Z nosem w księgach (1) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
Aktualizacja:
Z nosem w księgach
Nowy cel główny: Pomów z Uragiem gro-Shubem

Wyjdź z Kwatery arcymaga. Po powrocie do Komnaty Żywiołów możesz zostać zatrzymany przez Faraldę (powyższy screen), która poinformuje Cię, że Ancano Cię szuka. Wystosuje ona także ostrzeżenie, że nie należy dzielić się z Ancano ważnymi informacjami, bo krążą plotki, że jest on szpiegiem Thalmorczyków. Nie musisz na szczęście szukać Ancano we własnym zakresie, bo z postacią tą automatycznie spotkasz się w dalszej części tego questu.

Otwórz prawe drzwi w Komnacie Żywiołów, czyli te, które prowadzą do Arcanaeum. Po dotarciu na miejsce odszukaj Uraga gro-Shuba i zapytaj go czy dysponuje informacjami na temat znaleziska z wykopalisk (powyższy screen). Mag niestety nic nie będzie dla Ciebie miał, ale nakieruje Cię na trop niejakiego Orthorna, który wykradł z Akademii szereg cennych ksiąg i uciekł z nimi do Twierdzy Zabójczego Blasku z zamiarem przyłączenia się do Przywoływaczy.
Nowy cel główny: Odszukaj skradzione księgi

Odwróć się i spróbuj wyjść z Arcanaeum, a powinieneś wpaść na Ancano, o którym być może wspominała Ci już Faralda (powyższy screen). To czy będziesz wybierał otwarte czy zachowawcze opcje dialogowe nie odegra tu żadnej roli. Nie ma też znaczenia to czy rozmowę od razu zakończysz czy poruszysz temat plotek na temat Ancano, które krążą po całej Akademii.

Opuść Akademię i otwórz mapę świata. Cel podróży to Twierdza Zabójczego Blasku (powyższy screen) i jeżeli już wcześniej odkryłeś to miejsce, to warto oczywiście skorzystać z opcji szybkiej podróży. W przeciwnym wypadku musisz zaplanować wyprawę, rozpoczynając na przykład w Białej Grani i kierując się na północny-wschód.

Poszukiwana twierdza znajduje się na terenach górzystych, tak więc warto rozejrzeć się za łagodniejszym zboczem, tak by wspinaczka nie okazała się zbyt trudna. Po dotarciu do miejsce zmuszony zostaniesz do stoczenia pierwszej bitwy. Najpierw proponuję zająć się atakowaniem ognistego maga i lodowego maga (powyższy screen). Zwróć uwagę na momenty, w których wrogowie będą starali się blokować Twoje czary z pomocą zaklęć ochronnych. Nie warto ich wtedy atakować, chyba że dysponujesz jakimiś środkami, dzięki którym można rozwiązać ten problem.

Na koniec radzę zająć się atakowaniem atronacha ognia, a to dlatego, że istota ta nie będzie się zbytnio oddalała od twierdzy. Istnieje przez to duża szansa, że może nie dołączyć do właściwej bitwy z magami. Pamiętaj oczywiście o tym żeby w trakcie pojedynku z atronachem nie polegać na czarach związanych z ogniem, bo stwór jest na ten żywioł uodporniony. Po zakończonych walkach zbadaj ciała wrogów i następnie odszukaj schody (powyższy screen) prowadzące do drzwi. Otwarcie tych drzwi zaowocuje przeniesieniem drużyny do Lochów Twierdzy Zabójczego Blasku.

Ruszaj na wschód, uważając po drodze na to żeby nie dotknąć sideł na niedźwiedzia. Na pierwszą grupę przeciwników wpadniesz po dotarciu do dużej jaskini. Przystąp do atakowania lodowego maga (powyższy screen), ale uważaj też na towarzyszące mu pająki śnieżne, nie pozwalając im się zbytnio zbliżyć. Wyjdź po schodach na górę i zbadaj ciało maga, a następnie skorzystaj z południowo-wschodniego przejścia.

Uważaj na odnalezioną po drodze płytę naciskową, która aktywuje pułapkę (zatrute strzałki). Możesz zbadać pomieszczenia na południowy-wschód stąd, bądź też od razu wybrać się na północny-wschód (powyższy screen). Zachowaj ostrożność, bo w okolicy znajduje się runiczna pułapka, którą dobrze byłoby oczywiście zniszczyć z bezpiecznej odległości.

Przystąp do atakowania obecnego w sąsiednim pomieszczeniu przywoływacza (powyższy screen). Ważne jest to żeby możliwie jak najszybciej on zginął, bo w przeciwnym wypadku może sobie wezwać na pomoc jakąś magiczną istotę. Jeżeli dojdzie do takiej sytuacji, to kontynuuj zadawanie magowi obrażeń, bo jego "pomocnik" automatycznie zniknie w momencie jego śmierci.

Jak zapewne zdążyłeś zauważyć, w lochach więzione są wampiry i możesz wykorzystać to na własną korzyść. Odszukaj mianowicie cztery dźwignie otwierające klatki z wampirami (powyższy screen) i wypuść je wszystkie na wolność. Wampiry nie zaatakują Cię, a pobiegną do sąsiedniego pomieszczenia.

Dołącz do wampirów, które powinny przystąpić do walk z magami (powyższy screen). Możesz pomóc wampirom, ale jest to dość ryzykowne, bo jeżeli któregoś z nich przypadkiem zranisz, to automatycznie się na Ciebie rzuci. Niezależnie od tego w jak dużym stopniu pomogły Ci wampiry musisz doprowadzić do zabezpieczenia całego pomieszczenia. Zbadaj ciała wszystkich poległych, po czym skorzystaj z północno-wschodniego przejścia.

Przejdź wąskim korytarzem do kolejnego pomieszczenia lochów. Tu spotkasz maga lodowego (powyższy screen), który na Twój widok wyruszy w stronę dźwigni otwierających cele. Jeżeli zdążysz zabić maga (pomocny może okazać się czar odpychający wroga lub np. Krzyk Nieugięta Siła), to będzie on Twoim jedynym zmartwieniem. W przeciwnym wypadku do zlikwidowania będą także dwa wilki.

Po wygranej bitwie zbliż się do dźwigni i otwórz środkową celę. Podejdź do Orthorna, który był tu więziony i zainicjuj z nim rozmowę (powyższy screen). Od maga dowiesz się, że poszukiwane księgi znajdują się teraz w posiadaniu Zaklinaczki. Na koniec rozmowy warto przyjąć ofertę wspólnej przeprawy z Orthornem. Za taką decyzją przemawia przede wszystkim to, że będzie on liczony jako oddzielny sojusznik. Nie musisz więc rezygnować chwilowo z usług aktualnego członka drużyny i możesz sobie w ten sposób zagwarantować posiadanie dwóch pomocników.

Zanim jeszcze opuścisz tę część lochów możesz rozejrzeć się trochę po okolicy, odnajdując między innymi zamknięte drzwi i za nimi zamknięty kufer z cennymi skarbami. Chcąc kontynuować eksplorację lochów otwórz północno-wschodnie drzwi. Proponuję po cichu się tu przemieszczać, bo pozwoli Ci to zaskoczyć magów ćwiczących czary w jednym z kolejnych pomieszczeń (powyższy screen). W trakcie tej bitwy najbardziej uważaj na maga burzowego, szczególnie jeśli nie dysponujesz zbyt dużą odpornością na porażenia błyskawicami.

Po wygranej bitwie wybierz schody prowadzące na północny-zachód. Orthorn słusznie ostrzeże Cię o obecnych w tej okolicy nekromantach. Gdy tylko dotrzesz w nowe miejsce skup się wyłącznie na ich atakowaniu (powyższy screen), dzięki czemu ożywią jedynie część okolicznych szkieletów. Wspomnianymi nieumarłymi zajmij się dopiero gdy nekromanci będą już nie żyli i w związku z tym ryzyko wskrzeszenia kolejnych szkieletów zmaleje do zera. Po zlikwidowaniu wszystkich wrogów nie zapomnij o zbadaniu ciał nekromantów. Warto także zainteresować się leżącą na ołtarzu księgą czarów: Wskrzeszenie Zombie. Możesz już wybrać drzwi prowadzące do Twierdzy Zabójczego Blasku.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei - poradnik do gry
- Questy Akademii w Zimowej Twierdzy
- Informacje wstępne | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Trudne początki | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- W podziemiach Saarthal (1) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- W podziemiach Saarthal (2) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Z nosem w księgach (1) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Z nosem w księgach (2) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Dobre zamiary | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Ujawnianie niewidocznego (1) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Skyrim
- Ujawnianie niewidocznego (2) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Skyrim
- Ujawnianie niewidocznego (3) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Skyrim
- Nasycenie | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Laska Magnusa (1) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Laska Magnusa (2) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Laska Magnusa (3) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Oko Magnusa | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Powrót do Akademii | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Spostrzeżenia Shalidora | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Prośba Onmunda | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Eksperyment J'zargo | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Wysiłki Arniela (1) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Wysiłki Arniela (2) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Wstrząs | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Rytualny czar przemiany | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Rytualny czar iluzji | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Rytualny czar zniszczenia | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Rytualny czar przywołania | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Rytualny czar przywracania | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Różne - Klejnoty duszy | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Różne - Odebranie przedmiotu do zaklęcia | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy
- Różne - Odnalezienie księgi | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Skyrim
- Różne- Oczyść punkty ogniskujące energię magiczną wokół Akademii | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy
- Różne - Zaklęcie Brelyny | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Różne- Odnalezienie alembiku Tolfdira | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy
- Różne- Relikt | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim
- Questy Akademii w Zimowej Twierdzy
- Skyrim - akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
