Reputacja - Markart - Blask Srebra | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
Aktualizacja:
Reputacja: Markart - Blask Srebra
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Endonem
Uwaga! Zadanie to otrzymasz po wypełnieniu przynajmniej pięciu dodatkowych misji w mieście Markart (zaproponować Ci je mogą Vex albo Delvin Mallory z Wyszczerbionej Bani).
Uwaga! Zaliczenie wszystkich zadań z sekcji Reputacja oraz pomyślne zakończenie głównego wątku Gildii Złodziei pozwoli Ci na zostanie jej mistrzem.

Po dotarciu do Markartu skieruj się do Gospody Srebrno-Krwistej (znajduje się zaraz po lewej od wejście do miasta). Nieopodal ogniska zobaczysz czarnoskórego mężczyznę - to właśnie Endon. Podczas rozmowy z nim dowiesz się, że została mu skradziona srebrna matryca, niezbędna do wykonywania nowych przedmiotów z metalu. Drogocenny przedmiot ukradli bandyci z Sosnowej Strażnicy - powinieneś się tam udać i odzyskać urządzenie.
Nowy cel główny: Wejdź do Sosnowej Strażnicy
Kryjówka bandytów znajduje się w połowie drogi między Falkret a Helgen - z tych też miejsc najwygodniej tam dotrzeć. Jeśli pokusisz się o podróż z miasta jeleni, przygotuj się na pułapkę - złodzieje spróbują zepchnąć na Ciebie osypisko kamieni a następnie obrabować Twoje zwłoki. Walka czeka Cię również Helgen - po tym, jak smok spalił mieścinę na początku gry, zadomowiło się tu kilku zbirów.

Podejdź do domku nazywanego Sosnową Strażnicą i włam się do środka. Istnieje możliwość, że chatki będzie strzegło kilku bandytów, nie jest to jednak zasada - przechadzają się oni po prostu w okolicy tej lokacji.

Nowy cel główny: Odzyskaj srebrną matrycę Endona
Po wejściu do środka, rozejrzyj się po pomieszczeniu. Obok drzwi znajdziesz list przybity do framugi nożem - dowiesz się z niego o pułapkach czekających na Ciebie w skarbcu. Schodząc po schodach na dolne piętro posiadłości, przygotuj się na spotkanie z Rhorlakiem. Jeżeli wszedłeś do domu za dnia, będziesz mógł z nim porozmawiać i przekupić go, by wskazał Ci tajne przejście do podziemi. Jeśli nie w smak jest Ci płacić za tego typu informacje, możesz zabić mężczyznę (nocą śpi w dużym łóżku) lub też całkowicie go zignorować, odnajdując guzik przy szafie (screen poniżej) i schodząc do lochów.

Po wejściu do podziemia natkniesz się na czterech bandytów stojących po przeciwnej stronie pomieszczenia. Najłatwiej pokonasz ich strzelając z łuku - jeśli uda Ci się ich zaskoczyć, niemal na pewno wystarczy jeden strzał na każdego. Kiedy oczyścisz pomieszczenie, zejdź na dół - po prawej znajdziesz kufer ze skarbami, a po lewej dół z kolcami (leży tam kilka martwych khajiitów). Po ograbieniu zwłok wyrusz dalej, podążając górnym trapem do dalszej części podziemia. Przy okazji możesz zahaczyć o niewielki pokoik po prawej, gdzie odnajdziesz kilka mikstur.

Eksploruj dalej podziemia, aż dotrzesz do Obozu Bandytów. Pokonaj lub wymiń wszystkich znajdujących się tam przeciwników - siedzą w kilku połączonych ze sobą pokojach. Ostatecznie dotrzesz do skrzyżowania, na którym znajdziesz zwłoki draugrów. Jeśli skręcisz w prawo, to za zamkniętymi drzwiami znajdziesz nieco skarbów, kufer zabezpieczony pułapką oraz jeden z kamieni Berenziah (zadanie Poruszyć niebo i Skyrim). Podążając ścieżką po lewej dotrzesz do swego rodzaju karczmy bandytów - raczej nie masz szans uniknąć ich wzroku, dlatego zabij wszystkich. Kiedy w pokoju zalegnie cisza, idź dalej. Postaraj się nie poruszyć żadnego z kościanych alarmów (screen poniżej) - jeśli narobisz zbyt wiele hałasu, przywódczyni bandytów, Rigel Silna-Ręka, obudzi się i zaatakuje Cię, a walka z nią nie należy do najprostszych.

Nie musisz zabijać Rigel - równie dobrze możesz się do niej zakraść podczas snu (o ile jest noc) i zabrać jej klucz do skarbca. Wyposażony w ten przedmiot idź dalej i przedrzyj się przez drzwi zabezpieczone mistrzowskim zamkiem (jeśli nie zdobyłeś klucza, będziesz musiał poświęcić kilka wytrychów). Po przejściu przez nie i przekroczeniu żelaznych wrót, uważaj, by nie nacisnąć płyty podłogowej, uruchamiającej niebezpieczną pułapkę. Podążając korytarzem wymiń kolejną płytę, w ten sposób blokując następną, nieprzyjemną niespodziankę (screen poniżej).

Jeśli nieopatrznie wprawiłeś w ruch ostrza, postaraj się powoli przejść pomiędzy nimi. Jeśli użyjesz Krzyku Trąba Powietrzna, wpadniesz na następną pułapkę. Nieco dalej znajdziesz kolczastą kulę spadającą na Twoją głowę, a kiedy tylko otworzysz drzwi do skarbca, przygotuj się na upadek kolejnej. Zbliżając się do ołtarza, na którym leżą kosztowności oraz srebrna matryca (screen poniżej), postaraj się nie wdepnąć na kolejną pułapkę.

Po zdobyciu artefaktu powróć do Endona i oddaj mu jego własność.
Nowy cel główny: Wróć do Endona
Aby wyjść na powierzchnię krainy, na szczęście nie musisz ponownie przechodzić przez wszystkie pułapki - wystarczy, że otworzysz drzwi za ołtarzem i przejdziesz przez krótki tunel. Przy okazji możesz zajrzeć do wielkiej skrzyni znajdującej się tuż przy wyjściu - znajdziesz tam nieco przydatnych przedmiotów.

Kiedy dotrzesz do złotnika i oddasz mu srebrną matrycę, podziękuje Ci on za Twój trud oraz oświadczy, że Gildia Złodziei może na niego liczyć. Od tego momentu Endon stanie się Twoim paserem, u którego będziesz mógł od czasu do czasu sprzedać nieco trefnego towaru.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei - poradnik do gry
- Questy Gildii Złodziei
- Informacje wstępne | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Za obopólną korzyścią | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Biznesowe podejście | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- W otwarte karty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Na pomoc uciśnionym | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Wybryk łajdaka | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Bez słów | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Trudne odpowiedzi | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Pościg | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Odrodzona Trójca | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Ślepota | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Powrót ciemności | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Poruszyć niebo i Skyrim | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Różne - Odbierz od Tonilii pancerz Gildii Złodziei | Questy Gildii Złodziei
- Różne - Porozmawiaj z Tonilią na temat odbioru pancerza | Questy Gildii Złodziei
- Różne - Porozmawiaj z Maven na temat długu Valda | Questy Gildii Złodziei
- Różne - Porozmawiaj z Delvinem i dowiedz się więcej o Gildii Złodziei | Questy Gildii Złodziei
- Różne - Porozmawiaj z Vex i dowiedz się więcej o Gildii Złodziei | Questy Gildii Złodziei
- Różne - Dostarcz księżycowy cukier do rąk Ri'saada | Questy Gildii Złodziei
- Na ryby | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Robota papierkowa | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Ryzykowna robota | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Kradzież z włamaniem | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Krecia robota | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Fanty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Zadanie dla złodzieja | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Reputacja - Biała Grań - Fałszywa amnestia | Questy Gildii Złodziei | Skyrim
- Reputacja - Wichrowy Tron - Cienie z Summerset | Questy Gildii Złodziei | Skyrim
- Reputacja - Markart - Blask Srebra | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Reputacja - Samotnia - Wybredny Ropuch | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Pod nowym kierownictwem | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Odkupienie | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim
- Questy Gildii Złodziei
- Skyrim - akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
