Schematy gotowych postaci | Rozwój postaci w Skyrim

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie atlasu świata do gry The Elder Scrolls V: Skyrim zamieściliśmy przykładowe buildy postaci. Nasze schematy gotowych bohaterów pozwolą ci łatwo rozpocząć grę postacią wojownika, złodzieja, maga lub bohaterem łączącym różne style gry. Dla każdego archetypu proponujemy różne buildy np. w zależności od preferowanego sposobu prowadzenia rozgrywki.

UWAGA! Przedstawione poniżej schematy gotowych bohaterów należy potraktować wyłącznie jako SUGESTIE, a nie jako jedyne słuszne ścieżki postępowania. Skyrim oferuje pełną swobodę w temacie rozwijania swojej postaci, nie narzucając żadnych odgórnych wymogów ani zobowiązań. Nic więc nie stoi na przeszkodzie żeby elfa wysokiego rodu przekształcić w zatwardziałego wojownika, a z niezbyt inteligentnego orka uczynić maga. Oczywiście na najlepsze efekty możesz liczyć jeśli właściwie dobierzesz rasę bohatera oraz pakiet umiejętności w oparciu o własne preferencje.

Wstęp

Zanim zapoznasz się z poniższymi schematami postaci polecamy dokładniej poczytać o poszczególnych rasach i kategoriach umiejętności.

W omówieniach poszczególnych bohaterów nie uwzględniliśmy rodzajów umiejętności nie mających bezpośredniego wpływu na przebieg walk, czyli np. Kowalstwa czy Retoryki. To w jak dużym stopniu (i czy w ogóle) masz zamiar je rozwijać zależy już wyłącznie od Twoich upodobań. Polecamy też w tym miejscu zajrzeć do odrębnych rozdziałów poradnika poświęconych kowalstwu, alchemii i zaklinaniu przedmiotów.

Nic nie stoi na przeszkodzie żeby utworzyć postać łączącą w sobie cechy wojownika, złodzieja i maga. Równie dobrze można też jednak dążyć do maksymalnej specjalizacji w jednej konkretnej dziedzinie... wszystko zależy od tego jaki sposób prowadzenia rozgrywki sprawia nam największą przyjemność. - Schematy gotowych postaci | Rozwój postaci w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy
Nic nie stoi na przeszkodzie żeby utworzyć postać łączącą w sobie cechy wojownika, złodzieja i maga. Równie dobrze można też jednak dążyć do maksymalnej specjalizacji w jednej konkretnej dziedzinie... wszystko zależy od tego jaki sposób prowadzenia rozgrywki sprawia nam największą przyjemność.

Wariant 1 - Chcę grać wojownikiem

Jeżeli masz zamiar grać wojownikiem, to najważniejszą decyzją powinien być wybór oręża. Możesz mianowicie zdecydować się na postać korzystającą z broni jednoręcznej i tarczy, dwóch broni jednoręcznych lub broni dwuręcznej.

Mój zdecydowany faworyt to wojownik walczący bronią jednoręczną i wspierający się tarczą. Dobrze byłoby gdyby taka postać była reprezentantem rasy nordów lub redgardów, choć jeżeli nie zależy Ci w dużym stopniu na jej mobilności to może to też być ork. Jeżeli chodzi o dobór umiejętności, z oczywistych względów polecam kategorie Broń jednoręczna i Blokowanie. Ważne jest też umiejętnie dobrać pancerz i w tym przypadku wyłącznie od Ciebie zależy czy chcesz utworzyć bardziej ruchliwego wojownika w lekkim pancerzu czy wolniej poruszającą się postać w ciężkim pancerzu.

Wybierając wojownika, który ma specjalizować się w walce dwoma broniami jednoręcznymi najlepiej jest postawić na redgarda. W tym przypadku dobrze jest przede wszystkim dbać o regularny rozwój i odblokowywanie cech z kategorii Broń jednoręczna, a w szczególności tych związanych z używaniem dwóch broni. Podobnie jak wyżej, musisz zdecydować czy chcesz utworzyć bardziej ruchliwego wojownika w lekkim pancerzu czy wolniej poruszającą się postać w ciężkim pancerzu.

