Skyrim: Pozyskanie odłamków ostrza
Aktualizacja:
Pozyskanie odłamków ostrza
Nowy cel główny: Odzyskaj odłamki ostrza Brzytwy Mehrunesa

Otwórz mapę świata. Cel podróży to Twierdza Pękniętego Kła znajdująca się w południowej części Skyrim (powyższy screen). Jeżeli nie odkryłeś jeszcze tego miejsca, to podróż najlepiej będzie rozpocząć w pobliskiej miejscowości Falkret i wybrać się na zachód.

Po dotarciu na miejsce okaże się, że twierdza znajduje się w ruinie i że kontrolę nad nią przejęły orki. Jeżeli nie masz nic przeciwko pozbyciu się wszystkich orków, to skorzystaj z głównego wejścia do twierdzy lub przeskocz w dowolnym miejscu nad zniszczonym murem, a następnie przystąp do walk. Do zlikwidowania będą zarówno orkowie, którzy są wojownikami, jak i łucznicy. Po wygranej bitwie wybierz zaproponowane przez grę wejście do Twierdzy Pękniętego Kła.

Jeżeli wolisz się skradać i nie chcesz walczyć z orkami, to do zrujnowanej twierdzy najlepiej byłoby zbliżyć się od północno-zachodniej strony, działając pod osłoną nocy. Przeskocz w dowolnym miejscu nad zniszczonym murem i odszukaj wejście do Twierdzy Pękniętego Kła, które jest najbardziej wysunięte na zachód i do którego prowadzą schody (powyższy screen). Na taki krok radzę zdecydować się tylko jeśli nie masz nic przeciwko używaniu wytrychów, bo na pierwszy zamek natrafisz już teraz (ma on średniej jakości zabezpieczenie).


W sytuacji gdy wybrałeś główne wejście do twierdzy musisz liczyć się z tym, że po znalezieniu się w jej wnętrzu praktycznie od razu zaatakuje Cię nowy ork. Rozpraw się z nim, wyjdź po schodach na górę i skieruj się na południowy-wschód. Docelowo powinieneś dotrzeć do kwatery lidera orków - Ghunzula (powyższy screen). Trzymaj tego orka na dystans, szczególnie jeśli Twoja postać nie nosi ciężkiego pancerza. Po wygranym pojedynku rozejrzyj się po okolicy i zbadaj ciało Ghunzula, zabierając ze sobą klucz do Krypt Pękniętego Kła.

Powróć do miejsca startu i dla odmiany wybierz się teraz na północny-zachód. Skręć następnie na południowy-zachód, a po kilku chwilach dotrzesz do zablokowanego przejścia (powyższy screen). Jeżeli wybrałeś sugerowane wcześniej zachodnie wejście do fortu, to rozpoczniesz właśnie w tej okolicy, dzięki czemu nie będziesz musiał walczyć z Ghunzulem.

Odszukaj klatkę na prawej ścianie (powyższy screen). Jeżeli dysponujesz kluczem odnalezionym przy ciele Ghunzula, to od razu będziesz ją mógł otworzyć. W przeciwnym wypadku konieczne okaże się skorzystanie z wytrychów do rozbrojenia bardzo dobrej jakości zamka. Niezależnie od tego w jaki sposób otworzyłeś klatkę wciśnij przycisk i udaj się w stronę nowo odblokowanego przejścia do Krypty Pękniętego Kła.

Ruszaj na południowy-wschód. Po drodze dobrze byłoby zbadać dwa boczne pomieszczenia, w obu przypadkach wchodząc w interakcję z przyciskami na ścianie. Po dotarciu do zablokowanego przejścia (powyższy screen) rozejrzyj się za kufrem i następnie pociągnij za obie dźwignie (lewą i prawą).

Musisz się teraz BARDZO pilnować, bo począwszy od tego miejsca będziesz wpadał na liczne pułapki. Pierwsza z nich znajduje się w miejscu, w którym ze ścian i podłogi wystawały ostrza (powyższy screen). W dalszej części przemarszu również będziesz natrafiał na pułapki aktywowane w momencie dotknięcia liny.
Nowy cel główny: Zanieś odłamki ostrza Silusowi

Rozejrzyj się po ostatnim pomieszczeniu krypty za zamkniętym kufrem, a następnie podejdź do piedestału z odłamkami Brzytwy Mehrunesa (powyższy screen). Po zabraniu odłamków szybko wycofaj się, bo uaktywniona zostanie ostatnia pułapka. Gra zaproponuje Ci powrócić z odłamkami do muzeum, ale osobiście polecam zebrać wszystkie trzy części i dopiero wtedy udać się na rozmowę ze zleceniodawcą tego questu.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim: Questy daedryczne
- Skyrim: Fragmenty przeszłości
- Skyrim: Uaktywnienie questu Fragmenty przeszłości
- Skyrim: Odbycie rozmowy z Silusem Vesuisem
- Skyrim: Pozyskanie rękojeści
- Skyrim: Pozyskanie odłamków ostrza
- Skyrim: Pozyskanie głowicy
- Skyrim: Dostarczenie przedmiotów Silusowi
- Skyrim: Wyprawa do świątyni Dagona
- Skyrim: Wariant A - Wypuszczenie Silusa
- Skyrim: Wariant B - Zabicie Silusa
- Skyrim: Fragmenty przeszłości
- Skyrim: Questy daedryczne
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
