Skyrim: Rozwiązanie zagadek Sheogoratha
Aktualizacja:
Rozwiązanie zagadek Sheogoratha
Nowy cel główny: Użyj przedmiotu o nazwie Łabadżak, by wydostać się z umysłu Pelagiusa

Zagadki możesz rozwiązywać w dowolnej kolejności i prowadzą do nich trzy różne ścieżki, przy czym polecam zajmować się nimi po kolei, zaczynając od tej lewej. W celu dotarcia do miejsca rozwiązywania pierwszej zagadki wybierz więc dróżkę prowadzącą na północny-zachód (powyższy screen).

Po drodze warto oczywiście wysłuchiwać Sheogoratha, bo jego wypowiedzi będą zawsze stanowiły podpowiedź co należy wykonać. Wkrótce powinieneś dotrzeć na arenę, na której będą ze sobą walczyły magiczne istoty, zaś Pelagius będzie się im przyglądał z odległości (powyższy screen).

Przygotuj sobie Łabadżak i poślij magiczny pocisk w stronę jednego z przebywających w otoczeniu Pelagiusa rycerzy w ciężkich zbrojach (powyższy screen). Po udanym trafieniu rycerze powinni przemienić się w wilki i zaatakować cesarza, a Ty zaliczysz tę zagadkę.

Musisz teraz powrócić do centralnego obszaru, w którym przebywa Sheogorath. W celu dotarcia do miejsca rozwiązywania drugiej zagadki wybierz dróżkę prowadzącą na północny-wschód (powyższy screen).

Docelowo powinieneś dotrzeć do miejsca, w którym zauważysz śpiącego Pelagiusa (powyższy screen). Zacznij od użycia Łabadżaka właśnie na nim. Uwaga - Jeżeli w dowolnym momencie rozwiązywania tej zagadki zawalisz jakąś czynność, to będziesz musiał rozpocząć całą sekwencję właśnie od tego momentu.

Trafienie Pelagiusa magicznym pociskiem powinno doprowadzić do pojawienia się w okolicy wilka (powyższy screen). Namierz bestię i wystrzel pocisk z Łabadżaka. Udana akcja powinna zaowocować tym, że wilk przemieni się w kozę.

Ponownie wyślij magiczny pocisk w stronę Pelagiusa, co tym razem powinno doprowadzić do pojawienia się w tej okolicy herszta bandytów (powyższy screen). Namierz tę postać i zaatakuj ją Łabadżakiem. Udane trafienie nagrodzone zostanie przemianą herszta bandytów w małego Pelagiusa.

Tradycyjnie już musisz trafić śpiącego Pelagiusa magicznym pociskiem. Przygotuj się, bo kolejnym celem Twojego ataku będzie wiedźmokruk (powyższy screen). Trafienie wiedźmy pociskiem zaowocuje tym, iż przemieni się ona w zmysłową niewiastę.

Po raz kolejny użyj Łabadżaka na śpiącym Pelagiusie. Zaczekaj aż w okolicy pojawi się atronach ognia (powyższy screen) i przyczyń się do trafienia go magicznym pociskiem.

Pozostała Ci już tylko jedna sekwencja do zakończenia tej zagadki. Użyj Łabadżaka na śpiącym Pelagiusie i następnie zaatakuj z pomocą kostura smoczego kapłana (powyższy screen).

Musisz teraz ponownie powrócić do centralnego obszaru, w którym przebywa Sheogorath. W celu dotarcia do miejsca rozwiązywania ostatniej trzeciej zagadki wybierz dróżkę prowadzącą na południowy-wschód (powyższy screen).

Po dotarciu w nowe miejsce powinieneś zauważyć, iż walczą ze sobą dwa stany umysłu Pelagiusa, a mianowicie jego gniew i pewność siebie (powyższy screen). Twoim zadaniem będzie zrównoważenie ich siły.

