Umiejętności - Zaklinanie | Rozwój postaci w Skyrim
Aktualizacja:
Ta strona atlasu świata do TES V: Skyrim szczegółowo opisuje umiejętność Zaklinanie. Jest ona ściśle powiązana z archetypem maga. Nasz poradnik oprócz omówienia umiejętności podpowie po co się ją rozwija oraz jakie powiązane z nią najlepsze cechy warto odblokować.

Sposób rozwijania kategorii: W celu rozwijania tej kategorii umiejętności musisz korzystać z magicznych katalizatorów (powyższy screen). Rozwój odbywa się przede wszystkim poprzez pomyślne zaklinanie broni oraz elementów pancerza. Ma on również miejsce w momencie zdejmowania zaklęć z przedmiotów w celu poznawania ich efektów działania oraz w sytuacjach ponownego doładowywania posiadanych zaklętych przedmiotów z pomocą klejnotów duszy.
Główny cel rozwijania kategorii: Poprawianie jakości zaklinanych przedmiotów.
Liczba cech do odblokowania: 13.
Najlepsze cechy: Zaklinacz, Zaklinanie ognia/mrozu/piorunów, Syfon duszy.
Dodatkowe uwagi:
- Zanim podejmiesz się jakichkolwiek prób związanych z zaklinaniem zadbaj o to żeby dysponować co najmniej jednym zwykłym przedmiotem (broń lub element pancerza), co najmniej jednym czarem, który może zostać użyty do zaklęcia przedmiotu, a także co najmniej co jednym naładowanym klejnotem duszy. Zaklęcia potrzebne do zaklinania przedmiotów pozyskuje się poprzez "zdejmowanie" ich z niepotrzebnych magicznych przedmiotów i obiekty te dobrze jest gromadzić już od samego początku gry (a nie zajmować się ich sprzedażą z niewielkim zyskiem). Napełnione klejnoty duszy można z kolei kupować w sklepach magicznych lub napełniać we własnym zakresie, wykorzystując do tego celu stosowne czary lub bronie z określonymi właściwościami.
- Podczas odblokowywania cech związanych z omawianą kategorią umiejętności staraj się wybierać te, które w największym stopniu pokrywają się z wykonywanymi przez Ciebie czynnościami. Przykładowo, jeżeli lubisz nakładać na przedmioty premie związane z żywiołem ognia, to zainteresuj się cechą Zaklinanie ognia. Z czasem dobrze byłoby oczywiście odblokować wszystkie cechy, tak by być wszechstronnym.
ZAKLINACZ
Cecha ta ma pięć rang i w miarę odblokowywania kolejnych rang staje się ona coraz lepsza.
Wymagania (ranga 1): Brak.
Wymagania (ranga 2): Rozwinięcie umiejętności Zaklinanie do co najmniej 20 punktów.
Wymagania (ranga 3): Rozwinięcie umiejętności Zaklinanie do co najmniej 40 punktów.
Wymagania (ranga 4): Rozwinięcie umiejętności Zaklinanie do co najmniej 60 punktów.
Wymagania (ranga 5): Rozwinięcie umiejętności Zaklinanie do co najmniej 80 punktów.
Opis działania (ranga 1): Zwiększenie siły nakładanych zaklęć o 20%.
Opis działania (ranga 2): Zwiększenie siły nakładanych zaklęć w sumie o 40%.
Opis działania (ranga 3): Zwiększenie siły nakładanych zaklęć w sumie o 60%.
Opis działania (ranga 4): Zwiększenie siły nakładanych zaklęć w sumie o 80%.
Opis działania (ranga 5): Zwiększenie siły nakładanych zaklęć w sumie o 100%.
Uwagi: Odblokowanie wszystkich cech z tej grupy to oczywista sprawa jeżeli na poważnie masz zamiar podejść do tematu zaklinania. Z nakładaniem najpotężniejszych zaklęć na najlepsze przedmioty warto się wstrzymać do momentu pozyskania ostatniej cechy (oraz odblokowania innych dobrych cech z tej kategorii).
ZAKLINANIE OGNIA
Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Zaklinanie do co najmniej 30 punktów. Odblokowanie cechy Zaklinacz (ranga 1).
Opis działania: Zwiększenie siły nakładanych zaklęć ognia dla broni i pancerzy o 25%.
Uwagi: Wszystkie cechy z tej gałęzi drzewka umiejętności (Zaklinanie ognia, Zaklinanie mrozu i Zaklinanie piorunów) warto dość wcześnie odblokować. Premia do zaklęć ognia przydaje się głównie przy zaklinaniu broni, pozwalając na poprawienie ich przydatności na polu bitwy.
ZAKLINANIE MROZU
Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Zaklinanie do co najmniej 40 punktów. Odblokowanie cechy Zaklinanie ognia.
Opis działania: Zwiększenie siły nakładanych zaklęć mrozu dla broni i pancerzy o 25%.