Ostatni z polecanych przeze mnie wariantów to wojownik walczący bronią dwuręczną. W tym przypadku najrozsądniejszym wyborem wydaje się być postawienie na orka, choć równie dobrze może to też być nord. Za orkiem przemawia między innymi przydatna zdolność rasowa związana z wpadaniem w szał, a także to, że reprezentanci tej rasy już na początku mają lepiej rozwiniętą kategorię Ciężki pancerz. To właśnie na ten rodzaj pancerzy warto postawić, tak by zrekompensować sobie mniejszą liczbę punktów obrony wynikającą z braku tarczy. Walcząc bronią dwuręczną lepiej jest ponadto wyprowadzać powolne i potężne ciosy.

Niezależnie od wyboru rodzaju broni radzę w miarę równomiernie rozwijać parametry zdrowia oraz kondycji (potrzebna głównie do potężnych ciosów wyprowadzanych bronią białą).

Wariant 2 - Chcę grać złodziejem

Jeżeli masz zamiar grać złodziejem to warto przede wszystkim zdecydować czy chcesz żeby przeciwnicy byli eliminowani z odległości czy w bezpośrednich starciach.

Mój zdecydowany faworyt to złodziej/zabójca eliminujący swoje cele w bezpośrednich starciach. Najlepiej byłoby gdyby taka postać była reprezentantem rasy khajiitów. Przemawia za tym nie tylko to, że khajiitowie na starcie dysponują dobrze rozwiniętą kategorią Skradanie, ale również fakt, że dzięki doskonałej pasywnej zdolności rasowej możliwe jest zadawanie większych obrażeń właśnie w walce wręcz. W trakcie właściwej gry radzę dążyć do rozwijania kategorii Skradanie oraz Broń jednoręczna. Bardzo istotne jest też to żeby korzystać z lekkiego pancerza i to najlepiej takiego, który wyraźnie wspomaga pozostawanie w ukryciu.

Chcąc utworzyć postać, która ma specjalizować się w atakowaniu przeciwników z dystansu najlepiej jest postawić na elfa leśnego. Główną zaletą takiego wyboru jest to, że elfy leśne mają na samym początku gry najlepiej rozwiniętą właśnie kategorię umiejętności Łucznictwo. Polecam regularnie odblokowywać kolejne cechy z tej kategorii, jak również pamiętać o rozwijaniu innych kategorii umiejętności, ze szczególnym uwzględnieniem Skradania. Podobnie jak w przypadku zabójcy staczającego bezpośrednie walki, dobrym pomysłem jest wybór lekkiego pancerza. Opcjonalnie polecam rozwinąć kilka umiejętności związanych z walką wręcz lub magią, tak by być zabezpieczonym na wypadek gdyby bohater nie zdołał zlikwidować wrogów z odległości i został przez nich otoczony.

Niezależnie od wyboru sposobu atakowania przeciwników radzę rozwijać przede wszystkim parametr zdrowia, zmniejszając w ten sposób ryzyko nagłej śmierci.

Wariant 3 - Chcę grać magiem

Jeżeli masz zamiar grać magiem, to najważniejszą decyzją powinno być wybranie w czym taka postać ma się specjalizować. Możesz mianowicie postawić na maga koncentrującego się na rzucaniu ofensywnych zaklęć, stworzyć wyważonego bohatera lub postać działającą głównie w defensywie.

Mój zdecydowany faworyt to mag, którego zdolności magiczne są wyważone, a więc taki, który dysponuje zarówno zaklęciami ofensywnymi jak i defensywnymi. Najlepiej byłoby gdyby taka postać była reprezentantem rasy elfów wysokiego rodu. Za takim rozwiązaniem przemawia przede wszystkim to, że elfy wysokiego rodu otrzymują premie startowe do wszystkich kategorii umiejętności związanych z magią. Podczas rozwijania umiejętności polecam zainteresować się wszystkimi szkołami magii, przy czym najlepiej jest postawić na szkoły Zniszczenia (działania ofensywne) i Przywracania (działania defensywne).

