Powrót ciemności | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
Aktualizacja:
Powrót ciemności
Nowy cel główny: Wejdź do Grobowca Zmierzchu
Miejsce, do którego masz się udać, znajduje się na południowo-zachodnim skraju Skyrim. Aby tam dotrzeć, wyjdź z Falkret na zachód i kieruj się cały czas w stronę gór. Jeżeli odnalazłeś wcześniej siedzibę Mrocznego Bractwa, to właśnie ta lokacja będzie najwygodniejszym miejscem, z jakiego możesz wyruszyć.

Kiedy dotrzesz do zachodnich gór, poszukaj wejścia do jaskini. Odnajdziesz je bez najmniejszego trudu - tajemna grota jest bowiem otoczona z jednej strony wodospadem, a z drugiej płonącymi naczyniami oraz menhirami (screen poniżej).

Nowy cel główny: Porozmawiaj ze stróżującym Słowikiem
Kiedy wejdziesz do pieczary, przed sobą ujrzysz ducha jednego z dawnych Słowików. Już po chwili rozmowy zrozumiesz, że masz do czynienia nie z byle kim, a z samym Gallusem - tym samym, którego zamordował Mercer Frey. Eteryczny mężczyzna bardzo się ucieszy, kiedy powiesz mu o tym, że Karliah wciąż żyje, a Ty posiadasz Kościany Klucz. Niestety, nie możesz oddać artefaktu zjawie - kiedy zdrajca Gildii zbezcześcił świątynię, drzwi w jej głębi zatrzasnęły się, tym samym znacznie osłabiając wszystkich mieszkańców lochu i przywodząc ich do utraty umysłu. Poza samym Gallusem, wszystkie duchy, jakie spotkasz na swojej drodze, będą bardzo agresywne.

Jeśli spytasz byłego szefa Gildii o jakieś wskazówki, zasugeruje Ci on, że niedaleko znajdziesz zwłoki jednego z Twoich poprzedników - śmiałka, który próbował spotkać się z Nocnicą. W ten sposób aktywujesz zadanie opcjonalne Odzyskaj pamiętnik Nystroma.
Nowy cel opcjonalny: Odzyskaj pamiętnik Nystroma
Skręcając w lewo od Gallusa, idź w kierunku ściany jaskini. Po kilkunastu krokach odnajdziesz szkielet mężczyzny - kiedy go przeszukasz, pomiędzy kościami znajdziesz Pamiętnik Nystroma. Jak z niego wynika, sprytny złodziejaszek podawał się za akolitę Nocnicy, pragnącego służyć tej bogini - w rzeczywistości jednak zależało mu tylko na bogactwie jej skarbca. Aby dotrzeć do kosztowności, musiał przejść przez pięć prób, do których podpowiedzi skrzętnie zanotował w swym zeszycie. Niestety, porady te nie są zbyt pomocne - same w sobie stanowią pewną zagadkę.

Obok szkieletu Nystroma znajdziesz również jego mieszek oraz dość potężny krasnoludzki topór wojenny żniw. Dobrze zrobisz, rabując co się da - umarli i tak nie potrzebują ekwipunku. Kiedy zabierzesz znalezione przedmioty, kościotrup rozpadnie się na kawałki - zapewne w wyrazie bezsilnego buntu.
Nowy cel główny: Podążaj Drogą Pielgrzyma
Wymiń Gallusa i idź schodami w górę korytarza. Kiedy przekroczysz metalowe wrota, przygotuj się do walki - czekają tam na Ciebie dwa opętane Słowiki. Przeciwnicy są dość silni, dlatego najlepiej zrobisz eliminując ich w skryty sposób - podczas bezpośredniej walki straciłbyś zbyt wiele mikstur leczenia. Po pokonaniu wrogów zajrzyj do pokoju na piętrze - znajdziesz tam klejnot duszy.

