Starożytne kamienie | Skyrim Zestawienia
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do gry TES V: Skyrim ma do zaoferowania komplet informacji na temat Starożytnych kamieni. Możesz dowiedzieć się czym są Starożytne kamienie oraz gdzie szukać Starożytnych kamieni i jakie premie gwarantują dzięki wejściu w interakcję z nimi.
Informacje wstępne

W Skyrim znajduje się trzynaście różnych starożytnych kamieni i każdych z nich gwarantuje jakąś stałą premię. Bardzo istotną wiadomością jest to, że w danym momencie możesz "czerpać moc" z tylko jednego kamienia, w rezultacie czego wymagane jest dokonanie wyborów w oparciu o własne preferencje i styl gry. Pierwszy kamień proponowałbym uaktywnić jeszcze podczas rozgrywania początkowego głównego questu Cisza przed burzą, a konkretnie po dotarciu do lokacji o nazwie Kamieni Przeznaczenia (sektor 8, punkt 16), tym bardziej, że usprawni to rozwój bohatera na niższych poziomach doświadczenia.
Lista starożytnych kamieni
Uwaga - W odnajdywaniu miejsc, w których znajdują się starożytne kamienie pomogą Ci mapy świata z pierwszego rozdziału atlasu świata (najpierw odszukaj właściwy sektor i następnie wskazany w tekście punkt na mapie).
KAMIEŃ ATRONACHA
Lokalizacja: Sektor 4, punkt 31
Działanie: Pochłanianie 50% magii z zaklęć rzucanych przez przeciwników i zwiększenie puli many o 50 punktów kosztem wolniejszej o 50% jej regeneracji.
Uwagi: Wybór tego kamienia jest doskonałym pomysłem dla większości magów. Obie premie są niezwykle przydatne i to w nawet w dalszej fazie rozgrywki. Jedyny problem dotyczy wolnego odzyskiwania many, aczkolwiek wiele magicznych przedmiotów posiada właściwość poprawiającą tempo regeneracji tego paska, tak więc całość można wyrównać do stanu początkowego.
KAMIEŃ CIENIA
Lokalizacja: Sektor 9, punkt 26
Działanie: Stanie się raz dziennie niewidzialnym na 60 sekund.
Uwagi: To niezbyt interesująca propozycja, zwłaszcza że niewidzialność można bezproblemowo uaktywnić z pomocą niezbyt drogich mikstur czy specjalnych zaklęć magicznych. Jedyną różnicą jest to, że uaktywnienie niewidzialności w oparciu o moc kamienia jest cichym procesem. O wiele lepiej jest jednak rozejrzeć się za jakąś bardziej przydatną premią.
KAMIEŃ DAMY
Lokalizacja: Sektor 7, punkt 9
Działanie: Przyśpieszenie regeneracji zdrowia i kondycji o 25%.
Uwagi: Z dość oczywistych względów premia ta powinna zainteresować wyłącznie wojowników i to takich, którzy często korzystają z potężnych ciosów pochłaniających duże ilości kondycji. Oba bonusy przydadzą się głównie we wczesnej fazie gry, choć w dalszej części zabawy niekoniecznie powinno się z nich rezygnować.
KAMIEŃ KOCHANKA
Lokalizacja: Sektor 6, punkt 12
Działanie: Przyśpieszenie rozwoju wszystkich umiejętności o 15%.
Uwagi: To najbardziej pomocny w mojej ocenie kamień spośród wszystkich znajdujących się w grze, albowiem w znaczący sposób pomaga on w usprawnieniu procesu rozwoju głównego bohatera. Co ciekawe, rozwój jest tylko o 5% wolniejszy od kamieni z lokacji Kamienie Przeznaczenia, które oferują przecież rozwój tylko w obrębie danej "klasy".
KAMIEŃ LORDA
Lokalizacja: Sektor 2, punkt 23
Działanie: Zwiększenie odporności na magię o 25% i na obrażenia fizyczne o 50 punktów.
Uwagi: Kamień ten jest ciekawą propozycją jeżeli niekoniecznie zależy Ci jak najszybszym rozwijaniu umiejętności bohatera. Oba bonusy są bardzo przydatne, w szczególności jeżeli grasz postacią korzystającą z lekkiego pancerza lub magicznej szaty i dysponującą stosunkowo niewielką ilością punktów zdrowia.
KAMIEŃ MAGA
Lokalizacja: Sektor 8, punkt 16
Działanie: Przyśpieszenie rozwoju umiejętności maga o 20%.
Uwagi: Kamień ten znajduje się w tym samym miejscu co Kamień Złodzieja i Kamień Wojownika. Jeżeli masz zamiar grać magiem, to premię tę warto odblokować możliwie jak najwcześniej (najlepiej w trakcie pierwszej podróży do Rzecznej Puszczy). Kategorie umiejętności, które szybciej się rozwija to Przywołanie, Przywracanie, Przemiana, Iluzja, Zniszczenie i Zaklinanie.
