W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do TES V: Skyrim znajduje się pierwsza część opisu przejścia questu W podziemiach Saarthal, czyli jednej z misji powiązanych z gildią magów (Akademią w Zimowej Twierdzy). W naszej solucji znajdziesz opis przeprawy przez początkową część ruin Saarthal. Bohater musi podążać za Tolfdirem, badać ruiny, rozwiązywać zagadki i unikać pułapek.

Nowy cel główny: Spotkaj się z Tolfdirem nieopodal Saarthal

Uwaga! Poniższy quest nie jest zadaniem pobocznym, lecz jedną z misji Akademii w Zimowej Twierdzy (gildia magów). Został umieszczony w niniejszym poradniku, ponieważ jego wykonanie jest niezbędne do zaliczenia pobocznego questu Zakazana opowieść.

Opuść Akademię w Zimowej Twierdzy i otwórz mapę świata, dzięki czemu ustalisz, że ruiny w Saarthal, w których magowie zorganizowali wykopaliska, zlokalizowane są w górach na południowy-zachód stąd (powyższy screen) - W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Opuść Akademię w Zimowej Twierdzy i otwórz mapę świata, dzięki czemu ustalisz, że ruiny w Saarthal, w których magowie zorganizowali wykopaliska, zlokalizowane są w górach na południowy-zachód stąd (powyższy screen).

Jeżeli odkryłeś już wcześniej ruiny, to możesz oczywiście skorzystać z opcji szybkiej podróży - W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Jeżeli odkryłeś już wcześniej ruiny, to możesz oczywiście skorzystać z opcji szybkiej podróży. W przeciwnym wypadku wyprawę proponuję rozpocząć w miejscowości Zimowa Twierdza. Skieruj się na południe, ale przy pierwszej możliwej okazji skręć na zachód, wybierając przeprawę przez wąwóz (powyższy screen). Pilnuj się, bo w okolicy mogą przebywać między innymi wilki oraz niedźwiedzie.

Celem podróży są oczywiście wspomniane już wcześniej wykopaliska i nie będziesz mógł ich zauważyć z odległości, albowiem znajdują się one na jednym z niższych poziomów lodowca (powyższy screen) - W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Celem podróży są oczywiście wspomniane już wcześniej wykopaliska i nie będziesz mógł ich zauważyć z odległości, albowiem znajdują się one na jednym z niższych poziomów lodowca (powyższy screen). Możesz tam dotrzeć wybierając drogę okrężną lub ostrożnie zeskakując na niższe lodowe półki. Po dotarciu na miejsce zagadaj do przebywającego tu Tolfdira i wyraź chęć do wejścia na teren wykopalisk.

Nowy cel główny: Podążaj za Tolfdirem

Skorzystaj z niewielkiego wejścia do wykopalisk Saarthal - W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Skorzystaj z niewielkiego wejścia do wykopalisk Saarthal. Po znalezieniu się w nowym miejscu podążaj za magiem (powyższy screen), wysłuchując po drodze jego komentarzy. Docelowo powinniście dotrzeć do nieco większej sali. Ponownie potwierdź chęć współpracy, a Tolfdir poprosi Cię o zgłoszenie się do Arniela Gane z pytaniem czy nie potrzebuje kogoś do pomocy.

Nowy cel główny: Odszukaj Arniela Gane

Arniel Gane pracuje na północny-zachód stąd i możesz tam dotrzeć we własnym zakresie, wybierając jedyną możliwą ścieżkę - W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Arniel Gane pracuje na północny-zachód stąd i możesz tam dotrzeć we własnym zakresie, wybierając jedyną możliwą ścieżkę. Nic nie stoi też jednak na przeszkodzie żeby nadal iść za Tolfdirem, gdyż on również wybierz się w tamte okolice. Po odnalezieniu jeszcze większej sali pozostań na górnych balkonikach, przechodząc po kolejnych mostkach (powyższy screen).

Skorzystaj z zachodniego przejścia, czyli póki co jedynego dostępnego wyjścia z tej sali (nie licząc korytarza którym tu przyszedłeś) - W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Skorzystaj z zachodniego przejścia, czyli póki co jedynego dostępnego wyjścia z tej sali (nie licząc korytarza którym tu przyszedłeś). Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do Arniela i musisz oczywiście zainicjować rozmowę (powyższy screen). Mag poprosi Cię o zbadanie północnych komnat w poszukiwaniu czterech magicznych artefaktów.

