Skyrim: Podsycanie płomieni (2)
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do TES V: Skyrim jest druga część opisu przejścia questu Podsycanie płomieni. To jedna z pobocznych misji powiązanych z Akademią Bardów z Samotni. Już po odnalezieniu Strofy Króla Olafa należy powrócić z nią do akademii i w opuszczeniu lochu bohaterowi przeszkodzi boss - Król Olaf. Po dostarczeniu strofy czekają cię szereg spotkań z członkami Akademii Bardów.
- Nowy cel główny: Wróć do Akademii Bardów
- Nowy cel główny: Pomóż Viarmo odtworzyć poemat Olafa
- Nowy cel główny: Spotkaj się z Viarmo w Błękitnym Pałacu;
- Nowy cel główny: Przysłuchuj się, gdy Viarmo będzie recytował poemat Olafa
- Nowy cel główny: Pomów z Viarmo
- Nowy cel główny: Pomów z Jornem
- Nowy cel główny: Po zmierzchu porozmawiaj z Jornem
- Nowy cel główny: Przyjdź na Spalenie Króla Olafa
Nowy cel główny: Wróć do Akademii Bardów

Przystąp do ponownej eksploracji tych samych lokacji, ale zachowaj ostrożność, bo w jednym z pomieszczeń zaatakują Cię nowe draugry. Zatrzymaj się po znalezieniu się przy mijanych wcześniej zapieczętowanych drzwiach i zaczekaj aż duch Svaknira zdejmie z nich magiczną blokadę (powyższy screen). Polecam oczywiście skorzystać z nowo odblokowanego zachodniego przejścia.

Podejdź do kolejnej zamkniętej bramy gdzie zmuszony zostaniesz do rozwiązania zagadki z symbolami. Całość polega na odpowiednim ustawieniu trzech interaktywnych pierścieni.
Otwórz inwentarz, przejdź do kategorii Różne i obejrzyj pozyskany na samym początku tego questu szpon rubinowego smoka, dzięki czemu zauważysz, że pokazuje on właściwą kolejność symboli. Pełne rozwiązanie zagadki zaprezentowane zostało na powyższym screenie - górny pierścień musi ukazywać wyjącego wilka, środkowy pierścień musi ukazywać orła, a dolny pierścień musi ukazywać wyjącego wilka. Na koniec użyj samego szponu, dzięki czemu odblokujesz sobie przejście.

Ruszaj na południe, zapisując po drodze stan gry. Po dotarciu do dużej południowej sali zmuszony zostaniesz do wzięcia udziału w kilkuczęściowej bitwie z draugrami. Przystąp do atakowania nieumarłych wstających z kolejnych tronów (powyższy screen) i zauważ, że w walkach tych będzie Ci pomagał duch Svaknira. Co więcej, postać ta nie będzie mogła zginąć. Pilnuj się, bo w miarę upływu czasu będziesz musiał pokonywać coraz silniejsze draugry i będą to między innymi cztery draugry - mściciele.

Na sam koniec czeka Cię pojedynek z głównym bossem tego questu - Królem Olafem Jedno-Okim (powyższy screen). Zaatakuj tego draugra zanim jeszcze wygrzebie się z grobu, a w dalszej części bitwy wycofaj się i pozwól na to żeby Olaf walczył z duchem Svaknira. Oczywiście mógłbyś się też włączyć do walk, ale musiałbyś bardzo dużą uwagę przywiązywać do unikania ataków bossa. Po wygranym pojedynku zbadaj zwłoki króla, zabierając klucz do skarbca króla Olafa. Oprócz tego dobrze byłoby podejść do tutejszej tablicy i poznać nowe Słowo Mocy - Furia, Trąba Powietrzna.

Skorzystaj teraz z bocznych drzwi, otwierając je z pomocą klucza (powyższy screen). Po znalezieniu się w skarbcu koniecznie zbadaj zawartość głównego kufra, po czym pociągnij za dźwignię i wybierz wąski korytarz, w łatwy sposób powracając do wyjścia z krypt. Otwórz mapę świata i ponownie wybierz się do Samotni, a konkretnie do Akademii Bardów. Zagadaj do Viarmo i przekaż w jego ręce Strofę Króla Olafa.
Nowy cel główny: Pomóż Viarmo odtworzyć poemat Olafa

W trakcie rozmowy z Viarmo okaże się, że odzyskany poemat jest niekompletny i bohater automatycznie zasugeruje zastosowanie sprytnej sztuczki polegającej na jego sfałszowaniu. Rektor zgodzi się na ten plan i przystąpi do odczytywania poematu, pytając się Ciebie w dwóch miejscach w jaki sposób uzupełnić jego treść (powyższy screen). Zdecydowanie polecam wybór opcji dialogowych związanych z Retoryką (Perswazja). Na szczęście jeśli próby te zakończą się niepowodzeniem to nic złego się nie stanie i będziesz mógł zdecydować się na "standardowe" opcje dialogowe.
Nowy cel główny: Spotkaj się z Viarmo w Błękitnym Pałacu;
Nowy cel główny: Przysłuchuj się, gdy Viarmo będzie recytował poemat Olafa

Po uzupełnieniu brakującej treści Viarmo postanowi wybrać się z poematem do Błękitnego Pałacu celem odczytania jego treści na tamtejszym dworze i nakłonienia jarla do przywrócenia uroczystości Spalenia Króla Olafa. Błękitny Pałac znajduje się w południowo-wschodniej części Samotni i możesz podążać śladami Viarmo lub spotkać się z nim na miejscu. Po dotarciu do pałacu odszukaj Viarmo i wybierz opcję dialogową Jesteśmy gotowi?. Przejdź teraz za rektorem do głównej części pałacu i zaczekaj aż Viarmo zacznie recytować poemat (powyższy screen). Niezależnie od tego jaką treścią uzupełnione zostały brakujące fragmenty poematu jarl Samotni będzie zachwycony i wyda zgodę na przywrócenie uroczystości bardów.
Nowy cel główny: Pomów z Viarmo
Nowy cel główny: Pomów z Jornem
Nowy cel główny: Po zmierzchu porozmawiaj z Jornem

Porozmawiaj z Viarmo, który wyśle Cię do Jorna by ten przystąpił do przygotowań do uroczystości. Wyjdź w rezultacie z Błękitnego Pałacu i powróć do Akademii Bardów. Odszukaj Jorna i zainicjuj z nim rozmowę (powyższy screen). Jeżeli spotkanie to ma miejsce po zmroku, to od razu będziesz mógł awansować do ostatniej części questu. W przeciwnym wypadku Jorn poprosi Cię by powrócić do niego wieczorową porą.
Nowy cel główny: Przyjdź na Spalenie Króla Olafa

Wyjdź z budynku Akademii Bardów i skręć w prawo, wybierając się na północny-wschód. Zatrzymaj się przy niewielkim placu i zaczekaj aż zgromadzą się tu wszystkie zainteresowane osoby, odprawiając ceremonię podpalenia kukły króla Olafa (powyższy screen). Na sam koniec questu zagada do Ciebie Viarmo, oficjalnie mianując Cię członkiem akademii i wynagradzając Cię w złocie (wysokość nagrody jest uzależniona od "jakości" poematu, czyli od tego z ilu opcji dialogowych perswazji udało Ci się wcześniej skorzystać). Pomimo tego, że zadanie to dobiegło właśnie końca, możesz się teraz zająć zaliczeniem trzech innych questów Akademii Bardów, które opisane zostały w dalszej części poradnika.
Komentarze czytelników
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
Najpierw pierwsza dźwignia później czwarta i jeszcze raz czwarta
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
Mam nadzieję że do tej pory dałeś radę :) Jak coś to w trakcie gry "Esc" - System - Controls i zmieniasz przyciski myszy lewy z prawym oraz klawiaturę pod siebie. Tak samo jest w Skyrim.
Przepraszam za podczepienie:
Może jakiś sposób na to abym mógł ustawić sobie klawisze takie jak lubię. Dla ułatwienia dodam że grywam na klawiaturze numerycznej. (?)
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
Skyrim? Po Minecraft najlepsza gra w jaką dotychczas grałem a zaliczyłem ich ok 100 (bez znaczenia ceny). Bardzo długo opierałem się tej grze, irracjonalny strach powodował, że bałem się konfrontacji a może... intuicja przeczuwała co się stanie? Miesiąc temu kupiłem synowi skyrima, zobaczyłem jak gra i... następnego dnia ja też ją już miałem (kupiłem 2 egzemplarz) Teraz od miesiąca, przez całe ferie świąteczno zimowe - syna gramy jak wariaci po 8-10 godzin dziennie i chyba nawet nie dotarliśmy do połowy. Ci którzy mówią, że znają tą grę bo mają za sobą 20 -30 godzin nie wiedzą co piszą.
Na niektórych filmach YT można zobaczyć jak gracze próbują dowcipkować z gry i to jest właśnie błąd.
Do tej gry należy podejść tak jakby to wszystko się działo naprawdę a wtedy wyobraźnia przeniesie nas w zupełnie inny świat z którego nieprędko będziemy chcieli wyjść.
Naprawdę polecam.
PS. Podziękowania za poradnik, przydaje się...
Dla tych co hejtują Skyrima a wolą Wieśka,
Wiedźmin ssie.
Wiedźmin a Skyrim to zupełnie dwie inne gry, więc nie ma co ich porównywać. Ale gdy bym już musiał to Skyrim po prostu ssie i uratowały go mody. Brak głębi w tej grze oraz to że niby grając w ogóle nie interesowała mnie fabuła.. to było przytłaczające.. W wiedźminie czuć jakiś minimalny realizm oraz głębie postaci jak i świata. Rozumiem ludzi którzy lubią eksplorować, tworzyć elfki z coraz to większymi cy...dup.. ale no nie oszukujmy się, to jest i będzie jedna z najsłabszych gier jaka wyszła w tym gatunku. Po prostu Skyrim miał potencjał ale go nie wykorzystał, bo od początku czułem że ta gra ma ten klimat ale co godzinę grania czułem że mija się to z celem.. naprawdę słaby główny wątek i średnie dodatki(przy których bawiłem się nieźle w porównaniu do głównej fabuły)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
