Skyrim: Wybryk łajdaka
Aktualizacja:
Wybryk łajdaka
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Mercerem Freyem
Szef Gildii Złodziei jest bardzo zaniepokojony ostatnimi wydarzeniami - nie ulega bowiem wątpliwości, że ktoś chce zniszczyć jego przestępczą organizację. Na szczęście wróg popełnił błąd, dzięki któremu uda Ci się trafić na jego trop. Jak dowiesz się od Mercera, jednym ze sługusów waszego tajemniczego przeciwnika jest Gulum-Ei - dawny kontakt Gildii, zamieszkujący obecnie Samotnię. Powinieneś udać się do niego i wycisnąć wszystkie istotne informacje.

Zanim wyruszysz w drogę, możesz porozmawiać z Brynjolfem, który udzieli Ci kilku przydatnych informacji.
Nowy cel opcjonalny: Porozmawiaj z Brynjolfem
Brynjolf jak zwykle powinien szwendać się gdzieś po Wyszczerbionej Bani - ze znalezieniem go nie będziesz mieć żadnych problemów. Podczas rozmowy z nim dowiesz się, że Gulum-Ei jest ważną postacią dla Gildii, w związku z czym zabicie go nie wchodzi w grę. Dużo lepszym wyjściem będzie przekupienie podstępnego gada, a jeśli i to by nie wystarczyło, śledzenie go. Wiadomo bowiem, że argonianin ma szerokie kontakty z Kompanią Wschodniocesarską, która może być pośrednio zaplątana w cały spisek.

Po rozmowie z Brynjolfem wyrusz do Samotni, gdzie odnajdziesz Gulum-Ei.
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Gulum Ei
Aby dotrzeć do podstępnego argonianina, musisz udać się do Samotni. Miasto to znajduje się na północno-zachodnim skraju Skyrim i jest położone na wielkiej skale. Jeżeli jeszcze tam nie dotarłeś, powinieneś wyruszyć do Gwiazdy Zarannej a następnie kierować się na zachód, ewentualnie zawrócić do Białej Grani lub Morthalu, by stamtąd ruszyć do celu.

Gulum-Ei znajdziesz w tawernie Pod Mrugającym Ślizgaczem, zaraz po lewej stronie od bram miasta. Szczwany jaszczur będzie kluczył podczas rozmowy, ostatecznie unikając jednoznacznych odpowiedzi. W tym momencie możesz użyć perswazji (jest na nią bardzo odporny - raczej się nie uda), zastraszania (również bezcelowe) lub też przekupstwa. W ostatnim przypadku uda Ci się zainteresować argonianina, w związku z czym zgodzi się udzielić kilku informacji, o ile przyniesiesz mu skrzynkę Wina Ognistego.

Jeśli mimo wszystko udało Ci się przekonać Gulum-Ei przy pomocy perswazji, przejdź do sekcji Śledź Gulum-Ei. W przeciwnym wypadku czytaj dalej.
Nowy cel główny: Ukradnij skrzynkę Wina Ognistego
Aby zaspokoić pragnienie argonianina, powinieneś udać się do Błękitnego Pałacu w południowo-wschodniej części Samotni. Po wejściu do środka skieruj się nieco na lewo, gdzie na stole znajdziesz skrzynkę Wina Ognistego. Jako, że nikt jej nie pilnuje, kradzież nie będzie dla Ciebie niczym trudnym (screen poniżej).

Wyposażony w paletę zacnego trunku, powróć do Gulum-Ei.
Nowy cel główny: Wydobądź informacje z Gulum-Ei
Wróć do karczmy Pod Mrugającym Ślizgaczem, gdzie zostawiłeś argonianina. Po tym, jak oddasz mu skrzynkę Wina Ognistego, otrzymasz trzy kamienie duszy (dwa pomniejsze i jeden drobny) oraz nieco informacji na temat osoby, która próbuje zaszkodzić interesom Gildii.

Niestety, Gulum-Ei będzie bardzo lakoniczny i niewiele się od niego dowiesz. Z tej też przyczyny powinieneś zacząć go śledzić - prędzej czy później wpadnie w jakieś kłopoty.
Nowy cel główny: Śledź Gulum-Ei
Po wyjściu z tawerny Pod Mrugającym Ślizgaczem Gulum-Ei skieruje się do Magazynu Kompanii Wschodniocesarskiej, który znajduje się pod skałą, na której zbudowano Samotnię. Miejsce to zaznaczono na mapie przy pomocy kotwicy - dość łatwo tam trafić: wystarczy, że wyjdziesz z miasta i będziesz kierował się do portu poniżej. Jeżeli dobrze się rozejrzysz, zauważysz niewielkie drzwi obok morskich wrót (screen poniżej). Co ciekawe, nie musisz ściśle podążać za argonianinem - kiedy tylko wejdziesz do magazynu, Gulum-Ei natychmiast się tam pojawi. Nie musisz też działać zbyt dyskretnie - nawet jeśli śledzony jaszczur Cię zauważy, nie zwróci na Ciebie większej uwagi (ewentualnie wezwie niezbyt silnych strażników).

