Uwięzienie smoka | Upadły | Solucja Skyrim
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do The Elder Scrolls V: Skyrim znajduje się dokładny opis przejścia uwięzienia smoka Odahviinga. Pojmanie smoka jest częścią głównego zadania Upadły i w zrealizowaniu tego planu pomoże głównemu bohaterowi nowy Krzyk Mocy - "Wezwanie Smoka". Pomyślnie wykonana akcja pozwoli na przesłuchanie schwytanego smoka.
- Nowy cel główny: Naucz się Krzyku, dzięki któremu wezwiesz Odahviinga
- Nowy cel główny: Zastaw pułapkę na Odaahvinga; Nowy cel główny: Wezwij Odaahvinga do Smoczej Przystani
- Nowy cel główny: Pokonaj i schwytaj Odaahvinga
- Nowy cel główny: Przesłuchaj Odaahvinga
Nowy cel główny: Naucz się Krzyku, dzięki któremu wezwiesz Odahviinga

Jeżeli w ramach głównego questu Niekończąca się pora roku wziąłeś udział w rokowaniach pokojowych pomiędzy Cesarskim Legionem, a Gromowładnymi, to by zaliczyć ten konkretny cel nie będziesz w ogóle musiał opuszczać sali obrad w klasztorze w Wysokim Hrothgarze. W takiej sytuacji zaczekaj jedynie aż po zakończeniu oficjalnej części negocjacji Esbern dojdzie do głosu (powyższy screen), przekazując Ci wiedzę na temat Słowa Mocy - Śnieg, Wezwanie Smoka, Słowa Mocy - Łowca, Wezwanie Smoka oraz Słowa Mocy - Skrzydło, Wezwanie Smoka. Słowa te pomogą Ci w przywołaniu do Smoczej Przystani konkretnego smoka, a konkretnie Odahviinga.

Jeżeli nie brałeś w ogóle udziału w rokowaniach pokojowych, co było spowodowane natychmiastową zgodą jarla Białej Grani na wykorzystanie jego zamku do złapania smoka, to będziesz dysponował większą swobodą działania. W takiej sytuacji możesz wybrać się do Gardła Światła i porozmawiać z Paarthurnaxem (o ile jeszcze żyje; powyższy screen) lub udać się do Niebiańskiej Przystani i porozmawiać z Esbernem. Podobnie jak wyżej, pozyskasz wiedzę na temat Słowa Mocy - Śnieg, Wezwanie Smoka, Słowa Mocy - Łowca, Wezwanie Smoka oraz Słowa Mocy - Skrzydło, Wezwanie Smoka.
Niezależnie od rozwoju wydarzeń doprowadzisz do odblokowania nowego Krzyku o nazwie Wezwanie Smoka.
Nowy cel główny: Zastaw pułapkę na Odaahvinga; Nowy cel główny: Wezwij Odaahvinga do Smoczej Przystani

Otwórz mapę świata i skorzystaj z opcji szybkiej podróży, wybierając się do Smoczej Przystani. Po dotarciu do posiadłości zlokalizuj jarla Białej Grani i w trakcie krótkiej rozmowy potwierdź chęć rozpoczęcia akcji uwięzienia smoka. Udaj się teraz do północno-wschodniej części posiadłości i otwórz bramę prowadzącą do lokacji Smocza Przystań, wielka galeria (powyższy screen).

Po dotarciu do galerii wybierz się w stronę widocznego w oddali punktu widokowego (powyższy screen). Wciśnij klawisz TAB, wybierz opcję Magia, przejdź do zakładki Krzyków i ustaw jako aktywny pozyskany niedawno Krzyk Wezwanie Smoka. Zwróć się w stronę nieba i przytrzymaj klawisz Z. Musisz się teraz uzbroić w cierpliwość, albowiem Odaahving przyleci w to miejsce dopiero po upływie kilkudziesięciu sekund. W międzyczasie proponuję ponownie otworzyć menu Krzyków i jako aktywny ustawić Krzyk Smokogrzmot.
Nowy cel główny: Pokonaj i schwytaj Odaahvinga

Po pojawieniu się Odaahvinga będziesz musiał szybko działać, albowiem smok ten będzie w stanie zadawać spore obrażenia od ognia. Zaczekaj aż smok zacznie lecieć w Twoją stronę lub zawiśnie w powietrzu gdzieś niedaleko twierdzy i przytrzymaj klawisz Z, korzystając z Krzyku Smokogrzmot. Jeżeli wszystko wykonałeś zgodnie z planem, to wokół smoka pojawi się dobrze znana Ci niebieska poświata (powyższy screen).

Szybko wycofaj się teraz z punktu widokowego, albowiem smok powinien tu już za kilka chwil wylądować. Nie atakuj Odaahvinga, bo nie zależy Ci na jego unicestwieniu. Zamiast tego zaczekaj aż zacznie on zmierzać w Twoją stronę (powyższy screen). Warto chować się za elementami tutejszej konstrukcji, dzięki czemu ataki ogniowe smoka nie będą Cię zmuszały do nieustannego leczenia sterowanej postaci.

W dalszym ciągu wycofuj się w stronę bramy prowadzącej do głównej części posiadłości jarla, zachęcając smoka by podążał Twoim śladem. Docelowo musisz doprowadzić do sytuacji, w której smok znajdzie się przy dużej drewnianej konstrukcji i zostanie już bez Twojego udziału uwięziony (powyższy screen).
Nowy cel główny: Przesłuchaj Odaahvinga

Podejdź do uwięzionego Odaahvinga celem zainicjowania z nim rozmowy (powyższy screen). W trakcie rozmowy smok potwierdzi Twoje obawy, stwierdzając, że Alduin uciekł do Sovngardu i że pożera dusze śmiertelników próbując powrócić do pełni sił. Smok doda też, że jedynym sposobem przedostania się do Sovngardu jest przejście przez wrota w świątyni Skuldafn. Jako że do tego obiektu mogą dotrzeć jedynie smoki będziesz musiał przystać na plan oswobodzenia Odaahvinga w zamian za przetransportowanie bohatera do wspomnianej starożytnej świątyni. Tym problemem zajmiesz się już jednak dopiero w kolejnym głównym queście gry.
Odblokowany główny quest: Gniazdo Pożeracza Światów
0
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