Zmierzając dalej, uważaj na pułapkę - na podłodze znajduje się płyta naciskowa, która uruchomi serię zatrutych strzałek. Wymiń ją i zakradnij się za kolejnego wroga - stoi sam, praktycznie czekając na swój koniec (screen powyżej).

Kiedy pokonasz strażnika i przejdziesz przez kolejne drzwi, znajdziesz się w bardzo dziwnej, mrocznej sali. Nie podchodź do źródeł światła - jest ono zabójcze. Jedynym sposobem na uniknięcie śmierci jest ciągłe pozostawanie w cieniu. Musisz kierować się cienkimi strużkami mroku, lawirując pomiędzy poszczególnymi plamami jasności. Musisz przy tym uważać na pułapki - łatwo je przeoczyć podczas marszu w ciemności (screen powyżej). Na szczęście jednak tylko miejscowe światło jest niebezpieczne - nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zapalił pochodnię i dzięki niej bezpiecznie ominął niebezpieczeństwo.

Wychodząc z mrocznego pomieszczenia, staniesz naprzeciwko statuy Nocnicy. Pod stopami niewiasty znajdziesz nieco kosztowności oraz zwłoki bandyty. Jeśli dobrze się rozejrzysz, po bokach posągi znajdziesz dwa łańcuchy (screen powyżej). Kiedy za nie pociągniesz, zadziała sekretny mechanizm, otwierający drzwi za sylwetką bogini.

Przekroczywszy tajne przejście, przygotuj się na niespodziankę - przez Tobą wahadła oraz seria pułapek na podłodze. Co prawda możesz spróbować przejść przez tę część korytarza (przydaje się tu Krzyk Trąba powietrzna), jednak nie jest to wymagane: jeżeli skręcisz w lewo, natrafisz na drzwi prowadzące do korytarza omijającego niebezpieczną część podziemi. W wielkiej sali, którą przy okazji odwiedzisz, znajdziesz za to dwóch opętanych Słowików oraz nieco skarbów (w tym książkę Właściwe projektowanie zamków, gwarantującą wzrost umiejętności otwieranie zamków). Kiedy uporasz się już z przeciwnikami, przejdź do Sanktuarium Grobowca Zmierzchu.

Przejdź przez rozświetlone pomieszczenie i skieruj się do studni. Po spadnięciu do środka zauważysz, że na podłodze leży szkielet Andersa - wspólnika Nystroma, którego ciało znalazłeś przy wejściu do podziemia. Ze znalezionej przy kościotrupie notatki dowiesz się, że biedak wpadł tutaj i odkrył, że nie ma jak wyjść. Wydawać by się mogło, że taki sam los czeka Ciebie, jednak na szczęście z pomocą przyjdzie Ci Kościany Klucz, który po chwili zacznie wibrować, burząc podłogę sali. W ten sposób trafisz do pomieszczenia, gdzie powinieneś odłożyć starożytny artefakt.
Nowy cel główny: Odnieś Kościany Klucz do Czarnej Bramy
Nowy cel główny: Wysłuchaj Nocnicy
Będąc pośrodku pomieszczenia, do którego wpadłeś, wetknij Kościany Klucz do opalizującego otworu w centrum sali. W momencie, w którym to uczynisz, Twoim oczom ukaże się nie kto inny, a sama Nocnica. W krótkiej rozmowie podziękuje Ci ona za odniesienie artefaktu, nie będzie jednak ukrywała, że spodziewała się takiego obrotu sytuacji. Okaże się bowiem, że byłeś tylko aktorem w boskim teatrze - ledwie marionetką, posłuszną swemu przeznaczeniu.

Po wysłuchaniu tych słów powinieneś porozmawiać z Karliah, która znienacka pojawi się w pomieszczeniu.
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Karliah
Mroczna elfka pogratuluje Ci wykonania zadania i podziękuje za pomoc. Od tej chwili możesz uważać się za Agenta Słowików - wybrańca bogini Nocnicy. Zanim opuścisz Grobowiec Zmierzchu, możesz jeszcze wchłonąć jedną z trzech mocy, jakimi nagrodzi Cię bogini. Wybierz mądrze, ponieważ raz dokonany wybór można zmienić dopiero po upływie 24 godzin.

Nowy cel główny: Wybierz rolę Słowika
Możesz wybrać jedną z trzech ról Słowików: podstępu, ukrycia lub konfliktu. Aby przejąć którąś z mocy, musisz stanąć na postumentach - są to odpowiednio: półksiężyc, nów i pełnia.
Podstęp (półksiężyc): raz dziennie możesz wprowadzić dowolnego przeciwnika w morderczy szał.
Ukrycie (nów): raz dziennie możesz stać się niewidzialnym podczas skradania. Jeśli zaatakujesz w tym czasie wroga lub dokonasz innej interakcji z otoczeniem, czar pryśnie. Aby go odnowić, kucnij jeszcze raz.
Konflikt (pełnia): raz dziennie możesz wyssać z wroga 100 punktów życia.

Zanim opuścisz Sanktuarium Grobowca Zmierzchu, dane Ci jeszcze będzie zobaczyć spotkanie Gallusa i Karliah. Kochankowie pożegnają się po raz ostatni, tym samym kończąc pewien rozdział w historii Gildii Złodziei. Mroczna elfka pozostanie na miejscu, by strzec Kościanego Klucza i służyć Ci pomocą, jeżeli będziesz chciał jeszcze kiedyś tu zajrzeć. Raz na dobę możesz zmienić otrzymane od Nocnicy błogosławieństwo - to dobry powód, aby od czasu do czasu odwiedzić mroczną świątynię. Jeśli wypełniłeś już wszystkie zadania z sekcji Reputacja, możesz wrócić do Wyszczerbionej Bani i zostać szefem zbrodniczej organizacji.
W tym momencie wątek Gildii Złodziei kończy się. Ciągle jednak pozostało wiele skrzyń do otwarcia oraz nieskończenie wiele zamków do sforsowania - kto wie, czy nie nadciąga właśnie największa fala przestępstw w historii Skyrim?
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei - poradnik do gry
- Questy Gildii Złodziei
- Informacje wstępne | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Za obopólną korzyścią | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Biznesowe podejście | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- W otwarte karty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Na pomoc uciśnionym | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Wybryk łajdaka | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Bez słów | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Trudne odpowiedzi | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Pościg | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Odrodzona Trójca | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Ślepota | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Powrót ciemności | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Poruszyć niebo i Skyrim | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Różne - Odbierz od Tonilii pancerz Gildii Złodziei | Questy Gildii Złodziei
- Różne - Porozmawiaj z Tonilią na temat odbioru pancerza | Questy Gildii Złodziei
- Różne - Porozmawiaj z Maven na temat długu Valda | Questy Gildii Złodziei
- Różne - Porozmawiaj z Delvinem i dowiedz się więcej o Gildii Złodziei | Questy Gildii Złodziei
- Różne - Porozmawiaj z Vex i dowiedz się więcej o Gildii Złodziei | Questy Gildii Złodziei
- Różne - Dostarcz księżycowy cukier do rąk Ri'saada | Questy Gildii Złodziei
- Na ryby | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Robota papierkowa | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Ryzykowna robota | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Kradzież z włamaniem | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Krecia robota | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Fanty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Zadanie dla złodzieja | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Reputacja - Biała Grań - Fałszywa amnestia | Questy Gildii Złodziei | Skyrim
- Reputacja - Wichrowy Tron - Cienie z Summerset | Questy Gildii Złodziei | Skyrim
- Reputacja - Markart - Blask Srebra | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Reputacja - Samotnia - Wybredny Ropuch | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Pod nowym kierownictwem | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Odkupienie | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Questy Gildii Złodziei
- Skyrim - akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