Po wejściu do magazynu, podążaj za celem. Gildia Złodziei nie nałożyła na Ciebie żadnych ograniczeń co do zastosowania przemocy wobec sługusów Kompanii Wschodniocesarskiej - jeśli więc chcesz, możesz zabić wszystkich. Jest to całkiem opłacalne rozwiązanie, ponieważ dysponują oni całkiem niezłym sprzętem oraz wieloma miksturami leczniczymi. Co ciekawe Gulum-Ei, nie zwróci najmniejszej uwagi na to, co dzieje się wokół niego - dopóki go nie zaatakujesz, masz całkowicie wolną rękę. Jeśli ograbienie strażników nie zaspokoiłoby Twojego głodu bogactwa, możesz rozejrzeć się po składowanych tu i ówdzie towarach - w ten sposób znajdziesz nieco przydatnych przedmiotów, szczególnie eliksirów. Zajrzyj też do pomieszczenia naczelnika doku, w którym odnajdziesz Mapę Kompanii Wschodniocesarskiej - Delvin Mallory bardzo się nią zainteresuje.

Ostatecznie argonianin skieruje się do Groty Słonych Wód - aby tam dotrzeć, musisz wyminąć pułki ze sprzętem i nieco zamoczyć buty (śledź jaszczura i podążaj jego krokami).
Nowy cel główny: Przyciśnij Gulum-Ei
Po wejściu do groty, uważaj na pułapki, które zostały rozstawione w najróżniejszych jej punktach. Następnie przygotuj się do walki z dwoma zbirami, których znajdziesz w sali na końcu korytarza. Po tym, jak ich pokonasz (raczej nie dasz rady ich wyminąć), rozejrzyj się po okolicznych pułkach - znajdziesz tam szereg przydatnych mikstur. Kiedy zbierzesz już wszystkie, musisz zastanowić się nad dalszą drogą - możesz iść dalej po drewnianym trapie, gdzie spotkasz dwóch kolejnych bandytów (w tym jednego maga) lub też skręcić w prawo i przedrzeć się przez pajęczyny (nie unikniesz jednak walki ze śnieżnymi pająkami). Niezależnie od tego, którą ścieżkę wybierzesz, ostatecznie i tak znajdziesz się w identycznym punkcie jaskini.

Podążaj dalej jedyną możliwą ścieżką. Cały czas musisz uważać na pułapki, które znajdują się dosłownie wszędzie. Czeka Cię też kilka mniejszych starć z bandytami, jednak nie powinni Ci oni sprawić zbyt dużego problemu (pamiętaj, że zadajesz dodatkowe obrażenia, jeśli atakujesz niezauważony). Ostatecznie dotrzesz do pieczary, w której schronił się Gulum-Ei. Kiedy zabijesz jego obstawę, zrobi to na jaszczurze na tyle duże wrażenie, że postanowi wyjawić Ci wszystkie informacje, jakich tylko potrzebujesz.

Od przerażonego argonianina dowiesz się, że za całym spiskiem przeciwko Gildii stoi kobieta o imieniu Karliah. Na potwierdzenie swoich słów wręczy Ci akt sprzedaży Złotoblasku, który powinieneś zanieść Mercerowi Freyowi z Wyszczerbionej Bani. Istotne jest to, abyś nie zabijał Gulum-Ei po tym, jak wyjawi Ci prawdę - Gildia nie byłaby zadowolona ze straty jednego z swoich członków. Jeśli pozostawisz gada przy życiu, będziesz mógł w przyszłości znaleźć go w karczmie Pod Mrugającym Ślizgaczem - od teraz stanie się Twoim paserem. Jeśli jednak zdarzyło Ci się go zabić, w jednej ze skrzyń w Grocie Słonych Wód znajdziesz notatkę, z której dowiesz się wszystkiego tego, co wyjawiłby Ci argonianin.
Nowy cel główny: Wróć do Mercera Freya
Pociągnij za trzy dźwignie znajdujące się w kącie groty, w której znalazłeś Gulum-Ei - w ten sposób otworzysz sobie tajne przejście, dzięki któremu znajdziesz się na powierzchni Skyrim. Następnie udaj się do Pękniny i porozmawiaj z Mercerem w Wyszczerbionej Bani. Jak się okaże, Karliah jest dobrze znana szefowi Gildii - to właśnie ona zamordowała jego poprzednika. Zdobyte przez Ciebie informacje pomogą mężczyźnie odszukać miejsce, w którym skrywa się morderczyni - jest to Sanktuarium Śnieżnego Woalu, gdzie obaj powinniście się udać.

