Laska Magnusa (2) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
Aktualizacja:

Obie opisane powyżej ścieżki prowadzą do wspomnianego już zalanego korytarza. Zignoruj nową próbę wyssania many, bo chwilowo nie spotkasz żadnych wrogów. Wybierz się na północ, a po kilku chwilach dotrzesz do drzwi prowadzących do Gościńca Labiryntianu (powyższy screen).

Przystąp do eksploracji okolic miejsca startu, rozprawiając się ze szkieletem oraz draugrem. Do kolejnej lokacji możesz przedostać się na dwa różne sposoby, a mianowicie wybierając prawy korytarz lub otwierając lewą bramkę (powyższy screen). Zdecydowanie polecam ten drugi wariant, bo bramka ma słaby zamek i jej otwarcie odblokuje Ci dostęp do kufra z kilkoma cennymi przedmiotami.

Jeżeli wybrałeś przeprawę przez bramkę, to po znalezieniu się w nowej lokacji będziesz musiał zeskoczyć na niższy poziom. Jeżeli wybrałeś prawy korytarz, to wystarczy zejść do zalanej części pomieszczenia z niewielkim wodospadem. W obu przypadkach dotrzesz do korytarza prowadzącego na zachód (powyższy screen).

Po znalezieniu się w nowej lokacji rozejrzyj się za kufrem i wybierz się na północ. Pilnuj się, bo za chwilę powinien zaatakować Cię "normalny" troll (powyższy screen). Podobnie jak w przypadku wcześniej spotkanych śnieżnych trolli, staraj się trzymać bestię na dystans, bo może Ci ona zadawać obrażenia tylko w walce w zwarciu. Przejdź do właściwej jaskini i na początek rozpraw się z obecnymi w okolicy szkieletami (co najmniej dwa po lewej i co najmniej dwa po prawej stronie).

Zbadanie zachodniego korytarza, do której prowadzi długi mostek jest w pełni opcjonalne. Jeżeli mimo wszystko zdecydujesz się na taki wariant, to musisz uważać na nowe trolle, albowiem dotrzesz do ich legowiska (powyższy screen). Jedyną nagrodą za pokonanie potworów będzie możliwość otwarcia skrzyni z niezbyt interesującymi skarbami.

W celu kontynuowania aktualnego questu musisz wybrać się na północny-wschód (powyższy screen) i pociągnąć za dźwignię w celu podniesienia krat. Zadbaj o to żeby skorzystać z lewych schodów, bo dzięki temu dotrzesz do kufra z ciekawszymi skarbami. Ruszaj dalej na północny-wschód, docierając do lokacji, po której będą latały ogniki.

Ogniki będą początkowo do Ciebie neutralnie nastawione, ale warto już teraz się nimi zająć, dzięki czemu nie będą Ci później przeszkadzały. Zaatakuj je z użyciem dowolnych zaklęć i następnie wycofaj się tak by nikt poza nimi nie dołączył do tej bitwy. Po zlikwidowaniu ogników zajmij się atakowaniem ich matki (powyższy screen). Musisz się tu bardziej pilnować, bo będzie ona w stanie zadawać poważniejsze obrażenia. Szybko pozbywaj się także cieni, czyli jej klonów. Nie przesuwaj się zbyt daleko na północny-wschód podczas atakowania matki ogników, bo możesz zostać przedwcześnie pozbawiony całej many i z oczywistych względów utrudniłoby to końcówkę pojedynku.

Po wygranej bitwie wybierz się na północny-wschód. Zbliżenie się do tutejszych drzwi (powyższy screen) doprowadzi do pozbawienia bohatera many oraz do pojawienia się ducha ognia. Szybko dokonaj zamiany czarów na broń lub zregeneruj manę i skorzystaj z czarów lodowych do pozbycia się ducha. Zaklęcia lodowe (np. Odmrożenie lub Lodowy Kolec z kategorii Zniszczenie) muszą też zostać wykorzystane do odblokowania sobie dalszego przejścia.

