Skyrim: Północno-zachodnie Skyrim (01-24) Mapa
Aktualizacja:
Na tej stronie atlasu świata do gry TES V: Skyrim znajduje się pierwsza grupa lokacji (punkty 1-24) z pierwszego sektora mapy świata. Mowa tu o północno-zachodniej części krainy. Nasz poradnik pokazuje gdzie znajduje się każda lokacja oraz dodatkowo ją opisuje (np. czy lokacja związana jest z jakimś questem, czy odnajduje się unikalny loot).
[1] Północno-zachodnie Skyrim


1. FORTECA PÓŁNOCNEJ STRAŻY
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Forteca jest okupowana przez wrogów i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Zaginiony w akcji.
2. DOLNY KURHAN POD URWISKIEM
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Kurhan jest okupowany przez potwory.
3. KURHAN POD URWISKIEM
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Kurhan jest okupowany przez potwory.
4. ŁZA SIEROTY
Typ lokacji: statek
Dostępność: zawsze
Uwagi: Wrak jest okupowany przez bandytów.
5. FORT HRAGGSTAD

Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Fort jest okupowany przez wrogów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania jednego z questów wojny domowej. W przypadku Legionu Cesarskiego idealny moment to quest Wstąpienie do Legionu, a w przypadku buntu Gromowładnych idealny moment to quest Bitwa o fort Hraggstad.
6. RUINY WDOWEJ STRAŻNICY
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ruiny są okupowane przez wiedźmę.
7. KAMIEŃ RUMAKA
Typ lokacji: starożytne kamienie
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej znajduje się jeden z trzynastu starożytnych kamieni, oferujący cenne błogosławieństwo.
8. JASKINIA KRUCZEJ RANY
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów i potwory.
9. KRYJÓWKA ŻELAZNYCH PLECÓW
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Kryjówka jest okupowana przez bandytów.
10. GROTA ZŁAMANYCH WIOSEŁ
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez wrogów i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Ciemno wszędzie!.
11. SZMARAGDOWA PIECZARA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Pieczara jest okupowana przez potwory.
12. AMBASADA THALMORU

Typ lokacji: posiadłość
Dostępność: Eksploracja ambasady staje się możliwa dopiero w trakcie zaliczania głównego questu List żelazny.
Uwagi: Ambasada jest okupowana przez wrogów i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania głównego questu List żelazny. Jeżeli w trakcie przechodzenia wspomnianego zadania skradałeś się, to nic nie stoi na przeszkodzie żeby powrócić do ambasady w dalszej części gry.
13. GROTA SŁONYCH WÓD
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów i potwory. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania questu gildii złodziei Wybryk łajdaka.
14. LATARNIA MORSKA W SAMOTNI
Typ lokacji: latarnia morska
Dostępność: zawsze
Uwagi: Latarnię morską najlepiej zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Ciemno wszędzie!.
15. WYBREDNY ROPUCH
Typ lokacji: statek
Dostępność: zawsze
Uwagi: Statek jest okupowany przez bandytów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania questu gildii złodziei Reputacja: Samotnia - Wybredny Ropuch.
16. OSZRONIONY KURHAN
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez czarnoksiężnika i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania daedrycznego questu Najlepszy przyjaciel daedry.
17. WIEŻA SOSNOWEGO MROZU
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Wieża jest okupowana przez potwory.
18. JASKINIA NIKNĄCEGO ECHA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez falmery.
19. VOLSKYGGE

Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Na eksplorację tego lochu warto zdecydować się dopiero po dostatecznym rozwinięciu postaci, bo jest on okupowany przez silne potwory. Miejsce to najlepiej zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Maski smoczych kapłanów, albowiem jest ono siedzibą smoczego kapłana Volsunga.
20. JASKINIA SOSNOWEGO KSIĘŻYCA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez potwory (głównie wampiry).
21. SOSNOWY STAW
Typ lokacji: staw
Dostępność: zawsze
Uwagi: Staw jest okupowany przez wiły (odmiana potworów).
22. JASKINIA WILCZY CZEREP
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów i potwory. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Człowiek, który wywołał wilka z lasu.
23. POSĄG MERIDII

Typ lokacji: ołtarz; loch
Dostępność: Eksploracja ruin Kilkret staje się możliwa dopiero po dostarczeniu latarni Meridii w ramach daedrycznego questu Przedświt.
Uwagi: Zbliżenie się do posągu Meridii uaktywnia daedryczny quest Przedświt. Ruiny Kilkret są okupowane przez potwory.
24. SAMOTNIA

Typ lokacji: miasto
Dostępność: zawsze
Uwagi: Samotnia to jedno z głównych miast gry, które odwiedza się w ramach wielu różnych questów (głównych i pobocznych). W miejscu tym odnajdziesz między innymi mnóstwo sklepów oraz zamek Dour, który jest główną siedzibą Legionu Cesarskiego.
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim: Atlas Świata
- Skyrim: Mapa
- Skyrim: Wszystkie mapy
- Skyrim: Północno-zachodnie Skyrim (01-24) Mapa
- Skyrim: Północno-zachodnie Skyrim (25-53) Mapa
- Skyrim: Północne Skyrim (01-16) Mapa
- Skyrim: Północne Skyrim (17-41) Mapa
- Skyrim: Północno-wschodnie Skyrim (01-09) Mapa
- Skyrim: Północno-wschodnie Skyrim (10-32) Mapa
- Skyrim: Wschodnie Skyrim (01-19) Mapa
- Skyrim: Wschodnie Skyrim (20-45) Mapa
- Skyrim: Środkowe Skyrim (01-21) Mapa
- Skyrim: Środkowe Skyrim (22-47) Mapa
- Skyrim: Zachodnie Skyrim (01-18) Mapa
- Skyrim: Zachodnie Skyrim (19-43) Mapa
- Skyrim: Południowo-zachodnie Skyrim Mapa
- Skyrim: Południowe Skyrim (01-15) Mapa
- Skyrim: Południowe Skyrim (16-33) Mapa
- Skyrim: Południowo-wschodnie Skyrim (01-15) Mapa
- Skyrim: Południowo-wschodnie Skyrim (16-31) Mapa
- Skyrim: Mapa
- Skyrim: Atlas Świata
Komentarze czytelników
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
Najpierw pierwsza dźwignia później czwarta i jeszcze raz czwarta
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
Mam nadzieję że do tej pory dałeś radę :) Jak coś to w trakcie gry "Esc" - System - Controls i zmieniasz przyciski myszy lewy z prawym oraz klawiaturę pod siebie. Tak samo jest w Skyrim.
Przepraszam za podczepienie:
Może jakiś sposób na to abym mógł ustawić sobie klawisze takie jak lubię. Dla ułatwienia dodam że grywam na klawiaturze numerycznej. (?)
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
Skyrim? Po Minecraft najlepsza gra w jaką dotychczas grałem a zaliczyłem ich ok 100 (bez znaczenia ceny). Bardzo długo opierałem się tej grze, irracjonalny strach powodował, że bałem się konfrontacji a może... intuicja przeczuwała co się stanie? Miesiąc temu kupiłem synowi skyrima, zobaczyłem jak gra i... następnego dnia ja też ją już miałem (kupiłem 2 egzemplarz) Teraz od miesiąca, przez całe ferie świąteczno zimowe - syna gramy jak wariaci po 8-10 godzin dziennie i chyba nawet nie dotarliśmy do połowy. Ci którzy mówią, że znają tą grę bo mają za sobą 20 -30 godzin nie wiedzą co piszą.
Na niektórych filmach YT można zobaczyć jak gracze próbują dowcipkować z gry i to jest właśnie błąd.
Do tej gry należy podejść tak jakby to wszystko się działo naprawdę a wtedy wyobraźnia przeniesie nas w zupełnie inny świat z którego nieprędko będziemy chcieli wyjść.
Naprawdę polecam.
PS. Podziękowania za poradnik, przydaje się...
Dla tych co hejtują Skyrima a wolą Wieśka,
Wiedźmin ssie.
Wiedźmin a Skyrim to zupełnie dwie inne gry, więc nie ma co ich porównywać. Ale gdy bym już musiał to Skyrim po prostu ssie i uratowały go mody. Brak głębi w tej grze oraz to że niby grając w ogóle nie interesowała mnie fabuła.. to było przytłaczające.. W wiedźminie czuć jakiś minimalny realizm oraz głębie postaci jak i świata. Rozumiem ludzi którzy lubią eksplorować, tworzyć elfki z coraz to większymi cy...dup.. ale no nie oszukujmy się, to jest i będzie jedna z najsłabszych gier jaka wyszła w tym gatunku. Po prostu Skyrim miał potencjał ale go nie wykorzystał, bo od początku czułem że ta gra ma ten klimat ale co godzinę grania czułem że mija się to z celem.. naprawdę słaby główny wątek i średnie dodatki(przy których bawiłem się nieźle w porównaniu do głównej fabuły)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
