Skyrim: Różne - Odszukaj bęben Rjorna
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do The Elder Scrolls V: Skyrim znajduje się opis przejścia questu Odszukaj bęben Rjorna. To jedna z drobnych misji powiązanych z frakcją Akademii Bardów. W celu pozyskania bębna należy wybrać się do Kurhanu Halldira. To duży loch, w którym bohatera czekają walki z duchami oraz draugrami. Pokonanie potworów umożliwi dotarcie do kufra z bębnem.
Uwaga! Do tego zadania możesz przystąpić dopiero po ukończeniu jedynego nadrzędnego questu Akademii Bardów, czyli Podsycanie płomieni.

Wybierz się do Akademii Bardów w Samotni i odszukaj Girauda Gemane'a (powyższy screen). W trakcie rozmowy okaże się, że Giraud dowiedział się gdzie należy szukać niezwykle cennego dla bardów przedmiotu, a mianowicie tytułowego bębna Rjorna. Z racji tego, że przedmiot ten znajduje się aktualnie w miejscu okupowanym przez potwory zostaniesz poproszony o jego odnalezienie i przyniesienie do akademii.

Wyjdź z akademii, otwórz mapę świata i zaplanuj podróż do Kurhanu Halldira (powyższy screen). Miejsce to znajduje się w południowej części Skyrim i jeżeli jeszcze go nie odblokowałeś to najlepiej będzie rozpocząć podróż w pobliskiej miejscowości Falkret. Wyjdź z miasta, podążając na południowy-zachód i następnie skręcając na południe. Dotarcie do wejścia do jaskini nie powinno Ci zająć dużo czasu.

Przystąp do eksploracji jaskiń. Zignoruj początkowe wskazania znacznika celu podróży, bo znajduje się on nad Tobą i niełatwo będzie tam dotrzeć. Rozejrzyj się po pierwszej dużej pieczarze za kluczem do krypty Halldira (powyższy screen) i opcjonalnie przeczytaj dziennik Agriusa. Możesz już użyć klucza do otwarcia widocznych w oddali drzwi. Udaj się na południe i wyjdź po schodach na wyższy poziom.

Ponownie skieruj się na południe i następnie skręć na zachód. Począwszy od tego miejsca będziesz dość regularnie napotykał duchy (powyższy screen) i nie musisz w żaden sposób modyfikować taktyki walki, mogąc korzystać ze standardowych broni i najbardziej powszechnych zaklęć. Warto natomiast zaznaczyć, że niektóre duchy są znacznie bardziej wytrzymałe i warto zajmować się nimi na samym końcu każdej bitwy. Po zaliczeniu pierwszej bitwy z duchami ponownie użyj zdobytego niedawno klucza do otwarcia pobliskich drzwi.

Zaatakuj nowe duchy i uważaj żeby w trakcie walk przypadkowo nie stanąć na przycisku aktywującym pułapkę z kolcami. Skieruj się na zachód gdzie dodatkowo zaatakują Cię draugry. Po zlikwidowaniu potworów skręć na północ. Jeden z draugrów będzie spoczywał na tronie i warto go zaatakować zanim dołączy do walk. Jak zapewne zauważyłeś, dostępu do dalszej części kurhanu broni zamknięta krata. Problem ten możesz na szczęście łatwo rozwiązać, a mianowicie wejść w interakcję z dźwignią dość sprytnie ukrytą za tronem (powyższy screen).

Po dotarciu do kolejnego obszaru rozpraw się z duchami. Zignoruj chwilowo nową dźwignię i zajmij się rozwiązaniem tutejszej zagadki. W okolicy znajdują się mianowicie trzy filary, których miejsca występowania pokazane zostały na powyższej mapce. Z każdym z filarów musisz wejść w interakcję, doprowadzając do tego żeby pokazywał on taki sam symbol jak tabliczka zawieszona na przeciwległej ścianie (obróć się i popatrz do góry żeby ją dostrzec).

Dopiero po prawidłowym ustawieniu wszystkich trzech filarów powróć do wspomnianej wcześniej dźwigni (powyższy screen) i odblokuj sobie z jej pomocą północny korytarz. Podążaj jedyną możliwą ścieżką, będąc gotowym do wyeliminowania kolejnych duchów. W okolicy tej znajduje się kufer, ale dostępu do niego bronią pułapki (linka oraz pułapka ogniowa aktywowana po otwarciu skrzyni). Ponownie wybierz północny korytarz, po czym skręć na wschód. Zapisz stan gry przed wejściem do dużej sali, bo przed Tobą finałowa bitwa tego questu.

Przystąp do atakowania draugra - mściciela, który pojawi się przed Tobą. Stwór ten po otrzymaniu wystarczającej ilości ciosów zniknie i zostanie zastąpiony przez kilka odmian Halldira (powyższy screen). Duchy warto neutralizować po kolei i w miarę możliwości ustawiać się w taki sposób żeby nie być jednocześnie atakowanym przez kilka z nich. Upewnij się też, że członek Twojej drużyny zdążył wejść do tej sali przed zamknięciem się krat, bo w przeciwnym wypadku będziesz zdany wyłącznie na siebie.

Do ponownego atakowania draugra - mściciela przystąp dopiero po rozprawieniu się ze wszystkimi odmianami Halldira (powyższy screen). Polecam zwiększyć swoją odporność na żywioły lub stosować zaklęcia obronne, bo w przeciwnym wypadku łatwo będziesz mógł zginąć. Warto dodatkowo wykorzystywać okoliczne słupy w formie zasłony, szczególnie jeżeli Twoja postać preferuje walkę na dystans.

Walcz do momentu pokonania draugra. Możesz już na spokojnie rozejrzeć się po pomieszczeniu, zabierając bęben Rjorna z oznaczonego przez grę kufra (powyższy screen). Podejdź teraz do znajdującej się na środku sali zapadni i otwórz ją, a następnie zacznij ostrożnie zeskakiwać na kolejne drewniane półki. Powróć do Akademii Bardów z zamiarem przekazania bębna zleceniodawcy tego questu. Giraud nie będzie miał dla Ciebie żadnej nagrody rzeczowej, ALE za to przyczyni się do rozwinięcia o 1 punkt sześciu umiejętności najbardziej przydatnych dla wojownika, czyli Blokowania, Łucznictwa, Broni jednoręcznej, Broni dwuręcznej, Ciężkiego pancerza i Kowalstwa.
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
