Nowy cel główny: Dowiedz się, dokąd Jaree-Ra i jego kompani zabrali łup
Otwórz swój ekwipunek i poszukaj liściku od Jaree-Ra, który zabrałeś z wyposażenia Deeji. Kiedy przeczytasz wiadomość, jaką argonianin zostawił dla swojej siostry, jasnym się stanie, że od początku zamierzał Cię zdradzić. Na szczęście z łatwością możesz się na nim zemścić - w wiadomości znalazła się bowiem informacja o miejscu, gdzie bandyci składują łup skradziony z Lodołamacza. Jest to Grota Złamanych Wioseł, do której teraz powinieneś się udać.

Nowy cel główny: Udaj się do Groty Złamanych Wioseł
Wybierz się z powrotem do Latarni Morskiej w Samotni, a następnie wyrusz w kierunku północno-zachodnim. Po kilku minutach biegu dotrzesz do jaskini u brzegu morza - to właśnie Grota Złamanych Wioseł. W środku czeka Cię dość ciężka przeprawa z bandytami, dlatego dobrze zrobisz pijąc stosowne mikstury i przygotowując broń.

Nowy cel główny: Pokonaj Jaree-Raa
Wejdź do jaskini i wyciągnij broń. Układ kolejnych tuneli i korytarzy jest bardzo przejrzysty - wystarczy, że cały czas będziesz szedł przed siebie, a odwiedzisz wszystkie istotne lokacje. Po drodze możesz zabić wszystkich bandytów, lub też spróbować ich wyminąć - wybór należy do Ciebie. Istotne jest to, abyś w końcu dotarł do kwatery głównej szabrowników (screen poniżej). Zanim wejdziesz do środka, zwróć uwagę na warsztat kowala po lewej - znajdziesz tam książkę Serce Anequiny Cherina, gwarantującą wzrost cechy Kowalstwo.

Po pouczającej lekturze możesz przystąpić do kontynuowania rzezi. Jaree-Ra znajdziesz w środku budynku, jednak zanim tam wejdziesz, wyeliminuj z bezpiecznej odległości obstawę jaszczura. Wszyscy jego ochroniarze posiadają wielkie dwuręczne miecze, przez co nie są zbyt łatwi do pokonania. Dobrze zrobisz zestrzeliwując ich z łuku, najlepiej podczas skradania - w ten sposób załatwisz sprawę cicho i skutecznie. Nie musisz rozmawiać z argonianinem, który Cię zdradził - zemsta wymierzona na zimno, bez słów, smakuje dużo lepiej.

Po dokonaniu egzekucji rozejrzyj się po podziemiu - znajdziesz w nim wiele przydatnych przedmiotów, szczególnie w skrzyni pośrodku twierdzy szabrowników. Nie zapomnij też o obszukaniu ciał wrogów - Jaree-Ra powinien mieć przy sobie kilka cennych błyskotek.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry
- Questy poboczne
- Biała ampułka | Questy poboczne w Skyrim
- Blada Dama | Questy poboczne w Skyrim
- Błogosławieństwo natury | Questy poboczne w Skyrim
- Bunt na wschodzie (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Bunt na wschodzie (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Chwała przodkom | Questy poboczne w Skyrim
- Ciemno wszędzie! | Questy poboczne w Skyrim
- Człowiek, który wywołał wilka z lasu | Questy poboczne w Skyrim
- Infiltracja | Questy poboczne w Skyrim
- Krew na lodzie (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Krew na lodzie (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Księga miłości | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (I) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (II-III) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (IV-V) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (VI-VII) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (VIII-X) | Questy poboczne w Skyrim
- Maski smoczych kapłanów | Questy poboczne w Skyrim
- Największe głębiny | Questy poboczne w Skyrim
- Naprawa ampułki | Questy poboczne w Skyrim
- Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Odszukaj palce Mistrza Kuźni | Questy poboczne w Skyrim
- Polowanie na robaki | Questy poboczne w Skyrim
- Pomoc w potrzebie | Questy poboczne w Skyrim
- Przyczajone zło | Questy poboczne w Skyrim
- Serce Dibelli | Questy poboczne w Skyrim
- Skrucha | Questy poboczne w Skyrim
- Spisek renegatów | Questy poboczne w Skyrim
- Szturm na smoczych kultystów | Questy poboczne w Skyrim
- Święte próby Kyne | Questy poboczne w Skyrim
- Trudne początki | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (2) | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (3) | Questy poboczne w Skyrim
- W świetle dnia | Questy poboczne w Skyrim
- Wieczny odpoczynek | Questy poboczne w Skyrim
- Zaginiona ekspedycja | Questy poboczne w Skyrim
- Zaginiony w akcji | Questy poboczne w Skyrim
- Zakazana opowieść (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Zamknięte usta | Questy poboczne w Skyrim
- Zbudzona wilcza królowa | Questy poboczne w Skyrim
- Złoty szpon | Questy poboczne w Skyrim
- Złożone obietnice | Questy poboczne w Skyrim
- Zwój dla Anski | Questy poboczne w Skyrim
- Questy poboczne
- Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
