Skyrim: Odrodzona Trójca
Aktualizacja:
Odrodzona Trójca
Nowy cel główny: Wysłuchaj Karliah
Po tym, jak zdasz raport Brynjolfowi, powinieneś porozmawiać z elfią złodziejką. Pod Twoją nieobecność została podjęta decyzja, że Mercer Frey jest zdecydowanie zbyt niebezpieczny dla Gildii Złodziei i musi zostać usunięty. W tym celu musisz udać się po jego śladach i dotrzeć do miejsca, gdzie znajdują się Oczy Falmera.

Mistrz Gildii jest na tyle poważnym przeciwnikiem, że podczas tej misji towarzyszyć Ci będzie Kariah. Spotkaj się z nią przy megalicie nieopodal Pękniny.
Nowy cel główny: Spotkaj się z Karliah przy megalicie
Wyjdź z Pękniny przez południową bramę i podążaj ścieżką wiodącą w góry. Po kilku chwilach zauważysz wielki głaz, pod którym stoi Karliah - to Słowicza Komnata, gdzie kiedyś spotykały się Słowiki (screen poniżej).

Jeśli zagadniesz mroczną elfkę o historię Słowików, dowiesz się, że ich rolą jest służenie Nocnicy -patronki wszystkich złodziei. Dotychczas słowikami była Karliah, Gallus i Mercer Frey, jednak po zdradzie tego ostatniego, osobliwy "zakon" rozpadł się. Twoją rolą będzie jego odbudowanie.
Nowy cel główny: Podążaj za Karliah
Kiedy wejdziesz do środka Komnaty Słowików, zauważysz, że do waszej wyprawy dołączył również Brynjolf. Jak widać, nie tylko Ty masz dołączyć do elitarnego grona Słowików, ale również rudowłosy złodziej.

Idźcie za Karliah i słuchajcie jej opowieści - dobrze by było, żebyście poznali wasze dziedzictwo. Kiedy dotrzecie do wielkiej groty, złodziejka poprosi was o wdzianie specjalnych, słowiczych zbroi.
Nowy cel główny: Uaktywnij kamień zbroi
Nowy cel główny: Załóż zbroję Słowika
Przejdź przez most linowy i skręć w lewo - w dużej sali znajdziesz trzy głazy. W momencie, w którym dotkniesz środkowego, w Twoim ekwipunku pojawi się Zbroja Słowika. Załóż ją, aby aktywować dalszą część zadania.

Chociaż strój Słowika nie jest najpotężniejszym odzieniem w grze, to jednak z pewnością jednym z najciekawiej zaprojektowanych. Warto wypełnić tę misję chociażby po to, by zdobyć te szaty.
Nowy cel główny: Podążaj za Karliah
Zanim ruszysz za złodziejami do dużej sali na końcu korytarza, skręć w oba jego rozwidlenia. W znajdujących się tam pomieszczeniach znajdziesz kufry o losowej zawartości - być może będzie tam coś wartego uwagi.

Kiedy skończysz rabować bezpańskie dobra, wróć do Karliah. W tym momencie poznasz warunki, na jakich zostaniesz Słowikiem. Od momentu złożenia przysięgi będziesz mógł do woli korzystać z błogosławieństwa Nocnicy, jednak w zamian za to będziesz musiał obiecać, że staniesz się strażnikiem jej świątyni - tak za życia, jak i po śmierci. Jako, że nie masz żadnego wyboru, musisz zgodzić się na tę propozycję. Zgodę wyrazi również Brynjolf.
Nowy cel główny: Stań na wolnym glifie podłogowym
Podążaj za Karliah w głąb korytarza. Po kilku krokach złodziejka otworzy wrota, za którymi znajduje się właściwa świątynia Nocnicy. Za główną, środkową kolumną dojrzysz trzy postumenty - jeden z nich został przeznaczony dla Ciebie.

Kiedy zajmiesz swoje miejsce, pośrodku sali objawi się sama Nocnica, by przyjąć waszą przysięgę. Po krótkiej ceremonii duch zniknie, a Ty uzyskasz błogosławieństwo bogini, w postaci nadnaturalnego szczęścia.
Nowy cel główny: Pomów z Karliah
Po tym, jak złożyłeś przysięgę wierności Nocnicy, Karliah wyjawi Ci prawdziwą zbrodnię Mercera Freya - zbezcześcił on świątynię bogini, kradnąc Kościany Klucz. Artefakt ten pozwala na bezproblemowe otwarcie każdego zamka, niezależnie od stopnia jego skomplikowania. Właśnie dzięki temu artefaktowi udało mu się wkroczyć do Sanktuarium Śnieżnego Woalu.

Celem drużyny jest od tego momentu nie tylko pochwycenie Mercera Freya, ale i zwrócenie Klucza Nocnicy. Zachowanie artefaktu dla siebie zaowocowałoby utratą błogosławieństwa bogini - na Gildię Złodziei ponownie spadłoby wielkie nieszczęście. Jak się więc okazuje, ponownie nie masz wyboru i musisz rzucić się w wir przygody.
Nowy cel główny: Pomów z Brynjolfem
Zanim ostatecznie opuścisz Komnaty Słowików, powinieneś porozmawiać jeszcze z Brynjolfem. Rudobrody złodziej przedstawi Ci sprawę bez ogródek - zostało postanowione, że to właśnie Ty zostaniesz nowym mistrzem Gildii Złodziei.

