Skyrim: W podziemiach Saarthal (3)
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do TES V: Skyrim znajduje się trzecia część opisu przejścia questu W podziemiach Saarthal, czyli jednej z misji powiązanych z gildią magów (Akademią w Zimowej Twierdzy). To końcowa część wizyty w ruinach Saarthal. Do pokonania jest przede wszystkim dwóch bossów - Draugr Pan Śmierci oraz Jyrik Gauldurson. Bohater musi też m.in. rozwiązać drugą zagadkę z filarami.
- Pojedynek z mini-bossem - Draugr pan śmierci
- Druga zagadka z filarami
- Pojedynek z bossem - Jyrik Gauldurson
- Nowy cel główny: Porozmawiaj z arcymagiem
Pojedynek z mini-bossem - Draugr pan śmierci

Zapisz stan gry i dopiero wtedy wejdź do południowego pomieszczenia. Przed Tobą walka z mini-bossem, który będzie draugr - pan śmierci (powyższy screen). Wykorzystuj fakt, że ten potwór jest wojownikiem, starając się w miarę możliwości trzymać go na dystans. Warto też oczywiście używać najlepszych posiadanych mocy, czarów i przedmiotów magicznych, bo będzie on bardzo wytrzymały. Po wygranej bitwie możesz zbadać jego ciało, zabierając przydatny dla wojownika i jednocześnie wartościowy ebonowy topór bojowy.

Wyjdź po schodach na górę i skieruj się do południowych drzwi. Uważaj, bo w okolicznym korytarzu rozstawiono dwie nowe pułapki runiczne (powyższy screen) i ich przypadkowe uaktywnienie może doprowadzić do porażenia bohatera błyskawicami. Polecam w rezultacie zniszczyć pułapki z bezpiecznej odległości.
Druga zagadka z filarami

Zniszczenie obu pułapek odblokuje Ci dostęp do sali z nową zagadką. Ustaw się w pokazanym na powyższym screenie miejscu, czyli na wprost od zamkniętej kraty. Podchodź teraz do interaktywnych filarów w zasugerowanej na zdjęciu kolejności:
- Podejdź do filaru 1 (drugi od lewej). Domyślnie pokazuje on węża, ale widoczna za filarem tabliczka sugeruje, że ma pokazywać rybę. Obróć więc filarem tak by pokazywał delfina. Zignoruj fakt, że każdorazowe obrócenie tego filaru obróciło także pozostałe filary. Ważne jest jedynie to żeby do filarów podchodzić w prezentowanej w tej części poradnika kolejności.
- Podejdź do filaru 2 (pierwszy od lewej). Domyślnie pokazuje on orła, ale widoczna za filarem tabliczka sugeruje, że ma pokazywać węża. Obróć więc filarem tak by pokazywał węża.
- Podejdź do filaru 3 (drugi od prawej). Domyślnie pokazuje on węża, ale widoczna za filarem tabliczka sugeruje, że ma pokazywać orła. Obróć więc filarem tak by pokazywał sokoła.
- Podejdź do filaru 4 (pierwszy od prawej). Domyślnie pokazuje on węża, ale widoczna za filarem tabliczka sugeruje, że ma pokazywać rybę. Obróć więc filarem tak by pokazywał delfina.

Właściwe rozstawienie filarów na zakończenie zagadki zaprezentowane zostało na powyższym screenie. Jeżeli gdzieś się pomyliłeś to pamiętaj żeby całość powtórzyć w opisanej wcześniej kolejności, gdyż tylko wtedy ominie Cię problem jednoczesnego obracania się kilku filarów. Pociągnij za dźwignię i skorzystaj z nowo odblokowanego przejścia.

Po kilku chwilach powinien do Ciebie ponownie dołączyć Tolfdir, tak więc warto na niego zaczekać. Uważaj na znajdującą się w pobliskim korytarzu płytę naciskową, która uaktywnia pułapkę (zatrute strzały). Docelowo musisz dotrzeć do większych drzwi (powyższy screen) i wejść do dużej sali. Zapisz tu stan gry, bo przed Tobą finałowa walka w ramach tego questu.
Pojedynek z bossem - Jyrik Gauldurson

Zignoruj chwilowo widoczną w oddali wielką magiczną kulę, bo zanim będziesz ją mógł na spokojnie obejrzeć czeka Cię pojedynek z tutejszym bossem, którym będzie Jyrik Gauldurson (powyższy screen). Początkowo nie atakuj w ogóle tego potwora, bo Twoje działania będą zadawały mu jedynie minimalne obrażenia. Zamiast tego zaczekaj aż Tolfdir zauważy, iż boss jest bardzo wytrzymały i postanowi odebrać mu część mocy.


