Skyrim: Trudne początki
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry The Elder Scrolls V: Skyrim zamieściliśmy opis przejścia questu Trudne początki. To jedna z misji powiązanych z Akademią w Zimowej Twierdzy, czyli z gildią magów. Nasza solucja wyjaśnia jak dotrzeć do Zimowej Twierdzy i w jaki sposób można uzyskać do niej prawo wstępu (jest więcej niż jedna metoda).
- Uaktywnienie questu
- Nowy cel główny: Zgłoś się do Mirabelle Ervine
- Nowy cel główny: Przejdź się po Akademii w Zimowej Twierdzy
- Nowy cel główny: Wysłuchaj Tolfdira
Uaktywnienie questu
Uwaga! Poniższy quest nie jest zadaniem pobocznym, lecz jedną z misji Akademii w Zimowej Twierdzy (gildia magów). Został umieszczony w niniejszym poradniku, ponieważ jego wykonanie jest niezbędne do zaliczenia pobocznego questu Zakazana opowieść.

Uaktywnienie pierwszego questu Akademii w Zimowej Twierdzy wiąże się z problemem uzyskania dostępu do tej lokacji. Wybierz się mianowicie do miejscowości Zimowa Twierdza zlokalizowanej w północno-wschodniej części Skyrim (powyższy screen). Jeżeli w przeszłości odwiedziłeś już to miejsce, to warto oczywiście skorzystać z opcji szybkiej podróży. W przeciwnym wypadku będziesz musiał zaplanować wyprawę. Najprostsza metoda na dotarcie do Zimowej Twierdzy to wynajęcie powozu (np. w stajni w Białej Grani).

Po dotarciu do Zimowej Twierdzy zajmij się zlokalizowaniem dużego mostu (powyższy screen), gdyż jest to jedyna droga prowadząca do Akademii w Zimowej Twierdzy.

Przy próbie skorzystania z mostu zostaniesz automatycznie zatrzymany przez Faraldę, od której dowiesz się, że nieupoważnione osoby nie mają wstępu do Akademii. Najprostsze rozwiązanie tego problemu to przystanie na propozycję Faraldy odnośnie zaliczenia krótkiego testu mającego za zadanie udowodnić Twoją przydatność i potwierdzić dysponowanie pewnymi zdolnościami magicznymi (powyższy screen).

Faralda poprosi Cię o rzucenie losowo wybranego zaklęcia. Jeżeli takowe zaklęcie jest Ci już znane, to będziesz mógł automatycznie przejść do kolejnego kroku. W przeciwnym wypadku musisz je najpierw odblokować i w takiej sytuacji najlepiej jest poprosić Faraldę o pomoc (powyższy screen), a to dlatego, że poznanie nowego czaru będzie Cię kosztowało jedynie 30 sztuk złota.

Niezależnie od tego czy dysponowałeś już wcześniej zaklęciem czy Faralda pomogła Ci w jego poznaniu, musisz je teraz rzucić. Wybierz oczywiście wskazany przez Faraldę czar, ustawiając go jako aktywny. W zdecydowanej większości przypadków zaklęcie należy wycelować w znajdującą się na ziemi pieczęć (powyższy screen). Wyjątkiem od tej reguły są sytuacje, w których na przykład zostaniesz poproszony o przywołanie magicznego pomocnika i wtedy warto wycelować w obszar gdzieś obok siebie. Pamiętaj o tym żeby nie celować w Faraldę, albowiem może to doprowadzić do zainicjowania z nią walki!

Istnieją również dwie inne metody uzyskania dostępu do Akademii. Jeżeli Twoja postać ma wysoko rozwiniętą umiejętność Retoryka, to w trakcie rozmowy możesz skorzystać z próby perswazji. Jeszcze inne rozwiązanie dotyczy poinformowania Faraldy o tym, że rozmawia ze Smoczym Dziecięciem (powyższy screen). Z oczywistych względów na taki krok możesz zdecydować się po tym jak sam się o tym dowiedziałeś i odblokowałeś co najmniej jeden Krzyk (spotkanie z Siwobrodymi w trakcie zaliczania głównych questów gry).

