Skyrim: W podziemiach Saarthal (2)
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do TES V: Skyrim znajduje się druga część opisu przejścia questu W podziemiach Saarthal, czyli jednej z misji powiązanych z gildią magów (Akademią w Zimowej Twierdzy). Sterowana postać musi kontynuować w towarzystwie Tolfdira przeprawę przez podziemia Saarthal. Po drodze do stoczenia są liczne walki z draugrami oraz do rozwiązania większa zagadka z filarami.
- Nowy cel główny: Opowiedz Tolfdirowi o wizji
- Nowy cel główny: Podążaj za Tolfdirem
- Nowy cel główny: Dowiedz się, jakie niebezpieczeństwo czyha w Saarthal
- Rozwiązanie zagadki z sześcioma filarami
Nowy cel główny: Opowiedz Tolfdirowi o wizji

Tolfdir powinien do Ciebie podejść i sam zainicjować rozmowę, przy czym jego pierwsze pytanie będzie dość ogólne, albowiem on sam nie doświadczył wizji. Warto oczywiście podzielić się z nim wrażeniami i szczegółami wizji (powyższy screen). Maga możesz wypytać między innymi o zakon Psijic, ale jest to opcjonalne. Tuż po zakończeniu rozmowy ZAPISZ stan gry, bo za chwilę zaatakuje Cię pierwsza grupa potworów.
Nowy cel główny: Podążaj za Tolfdirem

Przygotuj się, bo przez okoliczne ściany przebiją się wkrótce draugry (powyższy screen). Co więcej, będą to najprawdopodobniej ich elitarne odmiany, a mianowicie niespokojny draugr oraz draugr - upiór. Przystąp do atakowania potworów i pamiętaj o tym żeby nie korzystać z zaklęć o charakterze obszarowym, bo z racji niewielkich rozmiarów pomieszczenia zraniłyby one też Twoich sojuszników. Z drugiej strony musisz się pilnować i nie dać się otoczyć stworom.

Po wygranej bitwie Tolfdir powinien wznowić przemarsz, wybierając zachodnie przejście. Ruszaj oczywiście za nim. Po kilku chwilach dotrzecie do zamkniętej bramy i jako że Twój przewodnik nie jest jakoś specjalnie rozgarnięty musisz we własnym zakresie pociągnąć za okoliczną dźwignię (powyższy screen). Ponownie zapisz stan gry i dopiero wtedy wkrocz do większej sali.

Także i tu czeka Cię bitwa z draugrami, aczkolwiek większość powinny stanowić ich "standardowe" odmiany. Uważaj jedynie na niespokojnego draugra (powyższy screen), bo właściwie tylko on może okazać się trudniejszy do pokonania. Po zakończonych walkach Tolfdir postanowi pozostać w tym miejscu i zbadać dokładniej ruiny, wysyłając Ciebie samego na ich dalszą eksplorację.
Nowy cel główny: Dowiedz się, jakie niebezpieczeństwo czyha w Saarthal

Skieruj się w stronę północnego wyjścia z tej sali (powyższy screen). Jest ono dobrze zabezpieczone, tak więc musisz pociągnąć za znajdujące się po jego bokach DWA łańcuchy. Dopiero teraz będziesz mógł otworzyć drzwi prowadzące do właściwej części ruin Saarthal.

Po dotarciu do nowej części ruin radzę po raz kolejny zapisać stan gry, bo przed Tobą kolejna trudna bitwa. Początkowo do zlikwidowania będzie zwykły draugr. Uważaj na rozstawioną niedaleko runiczną pułapkę ogniową (powyższy screen). Możesz zdetonować runę z odległości, bądź też ominąć ją, licząc na jej wykorzystanie w kolejnej bitwie. Niestety, w tym drugim przypadku istnieje ryzyko przypadkowego uruchomienia pułapki przez niezdarnego członka Twojej drużyny.

Wkrótce zaatakują Cię kolejne draugry (w tym draugr - upiór), przy czym najbardziej musisz uważać na draugra - mściciela (powyższy screen). Potwór ten jest bardzo wytrzymały i może jednocześnie zadawać spore obrażenia, tak więc musisz korzystać z najlepszych mocy, krzyków, czarów i broni magicznych, umiejętnie lecząc główną postać i uzupełniając na bieżąco jej zapasy many. Uwaga - nie licz na to, że mściciela możesz bezpiecznie atakować z odległości, gdyż domyślnie będzie on zapewne korzystał z łuku.

Po zakończonych walkach skorzystaj ze schodów prowadzących na górny poziom. Możesz się tu rozejrzeć za dwoma kuframi, bądź też od razu skierować się w stronę jedynego możliwego wyjścia, zlokalizowanego we wschodniej części pomieszczenia (powyższy screen). Ruszaj przed siebie, ale bądź gotowy do rozprawienia się po drodze z draugrem - upiorem. Wkrótce powinieneś dotrzeć do miejsca, w którym do rozwiązania będzie pierwsza zagadka tej lokacji.
Rozwiązanie zagadki z sześcioma filarami

