Zachowanie treści Pradawnego Zwoju (1) | Okno do świata duchów | Solucja Skyrim
Aktualizacja:
Zachowanie treści Pradawnego Zwoju
Nowy cel główny: Wyryj treść w leksykonie

Wyjdź z posterunku Septimusa Signusa i otwórz mapę świata. Kolejny cel podróży to miejsce nazywające się Alftand i istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że nie zdołałeś go jeszcze odkryć. Jeśli więc nie możesz skorzystać z opcji szybkiej podróży, to wyprawę rozpocznij w Zimowej Twierdzy. Opuść miasto, kierując się głównym szlakiem na południe. Przy pierwszej możliwej okazji skręć jednak na zachód. W trakcie podróży musisz się oczywiście bardzo pilnować, bo po drodze możesz zostać zaatakowany między innymi przez horkery i wilki lodowe. Cel swojej wędrówki będziesz na szczęście mógł dostrzec z dużej odległości (powyższy screen), co znacząco powinno Ci ułatwić planowanie kolejnych kroków.

Po dotarciu do celu podróży możesz poświęcić kilka chwil na zbadanie zniszczonych budynków, przy czym jest to oczywiście opcjonalne. Docelowo musisz skorzystać z wąskich i dość zdradliwych przejść oraz mostów na linach z zamiarem zlokalizowania wejścia do lodowych ruin Alftandu (powyższy screen). Zapisz stan gry i ruszaj przed siebie. W początkowej części eksploracji ruin będziesz zajmował się badaniem głównie liniowych korytarzy, tak więc nie powinieneś się nigdzie zgubić. Zignoruj też głos J'darra, bo postać tę spotkasz dopiero za kilka minut.

Gorąco polecam rozglądać się po okolicy, a zwłaszcza badać krasnoludzkie pająki, gdyż praktycznie każdy z nich będzie miał przy sobie jakiś klejnot duszy. Na pierwszego aktywnego krasnoludzkiego pająka - robotnika wpadniesz już po kilku chwilach (powyższy screen) i generalnie rzecz biorąc jego zniszczenie nie powinno Ci przysporzyć dużych kłopotów. Warto wiedzieć jedynie o tym, że pająki mogą Cię atakować zarówno z odległości jak i z bliska. Wznów eksplorację ruin, będąc gotowym do zlikwidowania dwóch kolejnych pająków.

Po dotarciu do północnej części ruin spotkasz wspomnianego J'darra i postać ta będzie do Ciebie automatycznie agresywnie nastawiona. Kontynuuj przemarsz przez ruiny. Na wyraźnie silniejszego oponenta wpadniesz za kilkadziesiąt sekund i będzie to krasnoludzka sfera (powyższy screen). Jako że maszyna ta jest w stanie zadawać spore obrażenia musisz się szczególnie pilnować w przypadku grania postacią ze słabym współczynnikiem obrony. Próbując z kolei walki wręcz za wszelką cenę unikaj silniejszych uderzeń w wykonaniu sfery. Dobrym pomysłem w trakcie tego pojedynku jest skupianie uwagi maszyny na członku drużyny, tak by móc następnie starannie planować własne ataki. Nie zapomnij zbadać pozostałości po sferze, bo będą to jeszcze cenniejsze skarby niż w przypadku krasnoludzkich pająków.

Jeżeli chcesz, możesz poświęcić kilka chwil na wejście w interakcję z okoliczną maszynerią, a mianowicie przeskakiwać na kolejne ruchome elementy. Pozwoliłoby Ci to dotrzeć do górnej półki z kufrem skrywającym cenne skarby. W przeciwnym wypadku wybierz od razu północne przejście (powyższy screen). Bądź gotowy do zniszczenia kolejnych krasnoludzkich pająków - robotników. Po drodze powinieneś zauważyć niewielkie północne pomieszczenie, do którego prowadzi zamknięta bramka. Włam się tam jeżeli tylko masz taką możliwość, bo można tam odnaleźć kolejne cenne artefakty.

Niezależnie od tego czy zbadałeś północne pomieszczenie czy też nie, musisz teraz otworzyć zachodnią bramę i kontynuować eksplorację ruin. Bądź gotowy do zaatakowania patrolujących tę okolicę dwóch nowych krasnoludzkich pająków. Gra postanowi Cię przed szansą włamania się do zamkniętego zachodniego pomieszczenia, ale na taki krok radzę się zdecydować tylko jeżeli nie masz nic przeciwko stoczeniu bitwy z nową krasnoludzką sferą (powyższy screen).

Kieruj się teraz na południe, eliminując po drodze krasnoludzkiego pająka i następnie skręcając na wschód. Zauważ, że znalazłeś się nad badanym już wcześniej pomieszczeniem i musisz tu uważać na pracującą maszynerię (powyższy screen), bo możesz zostać zepchnięty na dół i tym samym zmuszony do ponownego przejścia przez te same lokacje. Zlikwiduj jeszcze dwa krasnoludzkie pająki i przedostań się do bramy prowadzącej do Animunkulatorium Alftandu.

Ruszaj na wschód. Po drodze warto nadal badać wszystkie zakamarki, rozglądając się za wartościowymi przedmiotami i kuframi, które można otworzyć wytrychem. Otwórz dużą bramę i przygotuj się do stoczenia dość trudnej bitwy. Zostaniesz tu zaatakowany przede wszystkim przez nową krasnoludzką sferę (powyższy screen), tak więc postaraj się zachować wszelkie środki ostrożności. To nie jedyny problem, bo wkrótce pojawią się także krasnoludzkie pająki. Po wygranej bitwie zbadaj okolicę i wyjdź po schodach na wyższy poziom.

