Laska Magnusa (1) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
Aktualizacja:
Laska Magnusa
Nowy cel główny: Wejdź do Labiryntianu

Opuść Komnatę Żywiołów i otwórz mapę świata. Cel podróży to lokacja o nazwie Labiryntian (powyższy screen), która zlokalizowana jest w górach w centralnej części mapy. Teoretycznie mogłoby się wydawać, że podróż powinno się rozpocząć w miejscowość Morthal, ale jako że do Labiryntianu dociera się od południa proponuję rozpocząć w Białej Grani. Uwaga - Zanim wyruszysz do Labiryntianu postaraj się w miarę możliwości poprawić swoją odporność na ataki błyskawicami oraz usprawnić dzięki magicznym przedmiotom tempo regeneracji many.

Do Labiryntianu najlepiej jest zbliżyć od południowego-wschodu odnajdując ścieżkę w dolinie (powyższy screen), eliminując w ten sposób konieczność polegania na skomplikowanej wspinaczce.

O tym, że zmierzasz we właściwym kierunku (na północny-zachód) będą informowały Cię mijane po drodze kamienne konstrukcje (powyższy screen).

Zachowaj ostrożność, bo na terenie Labiryntianu spotkasz co najmniej dwa trolle śnieżne. Możesz je próbować ominąć, ale lepiej jest się ich pozbyć, korzystając głównie z czarów opartych o żywioł ognia. Po oczyszczeniu okolicy z potworów udaj się w oznaczone przez grę miejsce (powyższy screen) i wejdź w interakcję z ceremonialnymi drzwiami, przenosząc się do wnętrza Labiryntianu.
Nowy cel główny: Odszukaj Laskę Magnusa

Przejdź nieznacznie na północ i zauważ, że w okolicy pojawiły się duchy. Z żadną z obecnych tu zjaw nie możesz wejść w interakcję (co ciekawe, jednym z duchów będzie Savos Aren), gdyż będą one jedynie "odgrywały" wydarzenia z przeszłości. Zaczekaj na zakończenie tej pierwszej sceny i rozejrzyj się po okolicy między innymi za księgą czarów: Żelazne Ciało.

Możesz już skierować się do północnych drzwi. Podążaj jedynym możliwym tunelem, zapisując stan gry po dotarciu do miejsca, w którym znajduje się dźwignia (powyższy screen). Pociągnij za dźwignię i zbliż się do wschodniej sali (nie wchodź do niej!), a powinieneś zauważyć, że w Twoją stronę ruszyły zgromadzone w okolicy szkielety.

Szkieletów możesz pozbyć się w bardzo łatwy sposób, a mianowicie co jakiś czas pociągając za dźwignię i jednocześnie pozostając w jej pobliżu. Zaletą tego rozwiązania jest to, że krata będzie za każdym razem podnoszona jedynie na kilka sekund, w rezultacie czego będziesz mógł zaatakować pojedynczych wrogów z odległości (powyższy screen), nie martwiąc się o to, że Cię nagle otoczą. Co ciekawe, przez zamkniętą kratę nie mogą przelatywać strzały i będzie ona zatrzymywała rzucane przez wrogów czary.

W analogiczny sposób przystąp do atakowania kościanego smoka, który po kilku chwilach pojawi się w sali ze szkieletami (powyższy screen). Jeżeli czujesz się pewnie możesz oczywiście przejść do dużej jaskini, ale nie jest to wymagane. Do nowego pomieszczenia proponuję wkroczyć dopiero po zlikwidowaniu wszystkich wrogów (pociągnij za dźwignię po tej stronie jeżeli członek Twojej drużyny nie zdążył przebiec do nowej jaskini).

Korzystając z okazji warto oczywiście rozejrzeć się po okolicy, badając między innymi zwłoki smoka (niestety, za jego pokonanie nie jest przyznawana smocza dusza). Ruszaj na wschód, będąc świadkiem nowej sceny niedaleko żłobionej tabliczki. Możesz już wybrać drzwi prowadzące do Rozpadliny Labiryntianu (powyższy screen).

