5 - Środkowe Skyrim (01-21) | Mapy świata w Skyrim
Aktualizacja:
Na tej stronie atlasu świata do TES V: Skyrim znajduje się pierwsza grupa lokacji (punkty 1-21) z piątego sektora mapy świata. Mowa tu o centralnej części krainy. W naszym poradniku znajdziesz opisy dostępnych lokacji oraz informacje o ich możliwych dodatkowych cechach (np. powiązanie z jakimś questem albo możliwy do odnalezienia unikalny loot).
[5] Środkowe Skyrim


1. SZCZYT STARSZEJ KRWI

Typ lokacji: siedziba smoka
Dostępność: zawsze
Uwagi: Lokacja domyślnie jest okupowana przez dzikie zwierzęta, przy czym jeżeli zdecydujesz się na jej zbadanie już po zaliczeniu głównego questu Budzenie smoka to spotkasz tu właśnie smoka.
2. PÓŁNOCNA PRZEŁĘCZ ZIMNEJ SKAŁY
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez trolla.
3. POŁUDNIOWA PRZEŁĘCZ ZIMNEJ SKAŁY
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez trolla.
4. POST RANNVEIGA
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ruiny są okupowane przez czarnoksiężnika i duchy.
5. CHATKA DRELASA
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: Chata jest okupowana przez czarnoksiężnika.
6. LABIRYNTIAN

Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Na eksplorację tych ruin i ich okolic warto zdecydować się dopiero po dostatecznym rozwinięciu postaci, bo są one okupowane przez silne potwory. Miejsce to najlepiej zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Maski smoczych kapłanów lub questu Akademii w Zimowej Twierdzy Laska Magnusa. W obu przypadkach głównym założeniem jest pozbycie się smoczego kapłana Morokeia.
7. JAR ZIELONE ŹRÓDŁO
Typ lokacji: gaj
Dostępność: zawsze
Uwagi: Gaj jest okupowany przez dzikie zwierzęta.
8. SPOCZYNEK HAMVIRA
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Lokacja ta jest okupowana przez draugry i szkielety.
9. KOPIEC PYLARZA

Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Kopiec jest okupowany przez wrogów i draugry. Najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania questu Towarzyszy Próba honoru.
10. OSTOJA REDORANTÓW
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów.
11. OBÓZ CICHYCH KSIĘŻYCÓW
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Obóz jest okupowany przez bandytów.
12. PONURA TAFLA
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ze zbadaniem obozowiska warto się początkowo wstrzymać, bo można w nim spotkać giganty oraz mamuty.
13. VOLUNRUUD
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Krypta jest okupowana przez nieumarłych i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Zamknięte usta.
14. OBÓZ PRZY WYSCHNIĘTYM POTOKU
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Obóz jest okupowany przez bandytów.
15. OKO CYKLONU
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ze zbadaniem obozowiska warto się początkowo wstrzymać, bo można w nim spotkać giganta oraz mamuty.
16. FARMA LOREIUSA

Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: Farmę najlepiej jest zbadać przy okazji zaliczania questu Mrocznego Bractwa Opóźniony pochówek lub pobocznego questu Święte próby Kyne.
17. WIEŻA BIAŁEJ STRAŻY
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: W trakcie pierwszej wizyty w tej lokacji wieża może być atakowana przez bandytów.
18. KORVANJUND

Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Krypta i jej okolice są okupowane przez wrogów i potwory. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania questu wojny domowej Wyszczerbiona Korona (jest on wspólny dla buntu Gromowładnych i Legionu Cesarskiego).
19. JASKINIA SKRZĄCEJ MGŁY
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez potwory i krasnoludzkie konstrukcje.
20. PRZEŁĘCZ PRZEWRÓCONEGO ŁUKU
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ze zbadaniem obozowiska warto się początkowo wstrzymać, bo można w nim spotkać giganta oraz mamuty.
21. GROT

Typ lokacji: siedziba smoka
Dostępność: zawsze
Uwagi: Miejsce to najlepiej zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Maski smoczych kapłanów, albowiem jest ono siedzibą smoczego kapłana Krosisa. Jeżeli zaliczyłeś już główny quest Budzenie smoka to spotkasz tu również właśnie smoka. Z potworami tymi najlepiej jest oczywiście walczyć oddzielnie - polecam rozprawić się najpierw ze smokiem i dopiero wtedy zbliżyć się do grobowca, w którym spoczywa Krosis.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - Atlas Świata - poradnik do gry
- Mapy świata
- Zestawienie lokacji | Mapy świata w Skyrim
- 1 - Północno-zachodnie Skyrim (01-24) | Mapy świata w Skyrim
- 1 - Północno-zachodnie Skyrim (25-53) | Mapy świata w Skyrim
- 2 - Północne Skyrim (01-16) | Mapy świata w Skyrim
- 2 - Północne Skyrim (17-41) | Mapy świata w Skyrim
- 3 - Północno-wschodnie Skyrim (01-09) | Mapy świata w Skyrim
- 3 - Północno-wschodnie Skyrim (10-32) | Mapy świata w Skyrim
- 4 - Wschodnie Skyrim (01-19) | Mapy świata w Skyrim
- 4 - Wschodnie Skyrim (20-45) | Mapy świata w Skyrim
- 5 - Środkowe Skyrim (01-21) | Mapy świata w Skyrim
- 5 - Środkowe Skyrim (22-47) | Mapy świata w Skyrim
- 6 - Zachodnie Skyrim (01-18) | Mapy świata w Skyrim
- 6 - Zachodnie Skyrim (19-43) | Mapy świata w Skyrim
- 7 - Południowo-zachodnie Skyrim | Mapy świata
- 8 - Południowe Skyrim (01-15) | Mapy świata
- 8 - Południowe Skyrim (16-33) | Mapy świata
- 9 - Południowo-wschodnie Skyrim (01-15) | Mapy świata
- 9 - Południowo-wschodnie Skyrim (16-31) | Mapy świata
- Mapy świata
- Skyrim - Atlas Świata - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