Uwagi: Wszystkie cechy z tej gałęzi drzewka umiejętności (Zaklinanie ognia, Zaklinanie mrozu i Zaklinanie piorunów) warto dość wcześnie odblokować. Premia do zaklęć mrozu przydaje się głównie przy zaklinaniu broni, pozwalając na poprawienie ich przydatności na polu bitwy.
ZAKLINANIE PIORUNÓW
Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Zaklinanie do co najmniej 50 punktów. Odblokowanie cechy Zaklinanie mrozu.
Opis działania: Zwiększenie siły nakładanych zaklęć porażających dla broni i pancerzy o 25%.
Uwagi: Wszystkie cechy z tej gałęzi drzewka umiejętności (Zaklinanie ognia, Zaklinanie mrozu i Zaklinanie piorunów) warto dość wcześnie odblokować. Premia do zaklęć porażających przydaje się głównie przy zaklinaniu broni, pozwalając na poprawienie ich przydatności na polu bitwy.
MISTERNE ZAKLINANIE
Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Zaklinanie do co najmniej 50 punktów. Odblokowanie cechy Zaklinacz (ranga 1).
Opis działania: Zwiększenie siły nakładanych zaklęć umiejętności dla pancerzy o 25%.
Uwagi: Decyzję o odblokowaniu tej cechy nie warto zbyt długo odkładać, szczególnie jeżeli masz w planach częste zaklinanie pancerzy.
ZAKLINANIE PANCERZY
Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Zaklinanie do co najmniej 70 punktów. Odblokowanie cechy Misterne zaklinanie.
Opis działania: Zwiększenie siły nakładanych zaklęć zdrowia, magii i kondycji dla pancerzy o 25%.
Uwagi: To bardzo przydatna zdolność, tym bardziej, że co najmniej jeden element pancerza warto zakląć właśnie pod kątem poprawienia zdrowia, magii lub kondycji (wszystko jest oczywiście uzależnione od obranego stylu gry).
DODATKOWE ZAKLINANIE
Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Zaklinanie do 100 punktów. Odblokowanie cechy Zaklinanie piorunów lub cechy Zaklinanie pancerzy.
Opis działania: Możliwość nałożenia dwóch zaklęć na pojedynczy przedmiot.
Uwagi: To zdecydowanie najlepsza cecha spośród wszystkich tu opisanych, tak więc na jej odblokowanie warto zdecydować się gdy tylko rozwiniesz kategorię Zaklinanie do 100 punktów. Możliwość nałożenia dwóch zaklęć znacząco podnosi jakość zaklinanych przedmiotów. Radzę się dodatkowo wstrzymać z zaklinaniem najbardziej wartościowych bazowych obiektów, tak by zapewnić sobie jeszcze lepszy efekt końcowy.
WYCISKANIE DUSZ
Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Zaklinanie do co najmniej 20 punktów. Odblokowanie cechy Zaklinacz (ranga 1).
Opis działania: Sprawienie, że klejnoty duszy dają dodatkową magię do doładowania.
Uwagi: Na zakup tej cechy warto się dość wcześnie zdecydować, szczególnie jeśli regularnie korzystasz z zaklętych przedmiotów.
SYFON DUSZY
Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Zaklinanie do co najmniej 20 punktów. Odblokowanie cechy Wyciskanie dusz.
Opis działania: Sprawienie, że zadawanie śmiertelnych ciosów wrogim istotom doładowuje w niewielkim stopniu zaklętą broń.
Uwagi: To przydatna cecha, aczkolwiek należy pamiętać o jej dwóch istotnych ograniczeń. Po pierwsze, "łapane" jest tylko 5% duszy ofiary. Po drugie, metoda ta działa wyłącznie na potwory, tak więc nie można na niej polegać w trakcie potyczek z humanoidalnymi przeciwnikami. Mimo wszystko warto podjąć decyzję o jej odblokowaniu.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - Atlas Świata - poradnik do gry
- Rozwój postaci
- Wybór rasy i płci bohatera (1) | Rozwój postaci w Skyrim
- Wybór rasy i płci bohatera (2) | Rozwój postaci w Skyrim
- Umiejętności i poziomy doświadczenia | Rozwój postaci w Skyrim
- Umiejętności - Kowalstwo, Ciężki pancerz | Rozwój postaci w Skyrim
- Umiejętności - Blokowanie, Broń dwuręczna | Rozwój postaci w Skyrim
- Umiejętności - Broń jednoręczna, Łucznictwo | Rozwój postaci w Skyrim
- Umiejętności - Lekki pancerz, Skradanie, Otwieranie zamków | Rozwój postaci
- Umiejętności - Kradzież, Retoryka | Rozwój postaci w Skyrim
- Umiejętności - Alchemia, Iluzja | Rozwój postaci w Skyrim
- Umiejętności - Przywołanie, Zniszczenie | Rozwój postaci w Skyrim
- Umiejętności - Przywracanie, Przemiana | Rozwój postaci w Skyrim
- Umiejętności - Zaklinanie | Rozwój postaci w Skyrim
- Schematy gotowych postaci | Rozwój postaci w Skyrim
- Rozwój postaci
- Skyrim - Atlas Świata - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
