Wyprawa do świątyni Ustengrav (1) | Róg Jurgena Wiatrowładnego | Solucja Skyrim
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry TES V: Skyrim znajduje się pierwsza część opisu przejścia wyprawy do świątyni Ustengrav w ramach zaliczania głównej misji Róg Jurgena Wiatrowładnego. Z naszej solucji dowiesz się, gdzie znajdują się ruiny oraz jak przejść przez początkowe komnaty i rozprawić się z wrogo nastawionymi draugrami.
Nowy cel główny: Zdobądź róg Jurgena Wiatrowładnego

Otwórz mapę świata, dzięki czemu ustalisz, że świątynia Ustengrav znajduje się w północnej części Skyrim, a konkretnie pomiędzy Morthal i Gwiazdą Zaranną. Jeżeli zdążyłeś już wcześniej odwiedzić jedno z tych miejsc, to warto oczywiście skorzystać z opcji szybkiej podróży. W przeciwnym wypadku będziesz tam musiał dotrzeć o własnych siłach. Jeżeli nie masz nic przeciwko wydaniu niewielkiej ilości złota, to możesz rozważyć opcję opłacenia powozu. Jedna z takich usług oferowana jest w stajniach w Białej Grani (powyższy screen). Bjorlam może Cię mianowicie zawieźć do Morthal lub Gwiazdy Zarannej za 50 sztuk złota.

Jeżeli nie masz zamiaru opłacać podróży i nie odkryłeś w pobliżu Ustengrav żadnych lokacji, to czeka Cię niestety długa i dość męcząca przeprawa. Generalnie rzecz biorąc możesz w takiej sytuacji wybrać pomiędzy ominięciem pasma górskiego oddzielającego centralną część mapy od północnych terenów lub podjąć decyzję o wyprawie w góry. W tym drugim przypadku zdecydowanie polecam przejść przez ośnieżoną dolinę ulokowaną dokładnie na północ od Białej Grani (powyższy screen). Za rozwiązaniem tym przemawia to, że na drodze nie staną Ci żadne potężne potwory, ani nie będziesz się musiał nigdzie wspinać.

Po znalezieniu się w północnej części mapy, a więc w pobliżu Morthal lub Gwiazdy Zarannej łatwiej będzie Ci już dotrzeć do Ustengrav, albowiem będziesz się poruszał głównie po terenach nizinnych, napotykając po drodze mało wytrzymałych przeciwników. Cel Twojej podróży to zlokalizowana tuż przy mokradłach duża dziura w ziemi (powyższy screen).

Zachowaj ostrożność, gdyż wejście do świątyni będzie zapewne pilnowane przez bandytów oraz niedoświadczonego nekromantę. W szczególności radzę zainteresować się magiem, albowiem nekromanta jest w stanie nie tylko rzuć zaklęcia ofensywne, ale także wskrzeszać poległych kompanów. Ważne jest w istocie to żeby nie pozwalać mu na korzystanie z czarów, odpowiednio szybko się z nim rozprawiając. Po wygranej bitwie polecam zbadać ciało nekromanty, bo powinieneś odnaleźć przy nim między innymi księgę czarów: Płomień Mocy. Zeskocz teraz do wspomnianej wcześniej dużej dziury i skorzystaj z niewielkiego wejścia do świątyni Ustengrav (powyższy screen).

Ruszaj na wschód. Pierwszą grupę przeciwników spotkasz po dotarciu do większej pieczary (powyższy screen) i przy odrobinie szczęścia powinno Ci się udać wyprowadzić atak z zaskoczenia. Już po rozpoczęciu właściwej bitwy radziłbym w pierwszej kolejności zająć się jak najszybszym wyeliminowaniem niedoświadczonego przywoływacza oraz niedoświadczonego nekromanty, powstrzymując te postacie przed rzuceniem zbyt dużej ilości czarów. Na koniec zostaw sobie bandytę - banitę oraz zwykłego bandytę. Po wygranej bitwie warto oczywiście zbadać ciała wrogów, jak również zajrzeć to tutejszego kufra. Możesz już skierować się w stronę północnego wyjścia z pieczary.

Po drodze będziesz natrafiał na ciała zabitych osób i oczywiście dobrze byłoby je badać. Wkrótce poznasz powód ich śmierci, a to dlatego, że do zlikwidowania będzie grupka draugrów. Postaraj się szybko rozprawić z potworami, albowiem wkrótce do walk dołączy niespokojny draugr (powyższy screen). W miarę możliwości zwiększ przed bitwą swoją odporność na zimno, a w trakcie właściwego pojedynku nie pozwalaj draugrowi na zbyt częste korzystanie z zaklęć. Proponowałbym rozejrzeć się teraz trochę po okolicznych pomieszczeniach krypty, zaglądając do dużych i małych urn, a także natrafiając między innymi na księgę Tajemnica Talary cz. II, gwarantującą wzrost umiejętności Przywracanie.

Po dostatecznym zbadaniu okolicy skieruj się na wschód i następnie skręć na południe. Zachowaj ostrożność, bo już wkrótce wpadniesz na kolejną grupę draugrów, którym również będzie towarzyszył niespokojny draugr (powyższy screen). Wykonuj podobne czynności do poprzedniej bitwy, a w sytuacji odniesienia poważnych obrażeń sprawnie lecz bohatera i polegaj na pomocy ze strony członka drużyny. Skieruj się maksymalnie na południe i następnie wybierz wschodnie przejście. Skorzystaj ze schodów, dzięki którym dotrzesz do mostku zlokalizowanego nad pomieszczeniem, w którym walczyłeś z potworami. Przejdź po mostku, a po kilku chwilach dotrzesz do bramy prowadzącej do lokacji Głębie Ustengrav.

Podążaj tu jedyną możliwą ścieżką. Po dotarciu do ogromnej pieczary szybko rozpraw się z pojedynczym draugrem. Jeżeli chcesz, możesz podjąć próbę zaatakowania z odległości widocznych na niższych poziomach potworów, ale nie będzie to raczej konieczne. Prędzej czy później musisz wybrać się na południe. Uważaj jednak na znajdującą się w pobliskim korytarzu pułapkę. Musisz przejść po lewych płytach naciskowych (powyższy screen), dzięki czemu nie doprowadzisz do pojawienia się płomieni. Jeżeli się pomylisz, to jak najszybciej zejdź z niewłaściwej płyty. Po ominięciu pułapki skręć na wschód, docierając do dwupoziomowego pomieszczenia.

W pomieszczeniu tym przebywa kilka draugrów i możesz atakować je z wysokości, bądź też zeskoczyć na dół celem osobistego rozprawienia się z nimi. Najbardziej pilnuj się podczas atakowania niespokojnego draugra, który początkowo będzie patrolował mostek zlokalizowany na południe stąd. Po dostatecznym zbadaniu okolicy wybierz się właśnie na południe. Odszukaj schody, które prowadzą na wyższy poziom, dzięki czemu dotrzesz do południowego mostku (powyższy screen). Możesz już udać się na zachód, kontynuując przeprawę przez grobowiec.
0
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