Na atakowanie bossa zdecyduj się dopiero gdy Tolfdir krzyknie, że udało mu się osłabić Jyrika. Możesz oczywiście korzystać ze standardowych czarów, mocy, krzyków i przedmiotów magicznych, ale istnieje także prostsza metoda zlikwidowania bossa. Zauważ mianowicie, że Jyrik na przemian korzysta z zaklęć ogniowych i lodowych. Kluczem do zadawania mu większych obrażeń jest w rezultacie opieranie swoich ataków o siłę przeciwnego żywiołu. Jeśli więc widzisz, że Jyrik używa zaklęć ogniowych (screen 1) to atakuj go czarami lodowymi, a jeśli widzisz, że używa zaklęć lodowych (screen 2) to atakuj go czarami ogniowymi. Niezależnie od obranej taktyki działania musisz pozbawić bossa całego paska zdrowia.

Polecam zbadać ciało Jyrika, bo zdobędziesz między innymi cenny i bardzo przydatny fragment amuletu Gauldura (głównie po niego tutaj przyszedłeś). Oprócz tego możesz zabrać list o nazwie Nakaz zapieczętowania. Na koniec podejdź do Tolfdira i porozmawiaj z nim na temat odnalezionej tu kuli (powyższy screen). Tolfdir będzie tu chciał pozostać i wyśle Cię do arcymaga w Akademii celem poinformowania go o znalezisku.
Nowy cel główny: Porozmawiaj z arcymagiem

Nie musisz na szczęście ponownie przechodzić przez całe ruiny, bo możesz skorzystać z drzwi znajdujących się za dużą magiczną kulą (powyższy screen). Przejdź przez wąski korytarz. Po dotarciu do nowej sali podejdź do tablicy, dzięki której poznasz nowe Słowo Mocy - Lód, Lodowa Postać. Oprócz tego warto zajrzeć do kufra z cennymi artefaktami (m.in. szatą przywracania adepta).

Wybierz teraz zachodnie drzwi (powyższy screen), powracając do wykopalisk Saarthal. Po znalezieniu się w nowej lokacji odszukaj interaktywny uchwyt, dzięki któremu powrócisz do jednej ze zbadanych już wcześniej sal. Skieruj się w rezultacie do wyjścia z wykopalisk, powracając na powierzchnię.

Otwórz mapę świata i wybierz się oczywiście do Akademii w Zimowej Twierdzy. Po dotarciu na miejsce wejdź do Komnaty Żywiołów i skorzystaj z niedostępnych wcześniej lewych drzwi, prowadzących do Kwatery arcymaga. Wyjdź po schodach na górę i odszukaj arcymaga Savosa Arena (powyższy screen). Jeżeli jest to Wasza pierwsza rozmowa, to czeka Cię krótki wstęp. W przeciwnym wypadku będziesz mógł od razu poinformować Savosa o znalezisku. Arcymag będzie chciał żebyś to Ty zajął się zbadaniem pochodzenia i znaczenia odnalezionej kuli, wysyłając Cię do Uraga gro-Shuba. Za wykonanie tego questu otrzymasz także nagrodę, którą będzie Kostur Magicznego Światła.
Odblokowany quest Akademii w Zimowej Twierdzy: Z nosem w księgach

