Skyrim: Środkowe Skyrim (22-47) Mapa
Aktualizacja:
Na tej stronie atlasu świata do TES V: Skyrim znajduje się druga grupa lokacji (punkty 22-47) z piątego sektora mapy świata. Mowa tu o centralnej części krainy. W naszym poradniku znajdziesz opisy dostępnych lokacji oraz informacje o ich możliwych dodatkowych cechach (np. powiązanie z jakimś questem albo możliwy do odnalezienia unikalny loot).
22. IRKNGTHAND

Typ lokacji: ruiny
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ruiny są okupowane przez wrogów, potwory i krasnoludzkie konstrukcje. Najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania questu Gildii Złodziei Ślepota.
23. TWIERDZA ZABÓJCZEGO BLASKU

Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Twierdza jest okupowana przez magów i potwory. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania questu Akademii w Zimowej Twierdzy Z nosem w księgach.
24. POMNIK GJUKARA

Typ lokacji: -
Dostępność: zawsze
Uwagi: Pomnik najlepiej zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Święte próby Kyne lub questu Akademii Bardów Księga miłości. W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
25. NORA SZULERA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez wrogów i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Pomoc w potrzebie.
26. JASKINIA ZŁAMANEGO KŁA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez potwory (głównie wampiry).
27. OBÓZ ŚPIĄCEGO DRZEWA
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ze zbadaniem obozowiska warto się początkowo wstrzymać, bo można w nim spotkać giganty oraz mamuty.
28. FORT SZARA PRZYSTAŃ
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Fort jest okupowany przez wrogów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania questu Mrocznego Bractwa Zlecenie: Zabij Agnis.
29. ZACHODNIA WIEŻA STRAŻNICZA

Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Wieżę najlepiej zbadać przy okazji zaliczania głównego questu Budzenie smoka. Stacza się tu wtedy walkę ze smokiem, przy czym w innych sytuacjach nie spotkasz w tej lokacji żadnych przeciwników.
30. SMOCZA PRZYSTAŃ

Typ lokacji: posiadłość
Dostępność: zawsze
Uwagi: Smocza Przystań jest częścią miasta o nazwie Biała Grań (sektor 5, punkt 31) i związanych z jest z nią kilka głównych i pobocznych questów. Warto dodać, że lokację tę możesz wybierać bezpośrednio z poziomu mapy świata (bez konieczności przechodzenia przez całą Białą Grań w celu dotarcia do posiadłości jarla).
31. BIAŁA GRAŃ

Typ lokacji: miasto
Dostępność: zawsze
Uwagi: Biała Grań to jedno z głównych miast gry, do którego zdecydowanie najczęściej się powraca. Z miejscem tym związanych jest wiele głównych i pobocznych questów. Oprócz tego odnajdziesz tu między innymi mnóstwo sklepów oraz sanktuarium Jorrvaskr, który jest główną siedzibą Towarzyszy (gildia wojowników).
32. STAJNIE W BIAŁEJ GRANI
Typ lokacji: stajnia
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej możesz przede wszystkim skorzystać z usług powozu oraz zakupić konia.
33. FARMA PELAGIA
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: Farmę najlepiej zbadać przy okazji zaliczania questu Towarzyszy Do broni (tylko jeżeli nie dołączyłeś jeszcze oficjalnie do gildii wojowników).
34. FARMA DZIECIĄT-WOJNY
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
35. FARMA CHŁODORYTU
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
36. MIODOSYTNIA CZERWONIAK

Typ lokacji: posiadłość
Dostępność: zawsze
Uwagi: Miodosytnię najlepiej zbadać przy okazji zaliczania questu Gildii Złodziei Na pomoc uciśnionym. Piwnica miodosytni jest okupowana przez wrogów.
37. STRAŻNICA BIAŁEJ RZEKI
Typ lokacji: obozowisko; jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Strażnica jest okupowana przez bandytów.
38. ZIMOWA STRAŻNICA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez dzikie zwierzęta i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Święte próby Kyne.
39. KAMIEŃ RYTUAŁU
Typ lokacji: starożytne kamienie
Dostępność: zawsze
Uwagi: Lokacja ta jest okupowana przez czarnoksiężnika i szkielety. Znajduje się tu ponadto jeden z trzynastu starożytnych kamieni, oferujący cenne błogosławieństwo.
40. OBÓZ WOJSKOWY GROMOWŁADNYCH
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Nie zbliżaj się do obozowiska jeśli sprzymierzyłeś się z Legionem Cesarskim, bo zostaniesz zaatakowany. Jeżeli natomiast sprzymierzyłeś się z Gromowładnymi, to najlepiej zbadać tę lokację przy okazji zaliczania questów wojny domowej dla tego ugrupowania.
41. ROZPADLINA ROZDARTEJ SKAŁY
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez wrogich magów i potwory.
42. GROTA PASIBRZUCHA

Typ lokacji: -
Dostępność: zawsze
Uwagi: Lokacja ta jest okupowana przez dzikie zwierzęta i wiły. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania daedrycznego questu Księżycowa choroba.
43. PÓŁNOCNA PRZEŁĘCZ KRUCHEJ PISZCZELI
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Przełęcz jest okupowana przez wrogich magów i szkielety. Lokacja ta połączona jest z Południową Przełęczą Kruchej Piszczeli (sektor 8, punkt 1).
44. POCAŁUNEK SECUNDY
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ze zbadaniem obozowiska warto się początkowo wstrzymać, bo można w nim spotkać giganty.
45. CZARNYGŁAZ

Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Loch i jego okolice są okupowane przez bandytów i potwory. Lokację tę najlepiej zbadać przy okazji zaliczania głównego questu Czarnygłaz (jedno z początkowych zadań) lub pobocznego questu Złoty szpon.
46. WYSOKI HROTHGAR

Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Wysoki Hrothgar odwiedza się w ramach kilku różnych głównych questów (za pierwszym razem ma to miejsce przy okazji zaliczania głównego questu Droga głosu). W samej lokacji nie spotkasz żadnych przeciwników, ale w drodze do siedziby Siwobrodych możesz zostać zaatakowany przez dzikie zwierzęta i potwory.
47. GARDŁO ŚWIATA

Typ lokacji: -
Dostępność: Eksploracja szczytu góry staje się możliwa dopiero w trakcie zaliczania głównego questu Gardło Świata, a konkretnie po poznaniu Krzyku Czyste Niebiosa.
Uwagi: Szczyt góry najlepiej jest zbadać przy okazji zaliczania głównego questu Gardło Świata, choć do tej lokacji powraca się też przy okazji wykonywania kilku innych zadań.
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim: Atlas Świata
- Skyrim: Mapa
- Skyrim: Wszystkie mapy
- Skyrim: Północno-zachodnie Skyrim (01-24) Mapa
- Skyrim: Północno-zachodnie Skyrim (25-53) Mapa
- Skyrim: Północne Skyrim (01-16) Mapa
- Skyrim: Północne Skyrim (17-41) Mapa
- Skyrim: Północno-wschodnie Skyrim (01-09) Mapa
- Skyrim: Północno-wschodnie Skyrim (10-32) Mapa
- Skyrim: Wschodnie Skyrim (01-19) Mapa
- Skyrim: Wschodnie Skyrim (20-45) Mapa
- Skyrim: Środkowe Skyrim (01-21) Mapa
- Skyrim: Środkowe Skyrim (22-47) Mapa
- Skyrim: Zachodnie Skyrim (01-18) Mapa
- Skyrim: Zachodnie Skyrim (19-43) Mapa
- Skyrim: Południowo-zachodnie Skyrim Mapa
- Skyrim: Południowe Skyrim (01-15) Mapa
- Skyrim: Południowe Skyrim (16-33) Mapa
- Skyrim: Południowo-wschodnie Skyrim (01-15) Mapa
- Skyrim: Południowo-wschodnie Skyrim (16-31) Mapa
- Skyrim: Mapa
- Skyrim: Atlas Świata
Komentarze czytelników
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
Najpierw pierwsza dźwignia później czwarta i jeszcze raz czwarta
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
Mam nadzieję że do tej pory dałeś radę :) Jak coś to w trakcie gry "Esc" - System - Controls i zmieniasz przyciski myszy lewy z prawym oraz klawiaturę pod siebie. Tak samo jest w Skyrim.
Przepraszam za podczepienie:
Może jakiś sposób na to abym mógł ustawić sobie klawisze takie jak lubię. Dla ułatwienia dodam że grywam na klawiaturze numerycznej. (?)
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
Skyrim? Po Minecraft najlepsza gra w jaką dotychczas grałem a zaliczyłem ich ok 100 (bez znaczenia ceny). Bardzo długo opierałem się tej grze, irracjonalny strach powodował, że bałem się konfrontacji a może... intuicja przeczuwała co się stanie? Miesiąc temu kupiłem synowi skyrima, zobaczyłem jak gra i... następnego dnia ja też ją już miałem (kupiłem 2 egzemplarz) Teraz od miesiąca, przez całe ferie świąteczno zimowe - syna gramy jak wariaci po 8-10 godzin dziennie i chyba nawet nie dotarliśmy do połowy. Ci którzy mówią, że znają tą grę bo mają za sobą 20 -30 godzin nie wiedzą co piszą.
Na niektórych filmach YT można zobaczyć jak gracze próbują dowcipkować z gry i to jest właśnie błąd.
Do tej gry należy podejść tak jakby to wszystko się działo naprawdę a wtedy wyobraźnia przeniesie nas w zupełnie inny świat z którego nieprędko będziemy chcieli wyjść.
Naprawdę polecam.
PS. Podziękowania za poradnik, przydaje się...
Dla tych co hejtują Skyrima a wolą Wieśka,
Wiedźmin ssie.
Wiedźmin a Skyrim to zupełnie dwie inne gry, więc nie ma co ich porównywać. Ale gdy bym już musiał to Skyrim po prostu ssie i uratowały go mody. Brak głębi w tej grze oraz to że niby grając w ogóle nie interesowała mnie fabuła.. to było przytłaczające.. W wiedźminie czuć jakiś minimalny realizm oraz głębie postaci jak i świata. Rozumiem ludzi którzy lubią eksplorować, tworzyć elfki z coraz to większymi cy...dup.. ale no nie oszukujmy się, to jest i będzie jedna z najsłabszych gier jaka wyszła w tym gatunku. Po prostu Skyrim miał potencjał ale go nie wykorzystał, bo od początku czułem że ta gra ma ten klimat ale co godzinę grania czułem że mija się to z celem.. naprawdę słaby główny wątek i średnie dodatki(przy których bawiłem się nieźle w porównaniu do głównej fabuły)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
