Skyrim: W świetle dnia
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do gry TES V: Skyrim ma do zaoferowania opis przejścia pobocznego questu W świetle dnia. Jest to unikalne opcjonalne zadanie, a to dlatego, że dotyczy ono pozbycia się klątwy wampiryzmu po tym jak bohater zostanie pogryziony przez wampiry i nie zatrzyma procesu przemiany. Nasza solucja krok po kroku wyjaśnia jak przestać być wampirem.
- Uaktywnienie questu
- Nowy cel główny: Pomów z Falionem
- Nowy cel główny: Przynieś nasycony czarny klejnot duszy do Morthalu
- Nowy cel główny: Spotkaj się z Falionem o brzasku
- Nowy cel główny: Pomów z Falionem; Nowy cel główny: Poczekaj, aż Falion zakończy rytuał
Uaktywnienie questu
Jeśli zdarzyło Ci się zarazić wampiryzmem, a nie chcesz skończyć jako krwopijca, to ciągle istnieje dla Ciebie nadzieja. Przez pierwsze trzy dni od złapania infekcji możesz wyleczyć się przy pomocy konwencjonalnych metod (takich jak eliksiry uzdrawiające czy wizyta przy którymś z boskich ołtarzy). Jeśli czas ten minął, musisz nieco się wysilić i zająć się niniejszym questem.
Polecamy również zajrzeć na stronę Zamiana w wampira w naszym atlasie świata. Są tam wszystkie informacje na temat stania się jako wampirem oraz prowadzenia gry jako wampir.

Kiedy wampiryzm zacznie przyjmować bardzo namacalne formy (czerwone oczy, blada cera itd.), udaj się do dowolnej karczmy w Skyrim i spytaj barmana o plotki. Widząc Twój stan, karczmarz zasugeruje Ci, że czarownik Falion z Morthal podobno zgłębił tajemnice wampirów. Kto wie, może zna lekarstwo na Twoją przypadłość?
Nowy cel główny: Pomów z Falionem
Czarownika znajdziesz w Morthalu - niewielkim mieście na północny wschód od Białej Grani (wygodnie możesz tam dotrzeć również z Samotni). W czasie dnia mężczyzna przebywa w swoim domu, w nocy zaś - pośród starożytnych kręgów na północny zachód od mieściny. Kiedy go spotkasz, natychmiast zostaniesz rozpoznany jako wampir. Najwyraźniej mag zna się na sprawie.

Aby wyleczyć się z wampiryzmu, będziesz musiał wziąć udział w tajemniczym obrzędzie wywołanym przez Faliona. Do dokonania ceremonii niezbędny będzie czarny klejnot duszy, który powinieneś uprzednio napełnić. Nie ulega więc wątpliwości, że za swoją wolność zapłacisz czyimś życiem.
Nowy cel główny: Przynieś nasycony czarny klejnot duszy do Morthalu
Czarny klejnot duszy możesz znaleźć na jeden z kilku sposobów. Najprostszy z nich polega po prostu na odkupieniu przedmiotu od Faliona - nie kosztuje on nawet zbyt wiele. Jeśli nie posiadasz wystarczającej ilości gotówki, zawsze możesz znaleźć kamień w posiadłości Hjerim w Wichrowym Tronie lub w Jaskini Hoba (na zachód od Zimowej Twierdzy).

Gdy zdobędziesz poszukiwany klejnot, przyjdzie pora na jego napełnienie. Aby móc wysysać z przeciwników dusze i przenosić je do kamieni, potrzebujesz specjalnego czaru (Pułapka Duszy - kupisz u większości magów), albo broni potrafiącej więzić duchy ofiar. Następnie przystąp do polowania na ludzi - najwygodniej będzie Ci zakraść się do któregoś z obozów bandytów lub innej jaskini i tam zabić jakiegoś bandziora. Po schwytaniu duszy, możesz wrócić do Faliona.
Nowy cel główny: Spotkaj się z Falionem o brzasku
Po przyniesieniu czarodziejowi napełnionego czarnego klejnotu duszy, możecie już przygotować się do odprawienia ceremonii. Wyjdź z Morthalu i skieruj się w kierunku północno-zachodnim, aż dotrzesz do kamiennego kręgu. Stań w jego środku i poczekaj do wschodu słońca (koło godziny 5:00 rano). Oczywiście nie musisz poświęcać swojego cennego czasu na samo stanie - pod klawiszem T znajdziesz funkcję zautomatyzowanego czekania.

Nowy cel główny: Pomów z Falionem; Nowy cel główny: Poczekaj, aż Falion zakończy rytuał
Kiedy czarownik pojawi się w rejonie kamiennego kręgu, poproś go o wykonanie obrzędu. Falion rozpocznie odczytywać magiczną inkantację, w wyniku której świat zacznie wirować i ściemniać się. Plugawa, wampirza dusza opuści Twoje ciało, a Ty sam stracisz przytomność. Kiedy się ockniesz, słońce będzie już wysoko , a Ty staniesz się znowu całkowicie zdrowym, żywym człowiekiem. Jeśli zdarzyłoby Ci się ponownie złapać wampiryzm, zawsze możesz powrócić do Faliona i przeprowadzić całą operację jeszcze raz.

- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Biała ampułka
- Skyrim: Blada Dama
- Skyrim: Błogosławieństwo natury
- Skyrim: Bunt na wschodzie (1)
- Skyrim: Bunt na wschodzie (2)
- Skyrim: Chwała przodkom
- Skyrim: Ciemno wszędzie!
- Skyrim: Człowiek, który wywołał wilka z lasu
- Skyrim: Infiltracja
- Skyrim: Krew na lodzie (1)
- Skyrim: Krew na lodzie (2)
- Skyrim: Księga miłości
- Skyrim: Mapy skarbów (I)
- Skyrim: Mapy skarbów (II-III)
- Skyrim: Mapy skarbów (IV-V)
- Skyrim: Mapy skarbów (VI-VII)
- Skyrim: Mapy skarbów (VIII-X)
- Skyrim: Maski smoczych kapłanów
- Skyrim: Największe głębiny
- Skyrim: Naprawa ampułki
- Skyrim: Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (1)
- Skyrim: Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2)
- Skyrim: Odszukaj palce Mistrza Kuźni
- Skyrim: Polowanie na robaki
- Skyrim: Pomoc w potrzebie
- Skyrim: Przyczajone zło
- Skyrim: Serce Dibelli
- Skyrim: Skrucha
- Skyrim: Spisek renegatów
- Skyrim: Szturm na smoczych kultystów
- Skyrim: Święte próby Kyne
- Skyrim: Trudne początki
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (1)
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (2)
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (3)
- Skyrim: W świetle dnia
- Skyrim: Wieczny odpoczynek
- Skyrim: Zaginiona ekspedycja
- Skyrim: Zaginiony w akcji
- Skyrim: Zakazana opowieść (1)
- Skyrim: Zakazana opowieść (2)
- Skyrim: Zamknięte usta
- Skyrim: Zbudzona wilcza królowa
- Skyrim: Złoty szpon
- Skyrim: Złożone obietnice
- Skyrim: Zwój dla Anski
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Questy poboczne
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