Jeżeli w trakcie swego dochodzenia nie zabiłeś Gulum-Ei, Mercer poprosi Cię, abyś porozmawiał z Tanilią, która wymieni jedną z części Twego pancerza.
Odblokowany quest Gildii Złodziei: Bez słów
Odblokowany quest Gildii Złodziei: Różne: Porozmawiaj z Tonilią na temat odbioru pancerza
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim: Akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei
- Skyrim: Questy Gildii Złodziei
- Skyrim: Informacje wstępne Questy Gildii Złodziei
- Skyrim: Za obopólną korzyścią
- Skyrim: Biznesowe podejście
- Skyrim: W otwarte karty
- Skyrim: Na pomoc uciśnionym
- Skyrim: Wybryk łajdaka
- Skyrim: Bez słów
- Skyrim: Trudne odpowiedzi
- Skyrim: Pościg
- Skyrim: Odrodzona Trójca
- Skyrim: Ślepota
- Skyrim: Powrót ciemności
- Skyrim: Poruszyć niebo i Skyrim
- Skyrim: Różne - Odbierz od Tonilii pancerz Gildii Złodziei
- Skyrim: Różne - Porozmawiaj z Tonilią na temat odbioru pancerza
- Skyrim: Różne - Porozmawiaj z Maven na temat długu Valda
- Skyrim: Różne - Porozmawiaj z Delvinem i dowiedz się więcej o Gildii Złodziei
- Skyrim: Różne - Porozmawiaj z Vex i dowiedz się więcej o Gildii Złodziei
- Skyrim: Różne - Dostarcz księżycowy cukier do rąk Ri'saada
- Skyrim: Na ryby
- Skyrim: Robota papierkowa
- Skyrim: Ryzykowna robota
- Skyrim: Kradzież z włamaniem
- Skyrim: Krecia robota
- Skyrim: Fanty
- Skyrim: Zadanie dla złodzieja
- Skyrim: Reputacja - Biała Grań - Fałszywa amnestia
- Skyrim: Reputacja - Wichrowy Tron - Cienie z Summerset
- Skyrim: Reputacja - Markart - Blask Srebra
- Skyrim: Reputacja - Samotnia - Wybredny Ropuch
- Skyrim: Pod nowym kierownictwem
- Skyrim: Odkupienie
- Skyrim: Questy Gildii Złodziei
- Skyrim: Akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei
Komentarze czytelników
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
Najpierw pierwsza dźwignia później czwarta i jeszcze raz czwarta
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
Mam nadzieję że do tej pory dałeś radę :) Jak coś to w trakcie gry "Esc" - System - Controls i zmieniasz przyciski myszy lewy z prawym oraz klawiaturę pod siebie. Tak samo jest w Skyrim.
Przepraszam za podczepienie:
Może jakiś sposób na to abym mógł ustawić sobie klawisze takie jak lubię. Dla ułatwienia dodam że grywam na klawiaturze numerycznej. (?)
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
Skyrim? Po Minecraft najlepsza gra w jaką dotychczas grałem a zaliczyłem ich ok 100 (bez znaczenia ceny). Bardzo długo opierałem się tej grze, irracjonalny strach powodował, że bałem się konfrontacji a może... intuicja przeczuwała co się stanie? Miesiąc temu kupiłem synowi skyrima, zobaczyłem jak gra i... następnego dnia ja też ją już miałem (kupiłem 2 egzemplarz) Teraz od miesiąca, przez całe ferie świąteczno zimowe - syna gramy jak wariaci po 8-10 godzin dziennie i chyba nawet nie dotarliśmy do połowy. Ci którzy mówią, że znają tą grę bo mają za sobą 20 -30 godzin nie wiedzą co piszą.
Na niektórych filmach YT można zobaczyć jak gracze próbują dowcipkować z gry i to jest właśnie błąd.
Do tej gry należy podejść tak jakby to wszystko się działo naprawdę a wtedy wyobraźnia przeniesie nas w zupełnie inny świat z którego nieprędko będziemy chcieli wyjść.
Naprawdę polecam.
PS. Podziękowania za poradnik, przydaje się...
Dla tych co hejtują Skyrima a wolą Wieśka,
Wiedźmin ssie.
Wiedźmin a Skyrim to zupełnie dwie inne gry, więc nie ma co ich porównywać. Ale gdy bym już musiał to Skyrim po prostu ssie i uratowały go mody. Brak głębi w tej grze oraz to że niby grając w ogóle nie interesowała mnie fabuła.. to było przytłaczające.. W wiedźminie czuć jakiś minimalny realizm oraz głębie postaci jak i świata. Rozumiem ludzi którzy lubią eksplorować, tworzyć elfki z coraz to większymi cy...dup.. ale no nie oszukujmy się, to jest i będzie jedna z najsłabszych gier jaka wyszła w tym gatunku. Po prostu Skyrim miał potencjał ale go nie wykorzystał, bo od początku czułem że ta gra ma ten klimat ale co godzinę grania czułem że mija się to z celem.. naprawdę słaby główny wątek i średnie dodatki(przy których bawiłem się nieźle w porównaniu do głównej fabuły)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