Nowy cel główny: Szukaj magicznych artefaktów

Zgodnie ze wskazówką Arniela udaj się na północ - W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Zgodnie ze wskazówką Arniela udaj się na północ. Wszystkie poszukiwane artefakty zostaną przez grę na szczęście oznaczone, tak więc nie będziesz się musiał za nimi jakoś szczególnie rozglądać. Zacznij od zebrania trzech artefaktów leżących na ziemi, którymi będą zaklęte pierścienie (powyższy screen).

Na sam koniec podejdź do najbardziej oddalonego od Arniela artefaktu, czyli do przyczepionego do ściany pradawnego amuletu (powyższy screen) - W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Na sam koniec podejdź do najbardziej oddalonego od Arniela artefaktu, czyli do przyczepionego do ściany pradawnego amuletu (powyższy screen). Zauważ, że zabranie amuletu doprowadziło do uruchomienia swego rodzaju pułapki. Za twoimi plecami wysunęły się mianowicie ostrza, blokując możliwość powrotu do Arniela.

Podejdź do zablokowanego przejścia i wysłuchaj krótkiej rozmowy z Tolfdirem, który powinien automatycznie do Ciebie podejść (powyższy screen) - W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Podejdź do zablokowanego przejścia i wysłuchaj krótkiej rozmowy z Tolfdirem, który powinien automatycznie do Ciebie podejść (powyższy screen). Zaprzyjaźniony mag stwierdzi, że zabrany amulet może być kluczem do uwolnienia się z pułapki.

Nowy cel główny: Użyj amuletu z Saarthal, by wydostać się z pułapki

Otwórz okno inwentarza, przejdź do zakładki Strojów i zdecyduj się na założenie odnalezionego przed kilkoma chwilami amuletu z Saarthal (powyższy screen) - W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Otwórz okno inwentarza, przejdź do zakładki Strojów i zdecyduj się na założenie odnalezionego przed kilkoma chwilami amuletu z Saarthal (powyższy screen).

Powróć teraz do ściany, na której odnalazłeś amulet - W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Powróć teraz do ściany, na której odnalazłeś amulet. Wysłuchaj krótkiego komentarza i następnie użyj dowolnego czaru ofensywnego (np. zaklęcia Płomienie z kategorii Zniszczenie, którym powinieneś dysponować od samego początku gry), celując oczywiście w ścianę. Poprawne wykonanie całej akcji powinno doprowadzić do zburzenia ściany (powyższy screen).

Nowy cel główny: Podążaj za Tolfdirem

Zaczekaj aż Tolfdir przejdzie obok Ciebie i skorzystaj z odblokowanego przed chwilą północnego przejścia - W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Zaczekaj aż Tolfdir przejdzie obok Ciebie i skorzystaj z odblokowanego przed chwilą północnego przejścia. Wkrótce powinniście dotrzeć do niewielkiej sali i będziesz tu świadkiem wizji (powyższy screen), Wysłuchaj tego co mag Nerien ma Ci do powiedzenia. Wspomni on o zakonie Psijic, o czyhającym niebezpieczeństwie, a także o twoich przyszłych czynach, które poddane zostaną osądowi.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2021-01-25
10:15

Decha363 Junior

Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić

Komentarz: Decha363
2021-05-20
22:00

SkapeInBlack Junior

Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód

Komentarz: SkapeInBlack
2021-05-20
22:08

SkapeInBlack Junior

😂

dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche

Komentarz: SkapeInBlack
2022-01-22
15:10

Krisek9 Legionista

Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?

Komentarz: Krisek9
2023-01-05
16:49

NightHover Junior

Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.

Komentarz: NightHover
2023-01-12
14:18

miauzdra Junior

Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin

Komentarz: miauzdra
2023-09-02
16:51

ModującySam Legionista

Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.

Komentarz: ModującySam
2024-03-25
20:58

yarocorpse Centurion

yarocorpse
😡

Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?

Komentarz: yarocorpse
2024-04-08
20:44

yarocorpse Centurion

yarocorpse

Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.

Komentarz: yarocorpse
2024-07-18
04:01

TymRazemMag Junior

😒

Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.

Komentarz: TymRazemMag

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl