Skyrim: Wybór rasy i płci bohatera (2)
Aktualizacja:
Na tej stronie atlasu świata do gry The Elder Scrolls V: Skyrim znajduje się druga część opisu kreatora postaci. Nasz poradnik opisuje drugą grupę ras dostępnych w grze - są to Khajiitowie, Mroczne elfy, Nordowie, Orkowie oraz Redgardowie. Omówienie każdej z ras podaje jej unikalne zdolności i startowe premie do umiejętności.
Khajiitowie

Premie do umiejętności:
- +10 punktów do Skradania (25 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Alchemii (20 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Broni jednoręcznej (20 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Kradzieży (20 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Łucznictwa (20 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Otwierania zamków (20 zamiast 15 punktów)
Unikalne zdolności:
Nocny Wzrok (aktywna unikalna moc) - To mało przydatna moc, której działanie polega na usprawnieniu trybu widzenia w ciemnościach przez 60 sekund. Podobny efekt można w łatwy sposób uzyskać prostymi zaklęciami. W grze nie przemierza się ponadto nigdy lokacji, w których panują egipskie ciemności i nawet w lochach łatwo bada się kolejne komnaty.
Zadawanie czterokrotnie większych obrażeń w walce wręcz (pasywna zdolność) - Zdolność ta nie jest jakoś szczególnie pomocna, tym bardziej, że w bezpośrednich starciach o wiele lepiej sprawdzi się dobra broń jednoręczna. Okazjonalne bójki na pięści można z kolei łatwo wygrać bez tego "wspomagacza".
Rekomendacja:
Na wybór tej rasy warto zdecydować się jeżeli masz zamiar grać złodziejem, który oprócz okradania mieszkańców Skyrim nie ma też nic przeciwko skutecznemu i cichemu eliminowaniu swoich celów na krótkim dystansie. Jest to w rezultacie jedna z dwóch godnych uwagi ras w sytuacji gdy pragniesz by Twoja postać stała się skutecznym zabójcą.
Mroczne elfy

Premie do umiejętności:
- +10 punktów do Zniszczenia (25 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Alchemii (20 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Iluzji (20 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Lekkiego pancerza (20 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Przemiany (20 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Skradania (20 zamiast 15 punktów)
Unikalne zdolności:
Gniew Przodka (aktywna unikalna moc) - To dość przydatna moc, której działanie polega na otoczeniu bohatera przez 60 sekund magiczną barierą ochronną, zadającą w momencie kontaktu z przeciwnikiem obrażenia od ognia. W dalszej części gry możliwe jest odblokowanie silnego zaklęcia o identycznym działaniu i dopiero wtedy moc ta traci na znaczeniu.
Zwiększenie odporności na ogień o 50% (pasywna zdolność) - To niezwykle pomocna zdolność, albowiem z przeciwnikami będącymi w stanie zadawać obrażenia od ognia ma się do czynienia bardzo często. Premia ta jest szczególnie istotna jeśli bohater nosi lekki pancerz i tym samym posiada niski współczynnik obrony.
Rekomendacja:
Na wybór tej rasy warto zdecydować się jeżeli masz zamiar grać magiem preferującym korzystanie z zaklęć typowo ofensywnych (głównie tych wchodzących w skład szkoły Zniszczenia). Nie zamyka to jednak innych interesujących możliwości rozwoju, gdyż dzięki premiom do skradania i lekkiego pancerza można też częściowo przekształcić się w złodzieja.
Nordowie

Premie do umiejętności:
- +10 punktów do Broni dwuręcznej (25 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Blokowania (20 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Broni jednoręcznej (20 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Kowalstwa (20 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Lekkiego pancerza (20 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Retoryki (20 zamiast 15 punktów)
Unikalne zdolności:
Zew Bojowy (aktywna unikalna moc) - To dość przydatna moc, której działanie polega na zmuszeniu na 30 sekund okolicznych przeciwników do ucieczki. Sprawia to, że przestają oni atakować bohatera, dając tym samym trochę czasu na regenerację i przygotowanie się do kolejnych ataków. Ze zrozumiałych powodów moc ta jest najbardziej pomocna w sytuacjach, w których sterowana postać jest otoczona przez liczną grupę jednostek wroga.
Zwiększenie odporności na zimno o 50% (pasywna zdolność) - Zdolność ta wyraźnie ułatwia grę, choć z przeciwnikami zadającymi obrażenia od zimna ma się do czynienia zdecydowanie rzadziej niż np. z tymi opierającymi swoje ataki na żywiole ognia. Mimo wszystko premia jest bardzo mile widzianym dodatkiem.
Rekomendacja:
Na wybór tej rasy warto zdecydować się jeżeli masz zamiar grać wojownikiem korzystającym przede wszystkim z broni dwuręcznej, ale w sytuacji zagrożenia chętnym do dokonania zamiany na zestaw broń+tarcza. Słusznym kierunkiem rozwoju norda jest również postawienie na lekki pancerz, by mógł sprawnie przemieszczać się po polu bitwy i wyprowadzać szybkie ataki.
Orkowie

