Dotarcie do portalu (2) | Gniazdo Pożeracza Światów | Solucja Skyrim
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do TES V: Skyrim znalazł się opis przejścia dalszej części przeprawy przez Skuldafn w ramach zaliczania głównej misji Gniazdo Pożeracza Światów. Wewnątrz świątyni bohatera czekają nowe zagadki oraz walki z kolejnymi potworami (m.in. z draugrem - suwerenem). Ostateczny cel wizyty w świątyni to dotarcie do obszaru z aktywnym portalem.

Przed Tobą kolejna zabawa w obracanie filarów, przy czym w tym przypadku będą one znajdowały się w różnych częściach pomieszczenia. Pierwszy filar znajduje się na wprost od wejścia od sali (powyższy screen). Domyślnie widoczny jest znak orła, ale musisz go obrócić, tak by widoczny był znak węża.

Wyjdź po schodach na górny poziom i zignoruj chwilowo znajdującą się tu dźwignię. Wybierz się w stronę filaru znajdującego się w północnej części pomieszczenia (powyższy screen). Znak widoczny nad mostkiem pokazuje rybę, tak więc musisz obrócić filar by pokazywał on ten sam znak.

Powróć na główny balkonik i dla odmiany skieruj się teraz na południe (powyższy screen). Znak widoczny nad mostkiem pokazuje orła, tak więc musisz obrócić filar by pokazywał on ten sam znak.

Dopiero teraz powróć do dźwigni i wejdź z nią w interakcję, doprowadzając do opuszczenia mostu zwodzonego (powyższy screen). Możesz już wybrać się na wschód i skorzystać z drzwi prowadzących do drugiej części świątyni Skuldafn. Udaj się do najbliższej sali, w której do pokonania będą zarówno zwykłe jak i niespokojne draugry. W przypadku potworów korzystających z magii oraz łuków staraj się możliwie szybko zmniejszać dzielący Cię od nich dystans.

Po wygranej bitwie skorzystaj ze schodów w celu dotarcia na górne balkoniki i następnie przejdź po mostku prowadzącym na zachód (powyższy screen). Wkrótce dotrzesz do pomieszczenia z klatką schodową. Warto sprowokować co najmniej jednego z draugrów obecnych na górnym poziomie i po jego pojawieniu się stanąć na okolicznej płycie naciskowej, doprowadzając do zadania potworowi sporych obrażeń.

Skorzystaj ze schodów w celu przedostania się na wyższy poziom i wejdź do południowego pomieszczenia, w którym do wyeliminowania będą dwa draugry (także i tu możesz doprowadzić do zniszczenia lampy naftowej, ale najlepiej dokonać tego z odległości). Po zlikwidowaniu potworów rozejrzyj się za interaktywną dźwignią (powyższy screen) i następnie skorzystaj z nowo odblokowanego północnego przejścia. Radzę pilnować się w drodze do kolejnej lokacji, bo dotknięcie dowolnej z napotkanych płyt naciskowych doprowadzi do uaktywnienia pułapki ogniowej.

Zapisz sobie stan gry, albowiem czeka Cię pojedynek z mini-bossem, którym będzie draugr-suweren (powyższy screen). Pilnuj się podczas pojedynku z tą bestią, gdyż jest ona w stanie zadawać spore obrażenia. Warto rozważyć zaatakowanie tego draugra z dystansu, gdyż preferuje on właśnie walkę wręcz. Po wygranej bitwie koniecznie zbadaj zwłoki draugra, zabierając potrzebny do rozwiązania kolejnej zagadki diamentowy szpon.

Podejdź do zamkniętej północnej bramy. Przed Tobą bardzo zbliżona zagadka do tej z głównego questu Czarnygłaz, albowiem będziesz musiał odpowiednio ustawić trzy interaktywne pierścienie. Otwórz inwentarza, przejdź do kategorii Różne i obejrzyj pozyskany przed chwilą diamentowy szpon, dzięki czemu zauważysz, że pokazuje on właściwą kolejność symboli.
Pełne rozwiązanie zagadki zaprezentowane zostało na powyższym screenie - górny pierścień musi ukazywać wilka, środkowy pierścień musi ukazywać owada, a dolny pierścień musi ukazywać smoka. Na koniec użyj samego szponu, dzięki czemu odblokujesz sobie przejście.

Po dotarciu do nowej sali rozejrzyj się za dużą tablicą (powyższy screen) i zbliż się do niej dzięki czemu poznasz nowe Słowo Mocy - Burza, Wezwanie Burzy. Słowo to jest związane z Krzykiem Wezwanie Burzy i warto go sobie już teraz odblokować, poświęcając na ten cel duszę jednego z zabitych niedawno smoków (musisz wejść do menu Krzyków, podświetlić nową pozycję i wcisnąć klawisz R). Skieruj się teraz w stronę północno-wschodniej części pomieszczenia, a po kilku chwilach dotrzesz do wyjścia ze świątyni i jednocześnie do pojawienia się na niedostępnym wcześniej jej dachu.

Przystąp do procesu eliminowania draugrów, które wcześniej pojawiały się na Twoim kompasie. Należy się tu jednak bardzo pilnować, albowiem będą to w głównej mierze draugry - upiory (powyższy screen). W miarę możliwości nie przesuwaj się zbyt daleko żeby nie zostać od razu zaatakowanym przez wszystkie potwory. Upiory dobrze byłoby ponadto eliminować po kolei, a także blokować ich ataki lub w jakiś inny sposób ich unikać. Postaraj się w ten sposób pozbyć wszystkich draugrów przebywających na dachu świątyni.

Po zabezpieczeniu dolnej części dachu ustaw się na wprost schodów prowadzących na jego górną część (powyższy screen). KONIECZNIE zapisz w tym miejscu stan gry, bo przed Tobą najważniejsze wydarzenia tego questu.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Gniazdo Pożeracza Światów
- Wyprawa do świątyni Skuldafn | Gniazdo Pożeracza Światów | Solucja Skyrim
- Nowy cel główny - Porozmawiaj z Odaahvingiem | Solucja Skyrim
- Dotarcie do portalu (1) | Gniazdo Pożeracza Światów | Solucja Skyrim
- Dotarcie do portalu (2) | Gniazdo Pożeracza Światów | Solucja Skyrim
- Przejście przez portal | Gniazdo Pożeracza Światów | Solucja Skyrim
- Gniazdo Pożeracza Światów
- Opis przejścia
- Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