Teraz możesz już połączyć trzy fragmenty amuletu Gauldura w jedną, spójną całość. O tym, jak to zrobić, możesz przeczytać w opisie pobocznego questu Zakazana opowieść, a konkretnie w sekcji Przekuj amulet Gauldura.
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Biała ampułka
- Skyrim: Blada Dama
- Skyrim: Błogosławieństwo natury
- Skyrim: Bunt na wschodzie (1)
- Skyrim: Bunt na wschodzie (2)
- Skyrim: Chwała przodkom
- Skyrim: Ciemno wszędzie!
- Skyrim: Człowiek, który wywołał wilka z lasu
- Skyrim: Infiltracja
- Skyrim: Krew na lodzie (1)
- Skyrim: Krew na lodzie (2)
- Skyrim: Księga miłości
- Skyrim: Mapy skarbów (I)
- Skyrim: Mapy skarbów (II-III)
- Skyrim: Mapy skarbów (IV-V)
- Skyrim: Mapy skarbów (VI-VII)
- Skyrim: Mapy skarbów (VIII-X)
- Skyrim: Maski smoczych kapłanów
- Skyrim: Największe głębiny
- Skyrim: Naprawa ampułki
- Skyrim: Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (1)
- Skyrim: Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2)
- Skyrim: Odszukaj palce Mistrza Kuźni
- Skyrim: Polowanie na robaki
- Skyrim: Pomoc w potrzebie
- Skyrim: Przyczajone zło
- Skyrim: Serce Dibelli
- Skyrim: Skrucha
- Skyrim: Spisek renegatów
- Skyrim: Szturm na smoczych kultystów
- Skyrim: Święte próby Kyne
- Skyrim: Trudne początki
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (1)
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (2)
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (3)
- Skyrim: W świetle dnia
- Skyrim: Wieczny odpoczynek
- Skyrim: Zaginiona ekspedycja
- Skyrim: Zaginiony w akcji
- Skyrim: Zakazana opowieść (1)
- Skyrim: Zakazana opowieść (2)
- Skyrim: Zamknięte usta
- Skyrim: Zbudzona wilcza królowa
- Skyrim: Złoty szpon
- Skyrim: Złożone obietnice
- Skyrim: Zwój dla Anski
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Questy poboczne
Komentarze czytelników
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
Najpierw pierwsza dźwignia później czwarta i jeszcze raz czwarta
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
Mam nadzieję że do tej pory dałeś radę :) Jak coś to w trakcie gry "Esc" - System - Controls i zmieniasz przyciski myszy lewy z prawym oraz klawiaturę pod siebie. Tak samo jest w Skyrim.
Przepraszam za podczepienie:
Może jakiś sposób na to abym mógł ustawić sobie klawisze takie jak lubię. Dla ułatwienia dodam że grywam na klawiaturze numerycznej. (?)
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
Skyrim? Po Minecraft najlepsza gra w jaką dotychczas grałem a zaliczyłem ich ok 100 (bez znaczenia ceny). Bardzo długo opierałem się tej grze, irracjonalny strach powodował, że bałem się konfrontacji a może... intuicja przeczuwała co się stanie? Miesiąc temu kupiłem synowi skyrima, zobaczyłem jak gra i... następnego dnia ja też ją już miałem (kupiłem 2 egzemplarz) Teraz od miesiąca, przez całe ferie świąteczno zimowe - syna gramy jak wariaci po 8-10 godzin dziennie i chyba nawet nie dotarliśmy do połowy. Ci którzy mówią, że znają tą grę bo mają za sobą 20 -30 godzin nie wiedzą co piszą.
Na niektórych filmach YT można zobaczyć jak gracze próbują dowcipkować z gry i to jest właśnie błąd.
Do tej gry należy podejść tak jakby to wszystko się działo naprawdę a wtedy wyobraźnia przeniesie nas w zupełnie inny świat z którego nieprędko będziemy chcieli wyjść.
Naprawdę polecam.
PS. Podziękowania za poradnik, przydaje się...
Dla tych co hejtują Skyrima a wolą Wieśka,
Wiedźmin ssie.
Wiedźmin a Skyrim to zupełnie dwie inne gry, więc nie ma co ich porównywać. Ale gdy bym już musiał to Skyrim po prostu ssie i uratowały go mody. Brak głębi w tej grze oraz to że niby grając w ogóle nie interesowała mnie fabuła.. to było przytłaczające.. W wiedźminie czuć jakiś minimalny realizm oraz głębie postaci jak i świata. Rozumiem ludzi którzy lubią eksplorować, tworzyć elfki z coraz to większymi cy...dup.. ale no nie oszukujmy się, to jest i będzie jedna z najsłabszych gier jaka wyszła w tym gatunku. Po prostu Skyrim miał potencjał ale go nie wykorzystał, bo od początku czułem że ta gra ma ten klimat ale co godzinę grania czułem że mija się to z celem.. naprawdę słaby główny wątek i średnie dodatki(przy których bawiłem się nieźle w porównaniu do głównej fabuły)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