Faralda będzie chciała żebyś jej udowodnił, że jesteś Smoczym Dziecięciem. Wciśnij w rezultacie klawisz TAB, otwórz okno Magii, przejdź do zakładki Krzyków i uaktywnij dowolny z nich. Ja polecam wybrać Krzyk Nieugięta Siła i wcisnąć klawisz Z (powyższy screen), dzięki czemu jedynie minimalnie zranisz Faraldę.
Niezależnie od tego którą z opisanych powyżej metod wybrałeś Faralda pozwoli Ci wejść do Akademii, doprowadzając Cię osobiście na główny plac i wysyłając Cię na rozmowę z Mirabelle Ervine.
Uwaga: Jeżeli questy Akademii masz zamiar rozpocząć dopiero po zakończeniu głównego wątku fabularnego gry, to warto pamiętać, że podczas zaliczania głównego questu Pradawna wiedza uzyskałeś już do niej dostęp.
Odblokowany quest Akademii w Zimowej Twierdzy: Trudne początki
Nowy cel główny: Zgłoś się do Mirabelle Ervine

Mirabelle Ervine powinna przebywać na głównym placu Akademii w Zimowej Twierdzy (powyższy screen). Rozpocznij z nią rozmowę celem poinformowania jej o tym, że miałeś się z nią spotkać. Mirabelle przekaże Ci podstawowe elementy ubioru maga, a mianowicie buty, szatę zniszczenia nowicjusza oraz kaptur nowicjusza. Warto w tym miejscu dodać, że skorzystanie z tych przedmiotów jest w pełni opcjonalne, tak więc jeśli dysponujesz lepszymi elementami stroju maga to możesz oczywiście przy nich pozostać. Mirabelle na koniec rozmowy zaproponuje Ci odbycie krótkiej wycieczki po Akademii i warto się na nią zdecydować.
Nowy cel główny: Przejdź się po Akademii w Zimowej Twierdzy

Ruszaj śladami Mirabelle. Kobieta zaprowadzi Cię do lokacji nazywającej się Komnata Osiągnięć, wskazując pomieszczenie, które zostało Ci przydzielone (powyższy screen). Zaczekaj aż powrócicie na główny plac, a dowiesz się, że Twoje pierwsze szkolenie zostanie poprowadzone przez maga Tolfdira.
Nowy cel główny: Wysłuchaj Tolfdira

Skorzystaj z drzwi prowadzącej do Komnaty Żywiołów (powyższy screen). Po dotarciu na miejsce otwórz znajdującą się na wprost od Ciebie metalową bramkę, docierając do miejsca, w którym Tolfdir będzie już prowadził lekcję. W trakcie lekcji zostaniesz poproszony o wyrażenie swojej opinii na temat niebezpieczeństw płynących ze stosowania złożonych zaklęć, ale odpowiedź nie będzie odgrywała żadnej roli.

Tolfdir wkrótce poinformuje zebrane tu osoby, że pierwszy test będzie dotyczył stosowania czarów ochronnych. Mag po raz kolejny zwróci się do Ciebie (powyższy screen), tym razem pytając Cię czy znasz jakieś zaklęcia ochronne. Jeżeli nie znasz żadnych takich zaklęć, to automatycznie poznasz czar Mniejsza Ochrona z kategorii Przywracanie. Jeżeli znasz już jakiś czas ochronny, to będziesz mógł wybrać czy chcesz dowiedzieć się więcej o jego działaniu czy od razu przejść do sprawdzianu umiejętności.

Tolfdir będzie chciał żebyś zaprezentował działanie czaru ochronnego, tak więc zacznij oczywiście od wybrania go z listy i ustawienia go jako aktywny (możesz go przyporządkować do dowolnej dłoni bohatera). Ustaw się teraz na wskazanej przez grę płycie (powyższy screen).