Premie do umiejętności:
- +10 punktów do Ciężkiego pancerza (25 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Blokowania (20 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Broni dwuręcznej (20 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Broni jednoręcznej (20 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Kowalstwa (20 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Zaklinania (20 zamiast 15 punktów)
Unikalne zdolności:
Szał Berserkerski (aktywna unikalna moc) - To niezwykle przydatna moc, której działanie polega na wpadnięciu na 60 sekund w tytułowy szał. W trybie tym sterowana postać zadaje podwójne obrażenia i jednocześnie otrzymuje jedynie połowę obrażeń. Opisywana moc jest bardzo wszechstronna, gdyż równie dobrze można wykorzystać ją do usprawnienia eliminowania słabszych wrogów, jak i szybszego rozprawienia się z wyraźnie silniejszym przeciwnikami.
Rekomendacja:
Na wybór tej rasy warto zdecydować się jeżeli masz zamiar grać wojownikiem, który będzie korzystał z zestawu składającego się z broni jednoręcznej oraz tarczy. Dobrym pomysłem jest w takiej sytuacji dodatkowe wsparcie się ciężkim pancerzem, dążąc przede wszystkim do zmniejszania otrzymywanych obrażeń.
Redgardowie

Premie do umiejętności:
- +10 punktów do Broni jednoręcznej (25 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Łucznictwa (20 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Blokowania (20 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Kowalstwa (20 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Zniszczenia (20 zamiast 15 punktów)
- +5 punktów do Przemiany (20 zamiast 15 punktów)
Unikalne zdolności:
Zastrzyk Adrenaliny (aktywna unikalna moc) - To cenna moc, której działanie polega na dziesięciokrotnym zwiększeniu tempa regeneracji kondycji przez 60 sekund. Z oczywistych względów jest to bardzo przydatne podczas staczania walk, a w szczególności jeśli masz w planach częste wyprowadzanie potężnych ataków pochłaniających dużo kondycji.
Zmniejszenie szansy zostania otrutym o 50% (pasywna zdolność) - Zostać zatrutym w świecie Skyrim można na wiele sposobów, przy czym zazwyczaj ma to miejsce w wyniku wejścia w kontakt z określonym typem przeciwnika (np. pająka). Omawiana zdolność nie jest jednak szczególnie przydatna, bo z trucizn można się w grze łatwo (i tanim kosztem) wyleczyć.
Rekomendacja:
Na wybór tej rasy warto zdecydować się jeżeli masz zamiar grać połączeniem wojownika i maga. W przypadku wojownika mowa najlepiej jest dokonać wyboru czy skorzystać z dwóch broni czy z jednej broni i tarczy. Jeśli natomiast chodzi o umiejętności magiczne, najlepsze rezultaty można osiągnąć stawiając na połączenie zaklęć ofensywnych i ochronno-wzmacniających.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim: Atlas Świata
- Skyrim: Rozwój postaci
- Skyrim: Wybór rasy i płci bohatera (1)
- Skyrim: Wybór rasy i płci bohatera (2)
- Skyrim: Umiejętności i poziomy doświadczenia
- Skyrim: Umiejętności - Kowalstwo, Ciężki pancerz
- Skyrim: Umiejętności - Blokowanie, Broń dwuręczna
- Skyrim: Umiejętności - Broń jednoręczna, Łucznictwo
- Skyrim: Umiejętności - Lekki pancerz, Skradanie, Otwieranie zamków
- Skyrim: Umiejętności - Kradzież, Retoryka
- Skyrim: Umiejętności - Alchemia, Iluzja
- Skyrim: Umiejętności - Przywołanie, Zniszczenie
- Skyrim: Umiejętności - Przywracanie, Przemiana
- Skyrim: Umiejętności - Zaklinanie
- Skyrim: Schematy gotowych postaci
- Skyrim: Rozwój postaci
- Skyrim: Atlas Świata
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
