Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do TES V: Skyrim znajduje się druga część opisu przejścia pobocznego questu Zakazana opowieść. W dalszej części tego zadania należy m.in. zbadać komnatę Geirmunda, pokonać mini-bossa Sigdisa razem z jego kopiami oraz wykuć amulet Gauldura i użyć go. W samej końcówce czekają kolejni bossowie - będą to aż trzy silne duchy.
- Nowy cel główny: Odszukaj fragment amuletu Gauldura w komnacie Geirmunda
- Nowy cel główny: Odszukaj fragment amuletu Gauldura w Saarthalu
- Nowy cel główny: Przekuj amulet Gauldura
Nowy cel główny: Odszukaj fragment amuletu Gauldura w komnacie Geirmunda
Komnatę Geirmunda znajdziesz na wschód od Ivarstead, na niewielkiej wysepce pośrodku jeziora. Po wejściu do wnętrza katakumb zabij dwa ślizgacze, a następnie zeskocz na dół wielkiego szybu pośrodku jaskini. Wyjdź z wody, która zamortyzowała upadek i otwórz drzwi, za którymi czają się dwa śnieżne pająki. Zabij je i ogołoć pobliskie pomieszczenia ze skarbów (uwaga na pułapki!). W następnej sali natkniesz się na dwóch draugrów oraz wzór układanki: po lewej dostrzeżesz orła i rybę, a po prawej rybę i węża.

Przejdź dalej, zbierając skarby (kiedy weźmiesz klejnot duszy, spadnie na Ciebie pułapka) i przesuń kolejne filary tak, aby wskazywały: orła, rybę, węża i rybę (jest to odbicie wzoru, który widziałeś wcześniej - odwzorowano go zgodnie ze stronami korytarza). Następnie pociągnij za dźwignię przy drzwiach i wejdź do następnej sali.

Pokonaj kilku draugrów przechadzających się po komnacie, a następnie podejdź do podwyższenia i zabierz z rąk nieboszczyka klucz lorda Geirmunda (screen powyżej). Idąc dalej zabij kilku kolejnych przeciwników a następnie podejdź do zwodzonego mostu. Po prawej stronie drzwi znajdziesz dźwignię - w żadnym wypadku za nią nie pociągaj, ponieważ nadziejesz się w ten sposób na kolce. Przekładnię, dzięki której opuścisz most, znajdziesz za swoimi plecami, wysoko na ścianie. Pociągnij za nią i przejdź po kładce.

W korytarzu przed Tobą czeka na Ciebie kilku draugrów oraz wahadła, które z łatwością przetną Cię na pół. Po drugiej stronie tunelu stoi strzelający umarlak, dlatego najlepiej zrobisz używając Krzyku Trąba Powietrzna i błyskawicznie atakując wroga (screen powyżej). W następnej sali spotkasz się już z Twoim głównym wrogiem - Sigdisem.

Gdy wejdziesz na podwyższenie z trumną, w której śpi syn Gauldura, przebudzi się on, po czym teleportuje się za Tobą. Na trzech postumentach stojących pośrodku stawu pojawi się jednak nie jeden Sigdis, ale aż trzech! Dwóch z nich stanowi tylko magiczne kopie swojego pana, jednak wszyscy mogą zadawać Ci obrażenia. Klony jesteś w stanie zabić jednym ciosem, ale właściwego czempiona nie pokonasz już tak łatwo. Najłatwiejszym sposobem pobicia przeciwnika jest więc schowanie się z łukiem w bezpiecznej odległości i nieustanne strzelanie.

Zauważ, że kopie Sigdisa nie posiadają w hełmie rogów - to poszlaka, która pomoże Ci zidentyfikować właściwego przeciwnika. Jeśli zdarzy Ci się zabić któregoś z klonów, nieumarły władca szybko go wskrzesi, zmieniając swoją pozycję (co utrudnia całą sprawę). Jeśli będziesz odpowiednio długo i wytrwale ostrzeliwał wroga, w końcu go pokonasz.
Z jego ciała zabierz fragment amuletu Gauldura oraz Czarny łuk Gauldura (będący naprawdę potężnym artefaktem). Następnie wyjdź z sali i zabierz z pobliskiego kufra wszystko, co uznasz za przydatne. Po dokonaniu tej kradzieży, wyjdź na powierzchnię Skyrim.
Nowy cel główny: Odszukaj fragment amuletu Gauldura w Saarthalu
Uwaga! Aby móc wejść do Saarthal, musisz najpierw zaliczyć quest Akademii w Zimowej Twierdzy (gildia magów) zatytułowany Trudne początki. Sam proces poszukiwań amuletu Gauldura jest ściśle sprzęgnięty z kolei z questem Akademii zatytułowanym W podziemiach Saarthal (opisy obu questów Akademii zawarte zostały w tym poradniku). Przejdź do odpowiednich rozdziałów tekstu, a po zdobyciu fragmentu amuletu, zajrzyj do sekcji Przekuj amulet Gauldura, która znajduje się poniżej.

