Odczytanie Prastarego Zwoju | Zguba Alduina | Solucja Skyrim
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry TES V: Skyrim znajduje się opis przejścia początkowej części głównej misji Zguba Alduina. Sterowana postać musi doprowadzić do oczytania zdobytego Prastarego Zwoju. Nagrodą za wykonanie tej czynności będzie pozyskanie nowego Krzyku Mocy - "Smokogrzmot".
- Nowy cel główny: Odczytaj Prastary Zwój przy załamaniu czasu
- Nowy cel główny: Naucz się od norskich bohaterów Krzyku o nazwie "Smokogrzmot"
Nowy cel główny: Odczytaj Prastary Zwój przy załamaniu czasu

Zanim będziesz mógł skorzystać z Prastarego Zwoju, wymagane będzie opuszczenie Wieży Mzark. W celu powrotu do Skyrim nie musisz na szczęście ponownie przechodzić przez Czarną Przystań i podziemne ruiny, bo o wiele prościej jest użyć windy zlokalizowanej we wschodniej części wieży (powyższy screen). Wejdź w interakcję z dźwignią i zaczekaj aż zostaniesz przetransportowany na powierzchnię. Tu pociągnij za inną dźwignię, dzięki czemu otworzysz klatkę, która wcześniej blokowała dostępu do windy od zewnątrz.

Uwaga: Zanim zdecydujesz się na kontynuowanie tego questu, postaraj się zaopatrzyć w dużą ilość mikstur oraz zwiększyć odporność bohatera na żywioł ognia. Możesz już otworzyć mapę świata i skorzystać z opcji szybkiej podróży celem przeniesienia się do Gardła Świata. Wysłuchaj nowej rozmowy z Paarthurnaxem, po czym ustaw się wewnątrz oznaczonego przez grę załamania czasu (powyższy screen). Otwórz teraz inwentarz, przejdź do zakładki Księgi i podświetl Prastary Zwój. Wciśnij teraz klawisz E celem odczytania zwoju.
Nowy cel główny: Naucz się od norskich bohaterów Krzyku o nazwie "Smokogrzmot"

Przed Tobą dość przydługawa scenka, w trakcie której będziesz się mógł jedynie rozglądać. Będzie ona ukazywała wydarzenia z przeszłości, a mianowicie to w jaki sposób norskim bohaterom udało się "uziemić" Alduina i następnie nieumyślnie wysłać go w przyszłość. Najważniejszym momentem cut-scenki będzie oczywiście poznanie trzech nowych Słów Mocy (powyższy screen), a mianowicie Słowa Mocy - Śmiertelność, Smokogrzmot, Słowa Mocy - Skończenie, Smokogrzmot i Słowa Mocy - Tymczasowość, Smokogrzmot. Będzie to oczywiście równoznacznie z odblokowaniem Krzyku Smokogrzmot.
0
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
