Wyprawa do siedziby Siwobrodych | Droga głosu | Solucja Skyrim
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do TES V: Skyrim zawiera opis przejścia podróży do siedziby Siwobrodych w ramach rozgrywania głównego questu Droga głosu. Nasza solucja podpowiada jak wdrapać się na górę Wysoki Hrothgar oraz jakie niebezpieczeństwa czekają na bohatera w trakcie wspinaczki.
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Siwobrodymi

Skieruj się w stronę wyjścia ze Smoczej Przystani, a wpadniesz na wspomnianą przez jarla Lydię (powyższy screen). Wojowniczka ta dołączy w tym momencie do drużyny, w rezultacie czego będziesz mógł przemierzać świat gry w jej towarzystwie (jeżeli ktoś już za Tobą podąża to możesz dokonać zamiany członka drużyny lub zrezygnować z jej usług). Godne odnotowania jest to, że Lydii można wydawać polecenia, a także traktować ją jako tragarza, przekazując jej w trakcie rozmowy wybrane przedmioty z inwentarza. Po zakończonej rozmowie wyjdź z posiadłości.

Otwórz mapę świata, dzięki czemu ustalisz, że góra na szczycie której znajduje się Wysoki Hrothgar zlokalizowana jest na południowy-wschód od Białej Grani. Jedyna droga na szczyt prowadzi od strony znajdującej się u podnóża góry wioski Ivarstead (powyższy screen) i to właśnie tam będziesz musiał dotrzeć w pierwszej kolejności.

Jeżeli odwiedziłeś już we wcześniejszej fazie gry wioskę Ivarstead (lub inną blisko położoną lokację), to najwygodniej będzie oczywiście skorzystać z opcji szybkiej podróży. W przeciwnym wypadku zmuszony zostaniesz do przedostania się tam o własnych siłach. W takiej sytuacji proponuję posiłkować się odnajdywanymi po drodze drogowskazami, które będą informowały między innymi o drodze do tej właśnie miejscowości (powyższy screen). Na pierwszy drogowskaz wpadniesz tuż po przejściu przez stajnie w Białej Grani i dotarciu do rozwidlenia dróg.

Początkowo będziesz przemieszczał się na wschód, ale nie licz na to, że przemarsz będzie odbywał się w linii prostej. Później skręcisz na południowy-wschód i wreszcie na zachód. Najważniejsze jest to żeby pozostawać zawsze na utwardzonej ścieżce i dokładnie badać mijane po drodze drogowskazy, dzięki czemu nie zgubisz się. Musisz się też oczywiście liczyć z tym, że możesz być regularnie atakowany przez dzikie zwierzęta i bandytów. Jeśli tylko natrafisz na jakiegoś wyjątkowo silnego oponenta, to zadbaj o to żeby go ominąć.
Dotarcie do wioski Ivarstead zajmie Ci zapewne około 20-30 minut gry (powyższy screen), przy czym można tam szybciej dotrzeć na koniu (zakupionym lub skradzionym).

Przejdź przez wioskę, kierując się na zachód. Docelowo musisz znaleźć się przy niewielkim moście na rzece (powyższy screen), a to dlatego, że po jego drugiej stronie widoczna jest ścieżka, która prowadzi na szczyt góry, czyli do Wysokiego Hrothgaru. Po przejściu na przeciwległy brzeg rzeki skorzystaj z okazji do zbadania żłobionej tabliczki z fragmentem tekstu. W drodze na szczyt natrafisz jeszcze na dziewięć innych tabliczek, przy czym ich sprawdzanie i odczytywanie wiadomości jest w pełni opcjonalne.

Ruszaj na szczyt góry. W trakcie tej wspinaczki warto nie oddalać się od schodów, bo może się to zakończyć niespodziewanym upadkiem z dużej wysokości. Po drodze spotkasz zapewne kilku pielgrzymów, przy czym ważniejszą informacją jest to, że do zlikwidowania będzie także kilka grup wilków (powyższy screen). W trakcie walk pilnuj się żeby przypadkiem nie znaleźć się przy krawędzi, zaś same wilki atakuj po kolei.

W dalszej części wspinaczki, a konkretnie już po dotarciu do obszarów, w których szaleje śnieżyca, na Twojej drodze stanie znacznie silniejszy potwór, a mianowicie troll śnieżny (powyższy screen). Jako że potwór ten jest zdolny do zadawania obrażeń jedynie w walce wręcz i będzie przy tym bardzo skuteczny, warto w miarę możliwości atakować go z dystansu. Jeżeli nie jest to możliwe, to musisz się bardzo pilnować i w sytuacji dysponowania tarczą regularnie się nią zasłaniać. W celu zwiększenia swoich szans na odniesienie zwycięstwa warto polegać na zaklęciach ogniowych i broniach zadających obrażenia od ognia. Możesz ponadto wykorzystywać Lydię lub innego pomocnika do odwracania uwagi potwora, ale nie na tyle żeby zdołał zabić sojusznika.

Po rozprawieniu się ze śnieżnym trollem zbadaj jego zwłoki i kontynuuj wspinaczkę. W końcowej części przemarszu nie powinieneś już wpaść na żadne potwory. Po kilku chwilach dotrzesz do Wysokiego Hrothgaru (powyższy screen). Skorzystaj z głównych schodów, a następnie zlokalizuj bramę prowadzącą do wnętrza budynku.
0
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