Decydując się maga, który ma skupiać się na rzucaniu zaklęć typowo ofensywnych najlepiej jest postawić na mrocznego elfa. Reprezentanci tej rasy mają największy startowy bonus do kategorii umiejętności Zniszczenie i to właśnie na tej szkole magii warto się skupić, dążąc do jej nieustannego rozwijania i tym samym zapewniając sobie możliwość zadawania coraz większych obrażeń.

Chcąc utworzyć maga, który ma prowadzić działania o charakterze defensywnym najlepiej jest zdecydować się żeby był on bretonem. Reprezentanci tej rasy mają największy startowy bonus do szkoły Przywołania. To właśnie ta kategoria umiejętności jest w mojej ocenie najlepszym wyborem dla defensywnego maga, pozwalając na przywoływanie różnorakich magicznych kreatur uczestniczących we właściwych walkach. Nie radzę jednak w całości skupiać się na tej jednej szkole magii. Dobrze jest też zainteresować się między innymi szkołą iluzji.

Niezależnie od rodzaju maga warto zdecydować się na korzystanie z magicznych szat zamiast typowych pancerzy (nawet tych lekkich). Polecam ponadto rozwijać przede wszystkim parametr many, choć co jakiś czas dobrze jest też zdecydować się na rozwinięcie parametru zdrowia.

Wariant 4 - Chcę wymieszać różne style gry

Jak już wcześniej wspomniałem, nic nie stoi na przeszkodzie żeby wymieszać różne style gry i tym samym uczynić swoją postać bardziej uniwersalną.

Pierwsza z rekomendowanych przeze mnie kombinacji to utworzenie postaci łączącej w sobie cechy wojownika i maga. Najlepiej byłoby gdyby taki bohater był cesarskim, gdyż reprezentanci tej rasy mogą pochwalić się idealnie dobranymi startowymi premiami. Jeżeli chodzi o rozwój po stronie wojownika, warto wybrać kategorię Broń jednoręczna, tak by nie blokować obu rąk bohatera. Dobrze jest ponadto dość wcześnie zdecydować czy bohater ma nosić lekki czy ciężki pancerz. Jeżeli natomiast chodzi o rozwój po stronie maga, najlepiej jest skupić się na kategoriach Zniszczenie (ofensywa) i Przywracanie (defensywa).

Druga z polecanych przeze mnie kombinacji to utworzenie postaci łączącej w sobie cechy złodzieja i maga. Najlepiej byłoby gdyby taki bohater był argonianinem, gdyż reprezentanci tej rasy mogą pochwalić się idealnymi dobranymi startowymi premiami. Radzę też większy nacisk położyć na aspekt tworzenia złodzieja, rozwijając takie kategorie jak Łucznictwo, Skradanie, Lekki pancerz czy Broń jednoręczna. Bycie magiem najlepiej potraktować jako uzupełnienie, dążąc do doskonalenia się w nie więcej niż dwóch różnych szkołach magii.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2021-01-25
10:15

Decha363 Junior

Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić

Komentarz: Decha363
2021-05-20
22:00

SkapeInBlack Junior

Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód

Komentarz: SkapeInBlack
2021-05-20
22:08

SkapeInBlack Junior

😂

dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche

Komentarz: SkapeInBlack
2022-01-22
15:10

Krisek9 Legionista

Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?

Komentarz: Krisek9
2023-01-05
16:49

NightHover Junior

Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.

Komentarz: NightHover
2023-01-12
14:18

miauzdra Junior

Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin

Komentarz: miauzdra
2023-09-02
16:51

ModującySam Legionista

Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.

Komentarz: ModującySam
2024-03-25
20:58

yarocorpse Centurion

yarocorpse
😡

Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?

Komentarz: yarocorpse
2024-04-08
20:44

yarocorpse Centurion

yarocorpse

Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.

Komentarz: yarocorpse
2024-07-18
04:01

TymRazemMag Junior

😒

Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.

Komentarz: TymRazemMag

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl