Skyrim: Lista wszystkich questów
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry The Elder Scrolls V: Skyrim znajdziesz zestawienie wszystkich głównych questów gry. Nasza lista uwzględnia misje, których w żaden sposób nie można przegapić, oraz zadania, które załączają się po sprostaniu określonym dodatkowym wymaganiom w głównych questach.
Kilka informacji wstępnych:
- Opisy przejścia głównych misji w naszym poradniku uwzględniają opcjonalne cele oraz wybory, które mogą wpływać na przebieg zadań oraz na odblokowywanie dodatkowych misji.
- W niektórych głównych zadaniach trzeba rozwiązywać zagadki i do każdej z nich przygotowaliśmy szczegółową instrukcję jej rozwiązania.
- Nasza solucja uwzględnia wszystkie najważniejsze walki rozgrywane w trakcie przechodzenia głównej fabuły, w tym także starcia z głównymi bossami gry, którymi są przede wszystkim różne smoki.
Wszystkie główne misje gry Skyrim
- Prolog - To krótkie wprowadzenie do kampanii połączone ze skorzystaniem z kreatora postaci.
- Zerwane kajdany - Na osobnych stronach solucji opisaliśmy współpracę z Hadvarem oraz Ralofem (można podróżować tylko z jednym z nich).
- Cisza przed burzą - Quest ten ma inny początek w zależności od wyboru z poprzedniego zadania - bohater może spotkać się z Alvorem lub z Gerdur.
- Czarnygłaz - To pierwszy duży loch badany w trakcie przechodzenia głównego wątku fabilarnego.
- Budzenie smoka - W zadaniu tym bohatera czeka pierwsze starcie z bossem - będzie to smok atakujący Białą Grań.
- Droga głosu - To zadanie z pierwszej wspinaczki na górę Hrothgar i odblokowania Krzyków Mocy.
- Róg Jurgena Wiatrowładnego - Sterowana postać musi zbadać kolejny duży loch po to żeby pozyskać tytułowy róg.
- Ostrze w ciemnościach - W ramach współpracy z Delphine trzeba odwiedzić smocze cmentarzysko i pokonać kolejnego smoka.
- List żelazny - To rozbudowany quest zinfiltrowania ambasady i odnalezienia na terenie posiadłości informacji na temat smoków.
- Szczur zapędzony w kąt - Bohater musi w ramach tej misji zająć się zlokalizowaniem Esberna.
- Za obopólną korzyścią - Jest to opcjonalny quest, który niekoniecznie musisz otrzymać. Dotyczy on kradzieży pierścienia Madesiego.
- Ściana Alduina - To kolejne duże zadanie, tym razem dotyczące dotarcia do Iglicy Karth z zamiarem przeszukania jej.
- Gardło Światła - Bohater w ramach tej misji musi odwiedzić lokację Gardło Światła i spotkać się w niej ze smokiem Paarthurnaxem.
- Pradawna wiedza - To długi i rozbudowany quest, który zakłada złożenie wizyty w Zimowej Twierdzy oraz zbadanie ruin w poszukiwaniu Pradawnego Zwoju.
- Zguba Alduina - W trakcie przechodzenia tej misji trzeba po raz pierwszy zmierzyć się z Alduinem, ale pojedynek z bossem nie zakończy się pokonaniem smoka.
- Upadły - Nadrzędnym celem tej misji jest doprowadzenie do pojmania smoka Odahviinga z zamiarem przesłuchania wielkiej bestii.
- Niekończąca się pora roku - To rozbudowany quest z wzięcia udziału w rozmowach pokojowych, którą mogą przebiec na wiele różnych sposobów.
- Paarthurnax - To opcjonalny quest, które rozegranie wiąże się z koniecznością stoczenia pojedynku z bossem - tytułowym Paarthurnaxem.
- Gniazdo Pożeracza Światów - W ramach rozgrywania tej misji bohater musi uwolnić Odahviinga i wyruszyć do Skuldafn.
- Sovngard - To quest poprzedzający konfrontację z finałowym bossem. W trakcie rozgrywania go do pokonania jest z kolei mini-boss Tsun.
- Zabójca smoków - To ostatnie główne zadanie gry. Bohatera czeka pojedynek z finałowym bossem kampanii - smokem Alduinem.

Oznaczenia kolorystyczne w opisie przejścia
Poradnik zawiera następujące oznaczenia kolorystyczne:
- Kolor czerwony odnosi się przede wszystkim do napotykanych w trakcie przemierzania świata gry postaci niezależnych, choć oznaczeni zostali nim również przeciwnicy, dzikie zwierzęta oraz potwory.
- Kolor niebieski odnosi się do nazw lokacji, zarówno tych głównych, które pojawiają się na mapie świata, jak i podrzędnych, dotyczących między innymi pojedynczych domostw czy kolejnych poziomów lochów.
- Kolor zielony odnosi się do wszystkich odnajdywanych w trakcie gry przedmiotów, które po zebraniu trafiają do inwentarza sterowanej postaci
- Kolor pomarańczowy odnosi się przede wszystkim do nazw Krzyków oraz Słów Mocy, choć oznaczone zostały nim również umiejętności wykorzystywane w trakcie wykonywania questów (np. Retoryka) oraz związane z nimi czynności (np. zdobycie księgi wiedzy podnoszącej wartość konkretnej umiejętności).
0
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