Obróć się w stronę Tolfdira i przytrzymaj przycisk myszy, do którego masz przyporządkowany czar ochronny. Nie puszczaj przycisku myszy i zauważ jednocześnie, że zaklęcie to obroniło Cię przed rzuconą przez Tolfdira kulą ognia (powyższy screen). Pozostało Ci już tylko wysłuchać ostatniego przemówienia maga. Zaprosi on uczniów na kolejną lekcję, która odbędzie się już poza murami Akademii, a mianowicie w wykopaliskach w ruinach Saarthal.
Odblokowany quest Akademii w Zimowej Twierdzy: W podziemiach Saarthal
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Biała ampułka
- Skyrim: Blada Dama
- Skyrim: Błogosławieństwo natury
- Skyrim: Bunt na wschodzie (1)
- Skyrim: Bunt na wschodzie (2)
- Skyrim: Chwała przodkom
- Skyrim: Ciemno wszędzie!
- Skyrim: Człowiek, który wywołał wilka z lasu
- Skyrim: Infiltracja
- Skyrim: Krew na lodzie (1)
- Skyrim: Krew na lodzie (2)
- Skyrim: Księga miłości
- Skyrim: Mapy skarbów (I)
- Skyrim: Mapy skarbów (II-III)
- Skyrim: Mapy skarbów (IV-V)
- Skyrim: Mapy skarbów (VI-VII)
- Skyrim: Mapy skarbów (VIII-X)
- Skyrim: Maski smoczych kapłanów
- Skyrim: Największe głębiny
- Skyrim: Naprawa ampułki
- Skyrim: Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (1)
- Skyrim: Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2)
- Skyrim: Odszukaj palce Mistrza Kuźni
- Skyrim: Polowanie na robaki
- Skyrim: Pomoc w potrzebie
- Skyrim: Przyczajone zło
- Skyrim: Serce Dibelli
- Skyrim: Skrucha
- Skyrim: Spisek renegatów
- Skyrim: Szturm na smoczych kultystów
- Skyrim: Święte próby Kyne
- Skyrim: Trudne początki
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (1)
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (2)
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (3)
- Skyrim: W świetle dnia
- Skyrim: Wieczny odpoczynek
- Skyrim: Zaginiona ekspedycja
- Skyrim: Zaginiony w akcji
- Skyrim: Zakazana opowieść (1)
- Skyrim: Zakazana opowieść (2)
- Skyrim: Zamknięte usta
- Skyrim: Zbudzona wilcza królowa
- Skyrim: Złoty szpon
- Skyrim: Złożone obietnice
- Skyrim: Zwój dla Anski
- Skyrim: Questy poboczne
- Skyrim: Questy poboczne
Komentarze czytelników
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
Najpierw pierwsza dźwignia później czwarta i jeszcze raz czwarta
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
Mam nadzieję że do tej pory dałeś radę :) Jak coś to w trakcie gry "Esc" - System - Controls i zmieniasz przyciski myszy lewy z prawym oraz klawiaturę pod siebie. Tak samo jest w Skyrim.
Przepraszam za podczepienie:
Może jakiś sposób na to abym mógł ustawić sobie klawisze takie jak lubię. Dla ułatwienia dodam że grywam na klawiaturze numerycznej. (?)
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
Skyrim? Po Minecraft najlepsza gra w jaką dotychczas grałem a zaliczyłem ich ok 100 (bez znaczenia ceny). Bardzo długo opierałem się tej grze, irracjonalny strach powodował, że bałem się konfrontacji a może... intuicja przeczuwała co się stanie? Miesiąc temu kupiłem synowi skyrima, zobaczyłem jak gra i... następnego dnia ja też ją już miałem (kupiłem 2 egzemplarz) Teraz od miesiąca, przez całe ferie świąteczno zimowe - syna gramy jak wariaci po 8-10 godzin dziennie i chyba nawet nie dotarliśmy do połowy. Ci którzy mówią, że znają tą grę bo mają za sobą 20 -30 godzin nie wiedzą co piszą.
Na niektórych filmach YT można zobaczyć jak gracze próbują dowcipkować z gry i to jest właśnie błąd.
Do tej gry należy podejść tak jakby to wszystko się działo naprawdę a wtedy wyobraźnia przeniesie nas w zupełnie inny świat z którego nieprędko będziemy chcieli wyjść.
Naprawdę polecam.
PS. Podziękowania za poradnik, przydaje się...
Dla tych co hejtują Skyrima a wolą Wieśka,
Wiedźmin ssie.
Wiedźmin a Skyrim to zupełnie dwie inne gry, więc nie ma co ich porównywać. Ale gdy bym już musiał to Skyrim po prostu ssie i uratowały go mody. Brak głębi w tej grze oraz to że niby grając w ogóle nie interesowała mnie fabuła.. to było przytłaczające.. W wiedźminie czuć jakiś minimalny realizm oraz głębie postaci jak i świata. Rozumiem ludzi którzy lubią eksplorować, tworzyć elfki z coraz to większymi cy...dup.. ale no nie oszukujmy się, to jest i będzie jedna z najsłabszych gier jaka wyszła w tym gatunku. Po prostu Skyrim miał potencjał ale go nie wykorzystał, bo od początku czułem że ta gra ma ten klimat ale co godzinę grania czułem że mija się to z celem.. naprawdę słaby główny wątek i średnie dodatki(przy których bawiłem się nieźle w porównaniu do głównej fabuły)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
