Skyrim: Zaginiona ekspedycja
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry The Elder Scrolls V: Skyrim znajduje się opis przejścia pobocznego questu Zaginiona ekspedycja. Na poszukiwania członków tytułowej ekspedycji wyrusza się do wykopalisk Nchuand-Zel w pobliżu Markartu. W trakcie eksploracji wykopalisk bohater musi odnajdywać dzienniki i pokonywać potwory. Będzie wśród nich mini-boss - wielki pająk Nimhe.
- Uaktywnienie questu
- Nowy cel główny: Odszukaj dziennik Stromma
- Nowy cel główny: Odszukaj dziennik Staubina
- Nowy cel główny: Odszukaj dziennik Kraga
- Nowy cel główny: Odszukaj dziennik Erja
- Nowy cel główny: Uruchom ponownie automatyczne systemy obronne Nchuand-Zel
- Nowy cel główny: Poszukaj kogoś, kto będzie mógł wiedzieć więcej na temat wyprawy
Uaktywnienie questu

Wybierz się do Grodu Podkamień w Markarcie (jeżeli nie byłeś jeszcze w grodzie, to po dotarciu do Markartu odszukaj wejście do niego udając się na zachód). Miejsce uaktywnienia opisywanego questu to Wykopaliska Nchuand-Zel i możesz się tam przedostać na trzy zasadnicze sposoby. Najlepsze rozwiązanie to odnalezienie maga Calcelma (powyższy screen) i poruszenie tematu udania się na teren wykopalisk. Calcelmo postanowi Cię wpuścić i przekaże Ci klucz do Nchuand-Zel, ale tylko jeżeli zgodzisz się na zabicie panoszącego się po wykopaliskach wielkiego pająka (mini-quest Różne: Zabij Nimhe w kopalniach Hchuand-Zel).

Mniej oczywiste rozwiązania to włamanie się na teren wykopalisk z pomocą wytrychów lub wykradzenie Calcelmo wspomnianego wcześniej klucza. Osobiście nie polecam tych wariantów, gdyż zlikwidowanie pająka i tak okaże się koniecznością. Niezależnie od wybranego wariantu zachowania odszukaj drzwi do Wykopalisk Nchuand-Zel (powyższy screen), które zlokalizowane są w południowej części Grodu Podkamień.

Przystąp do eksploracji terenu wykopalisk. Docelowo musisz dotrzeć do ich południowo-zachodniej części. Zabijaj napotykane mniejsze pająki śnieżne i niszcz pajęcze sieci dowolną bronią lub czarami. W głównej sali tej lokacji czeka Cię pojedynek z największym pająkiem, czyli wspomnianym przez Calcelma Nimhe. W zależności od preferowanego stylu gry możesz atakować pająka z wąskiego korytarza lub staczać z nim bezpośrednie walki. Po wygranej bitwie wyjdź na górną półkę i odszukaj ciało Alethiusa (powyższy screen), podnosząc notatki Alethiusa i oficjalnie uaktywniając opisywany quest.
Nowy cel główny: Odszukaj dziennik Stromma

Pozostań w miejscu, w którym odnalazłeś martwego Alethiusa i użyj dowolnej broni lub czarów do przebicia się przez znajdujące się tu kolejne pajęcze sieci (powyższy screen). Zauważ, że wykonanie tej czynności odblokowało Ci dostęp do drzwi prowadzących do głównego obszaru Nchuand-Zel. Lokacja ta pełni rolę swego rodzaju hub'u, tak więc będziesz tu jeszcze wielokrotnie powracał. Na chwilę obecną wybierz się na południe, pozostając na szerokim moście i eliminując napotykane po drodze falmery. W szczególności radzę uważać na łuczników oraz magów falmerów, starając się ich likwidować w pierwszej kolejności.

Docelowo musisz dotrzeć do oznaczonych przez grę drzwi zlokalizowanych w południowo-wschodniej części pieczary, które prowadzą do Kwater Nchuand-Zel. Także i w tej lokacji czekają Cię dość wymagające potyczki z falmerami. Wybierz się na południowy-zachód, gdyż w celu dotarcia do drugiego dziennika będziesz musiał najpierw odnaleźć schody prowadzące na niższy poziom. Dopiero wtedy udaj się na wschód. Dziennik Stromma leży na stoliku (powyższy screen) i będzie oczywiście pilnowany przez kilka potworów.
Nowy cel główny: Odszukaj dziennik Staubina
Nowy cel główny: Odszukaj dziennik Kraga
Nowy cel główny: Odszukaj dziennik Erja

Na początek powróć do miejsca startu, czyli do drzwi prowadzących do głównego obszaru Nchuand-Zel. Po znalezieniu się z powrotem w ogromnej pieczarze OSTROŻNIE przedostań się na sam dół i zlokalizuj w zachodniej części tej lokacji drzwi prowadzące do Zbrojowni Nchuand-Zel. Po przeniesieniu się w nowe miejsce skieruj się na zachód, uważając po drodze nie tylko na falmery, ale również na dosyć niebezpieczną pułapkę ogniową. Notatki Erj znajdują się w otoczeniu krasnoludzkich maszyn (powyższy screen), przy czym nie musisz się obawiać tego, że pająki i sfery niespodziewanie się uaktywnią.