Użyj Łabadżaka i dwukrotnie zaatakuj gniew (powyższy screen). Zauważ, że za każdym razem postać reprezentująca ten stan umysłu będzie się zmniejszała. Po drugim udanym trafieniu gniew powinien sobie ponadto przyzwać na pomoc dwie istoty reprezentujące zwątpienie.

Teraz musisz trzy razy trafić w pewność siebie (powyższy screen). Za każdym razem postać reprezentująca ten stan umysłu będzie się zwiększała. Wraz z trzecim trafieniem zagadka zostanie zaliczona.

Po raz ostatni powróć do centralnego obszaru i rozpocznij rozmowę z Sheogorathem z zamiarem poinformowania go o "naprawieniu" umysłu Pelagiusa (powyższy screen). Przed Tobą dłuższa rozmowa z daedryckim księciem, która zakończy się odesłaniem Ciebie do Skrzydła Pelagiusa w Błękitnym Pałacu i możliwością zachowania Łabadżaka na stałe (kostur ten zadaje obrażenia i dodatkowo nakłada na cel losowy efekt). Uwaga - Przed wyruszeniem w dalsze podróże nie zapomnij z powrotem pozakładać wszystkie elementy ubioru bohatera!
Komentarze czytelników
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
Najpierw pierwsza dźwignia później czwarta i jeszcze raz czwarta
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
Mam nadzieję że do tej pory dałeś radę :) Jak coś to w trakcie gry "Esc" - System - Controls i zmieniasz przyciski myszy lewy z prawym oraz klawiaturę pod siebie. Tak samo jest w Skyrim.
Przepraszam za podczepienie:
Może jakiś sposób na to abym mógł ustawić sobie klawisze takie jak lubię. Dla ułatwienia dodam że grywam na klawiaturze numerycznej. (?)
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
Skyrim? Po Minecraft najlepsza gra w jaką dotychczas grałem a zaliczyłem ich ok 100 (bez znaczenia ceny). Bardzo długo opierałem się tej grze, irracjonalny strach powodował, że bałem się konfrontacji a może... intuicja przeczuwała co się stanie? Miesiąc temu kupiłem synowi skyrima, zobaczyłem jak gra i... następnego dnia ja też ją już miałem (kupiłem 2 egzemplarz) Teraz od miesiąca, przez całe ferie świąteczno zimowe - syna gramy jak wariaci po 8-10 godzin dziennie i chyba nawet nie dotarliśmy do połowy. Ci którzy mówią, że znają tą grę bo mają za sobą 20 -30 godzin nie wiedzą co piszą.
Na niektórych filmach YT można zobaczyć jak gracze próbują dowcipkować z gry i to jest właśnie błąd.
Do tej gry należy podejść tak jakby to wszystko się działo naprawdę a wtedy wyobraźnia przeniesie nas w zupełnie inny świat z którego nieprędko będziemy chcieli wyjść.
Naprawdę polecam.
PS. Podziękowania za poradnik, przydaje się...
Dla tych co hejtują Skyrima a wolą Wieśka,
Wiedźmin ssie.
Wiedźmin a Skyrim to zupełnie dwie inne gry, więc nie ma co ich porównywać. Ale gdy bym już musiał to Skyrim po prostu ssie i uratowały go mody. Brak głębi w tej grze oraz to że niby grając w ogóle nie interesowała mnie fabuła.. to było przytłaczające.. W wiedźminie czuć jakiś minimalny realizm oraz głębie postaci jak i świata. Rozumiem ludzi którzy lubią eksplorować, tworzyć elfki z coraz to większymi cy...dup.. ale no nie oszukujmy się, to jest i będzie jedna z najsłabszych gier jaka wyszła w tym gatunku. Po prostu Skyrim miał potencjał ale go nie wykorzystał, bo od początku czułem że ta gra ma ten klimat ale co godzinę grania czułem że mija się to z celem.. naprawdę słaby główny wątek i średnie dodatki(przy których bawiłem się nieźle w porównaniu do głównej fabuły)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
