Eksploracja świątyni | Koszmar na jawie | Solucja Skyrim
Aktualizacja:
Eksploracja świątyni
Nowy cel główny: Idź za Erandurem

Zakończ rozmowę i otwórz drzwi prowadzące do Świątyni Nocnego Zewu. Przejdź do pierwszej dużej sali i zaczekaj aż Erandur odblokuje dalsze przejście (powyższy screen). Możesz już ruszać śladem kapłana. Polecam przez cały czas pozostawać blisko niego, bo świątynię na spokojnie będziesz mógł zbadać po zakończeniu tego questu. Zatrzymaj się przy kratach i obejrzyj będącą źródłem koszmarów Czaszkę Spaczenia. Niestety, dotarcie do tego artefaktu nie będzie proste.

Kontynuuj eksplorację świątyni, wybierając schody prowadzące na niższy poziom. Już wkrótce czeka Cię walka z dwoma orkowymi najeźdźcami (powyższy screen). W trakcie tej i kolejnych bitew tego questu polecam wykorzystywać to, że przeciwnicy będą potrzebowali kilka sekund na pozbieranie się z ziemi i przez ten czas będą praktycznie bezbronni. Warto w rezultacie stawiać na szybkie i mało precyzyjne ataki, a nie na powolne i dokładnie wymierzone uderzenia.
Nowy cel główny: Idź za Erandurem do biblioteki

Po wygranej bitwie wysłuchaj kolejnej rozmowy z Erandurem, dotyczącej zniesienia tutejszej magicznej bariery. Kapłan stwierdzi, że będziecie musieli poszukać rozwiązania tego problemu w lokalnej bibliotece, zdradzając jednocześnie, że w przeszłości też był kapłanem Vaerminy i że teraz pragnie odkupienia za swoje grzechy (to w jaki sposób zareagujesz na tę wiadomość nie odegra żadnej roli). Ruszaj dalej za Erandurem, powracając na górny poziom i wybierając zignorowane wcześniej drzwi (powyższy screen).

Wejdź do sąsiedniego pomieszczenia i przygotuj się do nowych walk. Osobiście polecam w pierwszej kolejności zaatakować wyznawcę Vaerminy (tyczy się to też kolejnych potyczek). Postacie te cechują się niewielką wytrzymałością na ataki, a z kolei dzięki poznaniu dobrych zaklęć ofensywnych mogą stanowić poważne zagrożenie dla Twojego bezpieczeństwa.

Kontynuuj przemarsz bez bibliotekę, schodząc na jej niższy poziom. Uważaj, bo pomiędzy półkami na książki leżą kolejni przeciwnicy i po tym jak się do nich zbliżysz powinni się oczywiście przebudzić (powyższy screen). Tym razem do zlikwidowania będzie aż dwóch wyznawców Vaerminy, tak więc musisz się sprężać.
Nowy cel główny: Pomów z Erandurem
Nowy cel główny: Odszukaj "Wyśniony Krok"

Odszukaj Erandura i zainicjuj z nim kolejną rozmowę. Tym razem kapłan poprosi Cię o pomoc w odnalezieniu księgi alchemicznych przepisów. Zadanie to jest na szczęście bardzo łatwe, bo gra doda informację o lokalizacji księgi do Twojej mapy. Powróć na górne balkoniki biblioteki i przejdź po mostku żeby dotrzeć do księgi (powyższy screen). Wejdź w interakcję z księgą Wyśniony Krok i wciśnij klawisz E żeby ją ze sobą zabrać.
Nowy cel główny: Pomów z Erandurem

Powróć do Erandura celem przekazania w jego ręce odnalezionej księgi (powyższy screen). Mag po kilku chwilach stwierdzi, że istnieje sposób na przedostanie się do wewnętrznego sanktuarium i zakłada on wypicie napoju zwanego Letargiem Vaerminy. Działanie tej mikstury polega na podróżowaniu w stanie snu po prawdziwym świecie. Kolejny krok to odnalezienie wspomnianego napoju i Erandur zasugeruje żeby rozejrzeć się po laboratorium świątyni.
Nowy cel główny: Idź za Erandurem do laboratorium

Ruszaj za Erandurem, wybierając północno-zachodnie wyjście z biblioteki. Musisz się oczywiście liczyć z tym, że po drodze do zlikwidowania będzie nowa grupa przeciwników (powyższy screen), przy czym bitwa ta nie różni się niczym szczególnym od poprzednich. Kolejni wrogowie przebudzą się już po dotarciu do laboratorium i w tym przypadku warto pamiętać o zabezpieczeniu zarówno górnego balkoniku jak i niżej położonej sali.
Nowy cel główny: Pomów z Erandurem
Nowy cel główny: Odszukaj Letarg Vaerminy

Ponownie porozmawiaj z Erandurem, który poprosi Cię o rozejrzenie się za buteleczką z Letargiem. Podobnie jak w przypadku zadania dotyczącego odnalezienia księgi, nie będziesz musiał zbytnio kombinować, bo gra wskaże Ci lokalizację mikstury. Letarg Vaerminy znajduje się mianowicie na jednej z półek w dolnej części laboratorium (powyższy screen).
Nowy cel główny: Pomów z Erandurem
Nowy cel główny: Wypij Letarg Vaerminy

Powróć do Erandura z zamiarem poinformowania go o odnalezieniu napoju. Kapłan poleci Ci wypić zawartość butelki. Otwórz więc okno inwentarza, przejdź do zakładki Mikstury, odszukaj pozycję Letarg Vaerminy (powyższy screen) i wciśnij klawisz E.

Przed Tobą dosyć nietypowa scena, która rozgrywała się będzie we śnie i prezentowała wydarzenia tuż przed rozpyleniem gazu, który miał powstrzymać orki przed zdobyciem Czaszki Spaczenia. Twoim zadaniem będzie dokonanie nieznacznej zmiany przebiegu wydarzeń i dobrą wiadomością jest to, że w trakcie rozgrywania całej tej sceny nie będziesz się musiał obawiać o swoje bezpieczeństwo. Zacznij od wysłuchania rozmowy pomiędzy dwoma kapłanami Vaerminy, odpowiadając na sam koniec spotkania jednemu z nich (powyższy screen).
Nowy cel główny: Uwolnij wyziewy

Ruszaj na wschód. Przechodź przez kolejne pomieszczenia, ignorując kapłanów walczących z orkami (powyższy screen). Nie przejmuj się tym, że jesteś nieuzbrojony, bo żadna walka nie zakończy się przedwcześnie, tak więc nie zostaniesz zaatakowany przez jakiegoś orka.

Eksploruj kolejne obszary świątyni, korzystając po drodze ze schodów. Docelowo musisz dotrzeć do jednego z głównych korytarzy świątyni. Podejdź do oznaczonego przez grę łańcucha (powyższy screen) i wejdź z nim w interakcję celem uwolnienia miazmatu. Obejrzyj ostatnią scenkę, po zakończeniu której sen dobiegnie końca.
Nowy cel główny: Usuń magiczną barierę
Nowy cel główny: Pomów z Erandurem

Pozostań w miejscu, w którym zakończył się sen i zabierz oznaczony przez grę pospolity klejnot duszy (powyższy screen), doprowadzając tym samym do wyłączenia magicznej bariery. Możesz już podejść do stojącego w pobliżu Erandura i z nim porozmawiać. Mag będzie zadowolony, że plan się powiódł i będziecie w rezultacie mogli wznowić podróż do ostatniego pomieszczenia świątyni.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - questy daedryczne - poradnik do gry
- Koszmar na jawie
- Uaktywnienie questu | Koszmar na jawie | Solucja Skyrim
- Wyprawa do świątyni Nocnego Zewu | Koszmar na jawie | Solucja Skyrim
- Eksploracja świątyni | Koszmar na jawie | Solucja Skyrim
- Dotarcie do Czaszki Spaczenia | Koszmar na jawie | Solucja Skyrim
- Podjęcie decyzji w sprawie Czaszki Spaczenia | Koszmar na jawie | Solucja Skyrim
- Koszmar na jawie
- Skyrim - questy daedryczne - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
