Przyczajone zło | Questy poboczne w Skyrim
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry The Elder Scrolls V: Skyrim znajdziesz opis przejścia pobocznej misji Przyczajone zło. Quest ten dotyczy odwiedzenia ruin o nazwie Valthume, w których konieczne jest zbadanie grobowca. W dalszej części misji bohater musi wziąć udział w rytuale i pokonać bossa ruin, którym jest Hevnoraak.
- Nowy cel główny: Zbierz naczynia
- Nowy cel główny: Przeprowadź wraz z Valdarem rytuał
- Nowy cel główny: Pokonaj Hevnoraaka
Nowy cel główny: Zbierz naczynia
Uwaga! Quest ten związany jest z zadaniem Maski smoczych kapłanów, tak więc najlepiej jest go zaliczyć przy okazji zdobywania jednej z ośmiu masek potrzebnych do kolekcji.

Otwórz mapę świata i wybierz się do ruin o nazwie Valthume, zlokalizowanych w zachodniej części Skyrim (powyższy screen). Jeżeli nie odkryłeś jeszcze tego miejsca, to podróż do ruin najlepiej będzie rozpocząć w Markarcie, pozostając na głównym trakcie i kierując się na wschód. Po dotarciu na miejsce odszukaj drzwi prowadzące do Westybulu w Valthume i porozmawiaj z duchem Valdara. Duch przestrzeże Cię przed złem czającym się w tym miejscu związanym z postacią smoczego kapłana Hevnoraaka. W dalszej części rozmowy dowiesz się o możliwości pokonania tej postaci, ale wymagane będzie wykonanie kilku czynności. Pierwszą z nich jest pozyskanie trzech obdarzonych magiczną mocą naczyń.

Skorzystaj z przejścia, które odblokowało się w momencie zakończenia rozmowy z Valdarem, wybierając się na południe. Wkrótce dotrzesz do dużej bramy i musisz ją otworzyć by przenieść się do głównej części grobowca Valthume. Ruszaj dalej, wybierając wąskie południowe przejście (powyższy screen). Uważaj po drodze na pułapki (niektóre z nich możesz wykorzystać na swoją korzyść) i bądź gotowy do staczania częstych walk z draugrami. Niestety w zdecydowanej większości przypadków będą to najsilniejsze odmiany nieumarłych, czyli draugry - upiory, draugry - mściciele i draugry - panowie śmierci. Dostosowuj taktykę walki w zależności od tego czy walczysz z wojownikiem, łucznikiem czy magiem.

Po dotarciu do większej sali będziesz się mógł trochę rozejrzeć, staczając przy okazji nowe walki z draugrami i pająkami, bądź też od razu skorzystać z południowego przejścia (powyższy screen). Uważaj tu na zawieszone przy suficie lampiony, które w momencie kontaktu z podłożem mogą doprowadzić do pojawienia się płomieni w okolicznych korytarzach. Patent ten możesz oczywiście wykorzystywać w walkach z potworami, ale uważaj żeby samemu na tym nie ucierpieć.

Po przejściu przez wąskie korytarze skorzystaj z uchwytu na wschodniej ścianie, docierając do sali z pierwszym naczyniem (powyższy screen). Niestety, obiekt ten jest pilnowany przez draugra - pana śmierci, tak więc w pierwszej kolejności musisz stoczyć pojedynek z nieumarłym. Po wygranej walce zabierz ze sobą matowe naczynie. Powróć teraz do głównego korytarza i ruszaj dalej na południe. W kolejnej dużej sali czeka Cię trudna bitwa z draugrami i warto szybko eliminować te potwory, które dysponują magicznymi zdolnościami. Po zakończonych walkach udaj się na wschód, odnajdując przejście do Katakumb w Valthume.

Wejdź do dużej sali katakumb. Zaatakuje Cię tu olbrzymi pająk śnieżny, którego możesz pozbyć się w bezpośredniej walce lub atakując go z górnych balkoników. Po zabezpieczeniu okolicy udaj się na wschód, pociągając za łańcuch odblokowujący przejście. Musisz teraz przejść przez szereg wąskich korytarzy. Drugie naczynie znajduje się w jednym z zachodnich pomieszczeń (powyższy screen) i żeby odblokować sobie do niego dostęp pociągnij za łańcuch zlokalizowany na północnej ścianie. Tak jak wcześniej, rozpraw się z draugrem - panem śmierci i dopiero wtedy podnieś matowe naczynie. Dodatkowo polecam rozbroić tutejsze pułapki, wyjmując z nich klejnoty duszy.

Wyjdź z pomieszczenia i wznów eksplorację katakumb, wybierając południowy korytarz. Sukcesywnie przebijaj się przez zastępy draugrów, uważając też na kolejne trudne do zauważenia pułapki. Dostęp do południowej sali możesz sobie odblokować pociągając za łańcuch. Rozpraw się z nową grupą draugrów, zeskocz na dół i wybierz korytarz biegnący na zachód (powyższy screen).

Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do zamkniętych drzwi. Czeka Cię tu prosta i zapewne doskonale znana Ci zagadka. Zacznij od zabrania z piedestału żelaznego szpona (uwaga na pułapkę ogniową!) i następnie obejrzyj go w inwentarzu, ustalając prawidłową kolejność symboli. Możesz już zacząć wchodzić w interakcję z drzwiami - górny pierścień ma docelowo ukazywać smoka, środkowy pierścień ma ukazywać orła, a dolny pierścień ma ukazywać wyjącego wilka. Rozwiązanie zagadki pokazane zostało na powyższym screenie i na sam koniec musisz oczywiście wsunąć szpon do dziurek. Ostrożnie wejdź do nowej sali i przystąp do walk z dość liczną grupą draugrów. Ostatnim matowym naczyniem zainteresuj się dopiero po zlikwidowaniu nieumarłych.
Nowy cel główny: Przeprowadź wraz z Valdarem rytuał

ZANIM opuścisz to miejsce podejdź do pobliskiej tablicy celem poznania nowego Słowa Mocy - Życie, Szept Aury. Dopiero teraz skieruj się w stronę przejścia zlokalizowanego w północno-zachodniej części pomieszczenia (powyższy screen), które możesz sobie odblokować pociągając za łańcuch. Powróć do głównej części grobowca Valthume i zatrzymaj się po dotarciu do największej sali, odnajdując Valdara.

Zainicjuj rozmowę z Valdarem, dowiadując się o prawdziwej zawartości naczyń i niebezpieczeństwach związanych z doprowadzeniem całego planu do końca. Zgodnie z otrzymaną od ducha instrukcją podejdź do lichtarza (powyższy screen) celem opróżnienia wszystkich trzech naczyń, a następnie wejdź w interakcję z tronem by na nim usiąść. Zapisz przy okazji stan gry, bo przed Tobą walka z bossem.
Nowy cel główny: Pokonaj Hevnoraaka

Wstań gdy tylko zauważysz, że Hevnoraak wydostał się z grobu. Przystąp do walk ze smoczym kapłanem (powyższy screen), który z oczywistych względów nie będzie łatwy do pokonania. Proponuję zwiększyć swoją odporność na porażenia błyskawicami i dbać o stan zdrowia bohatera, dążąc do jak najszybszego wyeliminowania Hevnoraaka. Po wygranej bitwie porozmawiaj z Valdarem, który zasugeruje zabranie maski Hevnoraaka jako nagrody za wykonanie tego questu. Warto oczywiście tak postąpić, tym bardziej, że maska będzie potrzebna do innego pobocznego zadania.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry
- Questy poboczne
- Biała ampułka | Questy poboczne w Skyrim
- Blada Dama | Questy poboczne w Skyrim
- Błogosławieństwo natury | Questy poboczne w Skyrim
- Bunt na wschodzie (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Bunt na wschodzie (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Chwała przodkom | Questy poboczne w Skyrim
- Ciemno wszędzie! | Questy poboczne w Skyrim
- Człowiek, który wywołał wilka z lasu | Questy poboczne w Skyrim
- Infiltracja | Questy poboczne w Skyrim
- Krew na lodzie (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Krew na lodzie (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Księga miłości | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (I) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (II-III) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (IV-V) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (VI-VII) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (VIII-X) | Questy poboczne w Skyrim
- Maski smoczych kapłanów | Questy poboczne w Skyrim
- Największe głębiny | Questy poboczne w Skyrim
- Naprawa ampułki | Questy poboczne w Skyrim
- Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Odszukaj palce Mistrza Kuźni | Questy poboczne w Skyrim
- Polowanie na robaki | Questy poboczne w Skyrim
- Pomoc w potrzebie | Questy poboczne w Skyrim
- Przyczajone zło | Questy poboczne w Skyrim
- Serce Dibelli | Questy poboczne w Skyrim
- Skrucha | Questy poboczne w Skyrim
- Spisek renegatów | Questy poboczne w Skyrim
- Szturm na smoczych kultystów | Questy poboczne w Skyrim
- Święte próby Kyne | Questy poboczne w Skyrim
- Trudne początki | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (2) | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (3) | Questy poboczne w Skyrim
- W świetle dnia | Questy poboczne w Skyrim
- Wieczny odpoczynek | Questy poboczne w Skyrim
- Zaginiona ekspedycja | Questy poboczne w Skyrim
- Zaginiony w akcji | Questy poboczne w Skyrim
- Zakazana opowieść (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Zamknięte usta | Questy poboczne w Skyrim
- Zbudzona wilcza królowa | Questy poboczne w Skyrim
- Złoty szpon | Questy poboczne w Skyrim
- Złożone obietnice | Questy poboczne w Skyrim
- Zwój dla Anski | Questy poboczne w Skyrim
- Questy poboczne
- Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