Założeniem tej zagadki jest wejście w interakcję z sześcioma interaktywnymi filarami. Musisz je mianowicie tak poobracać żeby pokazywały właściwe znaki. Ustaw się w pokazanym na powyższym screenie miejscu (na wprost od zamkniętej kraty) i podchodź do filarów w zasugerowanej na zdjęciu kolejności:
- Podejdź do filaru 1. Domyślnie pokazuje on rybę, ale widoczna za filarem tabliczka sugeruje, że ma pokazywać orła. Obróć więc filarem tak by pokazywał sokoła.
- Podejdź do filaru 2. Domyślnie pokazuje on orła, ale widoczna za filarem tabliczka sugeruje, że ma pokazywać węża. Obróć więc filarem tak by pokazywał węża.
- Podejdź do filaru 3. Domyślnie pokazuje on węża, ale widoczna za filarem tabliczka sugeruje, że ma pokazywać rybę. Obróć więc filarem tak by pokazywał delfina.
- Podejdź do filaru 4. Domyślnie pokazuje on delfina i widoczna za filarem tabliczka sugeruje to samo, tak więc nie musisz tu nic zmieniać.
- Podejdź do filaru 5. Domyślnie pokazuje on węża, ale widoczna za filarem tabliczka sugeruje, że ma pokazywać orła. Obróć więc filarem tak by pokazywał sokoła.
- Podejdź do filaru 6. Domyślnie pokazuje on rybę, ale widoczna za filarem tabliczka sugeruje, że ma pokazywać orła. Obróć więc filarem tak by pokazywał sokoła.
Możesz już pociągnąć za dźwignię, doprowadzając do podniesienia się kraty.
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Biała ampułka
- Skyrim: Blada Dama
- Skyrim: Błogosławieństwo natury
- Skyrim: Bunt na wschodzie (1)
- Skyrim: Bunt na wschodzie (2)
- Skyrim: Chwała przodkom
- Skyrim: Ciemno wszędzie!
- Skyrim: Człowiek, który wywołał wilka z lasu
- Skyrim: Infiltracja
- Skyrim: Krew na lodzie (1)
- Skyrim: Krew na lodzie (2)
- Skyrim: Księga miłości
- Skyrim: Mapy skarbów (I)
- Skyrim: Mapy skarbów (II-III)
- Skyrim: Mapy skarbów (IV-V)
- Skyrim: Mapy skarbów (VI-VII)
- Skyrim: Mapy skarbów (VIII-X)
- Skyrim: Maski smoczych kapłanów
- Skyrim: Największe głębiny
- Skyrim: Naprawa ampułki
- Skyrim: Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (1)
- Skyrim: Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2)
- Skyrim: Odszukaj palce Mistrza Kuźni
- Skyrim: Polowanie na robaki
- Skyrim: Pomoc w potrzebie
- Skyrim: Przyczajone zło
- Skyrim: Serce Dibelli
- Skyrim: Skrucha
- Skyrim: Spisek renegatów
- Skyrim: Szturm na smoczych kultystów
- Skyrim: Święte próby Kyne
- Skyrim: Trudne początki
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (1)
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (2)
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (3)
- Skyrim: W świetle dnia
- Skyrim: Wieczny odpoczynek
- Skyrim: Zaginiona ekspedycja
- Skyrim: Zaginiony w akcji
- Skyrim: Zakazana opowieść (1)
- Skyrim: Zakazana opowieść (2)
- Skyrim: Zamknięte usta
- Skyrim: Zbudzona wilcza królowa
- Skyrim: Złoty szpon
- Skyrim: Złożone obietnice
- Skyrim: Zwój dla Anski
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Questy poboczne
Komentarze czytelników
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
Najpierw pierwsza dźwignia później czwarta i jeszcze raz czwarta
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
Mam nadzieję że do tej pory dałeś radę :) Jak coś to w trakcie gry "Esc" - System - Controls i zmieniasz przyciski myszy lewy z prawym oraz klawiaturę pod siebie. Tak samo jest w Skyrim.
Przepraszam za podczepienie:
Może jakiś sposób na to abym mógł ustawić sobie klawisze takie jak lubię. Dla ułatwienia dodam że grywam na klawiaturze numerycznej. (?)
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
Skyrim? Po Minecraft najlepsza gra w jaką dotychczas grałem a zaliczyłem ich ok 100 (bez znaczenia ceny). Bardzo długo opierałem się tej grze, irracjonalny strach powodował, że bałem się konfrontacji a może... intuicja przeczuwała co się stanie? Miesiąc temu kupiłem synowi skyrima, zobaczyłem jak gra i... następnego dnia ja też ją już miałem (kupiłem 2 egzemplarz) Teraz od miesiąca, przez całe ferie świąteczno zimowe - syna gramy jak wariaci po 8-10 godzin dziennie i chyba nawet nie dotarliśmy do połowy. Ci którzy mówią, że znają tą grę bo mają za sobą 20 -30 godzin nie wiedzą co piszą.
Na niektórych filmach YT można zobaczyć jak gracze próbują dowcipkować z gry i to jest właśnie błąd.
Do tej gry należy podejść tak jakby to wszystko się działo naprawdę a wtedy wyobraźnia przeniesie nas w zupełnie inny świat z którego nieprędko będziemy chcieli wyjść.
Naprawdę polecam.
PS. Podziękowania za poradnik, przydaje się...
Dla tych co hejtują Skyrima a wolą Wieśka,
Wiedźmin ssie.
Wiedźmin a Skyrim to zupełnie dwie inne gry, więc nie ma co ich porównywać. Ale gdy bym już musiał to Skyrim po prostu ssie i uratowały go mody. Brak głębi w tej grze oraz to że niby grając w ogóle nie interesowała mnie fabuła.. to było przytłaczające.. W wiedźminie czuć jakiś minimalny realizm oraz głębie postaci jak i świata. Rozumiem ludzi którzy lubią eksplorować, tworzyć elfki z coraz to większymi cy...dup.. ale no nie oszukujmy się, to jest i będzie jedna z najsłabszych gier jaka wyszła w tym gatunku. Po prostu Skyrim miał potencjał ale go nie wykorzystał, bo od początku czułem że ta gra ma ten klimat ale co godzinę grania czułem że mija się to z celem.. naprawdę słaby główny wątek i średnie dodatki(przy których bawiłem się nieźle w porównaniu do głównej fabuły)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