KAMIEŃ RUMAKA
Lokalizacja: Sektor 1, punkt 7
Działanie: Zwiększenie udźwigu o 100 kilogramów oraz usunięcie kar związanych z wagą pancerza.
Uwagi: To doskonały wybór dla wojownika, który specjalizuje się w korzystaniu z ciężkich pancerzy. Po pierwsze, zwiększony limit udźwigu ułatwia eksplorację lokacji bez ryzyka przeciążenia bohatera. Po drugie, usunięcie kar związanych z ograniczoną mobilnością ma ogromne znaczenie w trakcie walk, pozwalając na wyprowadzanie szybszych ataków.
KAMIEŃ RYTUAŁU
Lokalizacja: Sektor 5, punkt 39
Działanie: Wskrzeszanie raz dziennie wszystkich nieboszczyków z okolicy, by zaczęli walczyć po stronie gracza.
Uwagi: To bardzo ciekawa propozycja i to nie tylko gdy grasz postacią, która z racji słabego pancerza lub defensywnego stylu gry lubi siebie otaczać sojusznikami. Główne zalety omawianej premii to możliwość jednoczesnego wskrzeszania wielu istot i to także tych o wiele silniejszych, których nawet przy pomocy najlepszych zaklęć nie można byłoby przywrócić do życia.
KAMIEŃ UCZNIA
Lokalizacja: Sektor 1, punkt 47
Działanie: Dwukrotnie szybsze odzyskiwanie many kosztem dwukrotnie osłabionej odporności na magię.
Uwagi: Wybór tego kamienia nie jest dobrą decyzją, albowiem manę można szybko regenerować na wiele różnych sposobów, a słabszą odporność na ataki magiczne bardzo się odczuje. Jedyny wyjątek stanowi sytuacja gry postacią łączącą cechy wojownika oraz maga, która nie musi się w ogromnym stopniu martwić o wielkość otrzymywanych obrażeń.
KAMIEŃ WĘŻA
Lokalizacja: Sektor 3, punkt 8
Działanie: Paraliżowanie przeciwników na 5 sekund w połączeniu z zadawaniem im 25 punktów obrażeń.
Uwagi: Zdolność ta tak naprawdę może okazać się przydatna tylko w początkowej fazie rozgrywki i głównie w trakcie walk z silniejszymi przeciwnikami. W dalszej części zabawy premia ta zdecydowanie traci już na znaczeniu, albowiem wrogów można o wiele skuteczniej paraliżować czy w inny sposób spowalniać między innymi dzięki miksturom i czarom.
KAMIEŃ WIEŻY
Lokalizacja: Sektor 2, punkt 10
Działanie: Otwieranie raz dziennie zamka na poziomie eksperckim lub niższym.
Uwagi: To raczej mało przydatna premia, szczególnie że jej używanie jest mocno ograniczone. Co więcej, przy odrobinie cierpliwości możliwe jest złamanie zabezpieczeń wszystkich rodzajów zamków, nawet jeżeli nie inwestowało się w rozwój cech z kategorii Otwieranie zamków. Polecam rozejrzeć się za czymś innym.
KAMIEŃ WOJOWNIKA
Lokalizacja: Sektor 8, punkt 16
Działanie: Przyśpieszenie rozwoju umiejętności wojownika o 20%.
Uwagi: Kamień ten znajduje się w tym samym miejscu co Kamień Maga i Kamień Złodzieja. Jeżeli masz zamiar grać wojownikiem, to premię tę warto odblokować możliwie jak najwcześniej (najlepiej w trakcie pierwszej podróży do Rzecznej Puszczy). Kategorie umiejętności, które szybciej się rozwija to Kowalstwo, Ciężki pancerz, Blokowanie, Broń jednoręczna, Broń dwuręczna i Łucznictwo.
KAMIEŃ ZŁODZIEJA
Lokalizacja: Sektor 8, punkt 16
Działanie: Przyśpieszenie rozwoju umiejętności złodzieja o 20%.
Uwagi: Kamień ten znajduje się w tym samym miejscu co Kamień Maga i Kamień Wojownika. Jeżeli masz zamiar grać złodziejem, to premię tę warto odblokować możliwie jak najwcześniej (najlepiej w trakcie pierwszej podróży do Rzecznej Puszczy). Kategorie umiejętności, które szybciej się rozwija to Lekki pancerz, Skradanie, Otwieranie zamków, Kradzież, Retoryka i Alchemia.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - Atlas Świata - poradnik do gry
- Zestawienia
- Bestiariusz | Skyrim Zestawienia
- Handlarze | Skyrim Zestawienia
- Krzyki | Skyrim Zestawienia
- Księgi umiejętności | Skyrim Zestawienia
- Starożytne kamienie | Skyrim Zestawienia
- Towarzysze | Skyrim Zestawienia
- Trenerzy umiejętności | Skyrim Zestawienia
- Zaklęcia - Iluzji, Przemiany, Przywołania | Skyrim Zestawienia
- Zaklęcia - Przywracania, Zniszczenia | Skyrim Zestawienia
- Zestawienia
- Skyrim - Atlas Świata - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