Otwórz metalową bramkę i obejrzyj kolejną scenkę z udziałem duchów zmarłych magów. Wybierz się teraz w prawo, likwidując napotkany po drodze szkielet oraz widmowego draugra. Do kolejnej lokacji możesz dotrzeć na dwa zasadnicze sposoby. Jeżeli chcesz jak najszybciej opuścić to miejsce, to ustaw się przy wodospadzie, otwórz zapadnię (powyższy screen) i OSTROŻNIE zeskocz na dół, lądując najpierw na drewnianej belce i dopiero w następnej kolejności na niższym poziomie.

Jeżeli nie masz nic przeciwko dokładnemu zbadaniu końcowej części gościńca, to wybierz wschodnie przejście (powyższy screen). W obu opisanych powyżej wariantach na drodze staną Ci szkielety, widmowe draugry (nie są one wyraźnie silniejsze od zwykłych nieumarłych) oraz widmowe ogary bojowe (niewielkie zagrożenie). Niezależnie od wybranej ścieżki docelowo musisz dotrzeć do drzwi prowadzących do Trybuny Labiryntianu.

Ruszaj na zachód, eliminując po drodze co najmniej jednego widmowego draugra. Rozejrzyj się po okolicy za księgą czarów: Niezłomna Ochrona. Po jej zebraniu ustaw się przy zachodnim przejściu (powyższy screen) i z odległości zniszcz widoczną w oddali pułapkę runiczną. Proponuję zapisać w tym miejscu stan gry, bo do ominięcia będzie tu też druga pułapka i będzie ona zadawała spore obrażenia.

Działanie wspomnianej wyżej drugiej pułapki polega na wystrzeliwaniu w stronę bohatera kul ognia. Teoretycznie można się przed nimi schować schodząc szybko na bok, ale mimo wszystko pojawia się ryzyko odniesienia obrażeń od ognia. Najlepiej jest w rezultacie skorzystać z Niezłomnej Ochrony lub innego czaru ochronnego. Uaktywnij ten czar (przytrzymanie przycisku myszy) i ruszaj prosto (powyższy screen). Jeżeli wszystko wykonujesz zgodnie z planem, to czar powinien pochłaniać kolejne trafienia.

Musisz się oczywiście śpieszyć z przejściem przez ten korytarz zanim wyczerpany zostanie cały zapas many. Docelowo musisz dotrzeć do północnego korytarza (powyższy screen), zlokalizowanego na prawo od klejnotów duszy odpowiedzialnych za zasilanie pułapki wypuszczającej kule ognia.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei - poradnik do gry
- Questy Akademii w Zimowej Twierdzy
- Informacje wstępne | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Trudne początki | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- W podziemiach Saarthal (1) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- W podziemiach Saarthal (2) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Z nosem w księgach (1) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Z nosem w księgach (2) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Dobre zamiary | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Ujawnianie niewidocznego (1) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Skyrim
- Ujawnianie niewidocznego (2) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Skyrim
- Ujawnianie niewidocznego (3) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Skyrim
- Nasycenie | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Laska Magnusa (1) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Laska Magnusa (2) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Laska Magnusa (3) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Oko Magnusa | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Powrót do Akademii | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Spostrzeżenia Shalidora | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Prośba Onmunda | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Eksperyment J'zargo | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Wysiłki Arniela (1) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Wysiłki Arniela (2) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Wstrząs | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Rytualny czar przemiany | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Rytualny czar iluzji | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Rytualny czar zniszczenia | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Rytualny czar przywołania | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Rytualny czar przywracania | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Różne - Klejnoty duszy | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Różne - Odebranie przedmiotu do zaklęcia | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy
- Różne - Odnalezienie księgi | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Skyrim
- Różne- Oczyść punkty ogniskujące energię magiczną wokół Akademii | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy
- Różne - Zaklęcie Brelyny | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Różne- Odnalezienie alembiku Tolfdira | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy
- Różne- Relikt | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Questy Akademii w Zimowej Twierdzy
- Skyrim - akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
