Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do TES V: Skyrim znajduje się druga część opisu przejścia pobocznego questu Zakazana opowieść. W dalszej części tego zadania należy m.in. zbadać komnatę Geirmunda, pokonać mini-bossa Sigdisa razem z jego kopiami oraz wykuć amulet Gauldura i użyć go. W samej końcówce czekają kolejni bossowie - będą to aż trzy silne duchy.

Nowy cel główny: Odszukaj fragment amuletu Gauldura w komnacie Geirmunda

Komnatę Geirmunda znajdziesz na wschód od Ivarstead, na niewielkiej wysepce pośrodku jeziora. Po wejściu do wnętrza katakumb zabij dwa ślizgacze, a następnie zeskocz na dół wielkiego szybu pośrodku jaskini. Wyjdź z wody, która zamortyzowała upadek i otwórz drzwi, za którymi czają się dwa śnieżne pająki. Zabij je i ogołoć pobliskie pomieszczenia ze skarbów (uwaga na pułapki!). W następnej sali natkniesz się na dwóch draugrów oraz wzór układanki: po lewej dostrzeżesz orła i rybę, a po prawej rybę i węża.

Przejdź dalej, zbierając skarby (kiedy weźmiesz klejnot duszy, spadnie na Ciebie pułapka) i przesuń kolejne filary tak, aby wskazywały: orła, rybę, węża i rybę (jest to odbicie wzoru, który widziałeś wcześniej - odwzorowano go zgodnie ze stronami korytarza) - Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Przejdź dalej, zbierając skarby (kiedy weźmiesz klejnot duszy, spadnie na Ciebie pułapka) i przesuń kolejne filary tak, aby wskazywały: orła, rybę, węża i rybę (jest to odbicie wzoru, który widziałeś wcześniej - odwzorowano go zgodnie ze stronami korytarza). Następnie pociągnij za dźwignię przy drzwiach i wejdź do następnej sali.

Pokonaj kilku draugrów przechadzających się po komnacie, a następnie podejdź do podwyższenia i zabierz z rąk nieboszczyka klucz lorda Geirmunda (screen powyżej) - Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Pokonaj kilku draugrów przechadzających się po komnacie, a następnie podejdź do podwyższenia i zabierz z rąk nieboszczyka klucz lorda Geirmunda (screen powyżej). Idąc dalej zabij kilku kolejnych przeciwników a następnie podejdź do zwodzonego mostu. Po prawej stronie drzwi znajdziesz dźwignię - w żadnym wypadku za nią nie pociągaj, ponieważ nadziejesz się w ten sposób na kolce. Przekładnię, dzięki której opuścisz most, znajdziesz za swoimi plecami, wysoko na ścianie. Pociągnij za nią i przejdź po kładce.

W korytarzu przed Tobą czeka na Ciebie kilku draugrów oraz wahadła, które z łatwością przetną Cię na pół - Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

W korytarzu przed Tobą czeka na Ciebie kilku draugrów oraz wahadła, które z łatwością przetną Cię na pół. Po drugiej stronie tunelu stoi strzelający umarlak, dlatego najlepiej zrobisz używając Krzyku Trąba Powietrzna i błyskawicznie atakując wroga (screen powyżej). W następnej sali spotkasz się już z Twoim głównym wrogiem - Sigdisem.

Gdy wejdziesz na podwyższenie z trumną, w której śpi syn Gauldura, przebudzi się on, po czym teleportuje się za Tobą - Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Gdy wejdziesz na podwyższenie z trumną, w której śpi syn Gauldura, przebudzi się on, po czym teleportuje się za Tobą. Na trzech postumentach stojących pośrodku stawu pojawi się jednak nie jeden Sigdis, ale aż trzech! Dwóch z nich stanowi tylko magiczne kopie swojego pana, jednak wszyscy mogą zadawać Ci obrażenia. Klony jesteś w stanie zabić jednym ciosem, ale właściwego czempiona nie pokonasz już tak łatwo. Najłatwiejszym sposobem pobicia przeciwnika jest więc schowanie się z łukiem w bezpiecznej odległości i nieustanne strzelanie.

Zauważ, że kopie Sigdisa nie posiadają w hełmie rogów - to poszlaka, która pomoże Ci zidentyfikować właściwego przeciwnika - Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Zauważ, że kopie Sigdisa nie posiadają w hełmie rogów - to poszlaka, która pomoże Ci zidentyfikować właściwego przeciwnika. Jeśli zdarzy Ci się zabić któregoś z klonów, nieumarły władca szybko go wskrzesi, zmieniając swoją pozycję (co utrudnia całą sprawę). Jeśli będziesz odpowiednio długo i wytrwale ostrzeliwał wroga, w końcu go pokonasz.

Z jego ciała zabierz fragment amuletu Gauldura oraz Czarny łuk Gauldura (będący naprawdę potężnym artefaktem). Następnie wyjdź z sali i zabierz z pobliskiego kufra wszystko, co uznasz za przydatne. Po dokonaniu tej kradzieży, wyjdź na powierzchnię Skyrim.