Rozejrzyj się wokół miejsca startu i następnie wybierz korytarz prowadzący na południe. Po raz pierwszy spotkasz się tu z utrudnieniem, które będzie trapiło Cię przez całą resztę questu. Za każdym razem gdy usłyszysz głos maga będącego finalnym bossem tego questu wyssana zostanie cała Twoja mana (powyższy screen). Nie polecam marnować wtedy fiolek many, tylko szybko wycofać się w bezpieczne miejsce i poczekać na zregenerowanie chociaż części paska, polegając na wspomnianych wcześniej elementach stroju usprawniających ten proces. Jeżeli Twoja postać radzi sobie także w obsłudze broni białej lub dystansowej, to możesz oczywiście nie czekać i w podobnych sytuacjach zmieniać po prostu taktykę walki.

Zlikwiduj "śpiącego" niespokojnego draugra oraz ducha mrozu, który się tu wkrótce pojawi (ogień to najlepsze rozwiązanie do jego szybkiego pokonania). Warto dodatkowo zbadać to pomieszczenie, odnajdując księgę czarów: Płomienie. Ustaw się teraz na wprost od lodowego przejścia (powyższy screen) i użyj dowolnego czaru opartego o żywioł ognia do odblokowania sobie dalszej drogi. Niekoniecznie musi to być czar Płomienie, bo równie dobrze sprawdzi się m.in. Ognisty Pocisk (poszukiwane czary znajdują się w kategorii Zniszczenie).

Możesz już ruszać na zachód, docierając do większej jaskini, w której spotkasz kolejne draugry. Nieumarłych dobrze byłoby atakować z dystansu, aczkolwiek co najmniej jeden z draugrów będzie łucznikiem. Zejdź na dół. Zbadanie południowego korytarza (powyższy screen) jest opcjonalne, ale warto się tam wybrać. Po dotarciu do drzwi zniszcz z bezpiecznej odległości runiczną pułapkę, wejdź do środka i zabij ostatniego draugra. Oprócz stanowiska alchemicznego odnajdziesz tu między innymi kufer ze skarbami i księgę czarów: Równowaga.

Powróć do głównej jaskini i zacznij zeskakiwać na niższe platformy, wybierając się docelowo na zachód (powyższy screen). Nie śpiesz się tu, bo wrogi mag ponownie odbierze Ci całą manę. Do drzwi prowadzących do kolejnej lokacji możesz dotrzeć na dwa sposoby. Pierwszy wariant zakłada zejście po rampie na dół, docierając w ten sposób do zalanego korytarza.

Drugi wariant zakłada wybranie zachodniego korytarza tuż po przejściu przez most (powyższy screen). Po drodze spotkasz co najmniej kilka draugrów, ale z drugiej strony do odnalezienia będzie większa liczba skarbów. Jeżeli wybrałeś tę ścieżkę, to tuż przed dotarciem do zalanego korytarza skręć w prawo, odnajdując ciało argonianina i szereg wartościowych skarbów.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei - poradnik do gry
- Questy Akademii w Zimowej Twierdzy
- Informacje wstępne | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Trudne początki | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- W podziemiach Saarthal (1) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- W podziemiach Saarthal (2) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Z nosem w księgach (1) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Z nosem w księgach (2) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Dobre zamiary | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Ujawnianie niewidocznego (1) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Skyrim
- Ujawnianie niewidocznego (2) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Skyrim
- Ujawnianie niewidocznego (3) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Skyrim
- Nasycenie | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Laska Magnusa (1) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Laska Magnusa (2) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Laska Magnusa (3) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Oko Magnusa | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Powrót do Akademii | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Spostrzeżenia Shalidora | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Prośba Onmunda | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Eksperyment J'zargo | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Wysiłki Arniela (1) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Wysiłki Arniela (2) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Wstrząs | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Rytualny czar przemiany | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Rytualny czar iluzji | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Rytualny czar zniszczenia | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Rytualny czar przywołania | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Rytualny czar przywracania | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Różne - Klejnoty duszy | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Różne - Odebranie przedmiotu do zaklęcia | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy
- Różne - Odnalezienie księgi | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Skyrim
- Różne- Oczyść punkty ogniskujące energię magiczną wokół Akademii | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy
- Różne - Zaklęcie Brelyny | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Różne- Odnalezienie alembiku Tolfdira | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy
- Różne- Relikt | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Questy Akademii w Zimowej Twierdzy
- Skyrim - akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