Przed swoją formalną nominacją musisz jeszcze wypełnić zadania mające na celu przywrócenie renomy Gildii - w tym celu porozmawiaj z Vex oraz Delvinem Mallorym na temat dodatkowych misji (patrz sekcja Reputacja w niniejszym podręczniku). Oczywiście zanim zajmiesz czołową pozycję wśród złodziei, musisz jeszcze wyeliminować jej poprzedniego mistrza - Mercera Freya.
Odblokowany quest Gildii Złodziei: Ślepota
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim: Akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei
- Skyrim: Questy Gildii Złodziei
- Skyrim: Informacje wstępne Questy Gildii Złodziei
- Skyrim: Za obopólną korzyścią
- Skyrim: Biznesowe podejście
- Skyrim: W otwarte karty
- Skyrim: Na pomoc uciśnionym
- Skyrim: Wybryk łajdaka
- Skyrim: Bez słów
- Skyrim: Trudne odpowiedzi
- Skyrim: Pościg
- Skyrim: Odrodzona Trójca
- Skyrim: Ślepota
- Skyrim: Powrót ciemności
- Skyrim: Poruszyć niebo i Skyrim
- Skyrim: Różne - Odbierz od Tonilii pancerz Gildii Złodziei
- Skyrim: Różne - Porozmawiaj z Tonilią na temat odbioru pancerza
- Skyrim: Różne - Porozmawiaj z Maven na temat długu Valda
- Skyrim: Różne - Porozmawiaj z Delvinem i dowiedz się więcej o Gildii Złodziei
- Skyrim: Różne - Porozmawiaj z Vex i dowiedz się więcej o Gildii Złodziei
- Skyrim: Różne - Dostarcz księżycowy cukier do rąk Ri'saada
- Skyrim: Na ryby
- Skyrim: Robota papierkowa
- Skyrim: Ryzykowna robota
- Skyrim: Kradzież z włamaniem
- Skyrim: Krecia robota
- Skyrim: Fanty
- Skyrim: Zadanie dla złodzieja
- Skyrim: Reputacja - Biała Grań - Fałszywa amnestia
- Skyrim: Reputacja - Wichrowy Tron - Cienie z Summerset
- Skyrim: Reputacja - Markart - Blask Srebra
- Skyrim: Reputacja - Samotnia - Wybredny Ropuch
- Skyrim: Pod nowym kierownictwem
- Skyrim: Odkupienie
- Skyrim: Questy Gildii Złodziei
- Skyrim: Akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei
Komentarze czytelników
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
Najpierw pierwsza dźwignia później czwarta i jeszcze raz czwarta
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
Mam nadzieję że do tej pory dałeś radę :) Jak coś to w trakcie gry "Esc" - System - Controls i zmieniasz przyciski myszy lewy z prawym oraz klawiaturę pod siebie. Tak samo jest w Skyrim.
Przepraszam za podczepienie:
Może jakiś sposób na to abym mógł ustawić sobie klawisze takie jak lubię. Dla ułatwienia dodam że grywam na klawiaturze numerycznej. (?)
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
Skyrim? Po Minecraft najlepsza gra w jaką dotychczas grałem a zaliczyłem ich ok 100 (bez znaczenia ceny). Bardzo długo opierałem się tej grze, irracjonalny strach powodował, że bałem się konfrontacji a może... intuicja przeczuwała co się stanie? Miesiąc temu kupiłem synowi skyrima, zobaczyłem jak gra i... następnego dnia ja też ją już miałem (kupiłem 2 egzemplarz) Teraz od miesiąca, przez całe ferie świąteczno zimowe - syna gramy jak wariaci po 8-10 godzin dziennie i chyba nawet nie dotarliśmy do połowy. Ci którzy mówią, że znają tą grę bo mają za sobą 20 -30 godzin nie wiedzą co piszą.
Na niektórych filmach YT można zobaczyć jak gracze próbują dowcipkować z gry i to jest właśnie błąd.
Do tej gry należy podejść tak jakby to wszystko się działo naprawdę a wtedy wyobraźnia przeniesie nas w zupełnie inny świat z którego nieprędko będziemy chcieli wyjść.
Naprawdę polecam.
PS. Podziękowania za poradnik, przydaje się...
Dla tych co hejtują Skyrima a wolą Wieśka,
Wiedźmin ssie.
Wiedźmin a Skyrim to zupełnie dwie inne gry, więc nie ma co ich porównywać. Ale gdy bym już musiał to Skyrim po prostu ssie i uratowały go mody. Brak głębi w tej grze oraz to że niby grając w ogóle nie interesowała mnie fabuła.. to było przytłaczające.. W wiedźminie czuć jakiś minimalny realizm oraz głębie postaci jak i świata. Rozumiem ludzi którzy lubią eksplorować, tworzyć elfki z coraz to większymi cy...dup.. ale no nie oszukujmy się, to jest i będzie jedna z najsłabszych gier jaka wyszła w tym gatunku. Po prostu Skyrim miał potencjał ale go nie wykorzystał, bo od początku czułem że ta gra ma ten klimat ale co godzinę grania czułem że mija się to z celem.. naprawdę słaby główny wątek i średnie dodatki(przy których bawiłem się nieźle w porównaniu do głównej fabuły)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