Nowy cel główny: Odszukaj fragment amuletu Gauldura w Saarthalu

Uwaga! Aby móc wejść do Saarthal, musisz najpierw zaliczyć quest Akademii w Zimowej Twierdzy (gildia magów) zatytułowany Trudne początki. Sam proces poszukiwań amuletu Gauldura jest ściśle sprzęgnięty z kolei z questem Akademii zatytułowanym W podziemiach Saarthal (opisy obu questów Akademii zawarte zostały w tym poradniku). Przejdź do odpowiednich rozdziałów tekstu, a po zdobyciu fragmentu amuletu, zajrzyj do sekcji Przekuj amulet Gauldura, która znajduje się poniżej.

Po zdobyciu wszystkich trzech fragmentów amuletu, musisz je jeszcze połączyć - Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Nowy cel główny: Przekuj amulet Gauldura

Po zdobyciu wszystkich trzech fragmentów amuletu, musisz je jeszcze połączyć. Nie możesz tego zrobić w byle jakiej kuźni, lecz wyłącznie w jaskini pod Skałą Wartkiego Nurtu. Dotarcie do tego miejsca jest dość problematyczne - musisz wyjść z Markartu i podążać wzdłuż rzeki, aż dotrzesz do mostu pod wodospadem. Następnie powinieneś zejść ze ścieżki i wspiąć się mniej więcej do połowy zbocza, zachodząc je z prawej strony. Pod kaskadami wody, znajdziesz niewielkie wejście do jaskini (screeny poniżej).

1 - Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy
Wchodząc do jaskini zwróć uwagę na ciało mężczyzny leżące pod drzewem oraz na szpon szmaragdowego smoka spoczywający na postumencie - Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Wchodząc do jaskini zwróć uwagę na ciało mężczyzny leżące pod drzewem oraz na szpon szmaragdowego smoka spoczywający na postumencie. Podejdź do norskich wrót i ustaw pierścienie w taki sposób, jaki został zasugerowany na szponie (a więc odpowiednio: niedźwiedź, ryba, wąż). Drzwi otworzą się przed Tobą i będziesz mógł przejść dalej.

W kolejnej sali natrafisz na następne drzwi - Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

W kolejnej sali natrafisz na następne drzwi. Tym razem, aby je uruchomić, musisz skorzystać ze szponu kościanego smoka, który znalazłeś w Folgunthur na początku tego zadania. Zgodnie z układem symboli na artefakcie, prawidłowa kombinacja pierścieni to: orzeł, orzeł, smok.

Kiedy przejdziesz do następnego pomieszczenia, przed sobą zauważysz trzy postumenty, przygotowane na to, aby położyć na nich części amuletu - Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Kiedy przejdziesz do następnego pomieszczenia, przed sobą zauważysz trzy postumenty, przygotowane na to, aby położyć na nich części amuletu. Kiedy to zrobisz, w sali pojawią się duchy wszystkich zabitych przez Ciebie synów Gauldura. Wygląda na to, że nie zamierzają oddać artefaktu bez walki. Czeka Cię więc ostateczne starcie z nieumarłymi.

Musisz powtórzyć walkę ze wszystkimi synami - na szczęście nie atakują oni wszyscy na raz, lecz po kolei - Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Musisz powtórzyć walkę ze wszystkimi synami - na szczęście nie atakują oni wszyscy na raz, lecz po kolei.

Pierwszy z nich spróbuję Cię zabić przy pomocy swojego potężnego miecza oraz całej masy słabych sług. Staraj się trzymać wroga na dystans i ostrzeliwać go jak najczęściej - kiedy czempion zginie, cała jego świta również obróci się w popiół.

Następny z synów będzie teleportował się w różnych częściach sali, tworząc przy tym swoje klony. Zabaw się w rosyjską ruletkę i strzelaj do nich na chybił-trafił (szarża z mieczem w ręku jest niewskazana - zostaniesz rozstrzelany).

Ostatni z przeciwników będzie ciskał potężne czary oraz pojawiał się w losowych miejscach - jego również powinieneś zabić z odpowiedniej odległości.

Kiedy wszyscy synowie Gauldura zginą, pojawi się on w sali i połączy trzy części amuletu - Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Kiedy wszyscy synowie Gauldura zginą, pojawi się on w sali i połączy trzy części amuletu. W ten sposób uzyskasz gotowy przedmiot, gwarantujący wzrost many, zdrowia oraz kondycji noszącej go osoby o 30 punktów. Bez wątpienia jest to jeden z najsilniejszych przedmiotów w grze. W tym momencie quest Zakazana opowieść kończy się.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2021-01-25
10:15

Decha363 Junior

Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić

Komentarz: Decha363
2021-05-20
22:00

SkapeInBlack Junior

Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód

Komentarz: SkapeInBlack
2021-05-20
22:08

SkapeInBlack Junior

😂

dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche

Komentarz: SkapeInBlack
2022-01-22
15:10

Krisek9 Legionista

Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?

Komentarz: Krisek9
2023-01-05
16:49

NightHover Junior

Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.

Komentarz: NightHover
2023-01-12
14:18

miauzdra Junior

Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin

Komentarz: miauzdra
2023-09-02
16:51

ModującySam Legionista

Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.

Komentarz: ModującySam
2024-03-25
20:58

yarocorpse Centurion

yarocorpse
😡

Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?

Komentarz: yarocorpse
2024-04-08
20:44

yarocorpse Centurion

yarocorpse

Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.

Komentarz: yarocorpse
2024-07-18
04:01

TymRazemMag Junior

😒

Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.

Komentarz: TymRazemMag

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl