Skyrim: Zwój dla Anski
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do gry The Elder Scrolls V: Skyrim zawiera opis przejścia pobocznego questu Zwój dla Anski. Zadanie to wiąże się z koniecznością zbadania Ruin Wielkiej Bramy. Po rozmowie z Anską trzeba zbadać loch i rozprawić się ze smoczym kapłanek Vokunem. W drodze do sali tronowej Vokuna bohatera czekają walki ze "zwykłymi" draugrami oraz jedna większa zagadka.
Nowy cel główny: Pomóż Ansce odzyskać jej zwój
Uwaga! Quest ten związany jest z zadaniem Maski smoczych kapłanów, tak więc najlepiej jest go zaliczyć przy okazji zdobywania jednej z ośmiu masek potrzebnych do kolekcji.

Otwórz mapę świata i wybierz się do znajdujących się w północnej części Skyrim Ruin Wielkiej Bramy (powyższy screen). Jeżeli nie odkryłeś jeszcze tego miejsca, to podróż do ruin najlepiej będzie rozpocząć w miejscowości Gwiazda Zaranna i wybrać się na zachód.
Po dotarciu na miejsce wejdź do ruin i odszukaj w jednym z początkowych pomieszczeń Anskę. Porozmawiaj z kobietą, dowiadując się, że odnalazła kryptę smoczego kapłana Vokuna i że szuka pewnego zwoju. Warto oczywiście zaoferować swoją pomoc w odzyskaniu zwoju, tym bardziej, że Anska dołączy do Ciebie w roli niezależnego sojusznika (nie musisz więc rezygnować z usług dotychczasowego członka drużyny).

Przystąp do eksploracji ruin, będąc gotowym do długiej i dość męczącej przeprawy. Po drodze dość regularnie będziecie mianowicie wpadali na draugry i niestety w zdecydowanej większości przypadków będą to ich najsilniejsze odmiany, czyli draugry - upiory, draugry - mściciele i draugry - panowie śmierci. Dostosowuj taktykę walki w zależności od tego czy walczysz z wojownikiem, łucznikiem czy magiem. Po dotarciu do większej sali wyjdź po schodach na górę i wybierz przejście zlokalizowane w północno-wschodnim narożniku (powyższy screen).


Przebijaj się przez kolejne zastępy draugrów aż dotrzecie do nowej większej sali, w której do rozwiązania będzie niezbyt wymagająca zagadka. Zbadaj południowy sufit tej sali, a powinieneś zauważyć pokazane na powyższym screenie cztery symbole. Sugerują one w jakiej kolejności należy pociągać za znajdujące się w tym pomieszczeniu dźwignie.
Zacznij od pociągnięcia za dźwignię z symbolem orła, następnie pociągnij za dźwignię z symbolem ryby, dźwignię z symbolem wilka i zakończ pociągając za dźwignię z symbolem węża. Miejsca odnajdywania dźwigni pokazane zostały na powyższej mapce (dwie pierwsze dźwignie są na górnym poziomie, a dwie ostatnie dźwignie są na dolnym poziomie).

Po rozwiązaniu zagadki skorzystaj z nowo odblokowanych schodów w centralnej części sali, docierając do drzwi prowadzących do Katakumb Ruin Wielkiej Bramy. Także i tu czekają Cię walki z draugrami i warto w szczególności uważać na "śpiące" draugry, nie dając im się zaskoczyć od tyłu.
Zejdź po kolejnych schodach na jeszcze niższy poziom i kontynuuj eksplorację katakumb. Pilnuj się w trakcie przemierzania biegnącego na południe korytarza (powyższy screen), bo w okolicy tej jest mnóstwo pułapek aktywowanych w momencie ustawienia się na płycie naciskowej.

Docelowo powinieneś dotrzeć do niewielkiego pomieszczenia z dźwignią (powyższy screen). Pociągnij za tę dźwignię, otwierając boczną skrytkę i uwalniając w ten sposób draugra - suwerena. Pozbądź się tego potwora i następnie zbadaj skrytkę, odnajdując w niej drugą dźwignię. Wejście w interakcję z tą dźwignią zaowocuje otwarciem sąsiedniej skrytki.
Rozpraw się z draugrem - panem zemsty i zbadaj skrytkę, pociągając za ostatnią trzecią dźwignię. Możesz już wybrać nowo odblokowane wschodnie przejście i otworzyć drzwi prowadzące do Sali tronowej Vokuna. Zapisz w tym miejscu stan gry, bo przed Tobą walka z bossem.

Udaj się na wschód, a po dotarciu do większej sali przystąp do atakowania Vokuna, czyli bossa - smoczego kapłana (powyższy screen). Uważaj na potężne ataki magiczne tej postaci, a także dokładnie obserwuj poczynania Anski, nie pozwalając na to żeby znalazła się w centrum zainteresowania bossa. Po wygranej walce polecam zbadać pozostałości po smoczym kapłanie i zabrać ze sobą maskę Vokuna, potrzebną do wspomnianego wcześniej innego pobocznego questu.
Nowy cel główny: Zwróć zwój Ansce

Skorzystaj z dowolnych schodów w celu dotarcia do wschodniego pomieszczenia. Odszukaj w tym miejscu zapieczętowany zwój (powyższy screen), zabierz go i następnie podejdź do Anski żeby go jej przekazać. Kobieta wynagrodzi Cię księgą czarów: Przywołanie Płonącego Chowańca, przy czym warto dodatkowo rozejrzeć się po okolicy, odnajdując kufer ze skarbami oraz tablicę z nowym Słowem Mocy - Gniew, Wezwanie Burzy. Salę tronową możesz łatwo opuścić wybierając korytarz biegnący na północ.
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Biała ampułka
- Skyrim: Blada Dama
- Skyrim: Błogosławieństwo natury
- Skyrim: Bunt na wschodzie (1)
- Skyrim: Bunt na wschodzie (2)
- Skyrim: Chwała przodkom
- Skyrim: Ciemno wszędzie!
- Skyrim: Człowiek, który wywołał wilka z lasu
- Skyrim: Infiltracja
- Skyrim: Krew na lodzie (1)
- Skyrim: Krew na lodzie (2)
- Skyrim: Księga miłości
- Skyrim: Mapy skarbów (I)
- Skyrim: Mapy skarbów (II-III)
- Skyrim: Mapy skarbów (IV-V)
- Skyrim: Mapy skarbów (VI-VII)
- Skyrim: Mapy skarbów (VIII-X)
- Skyrim: Maski smoczych kapłanów
- Skyrim: Największe głębiny
- Skyrim: Naprawa ampułki
- Skyrim: Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (1)
- Skyrim: Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2)
- Skyrim: Odszukaj palce Mistrza Kuźni
- Skyrim: Polowanie na robaki
- Skyrim: Pomoc w potrzebie
- Skyrim: Przyczajone zło
- Skyrim: Serce Dibelli
- Skyrim: Skrucha
- Skyrim: Spisek renegatów
- Skyrim: Szturm na smoczych kultystów
- Skyrim: Święte próby Kyne
- Skyrim: Trudne początki
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (1)
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (2)
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (3)
- Skyrim: W świetle dnia
- Skyrim: Wieczny odpoczynek
- Skyrim: Zaginiona ekspedycja
- Skyrim: Zaginiony w akcji
- Skyrim: Zakazana opowieść (1)
- Skyrim: Zakazana opowieść (2)
- Skyrim: Zamknięte usta
- Skyrim: Zbudzona wilcza królowa
- Skyrim: Złoty szpon
- Skyrim: Złożone obietnice
- Skyrim: Zwój dla Anski
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Questy poboczne
Komentarze czytelników
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
Najpierw pierwsza dźwignia później czwarta i jeszcze raz czwarta
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
Mam nadzieję że do tej pory dałeś radę :) Jak coś to w trakcie gry "Esc" - System - Controls i zmieniasz przyciski myszy lewy z prawym oraz klawiaturę pod siebie. Tak samo jest w Skyrim.
Przepraszam za podczepienie:
Może jakiś sposób na to abym mógł ustawić sobie klawisze takie jak lubię. Dla ułatwienia dodam że grywam na klawiaturze numerycznej. (?)
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
Skyrim? Po Minecraft najlepsza gra w jaką dotychczas grałem a zaliczyłem ich ok 100 (bez znaczenia ceny). Bardzo długo opierałem się tej grze, irracjonalny strach powodował, że bałem się konfrontacji a może... intuicja przeczuwała co się stanie? Miesiąc temu kupiłem synowi skyrima, zobaczyłem jak gra i... następnego dnia ja też ją już miałem (kupiłem 2 egzemplarz) Teraz od miesiąca, przez całe ferie świąteczno zimowe - syna gramy jak wariaci po 8-10 godzin dziennie i chyba nawet nie dotarliśmy do połowy. Ci którzy mówią, że znają tą grę bo mają za sobą 20 -30 godzin nie wiedzą co piszą.
Na niektórych filmach YT można zobaczyć jak gracze próbują dowcipkować z gry i to jest właśnie błąd.
Do tej gry należy podejść tak jakby to wszystko się działo naprawdę a wtedy wyobraźnia przeniesie nas w zupełnie inny świat z którego nieprędko będziemy chcieli wyjść.
Naprawdę polecam.
PS. Podziękowania za poradnik, przydaje się...
Dla tych co hejtują Skyrima a wolą Wieśka,
Wiedźmin ssie.
Wiedźmin a Skyrim to zupełnie dwie inne gry, więc nie ma co ich porównywać. Ale gdy bym już musiał to Skyrim po prostu ssie i uratowały go mody. Brak głębi w tej grze oraz to że niby grając w ogóle nie interesowała mnie fabuła.. to było przytłaczające.. W wiedźminie czuć jakiś minimalny realizm oraz głębie postaci jak i świata. Rozumiem ludzi którzy lubią eksplorować, tworzyć elfki z coraz to większymi cy...dup.. ale no nie oszukujmy się, to jest i będzie jedna z najsłabszych gier jaka wyszła w tym gatunku. Po prostu Skyrim miał potencjał ale go nie wykorzystał, bo od początku czułem że ta gra ma ten klimat ale co godzinę grania czułem że mija się to z celem.. naprawdę słaby główny wątek i średnie dodatki(przy których bawiłem się nieźle w porównaniu do głównej fabuły)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