Kontynuuj przemarsz na wschód i ostrożnie zbliż się do rampy prowadzącej na górę (powyższy screen), bo dotknięcie dowolnej spośród trzech płyt naciskowych uaktywni trudną do ominięcia pułapkę. Rozpraw się z nowym krasnoludzkim pająkiem i skorzystaj z dźwigni, dzięki czemu będziesz mógł wkroczyć do ogromnej, wielopoziomowej sali. Możesz teraz zbadać zachodni korytarz (mechaniczny pająk i kufer z cennymi skarbami), bądź też od razu wybrać ścieżkę prowadzący na niższy poziom.

Po zejściu na niższe piętro konstrukcji i rozprawieniu się z krasnoludzkim pająkiem musisz podjąć decyzję. Jeżeli chcesz pozbierać wszystkie skarby z ruin, to warto spróbować otworzyć wschodnią bramę. Zlikwiduj tu pająka i zainteresuj się jednym z narożników pomieszczenia, łamiąc zabezpieczenia kolejnego zamka. W nowo odblokowanym składziku odnajdziesz kilka kufrów z drogocennymi artefaktami oraz księgę Zamknięty pokój, gwarantującą wzrost umiejętności Otwieranie zamków. Jeżeli chcesz wyłącznie skupić się na głównej misji lub zbadałeś już zamknięte pomieszczenie, to ustaw się przy krawędzi (powyższy screen) i następnie zeskocz na niżej położony balkonik.

Zniszcz krasnoludzkiego pająka i wybierz rampę prowadzące na niższe poziomy. W drodze do kolejnej lokacji po raz pierwszy spotkasz stwory nazywane falmerami (powyższy screen). Musisz się bardzo pilnować, bo są one o wiele bardziej wytrzymałe od większości humanoidalnych istot, z którymi do tej pory miałeś do czynienia. Falmery reprezentują ponadto trzy różne profesje (wojownik, mag i łucznik), w rezultacie czego ważna jest modyfikacja taktyki działania w zależności od tego z jakim typem potwora aktualnie walczysz. Nie zapomnij o badaniu ciał falmerów, bo w większości przypadków pozyskasz cenne skarby. Warto dodać, że w tej konkretnej lokacji falmerów możesz pozbywać się w łatwy sposób, a mianowicie korzystając z Krzyku Nieugięta Siła, dzięki czemu będą odrzucane i ginęły w wyniku upadku z dużej wysokości. Pilnuj się jednak żeby w podobny sposób nie potraktować członka drużyny.

Przedostań się na sam dół i uważaj żeby nie dotknąć mijanej po drodze linki, bo uruchamia ona dość paskudną pułapkę. Docelowo powinieneś znaleźć się przy korytarzu z ogniową pułapką (powyższy screen). Zaczekaj aż pułapka wyłączy się i skorzystaj z Krzyku Trąba Powietrzna lub szybko przebiegnij żeby uniknąć obrażeń. Musisz teraz przystąpić do mozolnego procesu przebijania się przez kolejne sale, eliminując grupki falmerów. Pamiętaj o tym żeby pomagać sobie Krzykiem i potwory atakować po kolei. Uważaj też na członka drużyny, który może tu łatwo zginąć. W drugim z zabezpieczanych pomieszczeń dodatkowym utrudnieniem będą płomienie, ale wystarczy wycofać się do poprzedniego korytarza żeby się nimi nie martwić.

Wybierz korytarz biegnący na południowy-zachód, będąc gotowym do rozprawienia się z kolejnymi falmerami. W trakcie tej bitwy skup swoje wysiłki na jak najszybszym wyeliminowaniu falmera - przyczajonego (powyższy screen), albowiem osobnik ten będzie w stanie władać magią i zadawać poważniejsze obrażenia od swoich pobratymców. Zignoruj mijaną po drodze dźwignię i udaj się na południowy-wschód, docierając do nowej dużej bramy.

Ponownie będziesz tu musiał skorzystać z rampy, kierując się na niższe poziomy. Oprócz falmerów do wyeliminowania będzie tu też pająk śnieżny, ale nie powinno z tym być problemów. Po dotarciu na dół udaj się w stronę północno-wschodniej bramy. Nie śpiesz się z dotarciem do wyjścia z tej lokacji, bo w okolicy znajduje się jeszcze jedna pułapka (powyższy screen). Rozbrój lub omiń pułapkę i dopiero wtedy skorzystaj z przejścia do Katedry w Alftandzie.

Ruszaj na zachód. Uważaj na kolejny zestaw płyt naciskowych, pomiędzy którymi należy umiejętnie lawirować. Do wyeliminowania będą również nowe falmery i warto się pilnować, bo co najmniej jeden z nich będzie dysponował magicznymi zdolnościami. Po wkroczeniu do większej sali rozpraw się z okolicznymi potworami i następnie skorzystaj ze schodów prowadzących na wyższy balkonik. Wejdź w interakcję z tutejszą dźwignią (powyższy screen), co doprowadzi do odblokowania widocznego w oddali przejścia.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - questy daedryczne - poradnik do gry
- Okno do świata duchów
- Uaktywnienie questu | Okno do świata duchów | Solucja Skyrim
- Zachowanie treści Pradawnego Zwoju (1) | Okno do świata duchów | Solucja Skyrim
- Zachowanie treści Pradawnego Zwoju (2) | Okno do świata duchów | Solucja Skyrim
- Zdobycie próbek krwi | Okno do świata duchów | Solucja Skyrim
- Finał prac Septimusa Signusa | Okno do świata duchów | Solucja Skyrim
- Okno do świata duchów
- Skyrim - questy daedryczne - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