Nowy cel główny: Przekuj amulet Gauldura
Po zdobyciu wszystkich trzech fragmentów amuletu, musisz je jeszcze połączyć. Nie możesz tego zrobić w byle jakiej kuźni, lecz wyłącznie w jaskini pod Skałą Wartkiego Nurtu. Dotarcie do tego miejsca jest dość problematyczne - musisz wyjść z Markartu i podążać wzdłuż rzeki, aż dotrzesz do mostu pod wodospadem. Następnie powinieneś zejść ze ścieżki i wspiąć się mniej więcej do połowy zbocza, zachodząc je z prawej strony. Pod kaskadami wody, znajdziesz niewielkie wejście do jaskini (screeny poniżej).


Wchodząc do jaskini zwróć uwagę na ciało mężczyzny leżące pod drzewem oraz na szpon szmaragdowego smoka spoczywający na postumencie. Podejdź do norskich wrót i ustaw pierścienie w taki sposób, jaki został zasugerowany na szponie (a więc odpowiednio: niedźwiedź, ryba, wąż). Drzwi otworzą się przed Tobą i będziesz mógł przejść dalej.

W kolejnej sali natrafisz na następne drzwi. Tym razem, aby je uruchomić, musisz skorzystać ze szponu kościanego smoka, który znalazłeś w Folgunthur na początku tego zadania. Zgodnie z układem symboli na artefakcie, prawidłowa kombinacja pierścieni to: orzeł, orzeł, smok.

Kiedy przejdziesz do następnego pomieszczenia, przed sobą zauważysz trzy postumenty, przygotowane na to, aby położyć na nich części amuletu. Kiedy to zrobisz, w sali pojawią się duchy wszystkich zabitych przez Ciebie synów Gauldura. Wygląda na to, że nie zamierzają oddać artefaktu bez walki. Czeka Cię więc ostateczne starcie z nieumarłymi.

Musisz powtórzyć walkę ze wszystkimi synami - na szczęście nie atakują oni wszyscy na raz, lecz po kolei.
Pierwszy z nich spróbuję Cię zabić przy pomocy swojego potężnego miecza oraz całej masy słabych sług. Staraj się trzymać wroga na dystans i ostrzeliwać go jak najczęściej - kiedy czempion zginie, cała jego świta również obróci się w popiół.
Następny z synów będzie teleportował się w różnych częściach sali, tworząc przy tym swoje klony. Zabaw się w rosyjską ruletkę i strzelaj do nich na chybił-trafił (szarża z mieczem w ręku jest niewskazana - zostaniesz rozstrzelany).
Ostatni z przeciwników będzie ciskał potężne czary oraz pojawiał się w losowych miejscach - jego również powinieneś zabić z odpowiedniej odległości.

Kiedy wszyscy synowie Gauldura zginą, pojawi się on w sali i połączy trzy części amuletu. W ten sposób uzyskasz gotowy przedmiot, gwarantujący wzrost many, zdrowia oraz kondycji noszącej go osoby o 30 punktów. Bez wątpienia jest to jeden z najsilniejszych przedmiotów w grze. W tym momencie quest Zakazana opowieść kończy się.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry
- Questy poboczne
- Biała ampułka | Questy poboczne w Skyrim
- Blada Dama | Questy poboczne w Skyrim
- Błogosławieństwo natury | Questy poboczne w Skyrim
- Bunt na wschodzie (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Bunt na wschodzie (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Chwała przodkom | Questy poboczne w Skyrim
- Ciemno wszędzie! | Questy poboczne w Skyrim
- Człowiek, który wywołał wilka z lasu | Questy poboczne w Skyrim
- Infiltracja | Questy poboczne w Skyrim
- Krew na lodzie (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Krew na lodzie (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Księga miłości | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (I) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (II-III) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (IV-V) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (VI-VII) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (VIII-X) | Questy poboczne w Skyrim
- Maski smoczych kapłanów | Questy poboczne w Skyrim
- Największe głębiny | Questy poboczne w Skyrim
- Naprawa ampułki | Questy poboczne w Skyrim
- Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Odszukaj palce Mistrza Kuźni | Questy poboczne w Skyrim
- Polowanie na robaki | Questy poboczne w Skyrim
- Pomoc w potrzebie | Questy poboczne w Skyrim
- Przyczajone zło | Questy poboczne w Skyrim
- Serce Dibelli | Questy poboczne w Skyrim
- Skrucha | Questy poboczne w Skyrim
- Spisek renegatów | Questy poboczne w Skyrim
- Szturm na smoczych kultystów | Questy poboczne w Skyrim
- Święte próby Kyne | Questy poboczne w Skyrim
- Trudne początki | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (2) | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (3) | Questy poboczne w Skyrim
- W świetle dnia | Questy poboczne w Skyrim
- Wieczny odpoczynek | Questy poboczne w Skyrim
- Zaginiona ekspedycja | Questy poboczne w Skyrim
- Zaginiony w akcji | Questy poboczne w Skyrim
- Zakazana opowieść (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Zamknięte usta | Questy poboczne w Skyrim
- Zbudzona wilcza królowa | Questy poboczne w Skyrim
- Złoty szpon | Questy poboczne w Skyrim
- Złożone obietnice | Questy poboczne w Skyrim
- Zwój dla Anski | Questy poboczne w Skyrim
- Questy poboczne
- Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