Udaj się teraz do niezbadanego jeszcze wyjścia ze zbrojowni. Musisz w tym celu powrócić do mijanego wcześniej rozwidlenia w północnej części eksplorowanego obszaru i wybrać ścieżkę prowadzącą na wschód. Otwórz dużą bramę by powrócić do głównego obszaru Nchuand-Zel. Nie musisz na szczęście nigdzie dodatkowo się rozglądać, bo ciało Kraga leży tuż obok (powyższy screen). Zabierz ze sobą przede wszystkim dziennik Kraga.

Do odnalezienia pozostał Ci już tylko jeden dziennik i żeby do niego dotrzeć musisz skierować się na północ, odnajdując w północno-zachodniej części pieczary drzwi prowadzące do Pokoju kontrolnego Nchuand-Zel. Podążaj tu jedyną możliwą ścieżką, eliminując sukcesywnie napotykane falmery. Z czasem zaczniesz też wpadać na krasnoludzkie pająki, aczkolwiek nie musisz znacząco zmieniać taktyki działania. Odszukaj ciało Staubina (powyższy screen) i podnieś leżący obok niego dziennik Staubina.
Nowy cel główny: Uruchom ponownie automatyczne systemy obronne Nchuand-Zel

Ruszaj na południe, eliminując kolejne pająki. Pilnuj się podczas walk z pająkami - strażnikami, albowiem są one w stanie porażać swoje cele prądem. Do walk z czasem dołączą także krasnoludzkie sfery. W tym przypadku dobrze jest trzymać sfery na dystans, bo ich specjalizacją jest walka wręcz. Cel podróży to dźwignia, za którą należy pociągnąć (powyższy screen), aktywując tym samym systemy obronne krasnoludzkich ruin.
Nowy cel główny: Poszukaj kogoś, kto będzie mógł wiedzieć więcej na temat wyprawy

Musisz teraz powrócić do Grodu Podkamień. Na początek powróć do miejsca startu w aktualnie badanym pokoju kontrolnym, czyli do drzwi prowadzących do głównej części Nchuand-Zel. Po dotarciu na miejsce (powyższy screen) najlepiej byłoby zignorować toczące się w tej okolicy walki i wybrać lewą rampę, dzięki czemu zeskoczysz w łatwy sposób na badany już wcześniej most i nie będziesz w rezultacie musiał ponownie przechodzić przez wszystkie główne obszary krasnoludzkich ruin.

Ruszaj w stronę bramy prowadzącej do Wykopalisk Nchuand-Zel, likwidując w razie potrzeby napotykane falmery oraz krasnoludzkie pająki. Musisz teraz przejść przez całe wykopaliska, przy czym nie powinieneś tu spotkać żadnych nowych przeciwników. Po znalezieniu się z powrotem w Grodzie Podkamień odszukaj Calcelma. Rozmówcę warto na początek poinformować o zabiciu pająka Nimhe, otrzymując w zamian klucz do Muzeum Dwemerów.
Ważniejsze jest to żeby poruszyć temat odnalezionych dzienników (powyższy screen). W tym przypadku powinieneś otrzymać 1250 sztuk złota, zaś sam quest dobiegnie końca. Uwaga - Jeżeli z jakiegoś powodu pominąłeś w trakcie eksploracji Nchuand-Zel jakieś dzienniki, to możesz się po nie w dowolnym momencie wrócić, choć wymagane będzie poradzenie sobie z uaktywnionymi krasnoludzkimi maszynami.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Biała ampułka
- Skyrim: Blada Dama
- Skyrim: Błogosławieństwo natury
- Skyrim: Bunt na wschodzie (1)
- Skyrim: Bunt na wschodzie (2)
- Skyrim: Chwała przodkom
- Skyrim: Ciemno wszędzie!
- Skyrim: Człowiek, który wywołał wilka z lasu
- Skyrim: Infiltracja
- Skyrim: Krew na lodzie (1)
- Skyrim: Krew na lodzie (2)
- Skyrim: Księga miłości
- Skyrim: Mapy skarbów (I)
- Skyrim: Mapy skarbów (II-III)
- Skyrim: Mapy skarbów (IV-V)
- Skyrim: Mapy skarbów (VI-VII)
- Skyrim: Mapy skarbów (VIII-X)
- Skyrim: Maski smoczych kapłanów
- Skyrim: Największe głębiny
- Skyrim: Naprawa ampułki
- Skyrim: Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (1)
- Skyrim: Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2)
- Skyrim: Odszukaj palce Mistrza Kuźni
- Skyrim: Polowanie na robaki
- Skyrim: Pomoc w potrzebie
- Skyrim: Przyczajone zło
- Skyrim: Serce Dibelli
- Skyrim: Skrucha
- Skyrim: Spisek renegatów
- Skyrim: Szturm na smoczych kultystów
- Skyrim: Święte próby Kyne
- Skyrim: Trudne początki
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (1)
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (2)
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (3)
- Skyrim: W świetle dnia
- Skyrim: Wieczny odpoczynek
- Skyrim: Zaginiona ekspedycja
- Skyrim: Zaginiony w akcji
- Skyrim: Zakazana opowieść (1)
- Skyrim: Zakazana opowieść (2)
- Skyrim: Zamknięte usta
- Skyrim: Zbudzona wilcza królowa
- Skyrim: Złoty szpon
- Skyrim: Złożone obietnice
- Skyrim: Zwój dla Anski
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Questy poboczne
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
